Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
heb jij zelfs maar gelezen wat de TS gezegt heeft?
enne ik kan je hier even niet mee helpen, ik denk niet dat je veel info zal kunnen vinden (misschien loginnaam van modem?)
damn wat zijn jullie snel
Netstumbler om het verkeer te bekijken?
Woon je in een flat oid, kantoren, in de buurt van openbare gebouwen die evt. een open WLAN hebben?
[ Voor 59% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 28-05-2004 18:14 ]
Wat denk je van een hostname. Alsof je meer informatie kunt achterhalen.
is lezen nou zo moeilijk?
verder niemand die weet hoe ik de locatie kan vinden?
Humankind… be both.
Verwijderd
ik zit helemaal onder de firewalls
Verwijderd
doe jij nu een ICT opleiding
grappie...
hehe en hoe je het kan vinden?
aanbellen en vragen welk ip ze hebben
ja dat vraag ik me ook geregeld af, maar jammer dat ze er niet gelijk ff een adresje bij pleuren ofzo he?Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 18:19:
ik vraag me altijd af hoe kan dat ding aan mijn ip komen?
Humankind… be both.
Maar ik krijg er in ieder geval geen juiste stad uit!
En als je 't echt wil weten (en lak hebt aan nettiquette en wetten), zou je een sniffer aan kunnen leggen, kijken tot je een mailtje onderschept en de verzender even laten weten dat z'n access point open staat!
Ik heb geen zin om een sig te maken.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Ja, wat denk je nou? k heb het IP maar geen adres, waarom zou ik dan aanbellen en z'n ip vragen?!!Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 18:20:
ohw ohw ohw...
doe jij nu een ICT opleiding
grappie...
hehe en hoe je het kan vinden?
aanbellen en vragen welk ip ze hebben
Humankind… be both.
Daarna Wanadoo bellen en melden dat de gebruiker een onbeveiligde WLAN verbinding heeft.
Wellicht sturen zij dan een mailtje naar de betreffende persoon, zodat hij zijn netwerk kan beveiligen.
Kortom: je komt er niet achter. Lekker laten doen
[ Voor 25% gewijzigd door Rone op 28-05-2004 18:33 ]
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
你还记得吗 记忆的炎夏
Grote kans, zitten er hier in de buurt een aantal, of met de standaart passw. op de router (admin/admin, epicrouter etc).
Ga dan naar tabblad connectie, en zie daar de username/passw. Vaak weet je het ipadres al, en in mijn geval staat er als username icey, domein = xs4all, en idd, mijn mailadres is icey @ xs4all
Verwijderd
Ja kan ie lekker één hob verder tracen, met een kaart van het huis ernaast, 2de gang 3de kamer links. Djeezkrvabo schreef op 28 mei 2004 @ 18:21:
Je hebt altijd nog Neotrace.. al is die denk ik niet precies genoeg..
Ooit neotrace aangeraakt? je ziet dan ongeveer dit in geval van de TSkrvabo schreef op 28 mei 2004 @ 18:21:
Je hebt altijd nog Neotrace.. al is die denk ik niet precies genoeg..
IPadres ts ------------------------------------------------------------- ipadres router
woei, hop 1
Verwijderd
1. Alle tools zoals neotrace, iplocators, etc... zijn gewoon uitgesloten. De TS wil weten van wie de AP/Wireless Gateway is, en die zitten hoogstwaarschijnlijk in dezelfde lan.Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 18:51:
[...]
Ja kan ie lekker één hob verder tracen, met een kaart van het huis ernaast, 2de gang 3de kamer links. Djeez
2. Wat je kan doen om wat mee teweten te komen: sniffen zodat je (zoals hierboven al gezegd eigenaar zijn emailadres/naam teweten kan komen), gewoon al eens de range van het ipadres da je gekregen hebt afscannen (bvb je hebt nu een 192.168.123.23 gekregen, scan dan eens 192.168.123.1/24 af naar levende machines, vandaaruit kan je verder doen met de ip's die alive zijn te gaan benaderen. Verder kan je je ook bezig houden met de ap/gateway zelf, eerst ip achterhalen (in je ipconfig de gateway meestal) en die eens over telnet/web met de default paswoorden te benaderen. Via SNMP kan je ook wat meer info over de AP/Gateway te weten komen.
