Toon posts:

Duron 750 zonder koeling testen...kan dat ???

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD duron 750 deze wil ik graag testen voordat ik er Artic SIlver op doe.
(dus zonder koeling [coolermaster])

Is dit volgens "jullie" wel mogelijk ?..
of ben ik gek omdat te doen...

graag deskundig advies ;-)

thnx

-=Artcore=-

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:00

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

lijkt me niet slim
test hem anders ff met alleen de koeler zonder pasta, dat kan toch ook?

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 18:35
Het kan wel, alleen zal je Duron je dan wel snel verlaten.

Ik zou het dus niet proberen.

Verwijderd

Moet je zeker doen !! |:(

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:43

MetalStef

gietijzer

Kyle van HardOCP heeft ooit een sleutelhanger gemaakt van één van de eerste TB1000's. Daar was hij binnen acht seconden klaar mee.

Ik weet niet wat je wil testen, maar doe het dan wel snel...

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

Verwijderd

Topicstarter
OK ok... maar stel nou dat je de cpu wilt testen, met koeling...(standaard) dan zit er toch allemaal kleverig plaksel op de cpu..

Hoe krijg je dat dan van de cpu.., omdat je dat later Artic SIlver wilt aanbrengen.?

En zou dat onder de garantie vallen als je het wel zonder koeling doet, waarna de cpu niet meer opstart...?

Ik bedoel AMD levert de cpu toch niet met koeling af... het is toch logisch om eerst te testen op de werking.

Verwijderd

Kan je der zo weer afhalen...

Verwijderd

Op dinsdag 12 december 2000 15:38 schreef Artcore het volgende:
OK ok... maar stel nou dat je de cpu wilt testen, met koeling...(standaard) dan zit er toch allemaal kleverig plaksel op de cpu..

Hoe krijg je dat dan van de cpu.., omdat je dat later Artic SIlver wilt aanbrengen.?

En zou dat onder de garantie vallen als je het wel zonder koeling doet, waarna de cpu niet meer opstart...?

Ik bedoel AMD levert de cpu toch niet met koeling af... het is toch logisch om eerst te testen op de werking.
Nee is niet logisch er word bij vermeld (in ieder geval bij 1 Ghz) dat je minimaal een ventilator hebt van 6500 toeren omdat je anders last hebt van de warmte.

• joost_e
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-08 11:09

joost_e

Aktief!

idd, en btw, AMD levert ook geen mobo erbij,
en die heb je toch echt wel nodig :P

Verwijderd

Ooit had ik mijn duronnetje geplaatst met een Golden Orb erop, en had vergeten de fan aan te sluiten.
De Orb werd zeer heet en na aansluiten van de fan, reboot en bekijken van de BIOS bleek dat de temperatuur toen in de 70 graden was. Hij deed het nog en zal wel zo rond de 100 zijn geweest.

Verwijderd

Koelpasta haal je er zo met een doekje vanaf hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat ik het stiekum al heb gedaan...|:(

zou ik het dan wel uit de garantie kunnen halen ?? :?

---
In elk geval bedankt voor de snelle reacties..

---
Iemand nog tips om de verkoper te bewerken voor een nieuwe AMD ;(

Verwijderd

Ja misschien wel , je hebt het zo te horen al gedaan dus ja dan is het enigste wat je kunt doen naar de computer boer gaan en zeggen dat je weer een sleutelhanger bij hebt en dat je nu een nieuwe wilt.

Verwijderd

He Joh,

Moet je doen eet je vanavond gebakkken Duron inplaats van gebakken biefstuk. |:(

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:13
ik zou het niet aanraden ,
1 , 2 , 3 , 4 , 5
en dan :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

en dan weer een nieuwe kopen :r:r:r:r

niet doen dus !!!!

na ongeveer 5 seconden is de proc zo heet dat ie overlijd ....|:(

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Verwijderd

Topicstarter
Ja allemaal leuk en aardig..

Maar er is ook nog zoiets als beveiliging tegen oververhitting toch,.

Althans is mij verteld door de TD van het bedrijf..

Duron zou bij 70C uitgeschakeld worden...nah dat ie uitgeschakeld is weet ik.. maar daarna start ie ook niet meer op.

-= ARTCORE =-

Verwijderd

Topicstarter
Niets van bekent ????
beveiliging tegen oververhitting ?

Verwijderd

Heb er wel ooit van gehoord bij PIII's op sommige mobo's maar ik denk niet dat je duron het heeft 8-)

Verwijderd

Ok, grappig dat dit mij dus net is overkomen:

Een paar dagen gelden kreeg ik m'n shim uit de us. Pleur 'm d'r natuurlijk snel op en start de pc. Pc start op en ik wil het bios in, pc vast. :( Nog keer hetzelfde verhaal. Ik start nog een keer de pc op. Dood. Duron nog in een ander mobo getest maar hij was toch echt dood. Dus ik vanmiddag naar MyCom, kom ik daar, zeg "dat ie d'r ineens mee ophield" ;) Die gast loopt naar een of andere technische gast en ik krijg te horen dat ik 'm heb doorgefikt!!!
Kreeg godzijdank nog wel een nieuwe... :)

Gasten van MyCom, als jullie dit lezen:

THNX!!!

