Toon posts:

check dit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als iemand nog wou weten wat het effect van een spacer cq shim is dat moet je ff deze link chekken http://www.overclockershideout.com/DTS400.html
laat ff weten wat je er van vind

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:10
het zal wel aan mij liggen maar ik snap er geen hol van.... van de hele tabel niet...

statische cijfertjes |:(

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

je bent geen tweaker als je niet uit die tabel de datum,tijd,temp,mhz en voltage's kunt halen.
Gasten zijn heel wat bezig geweest zo te zien. Leuk project...

-Think Progressive-

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:35
De spacer/shim is er NIET om extra warmte af te voeren. Immers de meeste hitte komt gewoon uit de core.
De spacer/shim heeft vooral nut bij cooler die eigenlijk niet geschikt zijn voor SocketA (in dit geval), dus Socket 370 koelers.
Om te voorkomen dat ze je core tot gruis schommelen, kan je zo'n stabilisatie spacer/shim gebruiken.

That's all. Volgens mij voert dat ding geen of nauwelijks extra warmte af...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

maar hiervoor heeft amd toch al mooi 4nopjes op z'n cpu's geplakt?
Uiteraard past die cooler soms niet en duw je gauw te hard. Zo'n behuizing vink wel beetje overdreven dan, als het ook geen bal uit maakt voor de temp ?

-Think Progressive-

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:47
Op donderdag 21 december 2000 13:40 schreef GarBaGe het volgende:
De spacer/shim is er NIET om extra warmte af te voeren. Immers de meeste hitte komt gewoon uit de core.
De spacer/shim heeft vooral nut bij cooler die eigenlijk niet geschikt zijn voor SocketA (in dit geval), dus Socket 370 koelers.
Om te voorkomen dat ze je core tot gruis schommelen, kan je zo'n stabilisatie spacer/shim gebruiken.

That's all. Volgens mij voert dat ding geen of nauwelijks extra warmte af...
waarom is ie dan van koper en niet gewoon van blik of aluminium? dat is veel goedkoper, en voldoet net zo goed als koper.

ik denk toch echt dat ze er nog wat warmte mee willen afvoeren.

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
In de tabel staat toch echt dat ie slechts 31 graden wordt, terwijl de TB zonder de shim 38 graden werd. Zou het dan helpen????

Ja dus.

• Hedster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:53
kunnen jullie me uitleggen hoe dit werkt en waar het allemaal goed voor is, ik zie die dingen wel vaker maar nsap er geen snars van|:(

Verwijderd

Topicstarter
als je het ff leest dan vergroot de shim het oppervlak met 1300% en dat asl je er een niet geleidende warmte pasta tussen doet dat dit de temp dus wel beinvloed en dat je er du wel iets aan het geen wonderen maar een paar graden en dat is voor een tweaker genoeg

Verwijderd

Ik heb precies dat ding!!! Geweldig ding... :r:(

zie topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/86658
Ok, grappig dat dit mij dus net is overkomen:
Een paar dagen gelden kreeg ik m'n shim uit de us. Pleur 'm d'r natuurlijk snel op en start de pc. Pc start op en ik wil het bios in, pc vast. Nog keer hetzelfde verhaal. Ik start nog een keer de pc op. Dood. Duron nog in een ander mobo getest maar hij was toch echt dood. Dus ik vanmiddag naar MyCom, kom ik daar, zeg "dat ie d'r ineens mee ophield" Die gast loopt naar een of andere technische gast en ik krijg te horen dat ik 'm heb doorgefikt!!!
Kreeg godzijdank nog wel een nieuwe...
Gasten van MyCom, als jullie dit lezen:

THNX!!!

Deze draait zelfs nog hoger: 1,1 Ghz!!

[update]
Misschien was ik een beetje onduidelijk: doordat die shim net 0,5 mm te hoog was maakte mijn heatsink geen contact meer met de core, daarom werd ie gefrituurd…
[/update]

Verwijderd

En ga me niet vertellen dat de heatsink er niet strak genoeg op zat... Iemand intresse in een shim? ;)

Verwijderd

Topicstarter
btw als je dit met een peltier gata gebruiken is alles nog koeder omdat de rest van de proc dan ook word afgekoeld alles is meegenomen he

Verwijderd

Topicstarter
is het die shim die op de site die ik net heb gepost dan of een met 2 gaaten een grote en een kleine voor de l bruggen
Pagina: 1