Pc doet wel heel erg raar

Pagina: 1
Acties:

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:25
Ik heb een raar probleem met m'n pc
configuratie:
Moederbord: MSI 845E Max series
Processor: Intel P4 1.8ghz
Geheuge: 512 ddr samsung
HD's: WD 160gb 8mb cache
Maxtor 40gb
Videokaart: Asus radeon 9600XT
Voeding: 300W geen idee welk merk kreeg ik erbij bij paradigit

Probleem:
In eerste instantie was m'n pc heel erg langzaam, dit was schijnbaar door de updates van windows, ik heb toen format c: (WD) gedaan en alles opnieuw geintalleerd, toen deed hij het voor even perfect. Maar nu heb ik weer een probleem toen ik aan m'n pc was aant werke viel die in 1 keer uit en starte opnieuw op, toen kwam er een foutmelding van bios NTLDR not found.
Ik zag dat mijn WD schijf neit meer gedecteerd was, ik heb alles gechecked en niks was er beschadigd of wat dan ook.
Toen ik hem een paar keer had gerebooted, detecteerde hij opeens niks meer!!
Toen ben ik naar school gegaan, en toen ik net thuis kwam en m'n pc aandeed was er niks aan het handje. Maar toen het WinXP welkomsscherm verscheen kwam hij met de foutmelding dat de lokale gebruikersprofiel neit geladen kon worden en mogelijk beschadigd is of u heeft niet de juiste toegangsrechten.
Nu kan ik elke keer alleen via een tijdelijk account in windows komen, en ik kan niks van m;n instellingen opslaan. De pc is nu ook met laden van verschillende dinge erg langzaam evenals met opstarte.

Wie kan me met dit erg rare probleem helpen?!?! ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Fuske op 27-05-2004 18:18 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Je hebt dus ook een WD schijftest gedaan en daar kwam niets uit?

Lijkt me namelijk dat je HD stuk is/gaat ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Fuske
Turkish schreef op 27 mei 2004 @ 18:19:
Je hebt dus ook een WD schijftest gedaan en daar kwam niets uit?

Lijkt me namelijk dat je HD stuk is/gaat ;)
Hoe flik je zo'n schijftest :/ 8)7

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 06:34
misschien zover overgeklokt dat je IDE kanalen het niet meer helemaal snappen?
Wat geeft schijfcontrole in Windows aan?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

was je softwarematig of hardwarematig aan je pc aant werken?

Kijk of alle kabels goed zitten, haal ze er eventueel even uit en doe ze eropniew in.
Een biosclear is ook wel aangeraden, zodat het detecten miss weer beter gaat.
Dat je OS het niet meer goed doet kan dus aan de harde schijf liggen, of door foute instal OS/virus noem maar op. Maar aangezien die het eerst wel goed deed lijkt me foute install niet mogelijk.

Dus voor het detectprob ff kabels chekken..

Kan miss ook aan je voeding liggen! Die radeon's trekken nogal veel, en dan is en noname 300W wel weinig volgens mij :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 18:25 ]

• Fuske
Ik heb alles al gecheckt niks aan het handje met de kabels en IDE sloten ofzo, ik was softwarematig aant werken toen hij uitviel.
En ik heb de processor of wat anders nooit overgeclockt dus...
Mare zoals ik al zei hoe flik je zo'n schijftest 8)7
Srry eerste keer dat ik met zoiets te maken krijg.

[ Voor 22% gewijzigd door Fuske op 27-05-2004 18:30 ]

Verwijderd

Dan lijkt het me toch die voeding :(

Wat was je aan het doen toen die uitviel?
Je pc kan het best goed doen totdat je een game of iets dergelijke gaat draaien waar je je vid-kaart voor nodig hebt en dat redje voeding het miss niet meer en kapt je pc der mee.

• Fuske
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 18:30:
Dan lijkt het me toch die voeding :(

Wat was je aan het doen toen die uitviel?
Je pc kan het best goed doen totdat je een game of iets dergelijke gaat draaien waar je je vid-kaart voor nodig hebt en dat redje voeding het miss niet meer en kapt je pc der mee.
Was aant msn'en dus...
Mare wat is een goede voeding voor m'n pc'tje:
Moederbord: MSI 845E Max series
Processor: Intel P4 1.8ghz
Geheuge: 512 ddr samsung
HD's: WD 160gb 8mb cache(pas 2 maanden ofzo in bezit)
Maxtor 40gb
Videokaart: Asus radeon 9600XT
Voeding: 300W geen idee welk merk kreeg ik erbij bij paradigit
CD/DVD: DVD rewriter NEC1300A + DVD Speler samsung
Geluidskaart: SB live!
Firewire 4 poorten
USB 6 poorten
TV Kaart

Ik was namelijk al eerder aant denken voor nieuwe voeding maar is er niet van gekome, mare ik koop wel meteen een fatsoenlijke, liefst ook nog 1tje met beetje kerstverlichting :P .