Deze draait zelfs nog hoger: 1,1 Ghz!! :P

[update]
Misschien was ik een beetje onduidelijk: doordat die shim net 0,5 mm te hoog was maakte mijn heatsink geen contact meer met de core, daarom werd ie gefrituurd…
[/update]

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Zal ik je even uitleggen:

die beveiliging is er alleen maar om ervoor te zorgen dat als je fan uitvalt de cpu het overleeft. als je zo stom bent om geen heatsink aan te brengen gaat het opwarmen zo snel dat de cpu dwars door de beveiliging klapt.

oftewel: knap hoor, je hebt hem echt dootgemaakt. <1 minuut stilte graag voor die arme duron> ik hoop dat je geen nieuwe krijgt. >:)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
En bedankt...verlon (ofzo)..

Maar hoe willen ze bewijzen dat ik geen koeling erop heb gehad,?

tja sorry hoor.... bij een P I @133 kon ik ook testen zonder koeler..

Verwijderd

Uhm ik mag dom zijn..

maar waarom wil je testen zonder koeler?

Je gaat je nieuwe auto toch ook niet uitproberen zonder banden??? :?

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk mag jij dom zijn...

maar als je wel kan lezen, waarom doe je het dan niet ...?

Ik wou testen op goede werking alvorens ik de Artic Silver erop zou brengen ( spul kost mega duur) en zou ik met standaard pasta het doen...dan zou de cpu vies vuil smerig worden en moeilijk af te halen..

nou je begrijpen ..

noem me maar dom.. ik noem het naief.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:48
Moet je echt doen. Dacht doe het ook eens met mijn TB800, Was vergeten platicje van chrome orb af te doen, (de helft vergeten) en toen na 5 sec in bios 79 graden snel stekker er uit.

Verwijderd

uhm.... Je kunt het wel doen , maar dan niet al te lang. Laat desnoods de PC auto uitschajkelen bij een tempr. van 70 graden ofzo..

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 00:01
Ehm.. ik heb een keer een celeron 120 graden laten worden.. maar die doet het nog (phew!) en vorige week een P3 800 werd 115 ... (ook nog levend)

Zonder heatsink hadden ze het alleen niet overleefd.. dat deed alleen mijn k6-2 400 ... maar toen mobo begon te piepen toch ook maar koeler op gezet *D

Verwijderd

No way!!!!! dat op warmen gaat zo snel...

NOOIT ZONDER KOELER OF SLECHTE KOELER AAN DOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MOORDENAARSSSSSSSSSSS

Verwijderd

Topicstarter
tja als dat kon..deed ik het zo overnieuw...
maar ja ........

---end of topic ----

• Prophylon
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-06-2024
Als ik mij goed herinner hebben de AMD processoren helemaal geen Thermal Control maarja dat kan aan mij liggen (in een recent artikel gelezen)...

AMD zelf heeft ooit eens gezegt dat een CPU na 7 of 8 seconden overlijdt mits er niet een vorm van koeling aanwezig is. Volgens mij is absoluut maximum (werk temperatuur) 70 graden...

Check hardopc.com en dan dat artikel over de verkeerde gemonteerde heatsink op de 1ghz TB >:) lachuh heh

Erm... ja je kunt proberen terug te gaan en een verhaaltje te verzinnen dat het 'plotseling zomaar' gebeurde, of dat je tegen de kast aan stootte of dat eerst je PSU begon te roken ofzoiets...

Veel geluk.

Enne ik hoop dat je geleerd hebt dat je dus nooit een CPU zonder koeling moet laten draaien. Moge zijn ziel ruste in... erm... Dresden? ;)

Verwijderd

Op dinsdag 12 december 2000 19:56 schreef Artcore het volgende:
tuurlijk mag jij dom zijn...

maar als je wel kan lezen, waarom doe je het dan niet ...?

Ik wou testen op goede werking alvorens ik de Artic Silver erop zou brengen ( spul kost mega duur) en zou ik met standaard pasta het doen...dan zou de cpu vies vuil smerig worden en moeilijk af te halen..

nou je begrijpen ..

noem me maar dom.. ik noem het naief.
Even nederlandse les:

iets kost veel
of
iets is duur

:):):):):):):):):):):):)

Verwijderd

|:(

Verwijderd

Misschien heeft niet iedereen het door maar de Duron of Thunderbird heeft dus geen enkele thermische beveiliging, wat dat betreft heeft Intel toch een streepje voor

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:38

duderuud

Sliden is koel

Heb je wel gelijk in denk ik...:(

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk.. dit was een les voor de toekomst!

en bedankt lord nikson voor de Ned Les. :r

Verwijderd

als je het echt wil weten .haal dan je koeler araf ,plaats je wijsvinger op de cpu en zet je pc aan kijk dan of je het 10 seconden voolhoud.dat lukt niet dus niet hoor .dikke blaar op je vinger en mischien ff naar de cpu boer.dus

Verwijderd

Mijn Cyrix MII/233 @ 200 heeft een paar dagen zonder koeling gedraaid... na een dag kwam ik erachter dat als hij een dag uitgestaan had ik 6 minuten kon spelen, en als hij net een cold reboot gemaakt had net 2 minuten. Kast opengemaakt, he verrek wat moet die koeler daar onderin (op de bodem in die minitower)...

Systeem om 't ding aan de cpu vast te maken was kapot... nou ja... ik ging dus mooi niet een weekend zonder te computeren...

Dichtsbijzijnde Pritt-stift gepakt, koeler ingesmeerd en vastgeplakt. Heeft nog minstens 2 dagen gewerkt... *D

bij een duron/thunderbird moet je dat dus echt niet proberen...
Klein vraagje : een vriend van me heeft een Athlon 1ghz met 100mhz fsb. Hij heeft een titan-koeler, 'k zou ff moeten vragen welke. Hoever kan hij ongeveer komen?
Pagina: 1