Voor ik het vergeet:
1
2
3
4
5
| Disclaimer: This tool is only to be used for legitimate purposes only. # This is considered as an intrusive, so please adhere to the laws and # regulations applicable in your country. Oh, and honey, there is pizza # in the fridge... |
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 19:02 ]
Wie? Dat plaatje?Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 18:19:
ik vraag me altijd af hoe kan dat ding aan mijn ip komen?

Dat is heel simpel
Op het moment dat je iets opvraagt bij een webserver, maar je er een TCP-connectie naar toe, vanaf een willekeurige poort boven de 1024 aan je eigen kant naar poort 80 op die webserver. Op dat moment weet de webserver jouw ip dus al.
Vervolgens doe je een request bij die server voor dat plaatje, waarbij nog eens veel meer info meegestuurt wordt.
Snif voor de gein eens je http-verkeer als je een GoT-pagina opvraagt, dan kun je mooi zien wat er allemaal verstuurd wordt
Het is niet iets om je (erge) erge zorgen over te maken... Hoera, een ip-adres
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Bovendien, op het moment dat je een ip op pakt dan ben je toch al bij die persoon in de buurt, wrom zou je dan precies willen weten waar hij/zij woont?
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
K vind het gewoon interesant om te weten wie het is, hij/zij moet hier dus redelijk dicht in de buurt wonen, maar voor zover ik weet zijn er geen mensen in de buurt die meer dan 1 pc hebben staan, alleen mijn overbuurman en daarvan weet ik zeker dat het zijn netwerk niet is, die zie ik namenlijk ook maar die is beveiligd met een wep.MagicTempest schreef op 28 mei 2004 @ 19:42:
is het niet gewoon het makkelijkste om (wanneer je het het desbetreffende persoon wil laten weten dat zijn AP open staat) een netsend te doen onder windows? Kans is 99% dat hij ook windows gebruikt, anders had dat AP echt wel dicht gestaan.
Bovendien, op het moment dat je een ip op pakt dan ben je toch al bij die persoon in de buurt, wrom zou je dan precies willen weten waar hij/zij woont?
Dat netsenden is misschien niet zo'n gek idee, de desbetreffende persoon heeft waarschijnlijk 8 systemen staan aangezien ik standaard ip xxx.xxx.xxx.9 kreeg en p xxx.xxx.xxx.1 zijn FTP server is, dat is het enige systeem dat aan staat.
T lijkt me zowiso wel leuk om een beetje te blijven monitoren en te zien wat hij ongeveer heeft staan en draaien
Humankind… be both.
Dat hoeft niet, het ligt er maar net aan waar z'n DHCP range begint. Als hij 1 t/m 5 (of meer) vrijgehouden heeft dan krijg je altijd 6 of hoger.Spike_wolf schreef op 28 mei 2004 @ 19:49:
Dat netsenden is misschien niet zo'n gek idee, de desbetreffende persoon heeft waarschijnlijk 8 systemen staan aangezien ik standaard ip xxx.xxx.xxx.9 kreeg en p xxx.xxx.xxx.1 zijn FTP server is, dat is het enige systeem dat aan staat.
Ik ben het hier in de buurt opgelost door een berichtje te plaatsen op de D-schijf van de persoon in kwestie. Daar heb ik in verteld dat z'n AP open stond en bovendien nog al z'n shares op alledrie de PC's. Na een week of twee kreeg ik een berichtje dat hij het gelezen had, het snel zou gaan dichttimmeren en een bedankje. Blijkbaar kwam hij niet zo vaak op de root van die schijf. Het bericht had toch een best duidelijk naam dacht ik
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
"Net send * Hallo, wie zijn jullie? Ik vind deze verbinding wel fijn!"
#StopBurningStuff
toch bedankt voor jullie hulp jongens
Humankind… be both.
Hoe goed je bedoelingen ook zijn en je absoluut niets kwaad in de zin hebt, als iemand je hiervoor aanklaagt ben je de "jan met de korte achternaam". Dus pas op met je bezigheden.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
Als hij hem niet beveiligt, dan kan jij dit toch even voor hem doen
Verwijderd
Wel ff laten weten hoe ze reageerden he!Spike_wolf schreef op 29 mei 2004 @ 13:49:
ik heb hem opgespoort, ik kwam in z'n router (zat geen wachtwoord op) en heb de computernamen bekeken, 2 van die pc's hadde de famillie achternaam en een andere had een voornaam van een bewoner, toen heb ik ze simpelweg in het telefoonboek opgezocht en weet nu dat ze een paar huizen achter me wonen, k ga er zo ff langs om te vertellen dat ze niks beveiligd hebben en of dat de bedoeling is
toch bedankt voor jullie hulp jongens
Ga dan langs. Als je het zo doet, zit je wel teveel aan andermans spul. Bovendien snapt diegene er later helemaal niets meer van als hij ooit zijn spullen moet configureren.Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 14:05:
De DG die je krijgt is wellicht zijn access point.