[ Voor 50% gewijzigd door Fuske op 27-05-2004 18:38 ]

Verwijderd

ik zie dat je ook nog een sb-live hebt en 2 harde schijve

dan zal k toch voor een 350/400 gaan, maar met het oog op de toekomst kan je ook een q-tec 450/550W nemen ;)

maar voordat je nieuwe zooi gaat kopen, voel eerst ff aan je vid-kaart,je sb-live en naast je proc of het niet allemaal te heet word, want dat kan het ook zijn, de temps. Je hebt ook geen casefan's in je kast toch?

maar ben toch bijna cker dat het je voeding is, anders gewoon ff testen met een voeding van iem anders, en dan kijke wat ie doet

en alsj der geld voor over hebt zoals je zegt zal k voor een enermax of een zalman gaan

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 18:42 ]

• Fuske
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 18:40:
ik zie dat je ook nog een sb-live hebt en 2 harde schijve

dan zal k toch voor een 350/400 gaan, maar met het oog op de toekomst kan je ook een q-tec 450/550W nemen ;)

maar voordat je nieuwe zooi gaat kopen, voel eerst ff aan je vid-kaart,je sb-live en naast je proc of het niet allemaal te heet word, want dat kan het ook zijn, de temps. Je hebt ook geen casefan's in je kast toch?

maar ben toch bijna cker dat het je voeding is, anders gewoon ff testen met een voeding van iem anders, en dan kijke wat ie doet

en alsj der geld voor over hebt zoals je zegt zal k voor een enermax of een zalman gaan
Ja heb nog een casefan erin zitte, deze zit in het zijpaneel.
Maar over die Q-tec heb ik toendertijds ong. 3/4 maanden trug, een heleboel slechte reactie van gelezen :?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

tommy schreef op 27 mei 2004 @ 18:46:
[...]

Ja heb nog een casefan erin zitte, deze zit in het zijpaneel.
Maar over die Q-tec heb ik toendertijds ong. 3/4 maanden trug, een heleboel slechte reactie van gelezen :?
Q-tec voedingen wil ik idd bestempelen als rommel ;)
Die halen de opgegeven waarden niet en blijken vaak kapot te gaan, koop liever voor wat meer geld een merkvoeding (Antec, Enermax etc)

Kijk voor de drivetest in de FAQ van OM :)

[ Voor 7% gewijzigd door Turkish op 27-05-2004 18:51 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

alsk jouw was zal k nog een casefan in je bovenkant maken als outtake, die in het zijpaneel is een intake neem ik aan..heb je betere airflow, dus betere temps, dus betere stabiliteit

ik heb zelf 2 q-tec's gehad, één heb ik nu in gebruik, een 350W low noise, en nooit probs gehad en hij is ook heeel erg stil

• Fuske
Ik was toen aant denken aan deze voeding, omdat ik voor kwaliteit en ook een beetje mooi uiterlijk kies!

http://www.shopweezle-hos...rtlimit=0&abt=8&itemgr=16\

Met welk progie kan ik een goede schijftest doen?!

[ Voor 13% gewijzigd door Fuske op 27-05-2004 18:59 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

tommy schreef op 27 mei 2004 @ 18:55:
Ik was toen aant denken aan deze voeding, omdat ik voor kwaliteit en ook een beetje mooi uiterlijk kies!

http://www.shopweezle-hos...rtlimit=0&abt=8&itemgr=16\

Met welk progie kan ik een goede schijftest doen?!
Kijk op de site van WD voor een testproggie.

Ik wil het gesprek niet onderuit halen, maar het zijn wel erg rare errors voor een voedingsprobleem. Het lijkt wel alsof op GoT altijd meteen over de voeding begint, het kan wel is heel erg wat anders zijn denk ik, nog steeds eerder de schijf. Al is een betere voeding nooit weg voor de stabiliteit natuurlijk!
suc6 ermee

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 27-05-2004 19:04 ]

• Fuske
Ben nu eerst een schijftest aant doen duurt nu via DOS nog maar 1 uurtje :P

Maar ikzelf was eigelijk eerder aan het moederbord of processor of idd de voeding te denke, dat een van deze defect ofzo waren. Ik vond het zó raar dat hij NIKS meer zag!

