Radeon 9700 PRO + VGA Silencer

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-04 19:07
Volgens mij is het niet verboden je zojuist enthousiast gemonteerde VGA silencer te showen, dus bij deze een kleine fotorapportage :)
Ik heb de standaard koeler van ATI vervangen omdat hij mij te veel herrie maakte na 1,5 jaar. Een aantal keren goed schoongemaakt maar het bleef toch de grootste herriemaker van mijn systeem.

Plaatjes zijn klikbaar voor de grote (5Mpix) versies.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kroonx/radeon/Klein01.JPG

- De onderdelen en het gereedschap dat ik *dacht* nodig te hebben:) Naieve ik...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kroonx/radeon/Klein02.JPG

- Huidige setup van mijn kast (Thermaltake Xaser 3) met zichtbaar de radeon kaart en boxed cooler.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kroonx/radeon/Klein03.JPG

- Kaart er uit gehaald. Te zien is hier dat het een Hercules versie van de 9700 pro betreft. (nevermind the pink :) T is beter dan een harde tafel? )

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kroonx/radeon/Klein04.JPG

- Na voorzichtig aan de achterzijde van de kaart met een tangetje de plastic weerhaakjes van de koeler te hebben verwijderd liet de koeler (gelukkig) zonder problemen lost. Er was slechts koelpasta gebruikt, geen lijm whatsoever.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kroonx/radeon/Klein05.JPG

- Een sideshot van de kaart. Te zien is hier dat ik de core inmiddels heb schoongemaakt en het stukje metaal om de connectors heb verwijderd om hier straks de VGA Silencer versie te plaatsen (2 sloten)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kroonx/radeon/Klein06.JPG

- Hier hoort eigenlijk nog een foto tussen waar ik tot de conclusie kom dat er aan de achterzijde van de kaart nog een koelblokje zat....waar uiteindelijk een fixeerstukje moet komen. Om het koelblokje te verwijderen (het zat gelijmt) heb ik met een fohn het blokje zo voorzichtig mogelijk verwarmd en tegelijkertijd met een tangetje voorzichtig geprobeert het koelblokje los te wrikken. Dit slaagde uiteindelijk zonder veel problemen gelukkig.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kroonx/radeon/Klein07.JPG

- Zie hier een bovenshot. De koeler is op dit moment al gemonteerd, inclusief de stukjes metaal voor voor de pci slots. Achter op de kaart is het eerder genoemde "fixeer" elementje geschroeft om de silencer op zijn plaats te houden.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kroonx/radeon/Klein08.JPG

- Een shot van het eindresultaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kroonx/radeon/Klein09.JPG

Hier een shot van de outtake van de fan. Met de schakelaar kan worden geschakelt tussen High en Low, dus weinig herrie en goede koelprestaties of nog minder herrie en goede koelprestaties :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kroonx/radeon/Klein10.JPG

- Eindresultaat in kast.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kroonx/radeon/Klein11.JPG

- Achtershot van m'n kast.

Ik was erg blij te zien dat mn pc weer gewoon netjes boote:) Toch vervelend als je een kaart waar je 1,5 jaar geleden toch behoorlijk voor hebt betaald doormiddel van zoiets molt...
Helaas heb ik nog niet uit kunnen vinden of en hoe ik de temperatuur van de kaart kan uitlezen..als iemand hier nog een tip voor heeft hoor ik dit graag. Verder dacht ik dat er een tool van of voor deze ati kaart bestaat waarmee je kan kijken wanneer er bij het overclocken en dus wij welke snelheid er artifacts ontstaan. Iemand die dat weet? Dan kan ik wellicht nog kijken hoever hij wil nml..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
ATiTool kan automatisch de maximale waarde vinden, en test daarbij ook of er Artifacts zijn. Trouwens als je op die plaatjes kikt, krijg je steeds hetzelfde plaatje. Verder een mooie reportage. Heeft de VGA-silencer trouwens een uitsparing zodat ie goed over dat randje rond de core komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
Juistem....oeps :) Probleem rechtgezet...

De Silencer valt rechthoekig over het vierkant van de core heen zeg maar, maar mist hierbij 2 randen van de core (buitenste randjes zeg maar).

Atitool....ff zoeken.

----------------------------8<-------------

Right, even wat geprobeert:
Core lijkt op 374 te kunnen draaien, moederbord temp 29 graden.
Geheugen gaat de mist in bij 340+.

Ik heb geen idee of dit reeele waarden zijn, ga nu ens even verder zoeken naar vergelijkingsmateriaal op dit forum :)

[ Voor 42% gewijzigd door Kingeling op 28-05-2004 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AsusEDje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-08 23:51
Dat lijkt mij een zeer respectabele score. Ikzelf kom niet boven de 360/339Mhz met mijn Club3d kaartje gekoeld door een Zalman ZM80C-HP inc fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-09 15:57
Past die koeler ook op kaarten zonder mounting-holes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
bij mijn 9800pro@XT worden ook 2 kanten van de ding om de core niet bedekt door het koelblok van de silencer.

Beste vond ik nog dat de case temp toch een paar graden gezakt was.
en de core is nu ook koeler.
dat ik de core nu ook hoger clocken kan is een leuke bijzaak.

@Zetje op de site vna arctic cooling kun je zien welke silencer op welke kaarten passen.
zijn dacht ik nu bij rev 3 en komt ook XT versie.

[ Voor 21% gewijzigd door Deadsy op 29-05-2004 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
Wat heb je voor die combinatie betaald? Want ik was dus wel aangenaam verrast dat de VGA silencer voor 17,95 op mn deurmat lag (inclusief bezorging dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

LOL Ik heb dezelfde schroevendraaier + tang als jij :D Maf......

Paar vraagjes :

1. Krijg je een kick ofzo van zoveel fans ?? Nou heb ik dat wel maar jij gaat weer een stapje verder zo te zien :P

2. Wat is dat gekke blauwe ding met die 2 Fans erin ?? Hoe staat het bij je kast enzo ?? *Schreeuwt om Pics*

3. Wat koelt beter : Zalman of die VGA Silencer ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Die VGA Silencer was ik al van plan te bestellen. Na mijn goede ervaringen met Arctic Cooling.
Leuke reportage!

