Toon posts:

Medion 5.1 en p4p800 D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn medion 5.1 boxen aan sluit doen allen de front boxen het de rest doet het niet. Ik heb in configuratie scherm 5.1 aanstaan ik heb het ook op surround mode geprobeert maar werkt ook niet waar ligt diit aan ?

Medion 5.1 boxen zijn al een tijdje geleden gekocht maar had ze nog niet aangesloten.

specs :

Medion 5.1 boxen

Asus p4p800 deluxe

dat is alles dat je moet weten lijkt mij...

verder is alles gewoon goed aangesloten

Verwijderd

Ik heb zelf ook dat setje, heb er een hoop problemen mee gehad.

Het aansluiten was zo geen probleem, dacht ik.

Ik heb ten eerste bij configuratiescherm-->geluid en dan daar 5.1 speakers kiezen. So far so good.
Maar wat ik ook probeerde alleen mijn front speakers deden het. Drivers opnieuw geinstalleerd en alles.

Heb de kabels toen nog eens gecontroleerd, en na een beetje omsteken hoorde ik wel geluid linksachter. Ik weet bij God niet wat ik heb gedaan, maar na wat omsteken e.d. van alle kabels kwam er opeens wel goed geluid uit.

Ik heb wel een Creative geluidskaart btw.

That's all I know..

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
drivers ? ?? waar heb je die gevonden zat bij mij igg geen cd bij 8)7

Verwijderd

Ik neem aan dat je ook in de Soundmax software van het moederbord, de ingangen van het moederbord hebt omgezet naar uitgangen, zodat deze 5.1 ondersteunen.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Drivers voor de p4p800 deluxe (let op, dus niet de p4p800-e deluxe, dat is een andere onboard soundchip)
klik hier

Het is een gedeelde uitgang, in de drivers moet je dus aangeven dat het een 5.1 speakeropstelling is en dat je de line in en mic in als uitgangen gebruikt.
Vervolgens is het nog maar de vraagof het gaat werken. Normaal gesproken heb je dus wel een 6 kanaals bron nodig (zoals een DVD) om de 6 speakers te laten werken. Maar sommige software ondersteunt het ook voor gewoon muziek en andere stereo geluiden. Het is dus doodnormaal dat er maar 2 speakers werken, andere mogelijkheden zou je als 'extra' moeten beschouwen.

owja, zie ook 5-21 van de handleiding :P

[ Voor 5% gewijzigd door ShittyOldMan op 27-05-2004 14:30 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
beetje raar want @ lan deet een logitech z-680 het gewoon gelijk zonder dat ik instellingen hoefde te veranderen
Pagina: 1