EDIT: no errors found

Volgende ding proberen:
Voeding van 400W minstens eraan hangen.

[ Voor 98% gewijzigd door Fuske op 27-05-2004 21:48 ]

• Fuske
HELP :P
Dit is maf, van die error van dat profiel enzo, is nu opgelost :?
Kreeg melding in windows dat de register bestanden succesvol hersteld waren :?

[ Voor 91% gewijzigd door Fuske op 27-05-2004 22:02 ]

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-07 16:23

ScSi

Belg.

Zonder je eerst in de kosten te werken, haal eens al je zaken uit je pc die de nodige stroom trekken. (die 40 gig schijf, die audigy,...) Download meteen ook even het programma speedfan (even googlen) OP het tabblad SMART kan je je schijf selecteren en zien in welke omstandigheden die zich bevindt, fitness en performance! Tevens zie je met dit programma meteen ook wat je temperaturen zijn, post die hier ook eens. Verder kan je je geheugen testen met prime95 of een ander memtest programma of gewoon eens 3dmark draaien..

Misschien anders even in je error.log van windows kijken, en eens zien wat die zegt (net na een reboot bijvoorbeeld)

Mogelijkheden te over, test dit eerst maar eens

• Fuske
ScSi_009 schreef op 27 mei 2004 @ 22:04:
[...]

Zonder je eerst in de kosten te werken, haal eens al je zaken uit je pc die de nodige stroom trekken. (die 40 gig schijf, die audigy,...) Download meteen ook even het programma speedfan (even googlen) OP het tabblad SMART kan je je schijf selecteren en zien in welke omstandigheden die zich bevindt, fitness en performance! Tevens zie je met dit programma meteen ook wat je temperaturen zijn, post die hier ook eens. Verder kan je je geheugen testen met prime95 of een ander memtest programma of gewoon eens 3dmark draaien..

Misschien anders even in je error.log van windows kijken, en eens zien wat die zegt (net na een reboot bijvoorbeeld)

Mogelijkheden te over, test dit eerst maar eens
Temperaturen zijn normaal, dat heb ik allemaal al gecheckt met Hmonitor, ook makkelijk progje. Fitness en Perfomence waren allebei volledig!
Mare van die geheugetest software snap ik niks van :?

Temp:
Moederbord: 32
CPU: 37
HD WD : 28
HD Maxtor: 22

[ Voor 8% gewijzigd door Fuske op 27-05-2004 22:23 ]

Verwijderd

nouw is de vraag wat nouw jij normaal?
wat zijn je temps idle/load?

Edit: dat zijn erg nette temps, als het je temps en je hd niet zijn, dan lijkt mij dat het aan je voeding ligt :) al getest met die 400W? ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 22:29 ]

• Fuske
Hey maar nu zie ik een error in de voltages.
Bij de regel -12Volt staat Aux op 1.80V gemiddeld terwijle de nominale waarde 1.50V is. Ik weet niet wat Aux is maja, denk dat iemand dit wel weet. Voor de rest alles helemaal op en top, doe dalijk 3dmark en geheugetest als ik uitgevist heb hoe dat moet.

Probeer op dit moment van iemand een 400W te regele.

EDIT: -Geheugen test runt
-Bezig met downloade 3dMark03 340

[ Voor 20% gewijzigd door Fuske op 27-05-2004 22:43 ]

Verwijderd

tommy schreef op 27 mei 2004 @ 22:30:
Hey maar nu zie ik een error in de voltages.
Bij de regel -12Volt staat Aux op 1.80V gemiddeld terwijle de nominale waarde 1.50V is. Ik weet niet wat Aux is maja, denk dat iemand dit wel weet. Voor de rest alles helemaal op en top, doe dalijk 3dmark en geheugetest als ik uitgevist heb hoe dat moet.

Probeer op dit moment van iemand een 400W te regele.
Welk prog gebruik je om voltages/temp uit te lezen?
Want op je -12 lijn hoort natuurlijk rond de -12 volt te staan, en Aux heeft te maken met je audio of met je boxen of zo iets

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
meet je voltlijnen eens met een voltmeter, werkt veel beter

LinkedIn
BlackIntel

• Fuske
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 22:39:
[...]

