[win2k] explorer.exe - toepassingsfout

Pagina: 1
Acties:

• DarkThunderbird
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

DarkThunderbird

Sadness In The Night

Topicstarter
sinds kort heb ik volgend probleem: als ik rechtsklik op een mp3 (natuurlijk alleen maar legale dingen) om te verwijderen, kopieren, verplaatsen of wat dan ook, krijg ik de volgende melding:

Explorer.EXE - Toepassingsfout : De instructie op 0x7960c901 verwijst naar geheugen op 0x5f534449. De read-bewerking op het geheugen is mislukt.

Klik op OK om het programma te beëindigen.
Klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma

Als ik vervolgens op OK druk komt er nog een scherm op:

Microsoft Internet Explorer
Er is een fout opgetreden in Internet Explorer.
Internet Explorer wordt nu afgesloten.
...

En als ik dan op OK druk wordt explorer afgesloten.

Ik heb al gescand met adaware en regclean. Als ik me niet vergis is dat probleem begonnen na het installeren van Spybot S&D maar dat kan toeval zijn. Spybot vindt wel enkele registerwijzigingen waar adaware niets van zegt. Ik heb deze al eens teruggezet via herstel maar het probleem blijft.
OS is dus Win2k en ik heb dat bij elke mp3 (maar ook alleen bij mp3's)

Wie weet raad???

Specs

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Hmm lijkt op een virus, doe eens een virusscan?

Meh ...

• DarkThunderbird
  • Niet online

DarkThunderbird

Sadness In The Night

Topicstarter
Antivir vindt iig niets

Specs

Verwijderd

Verwijder eens de extensie MP3, uit de lijst met geregistreerde bestandstypen.
Start -> Configuratiescherm -> Mapopties -> Bestandstypen.

• DarkThunderbird
  • Niet online

DarkThunderbird

Sadness In The Night

Topicstarter
Volgens mij is er iets grondig mis met explorer.exe :( Als ik de extensie verwijder blijven die pictogrammen er toch nog staan in explorer en kan ik zelfs dubbelklikken om ze af te spelen, terwijl als ik dan met bv. 2xExplorer kijk (een andere file manager mocht je die niet kennen) zijn de pictogrammen weg en moet ik opnieuw een prograama selecteren. Wat je dus ook in explorer zou verwachten.

Zou een windows herstel helpen? Of ben ik dan alles kwijt? ik heb dat nog nooit gedaan...

Specs

Verwijderd

Een windows herstel lijkt me hier niet de oplossing voor.
Je hebt waarschijnlijk een ander programma dat mp3's ondersteunt waardoor de pictogrammen gewoon blijven staan.

Als je deze programma verplaatst , staat dan nog een ander programma open wat deze bestanden gebruikt?

Ook kan het helpen om iexplorer eens opnieuw te installeren via Start -- Configuratiescherm -- Software -- Windows Onderdelen toevoegen/verwijderen

• DarkThunderbird
  • Niet online

DarkThunderbird

Sadness In The Night

Topicstarter
Nadat ik de extensie mp3 verwijderd heb bij mapopties heb ik regedit opgestart. Die vroeg toen of de niet meer bestaande sleutel moest verwijderd worden, ik heb ja gezegd en sindsien staat die niet meer bij de bestandextensies :( Ik kan wel nog steeds mp3's afspelen, windows media player is nog steeds de standaard toepassing alhoewel er dus geen registry key meer is :s
Kan iemand eens de registry key ivm mp3 online zetten zodat ik die terug kan importeren aub???

internet explorer herinstalleren heeft niet geholpen

Specs

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 22:22

Jimbolino

troep.com

je kunt in windows media player selecteren welke bestandstypen er gekoppeld worden

de-selecteer een keer de extensie mp3, sluit wmplayer af en selecteer hem daarna

als het goed is maakt ie dan de goede keys aan

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jup, heb precies hetzelfde probleem gehad, je moet wmplayer (met winamp in mijn geval) de rechten ff opnieuw toewijzen, dan is het over

[rml][ XP] Bij rechtermuisklik MP3 File --> explorer.exe crash*[/rml]
[rml]DutchTSE in "[ XP] Bij rechtermuisklik MP3 File --> ex..."[/rml]

[ Voor 33% gewijzigd door DutchTSE op 01-06-2004 14:38 ]

• DarkThunderbird
  • Niet online

DarkThunderbird

Sadness In The Night

Topicstarter
aiaiai :) Als ik bij windows media player klick op "indelingen" krijg ik ook al een registry error |:(
Vervolgens heb ik windows media player opnieuw geinstalleerd en de registry key is iig terug. Alle reeds vermelde errors blijven echter nog steeds opduiken.

Ik ga nu eens de oplossingen proberen die 'De Generaal' voorstelde in jouw thread DutchTSE, bedankt voor de link!

Verwijder ALLE mp3-spelende progjes (winamp etc) van je PC. Verwijder de bestandskoppeling voor MP3 uit de explorer. Voer regclean uit, scan op spyware met de bekende tools.

Daarna is je probleem waarsch. opgelost. Je kunt dan weer winamp etc gaan installeren..

Makkelijker is het waarsch. om de preview optie (oid) uit te zetten. Maar als dat niet helpt, dan bovenstaande.

Hoe zet ik de preview optie uit???
Sorry hoor. Bedankt iig voor alle reacties

Specs

Pagina: 1