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

nero355 schreef op 29 mei 2004 @ 00:47:
LOL Ik heb dezelfde schroevendraaier + tang als jij :D Maf......

Paar vraagjes :

1. Krijg je een kick ofzo van zoveel fans ?? Nou heb ik dat wel maar jij gaat weer een stapje verder zo te zien :P

2. Wat is dat gekke blauwe ding met die 2 Fans erin ?? Hoe staat het bij je kast enzo ?? *Schreeuwt om Pics*

3. Wat koelt beter : Zalman of die VGA Silencer ??
Antwoord op 3

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockersclub.com/images/arcticcooling/benchmark.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockersclub.com/images/arcticcooling/benchmark2.gif

linkie: http://www.overclockerscl...ooling_vga_silencer_3.php

Duidelijk 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Mad. op 29-05-2004 00:55 ]

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
(Pogingen tot) Antwoorden:

1: Al die fans zijn gewoon onderdeel van mn kast:) T is een Thermaltake Xaser 3 en daar zitten standaard 7 low noise fans in. Check http://www.snarftoeter.nl/casing/ voor uitgebreide foto's. Let wel, t zit achter mn adsl lijn dus het kan traag zijn:) Daar is de overbouw van een vorige generatie Xaser naar deze te zien. Onlangs overigens ook die zalman Cu 7000 geplaatst.

2: Gekke blauwe ding is dus gewoon een fanholder die in uiteindelijke opstelling 2 sidefans herbergt:)

3: Van wat ik heb gelezen de silencer, maar zowieso is ie een stuk goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dat blauwe ding is een soort van deurtje waarin 2 fans zitten
zit standaard in Thermaltake Xaser 3 kasten dacht ik.

Denk zelf dat de betere koeling van de VGA silencer komt.
de Zalman is toch meer voor geluidloos te koelen.
maar denk dat met goede airflow de zalman ook goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
Vergis je niet... De silencer is ook heel stil hoor :) Wellicht dat Mad. nog een leuke stat met decibel gegevens heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Kingeling schreef op 29 mei 2004 @ 00:57:
Vergis je niet... De silencer is ook heel stil hoor :) Wellicht dat Mad. nog een leuke stat met decibel gegevens heeft? :)
Short of water cooling this has to be the best VGA cooler on the market for ATI cards. The ability to exhaust the hot air from the GPU to the outside of the case is a first for ATI based cards. Even on the highest setting the fan still remained relatively quiet, and on low it was nearly inaudible. Overclocking results were surprising as I wasn’t expecting any increase in speed. The VGA Silencer is very competitively priced compared to the competition, and if your looking to upgrade from the stock ATI cooler I highly suggest you look at the VGA silencer.

review van: overclockersclub.com

Op google kan je er nog meer vinden die laaiend enthousiast zijn 8)

edit:

With the meter set up one metre from the Silencer (off to one side of it, not pointed down its exhaust), turning the Silencer on at full power raised the reading to a mere 39dBA. This is still very, very quiet. Even holding the sound meter's mike right over the top of the fan intake only gave a 57dBA reading.

When I sat a super-low-noise one watt 80mm case fan on top of the VGA Silencer, blowing air away from the SPL meter, I got a reading of 43dBA.

At Low power, the Silencer was quieter again, but the difference was hard to measure, and I didn't bother trying to pick the exact noise reduction; the point is proved. This thing is really quiet, and more than quiet enough for use in a "silent" computer.

van: http://www.dansdata.com/vgasilencer.htm

van: http://www.silentpcreview.com/article117-page2.html

My final words: Considering that the AC-VGA Silencer isn't audible over the other fans, cools the case, OC's higher and even does 2D work perfectly fine with the fan unplugged altogether... It's staying in my system!

Maak je maar geen zorgen, dit is een hele stille videokaart koeler waar je zeker geen spijt van zal hebben. Ultieme prijs/kwaliteit verhouding _/-\o_

[ Voor 50% gewijzigd door Mad. op 29-05-2004 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
@ Bigbot: ik ben allang op die site geweest en heb die (teletubbie) bouwtekening bekeken en daar word mijn vraag echt niet door beantwoord. Een bovenaanzicht had wel geholpen, waarschijnlijk.
Anyways, ik vroeg gewoon aan TS of er bij de montage van dat ding gebruik wordt gemaakt van de mounting-holes. Een simpel ja of nee antwoord is voldoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
Als je het zo zwart-wit wil: Ja.

De hele constructie wordt op zn plaatsgehouden met behulp van de mountingholes. Wel gaf iemand anders al aan dat er verschillende versies van waren?

[ Voor 8% gewijzigd door Kingeling op 29-05-2004 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
zetje01 schreef op 29 mei 2004 @ 01:04:
@ Bigbot: ik ben allang op die site geweest en heb die (teletubbie) bouwtekening bekeken en daar word mijn vraag echt niet door beantwoord. Een bovenaanzicht had wel geholpen, waarschijnlijk.
Anyways, ik vroeg gewoon aan TS of er bij de montage van dat ding gebruik wordt gemaakt van de mounting-holes. Een simpel ja of nee antwoord is voldoende...
Op de site van Arctic Cooling is te zien dat de VGA Silencer 278 gram weegt.
Hieruit kun je dus opmaken dat met een beetje Arctic Silver Thermal Adhesive op de core je dit geheel gewoon op je core kunt 'lijmen' als het ware.
Dit blijft muurvast zitten (heb het zelf met een P3 koeler gedaan op m'n 9800SE@Pro).