Als hij hem niet beveiligt, dan kan jij dit toch even voor hem doen
Wat c70070540 zegt, lijkt me voornamelijk op te gaan als je in de VS woont.
Dat TS langsgaat is gewoon heel behulpzaam te noemen.
{signature}
zo dacht ik er ook over ja, en k heb verder niks aan zijn instellingen veranderd enzo, en ze lijken me ook niet zo dat ze gelijk naar de politie gaan ofzoVoutloos schreef op 29 mei 2004 @ 14:10:
[...]
Ga dan langs. Als je het zo doet, zit je wel teveel aan andermans spul. Bovendien snapt diegene er later helemaal niets meer van als hij ooit zijn spullen moet configureren.
Wat c70070540 zegt, lijkt me voornamelijk op te gaan als je in de VS woont.Hier zijn we gelukkig nog niet zo. Maar dan nog is het fout om zomaar veranderingen aan te brengen.
Dat TS langsgaat is gewoon heel behulpzaam te noemen.
Humankind… be both.
gastje ging zoiets bij een bedrijf melden en werd aangeklaagd
Er bestaat ook nog zoiets al handelen ter goeder trouw!!!! Geen enkele rechter gaat je bveroordelen op basis van bovenstaand verhaal: je hebt je best gedaan om iemand te helpen!c70070540 schreef op 29 mei 2004 @ 13:56:
Op zich aardig van je dat je ze op deze manier wil helpen. Maar je hebt ook ongevraagd op het netwerk/systeem van iemand zitten kijken. Dit is een soort van huisvredebreuk en je kan daarmee problemen krijgen...
Hoe goed je bedoelingen ook zijn en je absoluut niets kwaad in de zin hebt, als iemand je hiervoor aanklaagt ben je de "jan met de korte achternaam". Dus pas op met je bezigheden.
Dat is hetzelfde al in iemands portefeuille op zoek gaan naar een naam om hem terug te bezorgen: mag niet, maar wat doe je anders????
En dan nog wat voor een OETLUL klaagt iemand aan die in de beste bedoeling bij je aanbelt om te melden dat je router niet beveiligt is (en missch zelfs nog vriendelijk voorstelt om het probleem op te lossen
Ik heb en tijdje geleden een bedrijf gemailed, ik had een AP ontdekt die waarschijnlijik 1 van de medewerkers neergezet had (werd mij verteld).Rebels schreef op 29 mei 2004 @ 14:19:
idd, zijn vaker topics over geweest,
gastje ging zoiets bij een bedrijf melden en werd aangeklaagdhoppa
Alhoewel er niet op de mail gereageerd werd voor een aantal werken, kreeg ik na een maandje bericht, ze hadden een intern onderzoek gedaan, 'probleem' was opgelost en of ik mijn bankrekening wou doorgeven.
Enkele weken daarna stond er 50€ op mijn rekening. Bedoel, het hoeft dus niet altijd fout te gaan
Idd, als k op m'n kamer zit hang ik hem lekker aan een draadje (mijn ADSL 2Mbit verbinding is toch wat sneller =-P) maar als ik naar beneden ga maka ik zo af en toe wel ff gebruik van zijn i-net verbinding jaVerwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 14:29:
[...]
Dus maw zit jij gewoon GRATIS op iemand anders internet verbinding? Goed bezig hey
maar k ga er verder niet mee kloten ofzo hoor, zo ben ik dan ook weer niet
goed bezig icey
Humankind… be both.
het wordt dus tijd om de buurt rond te lopen met een laptop in de handIcey schreef op 29 mei 2004 @ 14:39:
[...]
Ik heb en tijdje geleden een bedrijf gemailed, ik had een AP ontdekt die waarschijnlijik 1 van de medewerkers neergezet had (werd mij verteld).
