[Webcam] Welke aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mjah, ik weet dat het een dubieus topic is, maar ik zal 't proberen goed te doen.

Ik wilde graag een webcam aanschaffen, niet zo duur... max 60 euro ofzo. In die klasse blijf je wel steken op video/foto op 640x480. So be it...
Maar de kwaliteit!? Mijn nokia 6600 (zelfde res.) maakt wel aardige foto, mits van dichtbij. Ook met iets minder licht komen er aardige foto's uit.
Op mijn JVC digicam komen verschrikkelijke foto's uit, heel erg donker en dof, dat moet dus niet!

Nu zag ik deze webcam: Creative Webcam Notebook
Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/product_images/Creative/Creative_Webcam_Notebook.gif

En Logitech QuickCam Notebook
Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/product_images/Logitech/Logitech_Quickcam_Notebook.gif

Lekkere kleine modellen om op de LCD van mijn laptop te klikken 8)
Qua specs liggen deze wel op één lijn (alleen staat bij logitech "CMOS Sensor: 352 x 288", wat is dat precies?).

Heeft iemand ervaringen met deze cams? Hoe is het resultaat bij minimale lichtsterkte (niet donker, maar geen schijnwerpers ;) !), hoe zien de foto's eruit en werkt het een beetje praktisch zonder veel van die driver en tool zooi (zoals de 'bekende' software van HP bijvoorbeeld :r )
Of heeft iemand een andere suggestie voor webcam?! En waarom? :)

Voornamelijk doel is MSN en af en toe fotootje maken... :)

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Volgens mij maakt het allemaal geen reet uit, als je goeie foto's wilt maken moet je dat niet met een webcam doen, en voor msn voldoen ze allebij volgens mij wel gewoon :)
Ik zou voor de goedkoopste gaan...

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• iAR
  • Niet online
m0nk schreef op 28 mei 2004 @ 15:51:
Volgens mij maakt het allemaal geen reet uit, als je goeie foto's wilt maken moet je dat niet met een webcam doen, en voor msn voldoen ze allebij volgens mij wel gewoon :)
Ik zou voor de goedkoopste gaan...
Nou volgens mij maakt het dus wel een reet uit, anders vroeg ik het niet (zie mijn voorbeeld)... en nee professionele foto's maken wil ik ook niet :)

voor de goedkoopste? waarom is er dan zo'n huge prijsverschil?

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik bedoel ermee te zeggen dat het verschil tussen webcams klein is en het vrijwel niet uitmaakt welke je neemt, je zegt zelf dat je hem alleen gaat gebruiken voor msn en af en toe wat fotootjes.. Zonde om daar veel geld aan uit te geven..
Het enige wat een voordeel kan zijn is de grootte en de manier waarop je hem op je laptop kan hangen..

[ Voor 18% gewijzigd door m0nk op 28-05-2004 16:28 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

m0nk schreef op 28 mei 2004 @ 16:27:
Ik bedoel ermee te zeggen dat het verschil tussen webcams klein is en het vrijwel niet uitmaakt welke je neemt, je zegt zelf dat je hem alleen gaat gebruiken voor msn en af en toe wat fotootjes.. Zonde om daar veel geld aan uit te geven..
Het enige wat een voordeel kan zijn is de grootte en de manier waarop je hem op je laptop kan hangen..
^^ With Stupid :)

Zolang je een A-Merk Webcam neemt kan je niks verkeerds kopen en het is allemaal hetzelfde kwa beeldkwaliteit, misschien kleine verschillen maar that's it !!!

Modellen waarvan ik weet dat ze goed werken/zijn :

Logitech Quickcam Messenger <= Niet veel slechter dan de Zoom!

Logitech Quickcam 4000 <= Kan 1024x768 Foto's maken dacht ik :)

Logitech QuickCam Zoom! <= Broertje van de 4000 met wat slechtere Foto resolutie maar verder hetzelfde (640x480)

Verder nog een raar Sweex ding waarvan ik naam kwijt ben zag het een keer op een PC Markt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Ik gebruik de Logitech Quickcam Messenger met plezier! En dat voor maar 25 euro. Er zit ook een microfoon ingebouwd! :)

Verwijderd

een of ander qware ding van 15 euro voldoet hier ook heel goed, 640x480x32bitx15fps :D