[ Voor 6% gewijzigd door Rone op 29-05-2004 01:19 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Okay, dank je.
offtopic:
(Ik heb namelijk een R8500 zònder holes, maar met een rotte fan. Op de site wordt gesproken over verschillende revisies, maar toch kan ik slechts één bouwtekening vinden.)

edit: dank je, r00n187

[ Voor 6% gewijzigd door zetje01 op 29-05-2004 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
of hij met adhesive probleemloos zou blijven zitten weet ik niet zo zeker.
het grootste deel van het gewicht zit niet op de core maar ernaast dus je krijgt dan een soort van hefboomwerking. Dus zou wel eerst kijken of hij echt niet los gaat zou zonde zijn als hij eraf valt.

op deze site vind je een paar plaatjes van de montage enzo.
en ook een lijst met welke rev voor welke kaarten geschikt is.

http://www.ocfaq.com/reviews/ArcticCooling/VGASilencer_Rev3/

[ Voor 26% gewijzigd door Deadsy op 29-05-2004 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
op deze site vind je een paar plaatjes van de montage enzo.
en ook een lijst met welke rev voor welke kaarten geschikt is.
Precies, ik zou me vooral goed houden aan deze lijst... Nou zat ik daar gelukkig wel vrij safe met een radeon 9700 pro.

Afbeeldingslocatie: http://www.stonewoodlelystad.nl/temp/VGA-Silencer.gif

[ Voor 12% gewijzigd door Kingeling op 29-05-2004 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Bigbot schreef op 29 mei 2004 @ 01:21:
of hij met adhesive probleemloos zou blijven zitten weet ik niet zo zeker.
het grootste deel van het gewicht zit niet op de core maar ernaast dus je krijgt dan een soort van hefboomwerking. Dus zou wel eerst kijken of hij echt niet los gaat zou zonde zijn als hij eraf valt.
Ja, maar.. Aan de kant waar het meest van de koeler hangt is hij weer bevestigd aan de kast dus dat compenseert weer. ;)
Plus het feit dat die Thermal Adhesive van Arctic Silver echt über goed lijmt.
Geen probleem lijkt me.

[ Voor 10% gewijzigd door Rone op 29-05-2004 01:37 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
bevestigd aan de kast?
waar dat dan?

of soms iets eraan modden met tieraps zodat dit deel van de kaart vast zit gebonden.

[ Voor 55% gewijzigd door Deadsy op 29-05-2004 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Bigbot schreef op 29 mei 2004 @ 01:49:
bevestigd aan de kast?
waar dat dan?

of soms iets eraan modden met tieraps zodat dit deel van de kaart vast zit gebonden.
Zit dat ding dan niet aan dat bracket vast :?

Hmm, nee volgens mij ook niet :+
Ah well.. was leuk geweest :z

[ Voor 13% gewijzigd door Rone op 29-05-2004 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Kingeling schreef op 29 mei 2004 @ 00:57:
Ik zie daar altijd nog een (klein) fannetje zitten en de zalman is geheel passief ook prima. Zal me een worst wezen hoe warm het wordt en wat de temp verschillen zijn: voor stilte is de zalman altijd de winnaar vanwege het afwezig zijn van een fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-03 18:52
Hoi

Heb een probleempje met mijn Artic vga silencer.
Heb hem vandaag ontvangen en geinstaleerd ...etc

Maar wat ik ook doe, ik krijg toch witte stippen als ik een film kijk en strepen als ik een spel speel....en geloof me je kan zo niet spelen.

Ik denk dat het een hitte probleem is....weet het niet zeker, vandaar dat ik hier hulp vraag.

Volgens mij maakt mijn kaart (9800 Pro) geen goed contact met de vga silencer. Na een paar keer de nieuwe koeler er af te halen om te kijken of el koelpasta achter blijft op de koeler (wat eigenlijk een goed teken is dat er contact is) ....is het mij opgevallen dat het stuk van de vga silencer die contact maakt met de core van je kaart piep kleine ribbeltjes heeft.
Nu heb ik op een aantal sites gezien dat het contact stuk van je koeler volledig plat is en zonder ribbeltjes !! :|

Heeft jullie koeler ook die fijne ribbeltjes ? .....of zit ik nu met een fabrieks-fout :?
(Het gaat hier om de eerste versie van de Artic vga silencer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

geinig, en nu de belangrijkste vraag, ben je tevreden met je aankoop?

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
Petergr schreef op 29 mei 2004 @ 12:06:
Nou wat denk je zelf ?! 8)7

Ik wil nog graag weten van de mensen die ook de VGA silencer hebben of het contact punt van hun koeler ook kleine ribbeltjes heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
Tja sorry, ik heb er niet op gelet bij het monteren (al vermoed ik zeer sterk dat het gewoon vlak was). Ik haal em er ook niet weer even af als je het niet erg vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
Heb t probleem al gevonden.....het ligt dus aan mijn kaart. Ik heb de originele koeler er weer op gezet en krijg nogsteeds witte puntjes en streepen tijdens het spelen.... op een of ander manier heb ik mijn kaart gemold :'(
Nu hopen dat ik hem nog mag omruilen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
Hehe. Zal bij mij niet meer lukken. Ik heb nml dit topic naar mn hardwareleverancier gestuurd:) Ze leverde de silencer niet, maar alleen de Zalman.

De radeon kwam echter wel bij hen vandaan en ik vermoed zo dat mn garantie niet meer van toepassing is. (is ie dat uberhaupt wel na 1,5 jaar? 12 maandjes garantie max dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:45
Welke rev heb jij btw klingeling aangezien ik ook silencers zie met een losse bracket.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
Dit IS een rev met losse bracket, zoals in een eerdere post ook al werd geconstatteerd en overduidelijk is te zien op de eerste foto. Op het verpakkingsmateriaal staat verder niets over een revisienummer, dus tenzij je het op de foto's kan ontdekken blijf ik bij de gok dat het een rev 3 is.

