Mjah, ik weet dat het een dubieus topic is, maar ik zal 't proberen goed te doen.
Ik wilde graag een webcam aanschaffen, niet zo duur... max 60 euro ofzo. In die klasse blijf je wel steken op video/foto op 640x480. So be it...
Maar de kwaliteit!? Mijn nokia 6600 (zelfde res.) maakt wel aardige foto, mits van dichtbij. Ook met iets minder licht komen er aardige foto's uit.
Op mijn JVC digicam komen verschrikkelijke foto's uit, heel erg donker en dof, dat moet dus niet!
Nu zag ik deze webcam: Creative Webcam Notebook

En Logitech QuickCam Notebook

Lekkere kleine modellen om op de LCD van mijn laptop te klikken
Qua specs liggen deze wel op één lijn (alleen staat bij logitech "CMOS Sensor: 352 x 288", wat is dat precies?).
Heeft iemand ervaringen met deze cams? Hoe is het resultaat bij minimale lichtsterkte (niet donker, maar geen schijnwerpers
!), hoe zien de foto's eruit en werkt het een beetje praktisch zonder veel van die driver en tool zooi (zoals de 'bekende' software van HP bijvoorbeeld
)
Of heeft iemand een andere suggestie voor webcam?! En waarom?
Voornamelijk doel is MSN en af en toe fotootje maken...
Ik wilde graag een webcam aanschaffen, niet zo duur... max 60 euro ofzo. In die klasse blijf je wel steken op video/foto op 640x480. So be it...
Maar de kwaliteit!? Mijn nokia 6600 (zelfde res.) maakt wel aardige foto, mits van dichtbij. Ook met iets minder licht komen er aardige foto's uit.
Op mijn JVC digicam komen verschrikkelijke foto's uit, heel erg donker en dof, dat moet dus niet!
Nu zag ik deze webcam: Creative Webcam Notebook

En Logitech QuickCam Notebook

Lekkere kleine modellen om op de LCD van mijn laptop te klikken
Qua specs liggen deze wel op één lijn (alleen staat bij logitech "CMOS Sensor: 352 x 288", wat is dat precies?).
Heeft iemand ervaringen met deze cams? Hoe is het resultaat bij minimale lichtsterkte (niet donker, maar geen schijnwerpers
Of heeft iemand een andere suggestie voor webcam?! En waarom?
Voornamelijk doel is MSN en af en toe fotootje maken...