grootte hdd verkeerd bij xp-pro

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• dnbas
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2024
hoi, ik heb net een nw pc gekocht (Fujitsu-Siemens Scaleo 600 P4 3,2) waarop xp-home met allerlei shit is instald. :r
Dus formateer ik de hdd en instal xp-pro en hier komt het rare!
De hdd is 160 gig en als ik de recovery-cd van de pc gebruik ziet hij dit ook, maar als ik mijn xp-pro wil installen zegt hij dat de hdd maar 132gig is?? :?
Na de recovery gebruikt te hebben en dan de xp-pro hierover te willen zetten zegt hij dat de partitie 160gig is, maar als ik xp-pro dan verder wil installen zegt hij : vrije ruimte 160gig op hdd van 132gig??? :? :?
Iemand enig idee hoe dit kan?

Ik wil gewoon op deze pc mijn eigen xp-pro draaien met mijn eigen software, maar dan wel met benutten van de hele hdd! :'(

Ben heel blij met ev.oplossingen! _/-\o_

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:40
Ik heb dezelfde schijf ook een 160 Gb ( Maxtor ) en had hetzelfde probleem.

En heb het als volgt opgelost.

1 ) Service pack 1 installeren
2 ) Big Drive Enabler van Maxtor downloaden en uitvoeren
3 ) In BIOS HD op LBA zetten
4 ) Met de gevonden Mb's iets leuks doen met Partition Magic

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Partition Magic is wel zo handig ja.
Zie ook
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;303013

• dnbas
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2024
Zal ik gaan proberen, maar in deze pc zitten 2hdd's van 160 gig en die 2e hdd ziet zowel de recovery als mijn xp-pro als 160 gig; dus denk ik dat die Big Drive Enabler van Maxtor hier niets aan kan doen.

Maar bedankt voor de snelle reaktie en zal je laten weten of het werkt.

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MM rond de 28 gig waar je niet bij kan. Maybe hebben ze een hidden partitie erop staan, wel groot daarvoor maar kan zijn. Gewoon effe met partition magic kijken of je wat verdachts ziet

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:27
ik had ook zo'n probleem, schijf wordt ook niet als 160 herkent, samsung

gewoon zelf met partitionmagic die partities aanmaken,

klaar :D

Twitch: Phyloni1

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Allereerst welkom op GoT :)

Bij deze verwijs ik je even naar de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ:
[q]5)[...]Voor Windows XP heb je minimaal SP1 nodig en doe eventueel de volgende reghack (48bits LBA addressering). In de beide gevallen bestaat overigens nog steeds de eis dat je BIOS tevens de 48bits LBA addressering ondersteunt.
6) Er zijn gevallen bekend dat grote (>128GB) Maxtor schijven correct in de BIOS worden herkend, maar in Windows slechts als 128GB worden gezien, ook al heb je minimaal Win2K SP3 en WinXP SP1 geïnstalleerd. De exacte oorzaak is vooralsnog onbekend, maar dit probleem is gelukkig wel te oplossen met Maxtor Big Drive Enabler.

Mocht het nog steeds niet lukken om de volledige capaciteit van de harddisk te benutten, dan is een extra harddisk controller de laatste oplossing. Zulke controllers hebben een eigen BIOS dat volledig onafhankelijk van de BIOS van het moederbord opereert.

De volgende fabrikanten leveren zulke controllers:

• 3ware: www.3ware.com
• Adaptec: www.adaptec.com
• Highpoint: www.highpoint-tech.com
• Mylex: www.mylex.com
• Promise: www.promise.com
• Silicon Image: www.cmd.com
• Tekram: www.tekram.com
Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat je je antwoord dus gewoon in de FAQ had kunnen vinden :)

Mocht dit allemaal wat te ver gaan, dan kun je natuurlijk altijd nog Fujitsu-Siemens bellen/mailen.

Succes.

[ Voor 30% gewijzigd door Rone op 31-05-2004 02:34 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Aan de reply van r00n187 hoef ik niets meer toe te voegen. Open je topic in het vervolg in het juiste subforum en lees dan ook even de FAQ voordat je een topic opent :)

Hele grote kans dat dit probleem al eerder is opgelost namelijk :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.