[ Voor 10% gewijzigd door Kingeling op 29-05-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Wat ik bedoel is dit

Je hebt deze backplate
Afbeeldingslocatie: http://www.spodesabode.com/articles/vgasilencer/03.JPG

en dus eentje waarbij de het bovenset gedeelte (waar de warme lucht uitkomt)
los is maar ik ben er al achter dat rev3 de dubbele backplate heeft en rev 1/2 de losse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
Verklaar je even nader wat je precies bedoelt met een dubbele backplate...
Er zit namelijk een extra plaatje achter de backplate die er voor zorgt dat het koellichaam kontakt maakt met de rest van de kaart, om verschil in spanningen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
je hebt dus een versie met zo'n blackplate:
Afbeeldingslocatie: http://www.ocfaq.com/reviews/ArcticCooling/VGASilencer_Rev3/images/installation5_small.jpg

en versie die jij hebt:

en ik wil dus de onderste :)

[ Voor 4% gewijzigd door _Drake_ op 30-05-2004 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
aaaaah ok, now i get it :) nouwja, iig zeker nu dan dat ik een rev 3 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-08 22:22

Millennium

Bug free !!!

Ik wil het plezier niet bederven, maar volgens http://www.ocfaq.com/reviews/ArcticCooling/VGASilencer_Rev3/ heeft de revisie 3 juist een los bracket en niet een dubbele, dit om installatie te gemakkelijken.

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd Rev 3 heb een lose backplate deze heb ik namelijk zelf ook.
Om te zien welke Revisie je heb kan je kijken op de koeler zelf
bij mij staat daar duidelijk Rev. 3 deze heb ik op een mijn
Hercules Ati 9800se AIW zitten en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertDH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:17
Zou zo'n VGA silencer ook op mijn ASUS-versie van de Radeon 9800XT passen? Deze ziet er namelijk heel anders uit dan de standaard ATI-versie van de 9800XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Robert15 schreef op 31 mei 2004 @ 01:08:
Zou zo'n VGA silencer ook op mijn ASUS-versie van de Radeon 9800XT passen? Deze ziet er namelijk heel anders uit dan de standaard ATI-versie van de 9800XT.
Tralalalala :z

En volgens dit lijstje zou de Silencer XT-versie moeten passen (d0h):

Afbeeldingslocatie: http://www.stonewoodlelystad.nl/temp/VGA-Silencer.gif

Maar die ben ik nog nergens tegengekomen..

[ Voor 25% gewijzigd door Rone op 31-05-2004 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik heb ook zo'n VGA Silencer op mn Radeon 9800 Pro van Sapphire gemonteerd, die ik al eens met standaard koeler naar XT had geflasht zonder problemen en dat gaf mij 6006 marks in 2003. Nu dacht ik met een VGA Silencer moet ik toch hoger komen, wel integendeel.... Mijn kaart crasht nu op XT speeds met XT bios. Misschien ligt het aan een slechte flash, kan, maar ik vind het jammer en ga het een van dees nogges proberen. Maar OC'n in't algemeen gaat wel beter, hoewel ik gaan temps heb kunnen nemen. Nu loopt m'n kaart op core: 498.25; mem: 344.25 zonder problemen, en ik hoor na 2 uur CoD nog altijd geen lawaai van de fan :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: is de VGA silencer te monteren op een Geforce FX 5500, M.A.W. valt deze kaart onder GF3 gebaseerde kaarten? Ik heb de Geforce FX 5500 van Sparkle (http://www.clubic.com/photo/00078612.jpg).

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de review van OCfaq komen volstrekt andere temp. waardes te voorschijn dan welke Arctic claimt. :X

Wie flest de boel? 3 maal raden. :)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 18:27:
Vraagje: is de VGA silencer te monteren op een Geforce FX 5500, M.A.W. valt deze kaart onder GF3 gebaseerde kaarten? Ik heb de Geforce FX 5500 van Sparkle (http://www.clubic.com/photo/00078612.jpg).

Bedankt.
Meet de afstand tussen de 2 koeler bevestegings gaten eens op, mits die gaten kloppen zou hij enigzins kunnen passen. ik krijg morgen me silencer binnen dan meer ik daar ook de gaten van op.
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 21:59:
Uit de review van OCfaq komen volstrekt andere temp. waardes te voorschijn dan welke Arctic claimt. :X

Wie flest de boel? 3 maal raden. :)
ze hebben de cooler getest met waarchijnlijk een zeer lage kamertemperauur.
zet je pc maar in een koelcell b.v. (niet dat ze dat gedaan hebben maar als voorbeeld) tis niet eerlijk en de temps komen ook niet over met de werkelijke temps maar alsnog is het voor gemiddeld 14 euro een zeer goede koeler.

[ Voor 50% gewijzigd door _Drake_ op 03-06-2004 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-07 09:41
Even klein vraagje tussendoor.... Welke kant hoort die fan op te draaien?
Ik heb die VGA Silencer ook al een paar weekjes, maar ik was bij het installeren ervan een beetje overijverig met het uittrekken van het stekkertje van de originele koeler en nam gelijk het plasticje wat op de kaart zit mee :D. Weer teruggeplaatst zoals ik dacht dat het hoorde, maar de fan lijkt me, naar mijn gevoel, verkeerd om te draaien.

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat hij in dezelfde richting draait als dat de schoepen gebogen zijn... dus dat de lucht gepakt wordt door het 'kommetje' dat door een schoep gevormd wordt. Maar bij mij draait ie de andere kant op... (Althans zo lijkt het als ik kijk vlak nadat ik pc uitzet en hij dus langzaam vertraagt).

Nu heb ik stekkertje al 1 keer omgedraaid, maar toen draaide fan helemaal niet meer ;) Dus toch stekker maar weer terug gezet. Maar het lijkt me nog steeds dat ie de andere kant op moet draaien. Voelt ook alsof de koeler nu de kast IN blaast ipv uitblaast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
hoe kun jij zien welke kant hij opdraait?
heb het zelf al geprobeerd en bahlave pijn in mijn nek geen resultaat.

hij moet als je de schoepen bekijkt niet de lucht met zich meegrijpen maar juist de andere kant op.

en voor welke versie met dubbele of losse backplate is ik heb Rev2 (staat groot in de hoek op de verpakking) en die heeft gewoon 1 grote backplate.

en hij gaat denk ik niet op een FX5500 passen.
is een FX en daar passen ze dacht ik niet op.

maar waarom wil je eens ilencer op een 5500 zetten? word hij dna zo warm?

en heb laatst nog naar de onderkant van mijn silencer gekeken.
een spiegel was het niet maar hij voelde glad aan en was niet ruw.
dus als je de jouwe te ruw vind maak er eens een foto van en anders terug naar de winkel.

en over die temperaturen die die site uit krijgt met de Silencer rev3.
bij mij was de stock cooler erg warm kon de vongers erop houden maar prettig was het niet.
en ik kan de core hoger clocken als ik hem op high heb.
en mijn Case temp is ook gezakt dankzij de lucht die naar buiten gaat en dit word in geen enkele review bekeken.