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:52
ik heb nu al een tijdje een trust webcam (iets met power 120 ofzo) en deze maakt zeker geen slechte filpjes en fotos. en ook nog eens de gekoopste die ik gezien heb €15. ik denk niet dat een logitech duidelijk zichte baare betere fotos of filmpjes maakt.

https://f1nerd.nl

Verwijderd

ik gebruik een Sweex die goedkope van 11 euro daarvan zijn ook laptop uitvoering ofzo. Leuk ding voor weining geld.
Ik gebruik het nooit, alleen soms ff voor de lol achter msn O+

Verwijderd

Nee...misschien maakt het niet uit qua kwaliteit, maar je moet ook denken aan driver ondersteuning en dergelijke. Ik heb nog de allereerste versie van de quickcam messenger en daar is nog altijd een goed ondersteuning voor. Je komt maar al te vaak webcams tegen die na verloop van tijd niet meer te gebruiken zijn. Een goed voorbeeld zijn die van Kensington geweest. Die waren indertijd vrij duur ( die van mij ook trouwens 110 piek!) maar vanaf 2000 werden die niet meer ondersteund. Met kunst en vliegwerk waren die min of meer wel te werkend te krijgen. Ik zou persoonlijk de messenger van Lofitech nemen. Lekker goedkoop en toch een redelijke kwaliteit. Plus er zit een USB-mic ingebouwd, goede ondersteuning en letterlijk out-of-the-box werkend met PnP. Het heeft denk ik vrij weinig zin om een (hele) dure te kopen, want zodra je dat nodig zou hebben, heb je je prijsverschil al lang terugverdiend door eerst een tijdje met een goedkope webcam te prutsen en is de dure al lang in prijs gedaald.

@TS: wil je hem persé aan je laptop bevestigen of is dat alleen maar handig qua grootte en zo? Anders moet je maar eens kijken naar wat andere merken kijken om te zien of ze aan jouw eisen voldoen. Logitech heeft wat dat betreft genoeg keus, maar er zijn genoeg budget cams voor een notebook die goed ondersteund worden...uiteindelijk moet jij bepalen wat je het prettigste of beter vind. Persoonlijk ben ik dus meer gecharmeerd van Philips en Logitech.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 17:10 . Reden: kl*tetypo's ]

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:46
hiero misschien wat handigs, een webcamtest van pcm:
http://app2.pcmweb.nl/pcm/extra/nr5_webcam.htm

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Een van de weinige webcams die echt beter kwaliteit bieden zijn die van Philips. De ToUCam II Fun en Pro bieden een betere resolutie resp. een CCD ipv. CMOS sensor.
Helaas kun je deze niet mooi op je notebook klikken.

You can't have everything. Where would you put it?

• iAR
  • Niet online
Niemand ervaring met de bovengenoemde Creative Cam for Notebooks? :)

Vind dat er wel verschil in die foto's zit... :/ En aan de andere kant, zo'n klein ding die je aan je notebook scherm klikt is wel praktisch.... lastig lastig lastig

Verwijderd

Ik zou voor de Logitech QuickCam Notebook gaan.

Die kan je zowel makkelijk aan je lappie als op je desktop koppelen, de reso van Logitechs (de nieuwe) is gewoon heel goed voor webcam standaarden. De lichtval etc wordt goed geregeld en de kleuren zijn natuursgetrouw. (geen overdreven rood, of vlekkerig beeld).

Def de Logitech!

• iAR
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 12:24:
Ik zou voor de Logitech QuickCam Notebook gaan.

Die kan je zowel makkelijk aan je lappie als op je desktop koppelen, de reso van Logitechs (de nieuwe) is gewoon heel goed voor webcam standaarden. De lichtval etc wordt goed geregeld en de kleuren zijn natuursgetrouw. (geen overdreven rood, of vlekkerig beeld).

Def de Logitech!
Welke nieuwe? Is die notebook cam nieuw?

Verwijderd

Ik heb zojuist de Sweex MiniwebcamUSB gehaald...
Dat ding hangt met 30cm stugge kabel aan je USBpoort!! Dat had ik helemaal niet door! Als ik nu tegen mn bureau stoot, wiebelt het beeld. En die framerate is al zo goed :X

Ik ga hem wellicht even ruilen, wat vind ik dit een rommel. Als ze moeilijk doen koop ik even een USBverlengkabel ofzo.