Alhoewel er niet op de mail gereageerd werd voor een aantal werken, kreeg ik na een maandje bericht, ze hadden een intern onderzoek gedaan, 'probleem' was opgelost en of ik mijn bankrekening wou doorgeven.
Enkele weken daarna stond er 50€ op mijn rekening. Bedoel, het hoeft dus niet altijd fout te gaan
ASSUME makes an ASS out of U and ME
Ja k kan hier nog 2 onbeveiligde verbindingen ontvangen, maar die signalen zijn maar heel zwak en vallen regelmatig weg, wie weet... als dit goed uitpakt ga k ook af en toe maar eens rondlopen =-DHIGHGuY schreef op 29 mei 2004 @ 14:51:
[...]
het wordt dus tijd om de buurt rond te lopen met een laptop in de hand
Zo kwam ik vorige week in de pauze op school ook een onbeveiligd netwerk tegen, zijn we met z'n 4en ook rond gaan lopen opzoek naar de bron maar die hebben we nog niet kunnen ontdekken =-S
Humankind… be both.
Binnenkort ga ik weer kutten met GPS, volgens mij kan je dan een rondje lopen, en vrij naukeurig zeggen waar iets zit.
Ik had overigens mazzel, SSID was 'bedrijfsnaamwirelessweb'
hehe, das mazzel hebben ja, scheelt een heleboel onderzoekIcey schreef op 29 mei 2004 @ 15:06:
Met gebruik van Netwerk Stumbler kan je best presies weten waar iets zit, hoe verder weg, hoe slechter je signaal... nouja, you do the math
Binnenkort ga ik weer kutten met GPS, volgens mij kan je dan een rondje lopen, en vrij naukeurig zeggen waar iets zit.
Ik had overigens mazzel, SSID was 'bedrijfsnaamwirelessweb'
de netwerken die ik hier oppik hebben allemaal standaard namen, Wireless enzo
Humankind… be both.
Juist dat is leuk... want dan is er verder ook niks aan beveiliging gedaan, ik heb 3 jaar in een computerwinkel gewerkt, weet welke standaart naam wel product heeft (etech, sweex, linksys etc), en weet ook de bijborende user/pasw. Epicrouter enzoSpike_wolf schreef op 29 mei 2004 @ 15:09:
[...]
hehe, das mazzel hebben ja, scheelt een heleboel onderzoek
de netwerken die ik hier oppik hebben allemaal standaard namen, Wireless enzo
Vet zou je er een paar willen delen? k heb hier in de buurt ook een linksys zittenIcey schreef op 29 mei 2004 @ 15:39:
[...]
Juist dat is leuk... want dan is er verder ook niks aan beveiliging gedaan, ik heb 3 jaar in een computerwinkel gewerkt, weet welke standaart naam wel product heeft (etech, sweex, linksys etc), en weet ook de bijborende user/pasw. Epicrouter enzo.
op zich zou het natuurlijk wel vet zijn, makkelijk een beetje geld verdienen terwijl je andere mensen helpt
Humankind… be both.
Humankind… be both.
Verwijderd
1 jaar geleden had mijn laptop in de slaapkamer ook een draadloos netwerk gevonden maar die kan ik nu niet meer vinden , hoe is het eigenlijk mogelijk dat je een netwerk ontvangt?
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 16:04 ]
Inderdaad, als je niet weet wat je doet en dus niks of weinig beveiligd heb je zo ongewenste 'gasten' in je netwerk.Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 16:00:
Zo zie je eigenlijk maar dat die netwerken nog niet zo perfect zijn he....
Humankind… be both.
Verwijderd
staan zometeen de fiod/ecd, de TR of de zedenpolitie op de stoep met een log van "zijn" internetgedrag. nee lekker.Remus schreef op 29 mei 2004 @ 11:22:
Een vriend van mij heeft bewust zijn AP voluit open staan. Hij vindt dat een kwestie van goed nabuurschap of zo, zijn PCs zelf heeft hij wel goed beveiligd. Misschien is dit ook zo'n geval.