Welk prog gebruik je om voltages/temp uit te lezen?
Want op je -12 lijn hoort natuurlijk rond de -12 volt te staan, en Aux heeft te maken met je audio of met je boxen of zo iets
Hmonitor 4.1.3.5
En sorry met die -12V lijn had deze temp. niks mee te maken |:(

UPDATE:
-Self-Test 1280K gedaan met prime95 en is passed.
Volgende test is begonnen(80%)
-WD+Maxtor HD's getest en no errors found
-3DMark begin ik zo mee
- Die voltage is nog steeds te hoog zegt die.

[ Voor 33% gewijzigd door Fuske op 28-05-2004 10:55 ]

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 08:36

DSK

boeiend...

volgens mij ook niet de voeding, maar een doodgaande schijf...

Probeer eens alleen met de broodnodige componenten te booten...

Blog (Linux-related)

• Fuske
Jensd schreef op 28 mei 2004 @ 11:14:
volgens mij ook niet de voeding, maar een doodgaande schijf...

Probeer eens alleen met de broodnodige componenten te booten...
Jah dat zou je zegge maar tot nu toe is nog alles goed.
Heb nog neit gereboot omdat ik nog bezig ben met de memtest dus...
Maar als ik strax thuis kom zal ik eens alles eruit halen en alleen met de broodnodige componenten te booten.
Maar wat denken jullie met het moederbord......?

[ Voor 6% gewijzigd door Fuske op 28-05-2004 11:35 ]

Verwijderd

tommy schreef op 27 mei 2004 @ 18:31:

HD's: WD 160gb 8mb cache(pas 2 maanden ofzo in bezit)
Maxtor 40gb
Ik had tot maandag ook nog een WD alleen dan een 120GB 8mb uitvoering. Tijdens het installeren van BF Vietnam op mn C partitie kreeg ik een blauw scherm en mn schijf begon te tikken. Toen ik resette zag de bios de schijf niet goed (er stond iets dergelijks als sahghhhgguuuhhhhhhgggg :? ) en met het doorstarten meende de PC geen bootable device te vinden. Na nog een reset deed mn PC het gewoon weer. :P

Ditzelfde heeft zich nog twee keer herhaald. Hierna heb ik mn schijf in de PC van mn broertje gehangen en rustig de andere twee partities gebackupped, zonder ook maar een probleem. Dinsdag heb ik de vervangen de schijf in mn PC gezet, partities in gedeeld en gedumpt en alles werkte weer. No problemo ;)

• Fuske
Ik heb 3DMark gedaan en m'n score was 3598.
En heb deze al eerder gedaan met precies hetzelfde systeem toen zat ik ongeveer op hetzelfde.
En heb nu de TV kaart, SB Live, DVD brander en de maxtor HD eruit geflikkerd, mare ik merk niet veel vershil.
Ik heb nu ook net PCMark fedownload , deze run ik dalijk ook nog ff.

[ Voor 46% gewijzigd door Fuske op 28-05-2004 17:27 ]

Verwijderd

Tja het probleem met zulke problemen(jaha) is vaak dat het aan zoveel dingen kan liggen

dacht ff aan geheugen maar aangezien je pc de HD soms helemaal niet ziet kan het nog liggen aan voeding/moederbord/harddisk

ik zou gokken op de harddisk aangezien het niet veel uitmaakte toen je de pc kaal opstartte...

Als het moederbord stuk is of een gedeelte ervan kan dat ook de meest uiteenlopende fouten en problemen geven..

Succes iig.. ik blijf het topic nog ff volgen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 17:20:
ik zou gokken op de harddisk aangezien het niet veel uitmaakte toen je de pc kaal opstartte...
met kaal opstarten heb je ook nog altijd je voeding nodig, het is dus of de HD, het mobo of de voeding, HD valt al af want meneer heeft al prog gedraait en HD is in orde. Het is dus mobo, en hij dus het geluk hebt dat hij nog opstart, of de voeding. K zeg niet meteen dat de voeding kaduuk is, maar naar mijn mening is het btj te weinig voor dat systeem..

• Fuske
Nou wordt hier echt steeds maffer, was een programma aant installeren, en opeens een blauw scherm van een error iets met windows, opnieuw opgestart boot disk failure, weer opnieuw opgestart, error in windows. Kom niet verder dan dat.HELP

Verwijderd

probeer is op te starten zonder je eigen HD's, en dan met een andere HD proberen op te starten.

en heb je die voeding al geprobeert?

Op deze manier weet je of het één van je HD's is of je voeding :)
Pagina: 1