Met onderstaand stukje snelle code, maak ik bij initialisatie een aantal movieclips aan, welke ik later ga gebruiken.
Vervolgens wil ik er eentje gebruiken en doe ik duplicateMovieClip
In de "page" movieclip in init zit een child movieclip met de naam imageClip, deze zou nu na de duplicate ook beschikbaar moeten zijn, dus ik probeer hier een referentie naar te leggen. Zoals je aan de achtelijke hoeveelheid traces kunt zien krijg ik die niet terug, behalve ..
als ik var tmp = duplicateMovieClip("page"+(flipPage-dir*.5), "Print", 1); gebruik krijg ik bij een volledig pad hier wel resultaat met
trace('_level0.Pages.page0.Print.imageClip:'+_level0.Pages.page0.Print.imageClip);
maar niet bij page1, die heeft schijnbaar een evaluate nodig ?!?!
var tmp = duplicateMovieClip(eval("page"+(flipPage-dir*.5)), "Print", 1);
trace('_level0.Pages.page0.Print.imageClip:'+_level0.Pages.page0.Print.imageClip);
Nu heb ik dus 2 issues, hoe krijg ik in vredesnaam een referentie naar imageClip? En ten 2de, waarom is FlashMX zo verdomd inconsistent bezig met dat eval gebeuren?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| function init(){
var i=maxPages;
var depth=5;
while(i--){
this.createEmptyMovieClip("page"+i+"",depth++);
trace(eval("page"+i+""));
with(eval("page"+i+"")){
attachMovie("page", "Print", 1);
with(Print){
imageClip.loadMovie("page"+i+".jpg");
}
}
}
}
init(); |
Vervolgens wil ik er eentje gebruiken en doe ik duplicateMovieClip
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| var tmp = duplicateMovieClip("page"+(flipPage-dir*.5), "Print", 1);
trace(tmp);
trace('this.imageClip:'+this.imageClip);
trace('tmp.imageClip:'+tmp.imageClip);
trace('FTPage.imageClip:'+FTPage.imageClip);
trace('Pages.FTPage.imageClip:'+Pages.FTPage.imageClip);
trace('imageClip:'+imageClip);
trace('this.page0.imageClip:'+this.page0.imageClip);
trace('_root.Pages.page0.imageClip:'+_root.Pages.page0.imageClip);
trace('Print.imageClip:'+Print.imageClip);
trace('tmp.Print.imageClip:'+tmp.Print.imageClip); |
In de "page" movieclip in init zit een child movieclip met de naam imageClip, deze zou nu na de duplicate ook beschikbaar moeten zijn, dus ik probeer hier een referentie naar te leggen. Zoals je aan de achtelijke hoeveelheid traces kunt zien krijg ik die niet terug, behalve ..
als ik var tmp = duplicateMovieClip("page"+(flipPage-dir*.5), "Print", 1); gebruik krijg ik bij een volledig pad hier wel resultaat met
maar niet bij page1, die heeft schijnbaar een evaluate nodig ?!?!
var tmp = duplicateMovieClip(eval("page"+(flipPage-dir*.5)), "Print", 1);
Nu heb ik dus 2 issues, hoe krijg ik in vredesnaam een referentie naar imageClip? En ten 2de, waarom is FlashMX zo verdomd inconsistent bezig met dat eval gebeuren?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 13:26 ]