Verwijderd
Verwijderd
ehm, gewoon, er gaan radiogolven door de lucht en die kun je opvangen met een wirless netwerkadapter.Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 16:06:
Maar hoe is het mogelijk dat je een draadloos netwerk kan ontvangen want 1 jaar geleden had ik er ook een gevonden in me slaapkamer zonder iets extra's ofzo
zet je FM-radio eens aan en speel eens met de auto-tune knop: zelfde principe
Verwijderd
In de fabriek kunnen ze het niet beveiliging, omdat je er dan zelf ook niet opkomt om hem in te stellen
Beveiligingen is niet zo moeilijk, default password veranderen door oabwyebrq, 64/128 bit encryptie, mcadresfiltering, password op je shares (beter: gastacount uit). ssid broadcasting uit, En nog wat kleine dingetjes.
Al die beveiligingen zijn te omzeilen, vrij makkelijk (brute force), maar het kost zoveel tijd/moeite dat ik liever naar de buurman loop die geen beveiliging heeft snap je
Daarom is het zo onverantwoordelijk van mensen, het is 1 minuut werk...
Edit: Tweakplaza, idd.. dat kan, of je er wat mee opschiet is een 2e, na een dagje is de lol eraf. Je kan wel een wireless netwerk opzetten met vrienden in de buurt, voor game, bestanden uitwisselen...
Ikzelf vind het leuk om lekker te kloten met zelfbouw, instellingen enzo, noem mij maar een prutser. Helaas zit er niemand in amersfoort/hoogland om een netwerkje mee aan te leggen, zou wel leuk zijn.
Afstanden van 7 kilometer zijn te halen met direct zicht
[ Voor 18% gewijzigd door Icey op 29-05-2004 16:19 ]
Verwijderd
jazeker. je bent vrij om een zo groot mogelijke antenne op te richten als je zelf wilt. misschien moet je er een bouwvergunning voor hebben, maar ieder mens heeft volgens het EVRM het recht radiosignalen te ontvangen.
echt aanmelden op die netwerken wordt lastiger: je moet dan gegevens terug gaan zenden, en omdat het ver moet, moet er een hoog vermogen achter. en dat mag weer niet
zolang de signalen in de buurt maar sterk genoeg zijn wel ja.Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 16:13:
Maar nou een ideetje he, als je zeg maar een een soort grote mast op je huis zet en aangesloten op je laptop dan zou je toch een heleboel wireless netwerken moeten vinden vlakbij jou ?:P
maar k heb geen idee hoever zo'n wifi signaal nou eigenlijk komt, k dacht dat k ergens eens gelezen had dat het tot 100 meter op een ope vlakte zonder stoorzenders gaat.
Humankind… be both.
350m moet ook wel lukken op een open vlakte, met antennes kan je dit leuk bundelen, en kan je echt in de kilometers komen. Nadeel is, hoemeer je bundeld, des te presieser je je laptop neer moet zetten (ergste geval: 1 meter naar links of rechts en je bent je verbinding kwijt).Spike_wolf schreef op 29 mei 2004 @ 16:18:
[...]
zolang de signalen in de buurt maar sterk genoeg zijn wel ja.
maar k heb geen idee hoever zo'n wifi signaal nou eigenlijk komt, k dacht dat k ergens eens gelezen had dat het tot 100 meter op een ope vlakte zonder stoorzenders gaat.
Richtantennes = bundelen in 1 richting (spread)
Omni = rondom, maar niet hoogte, dus maar 1 verdieping bijv.
Humankind… be both.
Het was alleen maar een opmerking waar hij eens bij stil zou kunnen staan. En het is misschien wel een goede bedoeling, maar een vergelijkbare actie is hetvolgende:The_Stickie schreef op 29 mei 2004 @ 14:20:
[...]
Er bestaat ook nog zoiets al handelen ter goeder trouw!!!! Geen enkele rechter gaat je bveroordelen op basis van bovenstaand verhaal: je hebt je best gedaan om iemand te helpen!
Ik ga alle deuren in de buurt af en ga lekker voelen of de deur open is. Mocht dat zo zijn dan zal ik dat maar eens naar binnen gaan en het melden aan die mensen d.m.v. een briefje op de keukentafel achter te laten.
Ik verzeker je: De meeste mensen zullen dat niet fijn vinden. Terwijl het toch vergelijkbaar is.
