Toon posts:

Belgische ADSL Providers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al proberen te zoeken op got, maar ik kreeg waardes terug. Ik woon nu in Nederland en heb het adsl van Tweakdsl 8mbit. Werkt allemaal prima en aardig. Ik ben nu eens 't zoeken in belgie, want daar ga ik naar toe verhuizen. Maar om eerlijk te zijn schiet het daar niet op he. Ik zie overal max download van 3mbit en meestal ook nog een limiet van 10gb per maand. Zie ik wat over het hoofd? of is het duur gewoon. Misschien dat wat mensen hier ervaring hebben met adsl in belgie en of er een manier is om toch snel te surfen met een redelijk limiet ipv blauw betalen :) moet al genoeg betalen nu hahah met zo'n verhuizing naar belgie.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:57

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik gaan kijken, maar meer informatie krijg ik niet. Ik ben eigenlijk meer op zoek naar gebruikerservaeringen. Ik zag hier laatst een topic over adsl snel en onbeperkt. Maar iets terug vinden kan ik niet

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gebruikerservaringen kan ik je niet mee helpen, maar omdat je het hebt over een datalimiet ben ik snel even naar xs4all.be gegaan.

De langzaamste ADSL van xs4all.be (256/1024, waarom noemen ze dat SDSL :? ) heeft al een FUP heeft met tussen haakjes 100 GByte (en dat loopt op tot 300GB). Ik ga bij de xs4all.nl altijd uit van maximaal 150 GB (omdat dat de limiet bij ADSL Power is), en om 100GB per maand te verstoken 8)7 dan doe je gemiddeld 130 KByte/s, iets van 1300kbit/s. Dat is dus 1024+256 kbit/s, ofwel in feite geen limiet.

[ Voor 8% gewijzigd door Maasluip op 28-05-2004 11:07 ]

Verwijderd

Ik zit bij tiscali, en heb een downloadlimiet van 3.3 mbps, en een uploadlimiet van 128 kbps. 100 mb webspace en 10 gb verkeer per maand. 3 emailadressen van 20 mbmet elk 3 aliassen.

hier zijn de populairste providers in belgie wat adsl betreft:

http://www.skynet.be 3.3 mbps down, 128 up
http://www.tiscali.be 3.3 mbps
http://www.adsl2fit.be die heeft geen limiet qua verkeer, maar heeft ook geen email.
http://www.scarlet.be 3.3 mbps 5 emails met 3 aliassen. verkeer van 15 GB.1 euro per 1 GB extra. Upload 384 Kbps

Meer info vind je op hun websites.

Verwijderd

En je kan sdsl niet met adsl vergelijken, omdat het niet over een analoge lijn gaat, dacht ik. Of ben ik verkeerd?

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:47
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 08:49:Maar om eerlijk te zijn schiet het daar niet op he. Ik zie overal max download van 3mbit en meestal ook nog een limiet van 10gb per maand. Zie ik wat over het hoofd? of is het duur gewoon.
Ik zal 's aan m'n baas vragen wanneer BBNed haar diensten ook in België aan gaat bieden ;)...

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 16:22:
En je kan sdsl niet met adsl vergelijken, omdat het niet over een analoge lijn gaat, dacht ik. Of ben ik verkeerd?
ADSL staat voor Asynchronous Digital Subscriber Line, SDSL voor Symmetric Digital Subscriber line.
Mijn kennis was altijd dat bij ADSL de upload en download niet gelijk hoeft te zijn en bij SDSL wel (but correct me if I'm wrong)

• WiNlUx
  • Laatst online: 12-09-2023
Weet je eigenlijk wel zeker dat er ADSL leverbaar is op jouw nieuwe adres??

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 11:46

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 16:22:
SDSL gebruikt net dezelfde analoge lijn.

Alleen is het zoals de naam zelf zegt symmetrisch in tegenstelling tot ADSL.
Daarnaast gebruikt SDSL ook de spraak frequencies en kan je geen telefonie meer over de lijn doen.

ADSL gebruikt een klein frequency spectrum upload en een veel groter voor download. Vandaar de assymmetrie.
De spraak frequencies worden niet gebruikt bij ADSL en daarom kan je nog spraak over diezelfde lijn gebruiken.

ADSL gaat tot 8Mbit (download).
SDSL gaat tot 2Mbit (up & down).