[ Voor 19% gewijzigd door Deadsy op 03-06-2004 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-07 09:41
@ Bigbot
Ik heb gekeken door pc heel kort aan te zetten gelijk daarna weer uit... als je em uitzet vertraagt ie vrij langzaam en kan je kort zien welke kant hij opdraait...

maar hij moet de lucht dus niet meegrijpen... dus hij draait in de richting van de bolle kant van een schoep? hmmmm dan had mijn gevoel het niet goed :) Leek mij efficiënter als ie de andere kant op zou draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerpower
  • Laatst online: 11-09 20:57
Hij moet zo draaien dat hij de warme lucht naar buiten blaast.
Dus als je aan de achterkant voelt dan moet daar wat warme lucht uit komen.
En de fan zelf moet dus lucht aanzuigen vanuit de kast, wat je ook moet kunnen voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Ik heb hem net binnengehad
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/O2QUD96EP2U3/picserver.jpeg

een xt pcb dus en op de core stond prachtig r360.

Meteen dat ding op de pijnbank gelegt en de standaard prutskoeler erafgedonderd.
Afbeeldingslocatie: http://65.75.186.160/picserver/img.php?/71LCYO2DO0E1/ZST1I00EZ6ZY/JPEG/1086279567//9i4y

maar omdat de pro eigenlijk een xt is en de silencer voor een pro gemaakt is past de bracket niet en heb ik dus zelf een bracket moeten maken, de connector van de fan past evenals ook niet en heb ik ook moeten aanpassen.

maar alles is gelukt en het hang er nu zo in:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/03Y6LE6S8P9A/picserver.jpeg

Deze post staat ook in een ander topic maar ik waarschuw hier dus eff mee dat de silencer NIET zonder aanpassingen op een Sapphire 9800pro met xt pcb past.

Dan heb ik nog 1 vraag: de koeler draaid linksom (vanaf de 2e foto gezien) maar hoord dit aangezien de connector niet klopt en ik dus niet 100% zeker weet of hij zo de goede kant op draaid.

[ Voor 17% gewijzigd door _Drake_ op 03-06-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigbot schreef op 03 juni 2004 @ 01:22:
maar waarom wil je eens ilencer op een 5500 zetten? word hij dna zo warm?
Nou ja, de fan die der nu opzit is volgens mij niet goed meer, soms maakt hij rare geluiden en op een warme dag krijg ik oververhittingsverschijselen...en ik kan dit type fan niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
Ik heb nog wel een radeon 9700 koeler liggen? ;)

Drake: Waarom een fanguard aan de binnenkant van je pc?? Maakt toch alleen maar extra herrie?
Jammer trouwens dat je silencer niet gelijk goed pastte :(

[ Voor 63% gewijzigd door Kingeling op 03-06-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Kingeling schreef op 03 juni 2004 @ 18:24:
Ik heb nog wel een radeon 9700 koeler liggen? ;)

Drake: Waarom een fanguard aan de binnenkant van je pc?? Maakt toch alleen maar extra herrie?
Jammer trouwens dat je silencer niet gelijk goed pastte :(
Ter bescherming van de zwakke lammellen (en het ziet er leuk uit) van de rad, plus de fan draaid zeer langzaam dus de airflow is zeer laag en heeft de fanguard geen invloed op het geluid als je de achterkant zou bekijken van de kast zit er bij de fan geen fanguard, compleet open dus. (op de foto in me specs is het goed te zien)

hij paste idd niet goed maar na wat knutselen zit het nu net zo goed als het wel zou passen :P

btw welke kant hoord de fan nu op te draaien aangezien ik er nog steeds niet uit ben of hij wel de goede kant op draaid 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door _Drake_ op 03-06-2004 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
Ik zou het je niet kunnen vertellen, gezien ik niet thuis zit momenteel. Wellicht dat ik vanavond nog even kan kijken, anders morgen. Ik vermoed echter dat in die tussentijd iemand hier wel een sluitend antwoord daarover kan geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Gezien de bladen moet ie idd linksom draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petergr schreef op 29 mei 2004 @ 12:06:
wat ben jij een zielige lammeling, Petertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 21:20
Wow stoer.
Ik wist nieteens dat het in de kast zat met die 2 coolers op dat blauwe ding.
Jammer dat die kast zo duur is anders had ik hem ook gekocht.
Mooie foto's iig handig als ik die cooler ga monteren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
Tnx :D

Die kast was duur idd, maar ik kon em handig inwisselen op een gegeven moment met mn "oude" kast, de xaser 1. Volgende kast ga ik toch aan waterkoeling denken denk ik, maar ik moet zeggen dat deze kast met zn 7 casefans erg rustig is in vergelijking met een Aopen kast van mn vriendin met slechts 1 casefan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 10-09 00:07
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 20:21:
[...]

wat ben jij een zielige lammeling, Petertje
dat gaat dus echt weer helemaal nergens over he? of heb ik wat gemist? Ik zie geen aanleiding hoor. |:( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
Ik ben dan ook erg benieuwd naar deze vete :) (ken peterg persoonlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
ik neem nog steeds aan dat de fan in de rochting van de bolle kant van de balden draait.
andersom (de wind meegrijpen) zou logischer zijn omdat men het vergelijkt met water.
maar ik denk dat dit niet de beste performence zou geven omdat hij dan een deel van de lucht die hij meeneemt niet meer lost laat ofzo en die weer meeneemt.

