Toon posts:

Demon gecapte modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit sinds gisteren bij Demon 8192/1024
Nou zat ik een beetje in het Zyxcel modem te kijken (telnet) en toen zag ik bij Wan:
Line status up
Upstream speed: 864kb
Downstream speed: 7136

Dit zijn ook zo'n beetje de maximale snelheden die ik behaal. Zit ca 700M van de centrale. Ik zou dus de maxsnelheid van 8192/1024 kunnen/moeten halen.

Komt het door de instellingen van het Zyxcel modem dat ik trager ga of zijn die instellingen van Upstream speed: 864kb Downstream speed: 7136 gewoon normaal en heeft het er niks mee te maken.

ps. Zoeken op GOT lukt niet.... vandaar dit topic, mocht het al een keer voorbij zijn gegekomen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, gewoon analoog

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

864kb <= Die Zyxel kan niet harder ;) Download weet ik niet.........

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Download kan wel hoger, ik hal de volledige 8mbit en zit op ongeveer dezelfde afstand. Upload kan idd niet hoger door het zyxel modem.

Wat oa. van invloed kan zijn is de kwaliteit van de telefoon lijn tot jou huis en de kwaliteit van de telefoon kabel in jou huis.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-02 21:21
Misschien een beetje een stomme vraag, maar hoe kan ik nou in mijn modem kijken? Moet ik dan gewoon ''surfen'' naar mijn IP adress?
En ja, ik ben een n00b, hopelijk wordt dat na wat ervaring anders.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Welk specifiek modem heb je? heb je de laatste firmware er al opgedaan?
Hardcore_gamer schreef op 27 mei 2004 @ 20:18:
Misschien een beetje een stomme vraag, maar hoe kan ik nou in mijn modem kijken? Moet ik dan gewoon ''surfen'' naar mijn IP adress?
En ja, ik ben een n00b, hopelijk wordt dat na wat ervaring anders.
Telnet sessie naar het IP van je router.

[ Voor 72% gewijzigd door n00bs op 27-05-2004 20:20 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-02 21:21
Ik heb een ZyXEL Prestige uit de 650 Serie, en een Demon 1024/512 account.
En Firmware??

N00b-achtiger kan niet he ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Yonix op 27-05-2004 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op 27 mei 2004 @ 20:20:
Welk specifiek modem heb je? heb je de laatste firmware er al opgedaan?.
Ik heb de zyxcel 650. Laatste firmware pakt ie niet, krijg foutmelding. Heb wel de een na laatste geupload, maar ik merk geen verschil. Kom bij speedtests niet boven de 650kb uit.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Er is gewoon geen sterk signaal op je lijn. Ik zit hier in Dordrecht ook op 1 km afstand en haal maar 5,5 mbit :/. Helaas, accepteer het maar ;)

Het enige wat nog kan zijn, is dat je draden tussen eerste israpunt tot de modem niet goed zijn.

4015Wp west (Dordrecht)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:50

n00bs

Het is weer Zomer!

http://www.zyxel.com/prod...indexFlagvalue=1021873638

Laatste firmware: ftp://ftp.europe.zyxel.co...3.40(GT.4)C0_Standard.zip
Met een FTP client, kan je connecten op 192.168.1.1 Username: root Wachtwoord: <wat je zelf hebt aangemaakt>
Dan kan je die uitgepakte ZIP uploaden.

Wel ff bedenken of je het als router gaat configgen of gewoon modem... anders werkt straks je verbinding niet... pak anders je handleiding erbij.

Als je hem als gewoon modem gebruikt en bij Demon zit: http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html
En download daar de laatste GT4 versie

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 27 mei 2004 @ 20:46:
Er is gewoon geen sterk signaal op je lijn. Ik zit hier in Dordrecht ook op 1 km afstand en haal maar 5,5 mbit :/. Helaas, accepteer het maar ;)

Het enige wat nog kan zijn, is dat je draden tussen eerste israpunt tot de modem niet goed zijn.
Ik heb hem aangesloten op m'n oude planet adsl bekabeling. Met Planet (comfort) haalde ik altijd een kaarsrechte 200kb. Met demon schommelt ie enorm als ik aan het leechen ben. gaat van 300 tot 700kb. En af en toe klapt het modem er ook uit. Lichtjes gaan uit, paar sec later weer aan en alles doet het weer.

Gisteren had ik Demon al bebeld, maar na ruim een uur in de wacht te hebben gezeten had ik maar opgehangen. Heb niet zo'n zin om weer te bellen. Hoop dat iemand nog wat weet.

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op 27 mei 2004 @ 20:50:
http://www.zyxel.com/prod...indexFlagvalue=1021873638

Laatste firmware: ftp://ftp.europe.zyxel.co...3.40(GT.4)C0_Standard.zip
Met een FTP client, kan je connecten op 192.168.1.1 Username: root Wachtwoord: <wat je zelf hebt aangemaakt>
Dan kan je die uitgepakte ZIP uploaden.

Wel ff bedenken of je het als router gaat configgen of gewoon modem... anders werkt straks je verbinding niet... pak anders je handleiding erbij.

Als je hem als gewoon modem gebruikt en bij Demon zit: http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html
En download daar de laatste GT4 versie
Die firmware van de ftp site. Kan ik die ook gewoon via de interface (statisch ip aanmaken) en naar http://192.168.1.1 gaan uppen? En voor welke versie is dit? Modem of router?
Pagina: 1