Toon posts:

Tweaked Alcatel modem vergeet port forwards.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n getweakte Alcatel Speedtouch modem vergeet de geforwarde porten die ik hem 'geef' via telnet > nat > create > save.

Ik weet niet precies welk model het is maar het is ongeveer deze:

Afbeeldingslocatie: http://1.im.cz/n/photo/00/63/59tqjsk-topsirka.jpg

Er zit trouwens ook een 8p hub aan vast.

Zoeken op Google en GoT leverde niets op :( .

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

1. Waarmee forward je poorten ?? Alleen TelNet of via zo'n scriptje van bruring.com ??

2. Al DMZ geprobeerd ??

3. Toch geen Sweex switch ?? .............. leverde bij mij veel problemen op nu een Linktec ofzo veeeeeel beter :Y) Heeft niks hiermee te maken weet ik maar toch...... ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 29 mei 2004 @ 17:17:
1. Waarmee forward je poorten ?? Alleen TelNet of via zo'n scriptje van bruring.com ??
Alleen telnet. Dat scriptje forward alleen 21 en 80 toch? Ik wil graag 6881 forwarden ivm bittorrent :)
2. Al DMZ geprobeerd ??
DMZ? 8)7
3. Toch geen Sweex switch ?? .............. leverde bij mij veel problemen op nu een Linktec ofzo veeeeeel beter :Y) Heeft niks hiermee te maken weet ik maar toch...... ;)
Nope

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 17:49:
Alleen telnet. Dat scriptje forward alleen 21 en 80 toch? Ik wil graag 6881 forwarden ivm bittorrent :)
Kan je heel simpel aanpassen voor meerdere poorten ;) Probeer het uit zou ik zeggen.
DMZ? 8)7
Ehm........... je weet niet wat het is of je wil het niet wegens securtiy ?? Welke van de 2 ?? :P

Anyway het is best veilig zolang je een goeie Softwarematige Firewall draait en alles wat tegenwoordig te verkrijgen is voldoet wel min of meer :)

Is de def server command in TelNet als je naar je Alcatel connect trouwens, voor meer info zie bruring.com

Succes!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 30 mei 2004 @ 15:09:
[...]

Kan je heel simpel aanpassen voor meerdere poorten ;) Probeer het uit zou ik zeggen.

[...]

Ehm........... je weet niet wat het is of je wil het niet wegens securtiy ?? Welke van de 2 ?? :P
Ik weet niet wat het is :9

DMZ Demilitarized Zone
DMZ Dance Music Zone
DMZ Data Management Zone
DMZ Deer Management Zone (Massachusetts)
DMZ Detection of Motion Zone (CCTV)
DMZ Dimetridazole
:+

*iig.. ff een kickje*

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
Je zult wel aan moeten geven dat je de poorten permanent geforwarded wilt hebben. Als je dat niet doet zullen ze bij een reboot (soft/cold) weer verdwenen zijn.

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Je zou Auto Port Mapping kunnen proberen http://www.mirdesign.nl/

Forza Mucca!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 13:26:
[...]

Ik weet niet wat het is :9
Los van het probleem met je modem, in Het Grote Poortmappingsverhaal, dat je nu al vaak genoeg gelezen zal hebben, staat gewoon wat DMZ is hoor. ctrl+f maar op 'dmz'.

In het kort: het is een forward voor alles dat geen aparte entry heeft.

{signature}

Pagina: 1