[XP] Bij rechtermuisklik MP3 File --> explorer.exe crash*

Pagina: 1
Acties:

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik krijg al een tijdje deze foutmelding als ik files wilde deleten/renamen enz, eigenlijk alles wat er onder het rechtermuisklik menu zit:

Afbeeldingslocatie: http://www.half-life-2.nl/geheugen.JPG

De 1e reeks cijfers is telkens anders, de 2e altijd hetzelfde

na heel veel research kwam ik erachter dat het ALLEEN bij .mp3 files gebeurt. Alle andere files lukt het wel gewoon.

via google en tweakers.net search kwam ik geen goede topics tegen. Heb chkdsk al uitgevoerd, met norton systemworks op problemen laten scannen, en alles gerepareerd, geheugen ook getest met memtest86, en alles wat goed. Windows update gedraait, op spyware gescant enz.

Weet iemand hoe ik dit op een leuke manier kan oplossen (dus zonder windows reinstall)

(zie net in andere topic heel klein beetje vergelijkbaar probleem, ga nu scannen op virussen (wat me sterk lijkt dat ik er 1 zou hebben) ---> zijn geen virussen gevonden :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door DutchTSE op 24-04-2004 21:37 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welk operating systeem hebben we het hier over?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DutchTSE
  • Niet online
:X zolang op tweakers en ut nog vergeten |:(

maar we hebben het over windows xp pro
d8 niet echt dat ut van belang was maar toch. . . . O-)

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:34

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Dit probleem heb ik ook wel eens gehad.

Gewoon m'n codecpack opnieuw geinstalleerd :)

Gromba.nl

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:37
In de Knowledge Base van Microsoft kom ik twee keer ongeveer hetzelfde probleem tegen en verwijzen ze allebei ernaar dat je je printer(s) eens moet verwijzen. Is misschien wat vergezocht bij een probleem met MP3's, maar je kan het allicht proberen ;)

The devil is in the details.

• DutchTSE
  • Niet online
hmmm :D

heb lame mp3 codec (opnieuw?) geinstalled, en winamp alle filetype geassocieerd ipv alleen ogg (had wmp voor alles behalve ogg, en winamp voor ogg, nu alles aan winamp gegeven en nu doet ie het weer :))

probleem is dus opgelost :)
bedankt voor de hulp :)

[ Voor 13% gewijzigd door DutchTSE op 25-04-2004 00:36 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nog even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

Verwijderd

Verwijder ALLE mp3-spelende progjes (winamp etc) van je PC. Verwijder de bestandskoppeling voor MP3 uit de explorer. Voer regclean uit, scan op spyware met de bekende tools.

Daarna is je probleem waarsch. opgelost. Je kunt dan weer winamp etc gaan installeren..

Makkelijker is het waarsch. om de preview optie (oid) uit te zetten. Maar als dat niet helpt, dan bovenstaande.

//edit
aarg ga eens lezen generaal.. dit probleem was al opgelost.. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 00:56 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij is het probleem al opgelost hoor Generaal? :P
Pagina: 1