maar zal volgende week es kijken als ik de mobo uitbouw.

voor een 5500 zijn er denk ik nog een hoop andere alternatieven als GPU koeler.
zoals die dingen van Titan enzovoorts.
btw hoe kun je eigenlijk de power connector van de fan er verkeerd induwen?
is toch een balkje ofzo op zodat hij er mar op 1 manier in gaat?

en ja de default ATI koeler is pruts 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig die silencer op mn Radeon 9800 te plaatsen, maar het lijkt alsof een van die schroefjes op dat blauwe ding te kort is. Die grote heatsink is op een stukje minder dichtbij de kaart dan de andere, waardoor de schroef te kort lijkt te zijn. Wat doe ik nou fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pakjebakmeel schreef op 04 juni 2004 @ 19:45:
[...]

dat gaat dus echt weer helemaal nergens over he? of heb ik wat gemist? Ik zie geen aanleiding hoor. |:( :?
Sorry, ik had op dat moment niet in de gaten dat er nog tig posts achter die reactie van Peter kwamen.
Het ging om het volgende: Man of War klaagde over de waarschijnlijke produktiefout van zijn VGA silencer en Petrgr gaf een nogal flauwe reactie, zie hieronder:

Petergr

Door Petergr - Saturday 29 May 2004 12:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 15:00:
Ik ben bezig die silencer op mn Radeon 9800 te plaatsen, maar het lijkt alsof een van die schroefjes op dat blauwe ding te kort is. Die grote heatsink is op een stukje minder dichtbij de kaart dan de andere, waardoor de schroef te kort lijkt te zijn. Wat doe ik nou fout?
Ben er al uit, dat metale ding in dat blauwe omhulsel zat er verkeerd om in. Wel vreemd, dat ze dat niet meteen goed in de doos doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
Dat is wel heel vreemd inderdaad. Ikzelf heb namelijk niets hoeven omdraaien dus wellicht dat het productieproces soms nog met de hand gebeurt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah toevallig stond het op de faq van vga silencer. Ik snapte al helemaal niet waarom het niet lukte, en wilde ook niet mn kaart slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen krijg ik mn VGA Silencer rev1 binnen. Moet zonder problemen gaan passen op mn 9700 non pro. :Y)
En ik heb ook ramblokjes, van die Coolermaster dingen, moet ook gaan passen.
Maar moet ik nog die hoge rand/shim/whatever weghalen rond de core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

spreek niet uit ervaring maar wil het ook gaan doen met me 9700pro maar heb er al heel veel over gelezen en goede tutorials erop nageslagen (waaronder deze post erg veel info inzich heeft)

Onze vga kaartjes zijn door ati op een 9500 PCB gemaakt en daarvoor is het niet nodig om de shim eraf te halen

heb je die artic cooler en die mem sinks ineens besteld!? zou je ff linkje willen achterlaten!? wil deze ook ineens willen bestellen....

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.icomputers.nl/
Ik heb een tijd lopen zoeken, maar ze hebben keus uit rev1 of rev3, en coolermaster alu of copper sinks _/-\o_ en schappelijke prijzen. En alles ruime voorraad. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag heb ik mn silencer binnengehad en mn coolermaster blokjes.
Ik was erg zenuwachtig met installeren aangezien ik al eens een FX5700 heb gemold door er een zalman zm80c op te zetten :'(
Maar alles lijkt goed te zijn gegaan, die ramblokjes worden loeiheet.
Alleen Windows wil niet meer normaal opstarten. Ik kan alleen veilige modus doen 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan me helpen!!!! De videokaart doet het nog gewoon.
Ik kan alleen nog veilige modus met netwerkmogelijkheden gebruiken!!!
Gewoon windows doet hij niet meer.
Tijdens het laadscherm slaat ie af en begint ie weer opnieuw met opstarten. Terwijl ik niks veranderd heb, alleen andere koeling op de videokaart.
Systeemherstel heeft ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

haal voor de zekerheid die koeler eens eraf, en zet originele weer terug, kijken of dat het de oorzaak wel is of niet.....

kan niet zijn dat ie ergens fout contact maakt, waardoor mobo ontregeld is?!

door die Artic Cooler eraf te halen en te testen, blijkt of het de oorzaak is ja of nee.....

wilde je net bedanken met het posten van die shop, maar kan je beter condoleren geloof ik....

Succes!! ;(

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar Windows opnieuw geinstalleerd. :'( Moet ik alles weer opnieuw instellen enzo. Maar zelfs op high is de silencer nog zeer stil. _/-\o_ , nu hoor ik mn voeding die behoorlijk stil is.
Ik heb geen idee waar het aan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

doe je snel dat reinstallen van je OS, jammer dat ff oorzaak niet bekend is.. maar blij toe dat het weer werkt...

Volgens mij had ik geen tijd om te postten, ik zou kijken of ie verder oc-de

:P

keep me informed please, gaat het je om te ocen of meer om het geluid te verminderen in je case?! :/ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had windows opnieuw geinstalleerd, wou ik kijken met ATItool kijken hoever die kan, blijkt dat je dx9 nodig hebt voor de max zoeken, dat rendeerding.
Maar vanavond post ik wel de resultaten, ik ga eerst GTST en voetbal kijken _/-\o_
Maar hij is echt stil, stiller dan de officiele zalman fan. Die moet iknu maar inzetten als casefan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

alles leuk en aardig , maar GTST?!!!? ;( :

shim laten zitten, of ook maar verwijdert!? memsinks ook goed bevestigt gekregen, en is de ruimte ertussen erna erg klein, waardoor het resultaat van de sinks minimaal is?! (maw zijn die memsinks efficienter met stockcooler?!)

kameraad van me is machinebankwerker en erg goed hierin, is er een bepaald metaal dat het best geleidt?! kan ik ze eventueel door hem laten maken, is dit geen goed idee?!!?