En dat is dus niet hetzelfde, want je vind een portefeuille die je terug wil brengen. Dat is wat anders dan gebuik maken van iemands netwerk. Je kan wel zeggen, ik vind een netwerk en aan de naam van het netwerk kan ik zien wie het is. Ik zal hem even waarschuwen. Maar het netwerk zelf uitkammen naar namen, computers en zelfs in de configuratie kijken van de router is naar mijn idee gewoon een stapje te ver.Dat is hetzelfde al in iemands portefeuille op zoek gaan naar een naam om hem terug te bezorgen: mag niet, maar wat doe je anders????
Ik zou het ook niet verwachten dat iemand dat dan doet, maar je zal maar net zo iemand tegenkomen. Ik wil het niet meemaken.En dan nog wat voor een OETLUL klaagt iemand aan die in de beste bedoeling bij je aanbelt om te melden dat je router niet beveiligt is (en missch zelfs nog vriendelijk voorstelt om het probleem op te lossen) ok, die persoons snapt er waarschijnlijk niets van, maar kennis kan je vergaren!
[ Voor 3% gewijzigd door Gé Brander op 29-05-2004 16:36 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ik liever ook niet, maar zo'n oetlul heeft over het algemeen weinig ervaring met beveiliging en zal dat dus ook daarna niet gaan doenc70070540 schreef op 29 mei 2004 @ 16:34:
[...]
Ik zou het ook niet verwachten dat iemand dat dan doet, maar je zal maar net zo iemand tegenkomen. Ik wil het niet meemaken.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
dan zometeen nog maar eens proberen
Humankind… be both.
Verwijderd
hoe bedoel je?Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 17:14:
Maar kom je der nou nog steeds op, unimaas heeft toch een nieuwe beveiliging toegepast?. Tenminste daar zijn ze mee bezig.
Humankind… be both.
De bewijslast ligt dan nog altijd bij de openbare aanklager en niet bij de verdachte. En aangezien hij een open access point heeft, is er zeker gerede twijfel of hij de 'dader' is.Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 16:02:
[...]
staan zometeen de fiod/ecd, de TR of de zedenpolitie op de stoep met een log van "zijn" internetgedrag. nee lekker.
Dus op zich, als je een beetje kunt hacken kun je redelijk makkelijk en ongestrafd je werk doen.Remus schreef op 29 mei 2004 @ 17:32:
[...]
De bewijslast ligt dan nog altijd bij de openbare aanklager en niet bij de verdachte. En aangezien hij een open access point heeft, is er zeker gerede twijfel of hij de 'dader' is.
Je zet bij je thuis een open AP neer, geen beveiliging of niks, breekt ergens in, ben je klaar metsel je je laptop (wel een oude gebruiken dan
Humankind… be both.
Verwijderd
onder angelsaksisch recht word je voor zoiets meteen veroordeeld. rechter redelijk overtuigd, dus schuldig.
onder frans recht word je in dit geval vrijgesproken. verdachte bedenkt een verhaal waarin hij onschuldig is, dus vrijspraak.
alleen in nederland zitten we er tegenwoordig een beetje tussenin...
ik vraag me af of dat an sich wel toegestaan is.Remus schreef op 29 mei 2004 @ 17:32:
. En aangezien hij een open access point heeft,
vb: een messenblok op je aanrecht hebben is geen enkel probleem. een messenblok voor je deur op straat neerzetten is strafbaar...
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 17:41 ]
Verwijderd
Dat zou ook een mogelijkheid zijnPWA schreef op 29 mei 2004 @ 19:00:
Als dit bij hem al kan, kan je ook wel ff een briefje tikken met wat uitleg en uitprinten op ZIJN printer!![]()
![]()
alleen jammer dat k nog geen printer heb kunnen vinden, mocht hij er een hebben is de kans natuurlijk ook groot dat die aan een van de pc's hangt, en ik heb tot nu toe nog geen een van die pc's online gezien...
Humankind… be both.
Daar zit natuurlijk ook wat in.Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 19:02:
@pwa ik denk dat je dat beter niet kan doen, dan weet hij dat je al dingen hebt gedaan op zijn computer en dan gaat hij denken wat heb je nog wel niet meer geflikt op me pc?
Dat kan ik inderdaad maar beter niet proberen.
K kan beter gewoon later nog eens langs gaan en kijken of ie dan wel thuis is.
Humankind… be both.
