Toon posts:

[A7N8X dlx] Die on Save & Exit syndroom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wilde deze vraag stellen in het [rml][ Ervaringen] Asus A7N8X (Deluxe) - Deel 6[/rml] topic, maar dat kan niet meer. Daarom hier.

Een vraag over het "Die on Save & Exit" syndroom. Mijn mobo heeft dus ook dit probleem :| . PCB 1.04.

De oplossing is volgens de FAQ als volgt:
Stuur je bios naar flashbios en laat hem daar opnieuw flashen/herprogrameren. Dit is in NL zelf dus je bent een stuk goedkoper uit. Kosten ? : 10 euro + de verzendkosten die je kwijt bent om je chip naar hem te sturen.

Heeft dit eigenlijk wel nut, want zelf heb ik de bios al geflashed en het probleem blijft bestaan. Moet ik niet gewoon een nieuwe bios chip hebben? Wat gaan ze bij flashbios doen wat ik nog niet gedaan heb?

Verwijderd

Hoe heb je je bios geflashed?

Het enige wat ze bij 'flashbios' doen, is je bios opnieuw flashen..

Verwijderd

Kan het zijn dat ik met mijn Asus A7N8X Deluxe hetzelfde voorhad ? (PCB 2.0)

Ik had perongeluk mijn RAMSPEED op 220Mhz gezet (maar CPU FSB niet (of toch niet veel verhoogd) en dan rebootte ik en kwam er niets meer... alles geprobeerd, bios reset enzo, maar gaf gewoon niets meer, behalve dat de coolers draaiden als ik hem aanzette. Ben hem dan maar gaan teruggeven in garantie en heb een nieuwe gekregen :>.

Kwam dat door die 220Mhz van die RAM of door die 'die on Save & Exit'? :x

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 06:40:
Hoe heb je je bios geflashed?

Het enige wat ze bij 'flashbios' doen, is je bios opnieuw flashen..
Ik heb m'n bios geflashed met het ingebouwde flash programma van het moederboard. De flash ging goed zover ik kan zien. Maar jij geeft mij dus gelijk? "flashbios" doet niets bijzonders.
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 11:43:

Ik had perongeluk mijn RAMSPEED op 220Mhz gezet (maar CPU FSB niet (of toch niet veel verhoogd) en dan rebootte ik en kwam er niets meer... alles geprobeerd, bios reset enzo, maar gaf gewoon niets meer, behalve dat de coolers draaiden als ik hem aanzette. Ben hem dan maar gaan teruggeven in garantie en heb een nieuwe gekregen :>.

Ik denk dat het kwam door het 'die on Save & Exit' syndroom, maar kon je in jou geval niet de CMOS clearen met je jumper op het moederboard? Doet er eigenlijk niet toe want je hebt al een nieuwe 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 17:30:
Ik heb m'n bios geflashed met het ingebouwde flash programma van het moederboard. De flash ging goed zover ik kan zien. Maar jij geeft mij dus gelijk? "flashbios" doet niets bijzonders.
Klopt.
Ik denk dat het kwam door het 'die on Save & Exit' syndroom, maar kon je in jou geval niet de CMOS clearen met je jumper op het moederboard? Doet er eigenlijk niet toe want je hebt al een nieuwe 8)7
Rev 2.0 heeft geen last van het 'die on save & exit syndroom', en ik ben er niet van overtuigd dat jij hier wel last van hebt. Dan zou je bord helemaal niet meer moeten werken, en zou je niet alsnog kunnen flashen..

Verwijderd

Topicstarter
Extra probleem wat er misschien mee te maken heeft mijn XP2400 wil niet verder gaan dan een XP1800. Wat ik ook probeer in de bios er verandert niets aan de snelheid. Hij wordt niet sneller of langzamer. FSB multiplier veranderen wel qua nummers in de bios maar dat wordt niet vertaald in het POST scherm daar blijft m'n PC 1800 aangeven. ASUS probe zegt ook XP1800.

M'n geheugen verandert wel qua snelheid als ik het verander in de BIOS. 2 x 512 PC3200 Samsung geheugen in dualchannel mode.

De jumper CPU_FSB staat op de juiste stand. Dus daar ligt het niet aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 17:44 ]

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:56
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 17:31:
[...]

Klopt.

[...]

Rev 2.0 heeft geen last van het 'die on save & exit syndroom', en ik ben er niet van overtuigd dat jij hier wel last van hebt. Dan zou je bord helemaal niet meer moeten werken, en zou je niet alsnog kunnen flashen..
Ook de Rev 2.0 van de A7N8X(Deluxe) heeft last van het syndroom. Ik heb het zelf meegemaakt :(

iRacing Profiel

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 11:43:

Heb ik ook gehad, trek 1 geheugenmodule eruit en start opnieuw op, dan moet hij t doen. Mits je er 2 hebt natuurlijk....

specs

Verwijderd

Razkin schreef op 02 mei 2004 @ 17:41:
[...]

Ook de Rev 2.0 van de A7N8X(Deluxe) heeft last van het syndroom. Ik heb het zelf meegemaakt :(
Same here, ik heb ook een A7N8X dlx die last van het bewuste syndroom had.
Dus lijkt me inderdaad niet echt verholpen in de laatse revisie.

Heb btw wel in garantie een nieuwe gekregen...

Verwijderd

Feit blijft dat hij dan niet meer had kunnen flashen..

offtopic:
ben ik blij dat mijn rev 2.0 er (nog) geen last van heeft

Verwijderd

je hebt een nieuwe chip nodig, flashen heeft geen zin. spreek uit ervaring, hot flash gedaan maar hielp niks. nieuwe bios chip en alles werkt weer...
dit was tevens met rev 2.0, dat dit probleem daar opeens in opgelost zou zijn is een fabeltje.

@generaal: bij dit gebeuren loopt er gewoon een fout in de boot-sequence, het is niet zo dat je chip dood is. Je pc start dus nog wel tot een zeker punt maar dan loopt die in de fout.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 23:10 ]

Pagina: 1