[USB] Controller drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 787 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
Ik heb zojuist een usb pad aangeschaft (Piranha extreme dual shock usb2.0), maar ik krijg hem niet geinstalleerd, ik krijg er een mooie diskette bij met een setup.exe, maar hij installeerd helemaal niets :? Ik kan me rot zoeken naar de INF file op me schijf, maar dies nergens te vinden waardoor ik hem dus ook niet met de hand geinstalleerd krijg. XP ziet nu een "unknown device".

Ik lees hier wel op het forum dat hij het bij zat mensen wel doet.
Vond ook dit topic drivers voor usb joypad van piranha maar de desbetreffende sites hebben de drivers niet meer.

Wie kan mij helpen dit ding aan de praat te krijgen?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Piranha is toch de SV-231A van Interact?
http://www.driverfiles.net/page,show,1037,181,24,.html

Indien niet: welke productnummer heeft jouw pad?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
er staat www.contactdata.nl op de doos. het enige nummer dat ik kan vinden is pc33 :?
op contactdata.nl hebben ze overigens alleen diezelfde executable. (jouw link stuurt me btw naar win98 drivers, niet XP, dus die werken zoiezo niet al zou de pad hetzelfde zijn)

ik heb dezelfde drivers voor XP gevonden, maar die werken dus niet met mijn gamepad, het is dus duidelijk een andere.

[ Voor 19% gewijzigd door Maverick op 27-05-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad een ander ding als wat ik in gedachte had:
Afbeeldingslocatie: http://www.contactdata.nl/piranha/images/pc/dualshock.jpg

En die op http://www.contactdata.nl/piranha/files/PC33_2.ZIP doen het dus niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Maverick schreef op 27 mei 2004 @ 16:12:
op contactdata.nl hebben ze overigens alleen diezelfde executable.
Nee, de installer draait, hij installeert iets, maar er is vervolgens niets van terug te vinden op m'n schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, je zou in je tempfolder kunnen kijken wat hij daar heeft uitgepakt...
Alternatief: de setup.exe file is uit te pakken met WinRar.

Je hebt wel je chipsetdrivers van je moederbord geinstalleerd + SP1 erop staan?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
geen sp1, wel chipset drivers, ik heb setup.exe al uitgepakt, alleen daarin zitten .CAB files, en die kan ik dus niet openen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, hier installeert die setup.exe nadat ik die eerdere setup had uitgepakt met Winrar wél (en ik heb die joypad niet eens). Probeer het anders eens als je juist geen controller hebt ingeplugt?

Ik zie in de installer iets staan over DOTNET, heb je die geinstalleerd staan? (http://www.microsoft.com/...4D1E7CF3A3&displaylang=en)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
zoals ik al zei, de installer installeert wel iets, maar vervolgens is het nergens terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij worden er 2 DLL's in %Program Files%\VID_0E8F&PID_0003\GAJoyHais neergezet - en wat systeemwijzigingen. Er worden afaik geen registrywijzigingen gedaan.

Daarna kan ik in Configuratie > Spelbesturingen een nieuwe device toevoegen, "InterAct ProPad6".

In Configuratie > Software is "USB Dual Vibration Joystick" erbij gekomen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Dat bij software en die dll's klopt. maar daar blijft het bij, dat die interacte er ook bij staan heb ik ook, maar ik geloof dat dat door die eerdere SV-231A van interact die je hierboven liet zien. Ik kan em ook heel fijn aanklikken maar dan geeft ie aan dat ie inactief is, bovendien als ik er 2 toevoeg geeft ie de error dat er al 1 aan m'n gameport hangt. terwijl ik hier toch echt een usb controller in me klauwen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
moet ik btw persee sp1 hebben voor usb2.0 en kan het daar aan liggen? (of is usb2.0 zo backwards compatible als beweerd wordt? )

als ik hem er bij me zusje inprop dan werkt ie direct :{

[ Voor 19% gewijzigd door Maverick op 27-05-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Maverick schreef op 27 mei 2004 @ 17:53:
moet ik btw persee sp1 hebben voor usb2.0 en kan het daar aan liggen? (of is usb2.0 zo backwards compatible als beweerd wordt? )
Lijkt me wel zo handig ja :+
als ik hem er bij me zusje inprop dan werkt ie direct :{
[kanhetnietlatenmode]
Ehm......... ja :D Wat in wat proppen })
[/kanhetnietlatenmode]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Sp1 geinstalleerd, en de meteen de via usb2.0 drivers die alleen onder sp1 werken. Geen verandering.