Persoonlijk vind ik dit dus een echte afrader. Je kan dat ding niet eens ergens neerzetten!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 16:37:
Ik heb zojuist de Sweex MiniwebcamUSB gehaald...
Dat ding hangt met 30cm stugge kabel aan je USBpoort!! Dat had ik helemaal niet door! Als ik nu tegen mn bureau stoot, wiebelt het beeld. En die framerate is al zo goed :X

Ik ga hem wellicht even ruilen, wat vind ik dit een rommel. Als ze moeilijk doen koop ik even een USBverlengkabel ofzo.

Persoonlijk vind ik dit dus een echte afrader. Je kan dat ding niet eens ergens neerzetten!
Jah, goedkoop = duurkoop blijkt maar weer. Je weet dat Sweex goedkoop is en dat de kwaliteit mogelijk minder is.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Dat ben ikniet helemaal met je eens, dat andere ding van sweex kwam erg goed uit testen, bij sommige zelfs als best buy cam.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Lees: :)

Jah, goedkoop = duurkoop blijkt maar weer. Je weet dat Sweex goedkoop is en dat de kwaliteit mogelijk minder is.

Ik gebruik zelf een Sweex router en heb er nog nooit problemen mee gehad. De een stelt gewoon meer eisen dan de ander. En jah, je bent ook niet slim bezig als je denkt dat een webcam van 10 euro zal winnen van een van 100 euro. :D

Verwijderd

Hmmm, nu een dagje later...
Ik houd hem gewoon! Ik vind die andere dingen ook lelijk, en het resultaat via MSN is prima. En hij zit er ook wel dope uit.
En de doelstelling om de goedkoopste op korte termijn te krijgen is ook gehaald :D

Ik moet mn merkbewustheidsprincipes maar even aan de kant zetten voor deze keer! :>

Verwijderd

Ik heb een Logitech Quickcam Pro 4000, destijds (krap jaartje geleden) voor EUR 79 gekocht bij PCL in Rotjeknor. Hij zal nu wel goedkoper zijn. Het is echt van een ontzettend goede kwaliteit, zeer goede reviews (kijk ook maar op kieskeurig.nl) en ik krijg er veel positief verbaasde reacties over op MSN van mensen die zelf ook een webcam hebben.
Mijn moeder heeft de Sweex 1100, kostte maar iets van EUR 12,50 en is voor MSN voldoende en zeker niet slecht in verhouding tot de prijs (ook redelijke reviews op kieskeurig.nl)!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

check deze eens:

pricewatch: Sweex Webcam 1,3M USB 2.0

een sweex cam met 1,3 miljoen pixels én werkend op USB 2.0 en max. 30 fps en dat voor 30 euro, vriend van me heeft m sinds dit weekend, en de kwaliteit is echt heel goed :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

De duurdere webcams maken meestal gebruik van een CCD chip in plaats van een CMOS. Een CCD wordt ook gebruikt in digitale camera's en levert een veel betere beeldkwaliteit als de CMOS, dit is vooral terug te zien bij het gebruiken met weinig licht. De goedkopere laten direct zien waarom ze zo goedkoop zijn.

Als je hem thuis wilt gebruiken en je wilt een goeie kwaliteit, zou ik kijken naar de Creative NX Ultra, Logitech Quickcam Pro 4000 of de Philips TouCam Pro II. Het voordeel wat de laatste heeft is dat ie met 60 fps kan opnemen.... Maar over het internet merk je daar weinig van.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 14:37 ]

Verwijderd

Heb ook zo'n Sweex webcam van 15 euro, lol als ik kwa kwaliteit kijk is die wel 45 euro waard, goed dingetje de "100K Pixels USB Webcam" mooi design, en waarom duurder kopen als vele programma's (msn/yahoo messenger) maar rond de 15 fps aan kan/sturen, (ook wel afhankelijk aan je internet connectie), alleen mijn webcam lampje blijft aan van opstarten tot afsluiten pc

• iAR
  • Niet online
Alles een beetje bekeken.... wordt de creative nx ultra.
lijkt me wel handig als ik een ccdtje neem... al kun je onmogelijk beeld en film kwaliteit beoordelen zo...
In de tabel van (pcm?) hierboven stond dat de videokwaliteit niet echt super is (een 3) maar ik heb het stuk niet gelezen dus ik weet eigenlijk niet waarom die nou zo slecht was!?
Op kieskeurig zijn ze er wel blij mee, maar ja wie dat dan zijn ;)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik heb hier een logitech 3000 de kwaliteit van de cam is prima maar even een punt om op te letten
mijn cam zit maar met 1 fragiel plastic pootje vast op de onderste voet wat bij mij dus al afgebroken is :'(
dus wanneer je een cam gaat kopen bekijk eerst even het systeem hoe alles in elkaar steekt zodat het geen miskoop word waar je maar tijdelijk plezier aan zal beleven

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 16:49:
Ik gebruik de Logitech Quickcam Messenger met plezier! En dat voor maar 25 euro. Er zit ook een microfoon ingebouwd! :)
Ik heb deze ook en ik vind hem prima!! Het zijn geen fantastische foto's maar dat verwacht ik ook niet van een webcam. En die microfoon is ook bijzonder handig!

• zoekertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heeft iemand de Logitech webcam for notebooks?
Deze is het: http://www.copro.com/shop...QuickCam_Notebook_Pro.gif
Ik heb h'm al een maand maar ben h'm nu pas gaan gebruiken (dus inruilen kan niet meer).
Op het eerste gezicht is het een leuke cam MAAR!!!
Je kan hem alleen bovenop je notebook klemmen, je kan hem niet ergens neerzetten ofzo,
er zit ook geen standaardje of iets bij.
Het grootste probleem is dat hij NIET aan mijn beeldscherm blijft hangen,
hij glijdt steeds naar achteren.
De enige manier is misschien om hem vast te tapen?

Wie o wie heeft deze cam en heeft een manier gevonden waarop ie blijft zitten?

Nog meer te klagen?
Ja, de video en snapshots zijn overbelicht,
maar dat er een microfoon bij zit is wel weer leuk.
Als ik eerlijk ben wat een @#$% cam.
En ik had nog wel speciaal deze gekocht als vervanging van mijn primitieve Trustcam.

Genoeg geklaagd maar weer ;)

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
zoekertje schreef op 14 augustus 2004 @ 23:30:
Heeft iemand de Logitech webcam for notebooks?
Deze is het: http://www.copro.com/shop...QuickCam_Notebook_Pro.gif
Ik heb h'm al een maand maar ben h'm nu pas gaan gebruiken (dus inruilen kan niet meer).
Op het eerste gezicht is het een leuke cam MAAR!!!
Je kan hem alleen bovenop je notebook klemmen, je kan hem niet ergens neerzetten ofzo,
er zit ook geen standaardje of iets bij.
Het grootste probleem is dat hij NIET aan mijn beeldscherm blijft hangen,
hij glijdt steeds naar achteren.
De enige manier is misschien om hem vast te tapen?

Wie o wie heeft deze cam en heeft een manier gevonden waarop ie blijft zitten?

Nog meer te klagen?
Ja, de video en snapshots zijn overbelicht,
maar dat er een microfoon bij zit is wel weer leuk.
Als ik eerlijk ben wat een @#$% cam.
En ik had nog wel speciaal deze gekocht als vervanging van mijn primitieve Trustcam.

Genoeg geklaagd maar weer ;)
Een L maken van twee plankjes met dikte laptopscherm. Simpel toch?

• zoekertje
  • Niet online
Ik geloof dat ik het helemaal snap?
Een L maken, ja, en dan?
Waar laat/zet/plak/schroef je hem?

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
zoekertje schreef op 15 augustus 2004 @ 11:19:
Ik geloof dat ik het helemaal snap?
Een L maken, ja, en dan?
Waar laat/zet/plak/schroef je hem?
op je bureau...

code:
1
2
3
4
5
6
7
        cam                  erop geklikte
          |                      houten L
          |
  -------

• zoekertje
  • Niet online
Het is te proberen alleen is het de webcam die niet goed klemt,
dus zal ie ook van die L afvallen.
Hij klemt eigenlijk alleen maar bij één soort dikte
en in één stand, hij is niet flexibel zoals andere webcams,
ook de lens kun je niet draaien.

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 09:39

PnD

like in Pinda ^_^

heb de quickcam 4000, the best?

• zoekertje
  • Niet online
Is die een beetje flexibel?
Kan je het bolletje draaien en kun je h'm overal neerzetten
zonder dat ie omvalt of gaat draaien?
Ze zouden wat flexibelere webcams moeten maken,
die je voor zowel notebooks als gewone c's kunt gebruiken,
met een klemmetje en een gewone standaard.
Vaak is het beeld wel goed alleen de behuizing is @#$% ;)

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 18:59

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

heeft iemand nog wat meer reviews van webcams?
Pagina: 1