Is het model erg kritisch of zijn er tekeningen van met zij-aanzichten en afmetingen exact vermeld!? 8)7 (van die memsinks he :7 )

[ Voor 3% gewijzigd door SAiN ONeZ op 23-06-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De windows problemen zijn eindelijk voorbij _/-\o_
Ik heb de shim laten zitten en een redelike hoeveelheid (meegeleverde) koelpasta erop gedaan.
Na het plaatsen van de ramsinks zit er nog meer als 5 mm tussen, dus dat moet wel passen 8)
met ATItool kom ik op 330/310 mhz. Netjes aangezien default 275/270 mhzis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Thank you Very Much...

genoeg info en voldoende overgehaald/overtuigd dat het zelfs door deze 2 linkerhanden gaat lukken..

Order is in the mail...

Al benches gedraait, om gain ervan te bepalen (de OC zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 21:20
Kingeling schreef op 04 juni 2004 @ 09:16:
Tnx :D

Die kast was duur idd, maar ik kon em handig inwisselen op een gegeven moment met mn "oude" kast, de xaser 1. Volgende kast ga ik toch aan waterkoeling denken denk ik, maar ik moet zeggen dat deze kast met zn 7 casefans erg rustig is in vergelijking met een Aopen kast van mn vriendin met slechts 1 casefan.
Nou ik heb nou ook een andere. Ik heb een 9800xt maar ging voor zalman wegens zeer tevredenheid.
Nu alleen de kast nog want wil hem best graag hebben :9~ :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 13:13:
De windows problemen zijn eindelijk voorbij _/-\o_
Ik heb de shim laten zitten en een redelike hoeveelheid (meegeleverde) koelpasta erop gedaan.
Na het plaatsen van de ramsinks zit er nog meer als 5 mm tussen, dus dat moet wel passen 8)
met ATItool kom ik op 330/310 mhz. Netjes aangezien default 275/270 mhzis.
Die 310 voor mem is netjes, heel netjes...alleen 330 voor je core? Dat moet nog wel wat hoger kunnen denk ik zo...

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
het kan ook gewoon een brakke core zijn hoor :)
Mijn core gaat ook niet verder dan 330, en mijn mem zelfs niet hoger dan 285 (tis daarentegen wel een 9500 @ 9700) @ stock-cooler.

Ik ben benieuwd hoe de overklok resultaten zijn van dit koelertje, ik ben zelf opzoek naar een leuke, koele en stille koeling.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

Vraagje, koelt dit ding nu echt zoveel beter? Ik heb een "ATI" Radeon 9700 Pro en die koeler maakt veel lawaai. Als je de kast een paar keer flink tegen de wand slaat dan houd ie wel op maar dat is niet echt gezond en wil er dus graag wat anders op zetten. Past dat ding op een een "Build by ATI Radeon 9700 Pro" en koelt ie flink beter of stelt het weinig voor, en het geluid, is het z'n brulding of lekker stil want mijn VGA koeler is dus het enige wat flink lawaai maakt, mijn Arctic Copper Silent 2 TC houd mijn Amd lekker koel en is ook nog een zeer stil op een flink overgeclocked systeem (@2200Mhz).

Al met als is het de moeite waard voor een half jaartje of gewoon het ding straks verkopen eind dit jaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is echt de moeite waard. Hij moet gewoon passen op je BBA 9700 pro. Het is niet duur (10/15 euro) en heel makkelijk te installeren.
Gewoon doen :)
Hij is heel stil.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, zojuist ook net een artic rev 1 op mijn sapphire 9800pro gezet

zoals drake al opmerkt past die bracket voor geen cm.. je kan het beste de originele laten zitten, en de schakelaar van de meegeleverde bracket afhalen, en die gewoon in het gaatje van de pci opening van de luchtuitlaat schroeven.

Met de blote hand is niet te voelen welke kant ie opdraait. Hou bijv een vloeitje voor de in of uitlaat, dan zie je het meteen.

2 vraagjes:

-hoeveel pasta moet erop?
-hoe kan je de temperatuur uitlezen (core is 360 :9), of iig weten of ie genoeg koelt? het alu. blok wordt vrij warm, je kan (na een uur) nog net je vinger erop houden zonder pijn te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Die artics zijn het best qua prijs/kwaliteit, houdt enkel rekening mee dat de standaard airflow van de stockcooler nu niet meer via die onderste ribben over de memchips gaat en je OC voor de core vlot gaat, maar de default clock van de mem bv NIET meer gehaalt word.. dan zijn koperen of alluminium mem heatsinks toch wel aan te raden, aangezien het plaatsen van die Artic vanwege het OC-en gebeurt en vaak niet om de geluidsafname (artic Silencer, tja de naam zegt het al... :) )

Probeer zo een lucky stinkerd als mij te zijn en verpats je 9700pro voor hetzelfde geld als waarvoor je een 9800pro met Zalman CM80C-HP met OP-1 kan kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Na het lezen van dit topic, heb ik ook maar die Silencer besteld + alu ramsinks, helaas zijn die ramsinks niet op voorraad :'( word dus een tijdje wachten..

[ Voor 12% gewijzigd door Terryb47 op 01-07-2004 18:35 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ken je die ramsinks ook op een sapphire 9800pro zetten?
-hoeveel pasta moet erop?
-hoe kan je de temperatuur uitlezen (core is 360 ), of iig weten of ie genoeg koelt?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Volgens mij passen die ramsinks daar wel op..
en pasta nooit te veel: gewoon een dun laagje is genoeg.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigKahunaH
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 10:12

BigKahunaH

Royal with cheese...

Hmm, er is een tijdje niks gepost hier. Toch laat ik in mijn enthousiasme een post achter.

Gisteren heb ik ook zo'n mooie vga silencer op mijn 9500@9700 gemonteerd. En zelfs met die hittegolf op dit moment kan ik mijn kaart veel verder overclocken met dit mooie apparaat!

Met de standaard cooler kwam ik niet verder dan 344@297, nu loopt de boel stabiel op 392@325!!!!

