registratie start en shutdown tijd

Pagina: 1
Acties:

• bankrupcy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
Omdat ik erg lui ben, zoek ik een klein progje wat bijhoud wanneer ik mijn PC aanzet en wanneer ik deze afsluit. Dit moet bijgehouden worden in een bestand. Ik wil hiervoor geen acties moeten doen, dus het progje moet zichzelf activeren als dat nodig is.

Bestaat zoiets al?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Windows Event Log :? Die doet zoiets alleen niet in een File maar dat valt wel te fixen denk ik :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:00

tweakerbee

dus..?

Voor het starten is het iig simpel, je kunt een batch scriptje / windows scriptje aanmaken wat je in je HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\... zet.
Voor het afsluiten is het iets ingewikkelder, je hebt daar volgens mij een 3rd party utility voor nodig. Bijv. deze: http://www.mofunzone.com/downloadsoftware/500000014720.shtml

Dan kun bij die laatste ook weer een scriptje maken wat een append in je "startup/shutdown log" zet. En tadaa! (Je zult wel even met de Windows Scripting Host) aan de slag moeten.

Even een waarschuwing: Ga nou niet vragen naar een kant en klaar oplossing, gratis proggen doen we hier niet, en voor volledige support zul je even een vies hoog uurtarief op moeten hoesten. * dit ivm met je opmerking "ik ben lui" *

You can't have everything. Where would you put it?