Mijn grafische kaart heeft S-video out, maar mijn TV alleen Composiet en RGB in. Ik zou natuurlijk het liefst van RGB gebruik maken, omdat composiet gewoon niet echt mooi is. Bestaan er (goedkope) manieren om S-video naar RGB om te zetten? Ik kan me voorstellen dat de standaard S-video naar SCART convertortjes namelijk gewoon S-video naar composiet omzetten, niet naar RGB?
Scart kan ook een svideo signaal doorvoeren, dus een s-video -> scart adapter blijft gewoon s-video, geen composite of RGB.
De converters die ik kan vinden met Google (klik) zijn redelijk prijzig.
De converters die ik kan vinden met Google (klik) zijn redelijk prijzig.
Als je TV RGB kan, dan zal die ook zeker wel S-video kunnen.
Verder: Idd, de search doet het niet, maar als je ff in google "site:gathering.tweakers.net zoekterm" intikt, dan kun je ook prima zoeken
Verder: Idd, de search doet het niet, maar als je ff in google "site:gathering.tweakers.net zoekterm" intikt, dan kun je ook prima zoeken
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Mijn TV ondersteunt dus geen S-video, want als ik een S-video naar SCART adapter gebruik, krijg ik een superscherp, doch zwart-wit beeld. Die Scart geeft dus gewoon dat S-video signaal door, en zet het niet om naar RGB.
Ik kan me voorstellen dat dat makkelijk te realiseren zou moeten zijn, het opsplitsen van het S-video signaal naar RGB, maar waar ik ook zoek, ik vind alleen maar adapters voor S-video naar SCART (waarbij het signaal dus S-video blijft) en S-video naar composiet.,
Wie weet meer?
Ik kan me voorstellen dat dat makkelijk te realiseren zou moeten zijn, het opsplitsen van het S-video signaal naar RGB, maar waar ik ook zoek, ik vind alleen maar adapters voor S-video naar SCART (waarbij het signaal dus S-video blijft) en S-video naar composiet.,
Wie weet meer?
s-video naar composite is een "downgrade" van het signaal aangezien hier de gescheiden signalen van s-video (helderheid en kleurinformatie) gewoon worden samengevoegd. Dit stelt qua electronica helemaal niks voor.
Wat jij wilt is andersom: het splitsen van het kleurinformatie en helderheid signaal in RGB. Dat is dus een "upgrade" van het signaal, waarvan de uiteindelijke kwaliteit (aangezien het hier om analoge gegevens gaat) nooit beter kan worden dan de kwaliteit van het s-video signaal zelf. Maar om deze omzetting uit te voeren is in principe een digitalisering van het s-video signaal nodig, om daaruit weer de benodigde analoge RGB signalen te genereren.
Als het al bestaat (ik heb er nog niet van gehoord) dan zal het een zeer kostbare oplossing zijn en zeker niet gewoon een verloopstukje o.i.d.
Wat jij wilt is andersom: het splitsen van het kleurinformatie en helderheid signaal in RGB. Dat is dus een "upgrade" van het signaal, waarvan de uiteindelijke kwaliteit (aangezien het hier om analoge gegevens gaat) nooit beter kan worden dan de kwaliteit van het s-video signaal zelf. Maar om deze omzetting uit te voeren is in principe een digitalisering van het s-video signaal nodig, om daaruit weer de benodigde analoge RGB signalen te genereren.
Als het al bestaat (ik heb er nog niet van gehoord) dan zal het een zeer kostbare oplossing zijn en zeker niet gewoon een verloopstukje o.i.d.
[ Voor 3% gewijzigd door mjax op 27-05-2004 18:07 ]
Goed, s-video naar rgb is waarschijnlijk dus geen optie. Maar zou het qua beeldkwaliteit misschien wel (iets) helpen om een hoogwaardige s-video kabel te gebruiken met daarop een s-video naar composiet stekker en die vervolgens in de TV steken? Dan is de afstand tussen TV en computer op een "goede" manier overbrugd en wordt het signaal pas vlak bij de TV omgezet in composiet. Ik kan me voorstellen dat dat scheelt in ruis enzo...
Pagina: 1