In zijn router / internet verbinding kan je iemand nog wel wijs maken dat je verder niet bij zijn persoonlijke spullen gezeten heb, zit je in zijn pc opzoek naar iets, dan kan je dat dus niet meer doen. En aan mensen hun persoonlijke spullen zitten, of alleen in de buurt zitten vind men niet leuk. Als je zegt 'ik las op de c: dat uw naam... is', dan worden mensen bang voor het feit dat dat erg dicht bij hun spullen zit.
idd, ik hou het ekker zo als het nu is en ga zo nu en dan ff kijken of ie al thuis is, zo ja laat ik hem ff weten dat z'n AP open staatIcey schreef op 29 mei 2004 @ 19:12:
Niet op pcs / shares / printers gaan zitten...
In zijn router / internet verbinding kan je iemand nog wel wijs maken dat je verder niet bij zijn persoonlijke spullen gezeten heb, zit je in zijn pc opzoek naar iets, dan kan je dat dus niet meer doen. En aan mensen hun persoonlijke spullen zitten, of alleen in de buurt zitten vind men niet leuk. Als je zegt 'ik las op de c: dat uw naam... is', dan worden mensen bang voor het feit dat dat erg dicht bij hun spullen zit.
Humankind… be both.
Verwijderd
inderdaad, k zeg gewoon dat zijn AP open staat en dat idereen zomaar kan i-netten over zijn verbinding, verder zal k niet veel los latenVerwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 19:17:
Denk gewoon dat het beste is om nergens meer in te gaan van zijn pc, vertel het liever persoonlijk aan hem. Maar vertel ook niet teveel! want als je dingen gaat vertellen dat je in bepaalde dingen bent geweest dan kan hij ook andere dingen gaan denken hé
Humankind… be both.
Hoe bedoel je dom
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
hehe, nee dat is inderdaad lekker slimSithWarrior schreef op 29 mei 2004 @ 20:29:
Der zijn zo veel mensen die niks beveiligen aan hun AP, hier in de buurt al 2, en dan is 1 van de 2 ook nog zo gek dat ze hele C schijf heeft geshared op netwerk.
Hoe bedoel je dom
Humankind… be both.
ben langs geweest, die gast is al wat ouder, rond de 70 denk ik, en volgens mijn buurvrouw heeft hij al die PC's van z'n schoonzoon gekregen, die heeft een computerwinkel gehad ofzo... weet ik veel.
maar die gast vond het wel best zo! zal toch wel niks gebeuren" zei hij met een nors gezicht..
nou ja, dan niet hoor
blijf ik lekker zo af en toe zijn internet verbinding gebruiken als ik in de tuin wil gaan zitten ofzo
Humankind… be both.
[ Voor 12% gewijzigd door Voutloos op 29-05-2004 23:44 ]
{signature}
Tja zo zullen we er dan maar over denken he?Voutloos schreef op 29 mei 2004 @ 23:43:
Tja, zulke mensen zijn er. Je hebt het gemeld, wat ik dus heel netjes vind en als ze niets met het advies doen hebben ze pech gehad als er ooit iets gebeurd.
gebeurt er wat bij hun, nou ja, niet mijn probleem toch? k heb m'n best gedaan
T was verder ook wel een best leuk 'avontuurtje', ben ik ook weer een aantal ervaringen rijker
Humankind… be both.
Verwijderd
Dus het is mogelijk dat hij er toch wat aan doet alleen het tegen jou niet durft te zeggen om niet voorschut te staan
Ja dat zou natuurlijk ook kunnen, die vent is inderdaad meestal wel zuinig op zijn trots (van wat ik zo hoor hier in de buurt, ik ken hem verder niet).Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 14:17:
Maar het kan ook zo zijn he dat hij gewoon maar zegt dat het zo wel goed is, omdat hij misschien denkt anders sta ik voorschut .
Dus het is mogelijk dat hij er toch wat aan doet alleen het tegen jou niet durft te zeggen om niet voorschut te staan
Nou ja, moet ie zelf maar verder zien wat ie er mee doet.
Humankind… be both.
Verwijderd
Daarna zul je zien welke computers/routers in het netwerk aanwezig zijn.
Dan is het slechts een kwestie van shares uitproberen (ook hidden shares $ )
Misschien staat hier wel info tussen zodat je kunt achterhalen wie het is
En eventueel default passwords van router proberen... zoals eerder is gezegt.
Succes
edit: Fek 4 pagina's al... zat op de eerste
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 15:04 ]
Dat had je volgens mij ook al aan de datum kunnen zien (een schop van 5 dagen
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT