Toon posts:

geheugen-mobo-hd vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hi tweakers, heb al veel gegoogelt en gesearcht maar kom er niet helemaal uit.

ik ben van plan binnenkort een nieuw systeem aan te schaffen.
ik wou de MSI K8N Neo Platinum aanschaffen icm amd 64 3200+
de harde schijf twijfel ik tusse een single WD raptor 36 gb of 2 Western digital 40 gig IDE in RAID 0 (of zit er geen ide raid in dit mobo?)
want op tweakers las ik dat de raid functie niet echt geweldig was @ nforce 3 250, die raid functie is toch bij elk nforce 3 250 mode dezelfde? anders zou ik wachten op het asus K8N-E bordje misschien. maar over dat MSI bord wat is daarop nu het beste. single raptor/2 x wd407200ide in raid 0

het geheugen twijfel ik ook over Corsair 1024MB DDR400 64MX64 TwinX Matched Pair LL of 2 x Corsair DDR ValueRAM 512Mb cas 2.5
is het performance verschil veel tussen deze 2 geheugen type (latencys2 of 2.5) aangezien de prijs gewoon 150 euro scheelt. en ik die liever besteed aan bv een x800 pro ipv een 9800 pro.

ik ga deze pc vooral voor games gebruike.
als jullie nog bepaalde hardware aanraden hoor ik het graag :Y)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 09:24:
of zit er geen ide raid in dit mobo?
Check de mobospecs op de website van de mobofabrikant :)
wat is daarop nu het beste. single raptor/2 x wd407200ide in raid 0
Kijk eens in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers. Daarin staat hoe je een harddisk moet uitzoeken: Welke HDD, CD/DVD lezer/brander, I/O controller moet ik nemen? :) Het grote RAID0 benchmark topic is ook handig om scores voor 2x WD IDE schijven te vinden [rml][ Ervaringen] Post hier je RAID0 scores![/rml] Tot slot kun je met de GoT-Search een heleboel vergelijkbare vragen (en antwoorden) vinden: [search=raptor of raid0]
- Wat is sneller: 1 raptor of 2 'normale' hdd's in raid0 ?
- [rml][ HDD] 1 x WD Raptor 74GB of 2 x DiamondMax 9 in raid-0?[/rml]
- Wat is sneller? (RAID 0 - SATA vraag)
- etc..
het geheugen twijfel ik ook over Corsair 1024MB DDR400 64MX64 TwinX Matched Pair LL of 2 x Corsair DDR ValueRAM 512Mb cas 2.5
is het performance verschil veel tussen deze 2 geheugen type (latencys2 of 2.5) aangezien de prijs gewoon 150 euro scheelt.
Het verschil tussen CAS2 en CAS2.5 merk je alleen in benchmarks en overclockresultaten. Dat moet je zelf toch ook proefondervindelijk hebben ondervonden met je huidige geheugen? Ergo: als je benchmark- en/of overclockgeil bent, dan moet je vooral voor CAS2 gaan.
en ik die liever besteed aan bv een x800 pro ipv een 9800 pro.
We houden je niet tegen :)

Al met al vraagjes die makkelijk met een beetje zoeken en inzicht beantwoord kunnen worden. Dicht.

Dit topic is gesloten.