Bij m'n zusje zegt XP: nieuwe hardware gevonden; USB joystick Nieuwe hardware geinstalleerd: US1 nogiets. en staat ie daarna in het gamepad menu.(niet eens drivers nodig gehad)
Bij mij zegt ie nieuwe hardware gevonden; USB apparaat Nieuwe hardware geinstalleerd: Onbekend apparaat (unknown device) En daarna een mellding dat de installatie niet goed verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Volledig verwijderen (drivers uninstallen) en dan in de correcte volgorde opnieuw proberen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Maverick schreef op 27 mei 2004 @ 20:43:
Sp1 geinstalleerd, en de meteen de via usb2.0 drivers die alleen onder sp1 werken. Geen verandering.

Bij m'n zusje zegt XP: nieuwe hardware gevonden; USB joystick Nieuwe hardware geinstalleerd: US1 nogiets. en staat ie daarna in het gamepad menu.(niet eens drivers nodig gehad)
Bij mij zegt ie nieuwe hardware gevonden; USB apparaat Nieuwe hardware geinstalleerd: Onbekend apparaat (unknown device) En daarna een mellding dat de installatie niet goed verlopen is.
Wat voor mobo heb je?
Zitten er geen drivers bij voor USB op je mobo?
Kijk is op de site van je moederbord fabrikant voor usb drivers.

* zucht *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
ken je wel zuchten, maar ik geen idioot, das allemaal al lang op orde :Z

Mr. lui >> gedaan, geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Maverick schreef op 27 mei 2004 @ 21:01:
ken je wel zuchten, maar ik geen idioot, das allemaal al lang op orde :Z

Mr. lui >> gedaan, geen resultaat
euss says:

Je hebt wel je chipsetdrivers van je moederbord geinstalleerd + SP1 erop staan?

Vat mijn opmerking zucht niet al te sarcastisch op.
Misschien moet je de nieuwste versie drivers van je mobo installen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik heb het ook wel eens met apparaten gehad. Dat ze wel gevonden op de ene computer en gewoon geinstalleerd werden, maar bij een volgende computer met geen mogelijkheid werkte.
Bijvoorbeeld een hp printer op de Asus a2500L, die pakte hem niet. Vervolgens op precies dezelfde A2500L, met identieke gegevens (hdd overgebouwd). En toen pakte die hem wel.
Idem met een toetsenbord. Ik weet nog steeds niet wat de oorzaak was, maar moest hem toen toch opnieuw installeren de computer, en daarna werkte het wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
matinez schreef op 27 mei 2004 @ 21:06:
[...]
Vat mijn opmerking zucht niet al te sarcastisch op.
Misschien moet je de nieuwste versie drivers van je mobo installen :?
Maverick schreef op 27 mei 2004 @ 20:43:
Dat stond er dus al dat dat geprobeerd was, zojuist heb ik mijn hele installatie verneukt, heb duz zojuist een format en reinstall gedaan, en wat denk je probleem NIET opgelost. dus nu helemaal met default windows drivers.
Zal nu even een schone installatie van de VIA drivers doen, maar als windows nu al weer unknown device zegt, heb ik weinig hoop, bij mij zusje zijn niet eens videokaart drivers geinstalleerd, dus usb al helemaal niet, en daar doet ie het meteen :{

Snap er werkelijk de hond z'n kut niet van, m'n muis is ook usb, dat ding doet het tch ook gewoon :?

[ Voor 6% gewijzigd door Maverick op 27-05-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
nou, ik ben het zat hoor, heb heel driverguide gehad, alles wta er maar een beetje op leek geprobeerd. niets werkt, ding gaat morgen terug naar de winkel, en van het weekend koop ik een fatsoenlijke joypad. (is dan wat duurder, maar dan werkt het tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-VecTz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-09-2022
ik heb hetzelfde probleem nu, die joypad heeft altijd gewoon normaal gewerkt maar nu werkt mijn FFB ook niet meer.

Als ik eruit ben laat ik het wel weten.

Overigens kan het aan de USB HID liggen, daar heb ik namelijk vaker problemen mee gehad.
Pagina: 1