Ik heb vandaag een Aopen 350watt voeding gekocht (AO350-12APNF). Maar nou zit er achterop een draaiknop die je kan draaien van + naar -. Er zat geen gebruiksaanwijzing bij en ook op internet kan ik het nie terugvinden. Waar dient deze voor?
Verwijderd
mss een soort fancontroller ofzo?? zitten tog standaard 2 fans in??
zou mij het logischt zijn dat het de snelheid van fans regelt enzo....
zou mij het logischt zijn dat het de snelheid van fans regelt enzo....
steek de stekker in het stopcontact en probeer het uit....
gathering.tweakers.net/forum/list_messages/905209
gathering.tweakers.net/forum/list_messages/905209
[ Voor 32% gewijzigd door MarZ_E op 27-05-2004 14:46 ]
dat is de fancontroller 
er zit 1 120mm fan in btw
er zit 1 120mm fan in btw
Ik denk dat het een voltage-regelaar is om van 230 naar 110 volt te schakelen.
denk idd voor de fan. Zit ook op de enermaxxen
Nee nee, das de rooie schakelaar waar veel mensen hun systeem mee naar de eeuwige jachtvelden jagenIk denk dat het een voltage-regelaar is om van 230 naar 110 volt te schakelen.
[ Voor 69% gewijzigd door Pakjebakmeel op 27-05-2004 14:48 ]
Okee, ik ben erachter dat je hiermee de fansnelheid kan instellen. Maar hoe weet ik of die te hoog/te laag is voor mijn setup?
tjek of er een te warme luchtstroom uit de voeding komt. Bij mijn chieftec + papst combo is dat wel een graadje of 40
loopt prima
ik denk iig niet dat aopen het zo maakt dat je de voeding kan laten oververhitten door de fan te langzaam te laten lopen. zo slim zijn ze denk ik wel. Als je hem niet vol belast wordt ie natuurlijk ook minder heet he? Ligt ook aan de omgevings temp
ik denk iig niet dat aopen het zo maakt dat je de voeding kan laten oververhitten door de fan te langzaam te laten lopen. zo slim zijn ze denk ik wel. Als je hem niet vol belast wordt ie natuurlijk ook minder heet he? Ligt ook aan de omgevings temp
[ Voor 51% gewijzigd door Pakjebakmeel op 27-05-2004 14:51 ]
En nu je ondekt heb dat ie het doet heb je waarschijnlijk de ledjes ook gevonden.
Is ooit je voeding rot,houd je er eens een leuke fan aan over
Is ooit je voeding rot,houd je er eens een leuke fan aan over
Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1
En waar zou dat licht vandaan komen?Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 15:53:
Ledjes? Hij is wel leuk verlicht van binnen (rood/groen/blauw), maar ledjes kan ik nie vinden?
niet van een gloeilamp iig
Terw_Dan schreef op 27 mei 2004 @ 15:55:
[...]
En waar zou dat licht vandaan komen?
niet van een gloeilamp iig
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dat is een potmeter om de ondergrens van het toerental van de fan te bepalen, niet meer niet minder.
Die aopens worden geleverd mét en zónder 3 color leds afhankelijk van het type dat je koopt.
Die aopens worden geleverd mét en zónder 3 color leds afhankelijk van het type dat je koopt.
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
en als je nu nog niet weet wat een led is het is een light emitting diode of te wel een diode die licht geeft. (en beter licht dan die gloeilamp moet je bedenken dat je er een nieuwe in zou moeten draaien
)
No signature found
Verwijderd
Of hij te heet wordt kun je met een thermometer uitlezen, of - als je mobo dat ondersteund - met programma's als SpeedFan, MotherBoard Monitor etc.
Aopen "AO350-12APNF" voeding
350 watt
12 cm fan
fan snelheid instelbaar met draaiknoppie
3 "vette" ledjes voor wat licht in je PC
Bron: Badderbeest in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 4"
search en Google komen beiden met de antwoorden. Kortom, neem de CME Policy en de forumFaq eens door zodat je een beter idee hebt wat wij in CME verwachten.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 17:27 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()