SDSL wordt gepromoot als een goedko(o)p(er) alternatief voor huurlijnen.
Men zegt er wel niet altijd bij dat ze ook minder betrouwbaar zijn.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

ik wacht ook met grooooot ongeduld wanneer ze in belgie die adsl gewoonten van nederland gaan overnmen...gn limieten, snel,....

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:13
Predator schreef op 28 mei 2004 @ 20:08:

SDSL wordt gepromoot als een goedko(o)p(er) alternatief voor huurlijnen.
Men zegt er wel niet altijd bij dat ze ook minder betrouwbaar zijn.
Ligt er een beetje aan. De SDSL techniek zelf is namelijk niet minder betrouwbaar, maar vaak wordt er nog wel een overboeking gebruikt bij de gateway naar 't internet.

Sterker nog; KPN maakt gebruik van SDSL voor de huurlijnen :)
Alleen zullen ze dat zelf nooit zeggen :P

Verwijderd

Ikzelf ben een klein jaar geleden naar belgie verhuisd. Toen ben ik ook nogal in de weer geweest met uitzoeken welk abbo het meest gunstig was.

Toen liep ik ook tegen de datalimiet op van 10GB per maand. Sterker nog, voor particulieren was er TOEN geen verbinding zonder datalimiet. Ik kon nog wel kiezen tussen 10 GB dataverkeer of 15 GB dataverkeer per maand maar dat was dan ook wel alles. De prijs die 15GB per amand meer kostte vond ik niet de moeite om voor zo'n abbo te kiezen.

Uiteindelijk kwam ik bij Tiscali terrecht. Een abbo met 3.3mb down en 128 kb up (GRRRRRRRRR upstream is hopeloos in la belgique).

Het meest vreemde aan de verschillende abbo's is wel dat er abbo's voor 1, 2 en 4 pc's aangeboden worden. Terwijl een abbo voor 1 pc en er zelf een routertje tussenknallen met NAT dezelfde mogelijkheden biedt als een abbo voor 4 pc's.

Zorg zowiezo dat je ALTIJD voor een TCP/IP ethernet modem (ik heb zelf een speedtouch 510 (voor analoog, de 510i voor isdn)) kiest en niet een USB modem!! Dat scheelt je een hoop ellende als je meerdere pc's online wil hebben.

Verder hoop ik dat je heel erg prettig gaat wonen in Belgie. Ikzelf hoef niet meer terug naar nederland in ieder geval.... bevalt mij (op de i-net verbinding na dan... lol) PRIMA!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 17:35 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 17:14:
Zorg zowiezo dat je ALTIJD voor een TCP/IP modem (ik heb zelf een speedtouch 510 (voor analoog, de 510i voor isdn)) kiest en niet een USB modem!! Dat scheelt je een hoop ellende als je meerdere pc's online wil hebben.
Ethernet modem heet het ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Xandrios schreef op 29 mei 2004 @ 16:57:
offtopic:
Ach, dat zie je vanzelf als je op de voorkant van een digistream modem kijkt (HS-DSL) ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 11:46

Predator

Suffers from split brain

Xandrios schreef op 29 mei 2004 @ 16:57:
[...]

Ligt er een beetje aan. De SDSL techniek zelf is namelijk niet minder betrouwbaar, maar vaak wordt er nog wel een overboeking gebruikt bij de gateway naar 't internet.

Ik hoop dat ze dan ook niet dezelfde prijs aanrekenen en hun klanten daarover informeren 8)7

Alles is in theorie even betrouwbaar :P

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Upload is onlangs verhoogd naar 192kbps als je ADSL via het Belgacom netwerk hebt.

Een paar jaar geleden werden de datalimieten trouwens niet gecontroleerd; je kon zonder problemen meer downloaden dan de 10GB die typisch in je contract stond. Ondertussen controleren de meeste providers wel. Ga je over je limiet dan gaat je verbinding typisch op smalband maar je kan datapacks bijkopen (zie bv Skynet).

Trouwens, ik vind 3.3mbps toch behoorlijk snel voor een gewoon basic abo? Ik dacht dat je in NL minder krijgt voor hetzelfde geld?

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 15:25
In NL is er meestal een FUP, en BE (bijna) nooit.

En dat van die upstream, daar moet je naar mijn weten voor bijbetale, hoor... Ja ken 't ook als 'n optie kopen (ADSL Power, waar je 5 GB extra krijgt + hogere upload) maar daar betaal je geloof ik €9 of zo voor)
Pagina: 1