Asus A7N8X Deluxe om zeep?

Pagina: 1
Acties:

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Beste medetweakers,

een vriend kwam gisteren af met een Asus A7N8X Deluxe. Hij had Corsair geheugen en een Artic VGA Silencer gekocht. Nadat hij deze geïnstalleerd kreeg hij geen beeld meer bij het opstarten.

Wat ik al geprobeerd heb:
Geheugen verwisseld
Grafische kaart verwisseld
CPU verwisseld
HDD verwisseld

De bios gaf geen error toen ik heb geprobeerd hem op te starten zonder geheugen of grafische kaart (dus geen biep signalen)

Iemand enige suggesties of een idee waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

welke error geeft POST? Bezig geweest met overclocking? De A7N8X Deluxe heeft wel vaker BIOS Death, vooral bij veranderen van FSB....

• Thomson
Geen error bij post

Als ik het goed heb heeft hij daarvoor al proberen te overclocken.

Er was ook een geheugen verandering van een PC2700 naar PC3200 op een Athlon 3200+

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Probeer eens iets heel stoms, zoals de cpu eruit te halen.. Als het goed is begint er dan een vrouwtje heel hard te bleren door de lineout van de onboard SoundStorm dat je geen cpu installed hebt. Als dit niet het geval is, heb je waarschijnlijk een dooie bios. Er zijn verschillende trucjes voor om dit op te lossen, maar het meest verstandige is je bios op te sturen naar een van de verschillende bedrijfjes die hem flashen kunnen. Je kunt ook (voor zover nog van toepassing) je mobo gewoon in de RMA doen.

• Thomson
OK, zonder CPU gebeurt gewoon niets, Mobo doet of er niets aan de hand is.

Iemand enig idee hoe ik dit ZELF kan oplossen? Dus niet naar één of ander bedrijfje opsturen

Verwijderd

Thomson schreef op 30 mei 2004 @ 11:07:

Iemand enig idee hoe ik dit ZELF kan oplossen? Dus niet naar één of ander bedrijfje opsturen
Kan je niet zelf oplossen of je moet iemand weten die ook zo'n mobo heeft zodat je de bioschip kan hot...(flashen of swappen).

Voor 10€ kan je hier je bioschip laten flashen:

http://www.flashbios.org/nl/newchip_nl.txt

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Thomson schreef op 30 mei 2004 @ 11:07:

Het slimste lijkt me om 'm gewoon voor garantie terug te brengen. Als je zelf wat wilt proberen kan je kijken of hotflashen mogelijk is. Misschien dat je daarmee je BIOS weer aan de gang krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door AtleX op 30-05-2004 11:13 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Thomson
Even rondgezocht en ik ben hier uitgekomen:

http://www.asus.com/products/mb/crashfreebios2.htm

Iemand enige ervaring met dit?

edit:
Toch geen optie, mobo ondersteund dit niet

[ Voor 19% gewijzigd door Thomson op 30-05-2004 11:23 ]

Verwijderd

probeer eens CMOS clear, of trek al je stekkers eruit en na 10min opnieuw proberen.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:43

rapture

Zelfs daar netwerken?

Thomson schreef op 30 mei 2004 @ 11:18:
Even rondgezocht en ik ben hier uitgekomen:

http://www.asus.com/products/mb/crashfreebios2.htm

Iemand enige ervaring met dit?

edit:
Toch geen optie, mobo ondersteund dit niet
Als je je bios verkeerd heb geflasht is dat de oplossing. DOS-flop met autoexec.bat om het flashen van zelf te laten starten) , awdflash en bios bestand. Het is zelfs mogelijk om een floppy met alleen bios bestand.

• Thomson
hij komt niet meer tot bij het diskette gedeelt :'(

• Thomson
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 13:19:
probeer eens CMOS clear, of trek al je stekkers eruit en na 10min opnieuw proberen.
Heb ik al geprobeerd

Verwijderd

Nu eens iets heel anders, het is zo dat je bij de installatie van vrijwel iedere koeler je pasta moet gebruiken voor de geleiding van hitte. :7
Nu is het dus zo (vooral bij artic silver 5) dat die pasta geleid. Wat ik hier dus mee wil zeggen als je vriend pasta op zn mobo heeft laten vallen dat dus geleid en dan krijg je stroomstoringen. O-)
Dus mijn advies is, ga dat even na en als dat het geval is, dan vrees ik dat er een nieuw mobotje moet komen. ;(

Verwijderd

nee dan veeg je dat eraf, en dan zeg je dat je mobo het begeven heeft, en dan krijg je een andere! (en sinds waneer is koelpasta gelijdend?)