Toppie toppie dus!

BigKahunaH

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Ik heb sinds kort ook een silencer op mijn Saphire 9800pro@xt zitten en dus ook even naar de temps gekeken.
Maar nu valt het mij op dat Atitool bijna 20 graden meer aangeeft dan Rivatuner want de 1 geeft 50 en de andere dus bijna 70 graden stressed.
Wat is nu de juiste temperatuur?
Ik neem aan Atitool al lijkt me dat aan de hoge kant.

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-09 16:33
Kingeling schreef op vrijdag 28 mei 2004 @ 21:49:

[afbeelding]

- Hier hoort eigenlijk nog een foto tussen waar ik tot de conclusie kom dat er aan de achterzijde van de kaart nog een koelblokje zat....waar uiteindelijk een fixeerstukje moet komen. Om het koelblokje te verwijderen (het zat gelijmt) heb ik met een fohn het blokje zo voorzichtig mogelijk verwarmd en tegelijkertijd met een tangetje voorzichtig geprobeert het koelblokje los te wrikken. Dit slaagde uiteindelijk zonder veel problemen gelukkig.
Ik wil de ATI Silencer 1 (nieuwere versie) gaan bestellen voor mijn Hercules Radeon 9700 Pro (dezelfde kaart die jij hebt), en het ziet ernaar uit dat de heatsink aan de achterkant van de GPU sowieso verwijderd moet worden.

Aangezien ik niet heel erg veel zin heb m'n kaart te slopen wilde ik graag weten hoe je dat precies gedaan hebt en of je nog tips hebt om te vorkomen dat ik ook maar iets verkeerd doe...

• AsusEDje
  • Laatst online: 04-08 23:51
Doe voorzichtig met het erafhalen van je originele fan. Ik weet niet precies hoe dat bij Hercules zit maar bij mij Club3D ging dat bijzonder lastig. Een vriend van me heeft de zijne zelfs gesloopt daarbij

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/doos.jpg
Doosje!!!

Gauw doos opengemaakt met een schroevendraaier (lekker proffesioneel! :P )
en de artikelen dr uit gehaald :
- Coolermaster front bezel
- Zalman VGA RAM Heatsinks 12 x 12 mm Blauw
- ATI VGA Silencer versie 1
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/artikelen.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/artikelen1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/artikelen2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/artikelen3.jpg

Wordt zo verder ge-update, eerst ff eten

Doosje met prut
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/doos1.jpg
:P

Allereerst heb ik t gemakkelijkste maar geplaatst, en dat was de Frontbezel
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/Frontbezel.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/Frontbezel3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/Frontbezel1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/Frontbezel2.jpg

Moet alleen nog een oplossing zien te vinden voor de DVD SLOT IN speler, en natuurlijk voor de floppy drive, vreemd genoeg ben ik die niet eens tegen gekomen van COOLERMASTER.
Msschien dat iemand een goede optie heeft voor beide drives (in aluminium wel te verstaan)???

Vervolgens heb ik de Radeon uit de kast geplukt

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/vgaori.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/vgaori1.jpg

Fanaansluiting loshalen:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/vgafan.jpg

En simpel door aan de achterzijde met zelfde tang de haakjes van de koeler in te knijpen, en door de gaatjes te drukken, de Originele koeler verwijderd. Dit ging zeer makkelijk, de koelpasta was bewerkbaar, en met een doekje makkelijk te verwijderen.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/vgaclean.jpg

Toen de Vga ram koelblokjes aangebracht. ik heb 2 kleinere (lagere) koelblokjes aan de bovenkant links op de kaart (zie foto hierboven) geplaatst, omdat anders de ATI VGA Silencer dr niet oppast!! de andere blokjes heb ik volgens handleiding geplaatst. hier behoeft denk ik geen verdere uitleg.

Koelpasta aangebracht. Heb eerst even op iets anders lopen testen met de benodigde hoeveelheid. En toen de gok maar gewoon gewaagd :
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/vgapaste.jpg

Bleek na het passen en meten, ietsje te veel te zijn, dat heb ik dus nog ff verwijderd
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/vgapaste1.jpg

Zoals ik hierboven al zei, en eigenlijk vertel ik dit in verkeerde volgorde maar goed, passen en meten dus. ik verwachtte dat de VGA Silencer naadloos zou passen, maar had het een beetje mis. ik heb eerst de koeler er op gedaan zonder pasta of koelblokjes, om te kijken of de core voldoende gedekt werd door de koelplaat. dat bleek dus niet zo te zijn, op de volgede foto kan je zien dat ik 2 aanpassingen heb moeten doen om de koeler naadloos te laten aansluiten
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/fanmod.jpg
beide waren simpele ingrepen: even ingeknipt met een schaar.

Dit is dan het eindresultaat :
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/vganewfront.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/vganewback.jpg

lege kast :
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/casein.jpg

gevuld :

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/vgacase.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/vgacase1.jpg

wat me wel nog stoort zijn de IDE kabels en de voedingkabels, liggen behoorlijk in de weg. iemand nog slimme ideetjes?

mocht je verder nog vragen hebben, of heb je nog een goede optie voor Frontbezels voor de floppy en de slotin dvdspeler, dan hoor ik dat graag

Verwijderd

Het is mij niet helemaal duidelijk welke aanpassingen je hebt moeten doen: "op de volgede foto kan je zien dat ik 2 aanpassingen heb moeten doen om de koeler naadloos te laten aansluiten" Kun je dat nog even toelichten?

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/pc/fanmod.jpg

Rechtsonderin de koeler zie een zilvergrijs vierkant blokje, als je goed kijkt zie je dat daar een gat in het plexi omhulsel is gemaakt.

en meer naar links zie je een zilvergrijslkleurig cilindervormig "iets". Dit zat ook in de weg. heb simpelweg twee sneetjes geknipt in t omhulsel

|O|

O = dus dat cilindervormige componentje

En dat gefabriceerde lipje heb ik omgebogen naar achteren.

:D
Pagina: 1