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
sommige zijn gewoon geleidend en sommige soorten pas onder een hoge druk

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:14
Ik heb ergens een keer gelezen dat je grote kans hebt dat als je er een Duron in zet het wel weer lukt te posten,probeer dat eens.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Heb je tijdens het proberen ook je eventuele PCI kaarten eruit gehaald?
Je moet alles eruit halen behalve CPU Video kaart en geheugen (dit is het enige wat je nodig hebt om bij de post te komen).
Als je dan weet dat ie het wel doet moet je meer apparatuur toevoegen tot het probleem gevonden is ;)

Verwijderd

A7N8 is gevoelig voor dode bios (een bug die wel eens optreed als je 'F-10 save and exit' gebruikt, bij mij is er ook een aan overleden :(

Batterijtje er een paar uur uit, cmos reset doen en dan nog eens proberen, anders is het een garantiegeval denk ik.

• Thomson
@ GiGaHertzMan

Nergens koelpasta te bespeuren op het mobo, zal eens aan hem vragen of hij het er misschien al heeft afgeveegd

@ d-super

Ik heb geen duron in bezit :D

@ SCSI beest

Die waren er uit gehaald

@ Blerk_NKK

Na wat rondzoeken op het internet ben ik ook tot dat besluit gekomen. Er zijn enorm veel proberen met de bios van deze plank. Maar batterijtje eruit halen en CMos resetten helpt niet

Ohja, garantie zal moeilijk gaan want hij is zijn bonnetje kwijtgeraakt

[ Voor 9% gewijzigd door Thomson op 31-05-2004 10:27 ]

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Weet je nog welke BIOS versie er op dat bord zat? Ik dacht dat het met recentere BIOS-en niet meer optrad.

* LollieStick heeft geen problemen met A7N8X-X :)

• Thomson
Die vriend heeft de bios nooit geflashed om dat hij geen diskette station had :p

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
dit probleem kwam wel eens voor na het updaten van de bios icm dual ddr geheugen
ik heb dit altijd op kunnen lossen door na de flash 1 dimm erin te stoppen en daarna het cmos leeg te maken.
het verhaal kapotte bios na saven met f10 is natuurlijk een broodje aap verhaal.

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 18:59

4hp

Hmm weetje, ik had vorige week ook een kapotte a7n8x deluxe (2.0), hij gaf geen piepjes als het geheugen er niet in zat of als de CPU miste. Hij bootte ook niet meer, je kon em wel aanzetten maar uitzetten moest met de knop achterop de voeding. Tijdens een grondig onderzoek zag ik een bruine vlek op de southbridge, was doorgebrand! :( Naar de winkel gegaan en nieuwe gekregen :)

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
ja en toch blijf ik erbij dat het absoluut niet bestaat dat je cmos chip na het saven met f10 leeg zou zijn ik bezit zelf een losse programmer om alle nu bestaande flashrom's
te programmeren en na zo'n zgn dooie bios is alles gewoon uit te lezen en een compare met de normale file geeft geen afwijkingen dus hier zit niet het probleem.

ik had het zelfde probleem met de zgn dooie bios chip en heb deze programmer er speciaal voor gekocht totdat ik er achterkwam dat het dus dikke onzin is mn plankje heb ik toch weer aan de gang gekregen zonder de chip opnieuw te programmeren.

hiervoor had ik een normale versie met 1.4 rev mainboard en nu een 2.0 deluxe en bij geen van bijde is het ooit geweest dat het nodig was om de chip te vervangen.

ik krijg dagelijks planken terug op mn werk maar het werkelijke aantal dooie plankjes is zeer klein 90% blijkt het gewoon te doen na de bios cq jumpers en juist geheugen erin gestopt te hebben gewoon hun werk blijken te doen.
Pagina: 1