[discussie] DC Hubs illegaal ?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Sharkbyte schreef op 26 mei 2004 @ 09:29:
Hoe kan een hublist illegaal zijn ? Dat is juist hetzelfde als een winkel die CD-R's verkoopt illegaal noemen...
F_J_K schreef op 26 mei 2004 @ 09:56:
Laten we hier verder maar niet gaan praten over het waarom we geen hub(list)s willen zien. Dat vern#$kt alleen maar dit topic. Open als je hier over wilt discussieren even een topic met argumenten in Lieve Adjes :Y)
Nu vraag ik dus, hoezo is een DC hub illegaal ?

[ Voor 17% gewijzigd door Phuncz op 26-05-2004 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is niet illegaal hier, alleen ongewenst op Tweakers.net. Wat heb je er aan als iedereen via GoT zijn lists gaat exchangen en er dus een netwerk van warez gaat exploiteren, waar GoT dus aan heeft meegewerkt. Het valt ook onder het zogenoemd grijs gebied, en daarom wordt het geweerd. In de Forum FAQ staat dat allemaal netjes uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Er zijn talloze sites op internet waar dergelijke zaken wel besproken of gevonden kunnen worden... En aangezien Tnet er (terrecht) alles aan doet om in het witte gebied te blijven ivm met hun grootte en hun naam kiezen zij er voor om zoiets niet toe te staan. Voorkomen is beter dan genezen... en Got is geen uitwisselingsforum maar een discussie forum :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Open als je hier over wilt discussieren even een topic met argumenten in Lieve Adjes :Y)
Nu vraag ik dus, hoezo is een DC hub illegaal ?
Ik mis argumenten :?

We doen idd niet aan DC hublists. Er zijn genoeg sites en fora waar men gezellig dat soort dingen naar hartelust kan uitwisselen, en daarom dan ook willen wij GoT vrijhouden zodat er op andere dingen geconcentreerd kan worden.

Kom dus met argumenten graag als je een discussie wil of deze gaat gewoon dicht, aangezien er hier op deze manier niets mee aan te vangen is.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Wel ja, als GoT graag in het "witte" gebied wil blijven dan kan ik niet veel argumenten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat hebben we graag voor het forum over :) Stel je eens voor wat er zou gebeuren als Brein, BSA, of wat voor een instelling dan ook, achter zou komen dat we hier gezellig warez zitten uit te wisselen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op 27 mei 2004 @ 07:14:
Dat hebben we graag voor het forum over :) Stel je eens voor wat er zou gebeuren als Brein, BSA, of wat voor een instelling dan ook, achter zou komen dat we hier gezellig warez zitten uit te wisselen ..
Dan gaat Femme naar de gevangenis 8)7 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op 27 mei 2004 @ 07:14:
Maar een DC++ hub is niet per definitie illegaal. Het uitwisselen van links lijkt mij dan ook gewoon iets dat mag. Je geeft alleen de url van een hub. Er kan natuurlijk warez staan op een hub, maar dat is het probleem van de gebruiker als hij gaat delen of downloaden via die hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 12:10:
Maar een DC++ hub is niet per definitie illegaal.
En daar gaat het nou net om... Je geeft zelf al aan dat het niet per definitie illegaal hoeft te zijn. Met andere woorden; wel en niet. En juist daarom wordt er voor de veilige weg gekozen en wordt het geweerd. Ook al is iets niet per definitie geheel illegaal (zwart), het blijft grijs. Tnet wil graag een goeie naam behouden en dat kan alleen als je je 100% in het witte gebied begeeft.

Tevens ga je dan een grens verleggen waardoor de stap richting het illegale kleiner wordt. Sommige gebruikers nemen een hele hand terwijl je ze een vinger geeft. Als dat te vaak gebeurt krijg je een slechte naam, ook al zijn het incidenten. En Tnet heeft daar weinig zin in omdat de site nu gewoon bekent staat als een serieus discussieforum. Laten we dat zo houden, daar is iedereen mee gebaat :)
Het uitwisselen van links lijkt mij dan ook gewoon iets dat mag. Je geeft alleen de url van een hub. Er kan natuurlijk warez staan op een hub, maar dat is het probleem van de gebruiker als hij gaat delen of downloaden via die hub.
Ook daar is iets tegen. Sinds jaar en dag is bekent dat GoT geen uitwisselforum is. Ook al gaat het om een wit, grijs of zwart gebied. En die laatste stelling haalt dit idee, van wat er van over is, compleet onderuit... :)

Het probleem met het toestaan van uitwisselingen is dat men ten alle tijden dient te controleren of iets illegaal is of niet. Dat is een behoorlijke taak.

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 27-05-2004 12:20 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 07:18:
Neuh, GoT gaat eerder plat. En voor een veel langere tijd dan die paar uurtjes van vandaag. Dat lijkt me niet zo leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Links naar NZB files zijn niet illegaal, heel FTD is niet illegaal, er is heel veel niet illegaal, maar alles wat met rechtstreeks naar warez verwijzen te maken heeft is verboden op ons forum. Dat heeft niets met illegaal zijn te makne, maar met de policy van het forum.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:20

Jaymz

Keep on moving !

Merely schreef op 27 mei 2004 @ 12:19:
[...]Het probleem met het toestaan van uitwisselingen is dat men ten alle tijden dient te controleren of iets illegaal is of niet. Dat is een behoorlijke taak.
Daarnaast: Als GoT een 'uitwisselforum' wordt, wordt dat bekend bij _veel_ mensen en wordt GoT (denk ik) daar best populair onder (veel bezoekers enzo ;)) en gaat dat mensen aantrekken die _daarvoor_ komen en niet zozeer voor hetgeen wij willen dat mensen komen.

Voor mij is dat nog altijd een grotere reden dan de BSA; het geen uitwisselforum willen worden weegt imho zwaarder dan geen gedoe met de BSA / whomever willen.

D'r is zegmaar een keus gemaakt en daar blijven we pontificaal achter staan :)

Wat JvS zegt dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:06
Instellingen als Brein en BSA zijn de laatste tijd zo paranoïde als maar kan wat betreft auteursrecht beschermende media. Hoeveel websites zijn er wel niet gedreigd met dagvaarding als zij hun links naar auteursrecht beschermende media niet weg haalden? Op T.net heb ik er al een paar voorbij zien komen...

GoT & Tweakers.net moeten gewoon geen enkel risico nemen en zich distantiëren van dit soort praktijken om zo alle schijn en/of aanleiding er toe te vermijden. Zoals al eerder is gemeld zijn er genoeg andere websites die wel deze onderwerpen belichten. Met google vind je heus wel wat je zoekt en blijft GoT en Tweakers.net nog lang en gelukkig online. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Miki, dat soort dreigementen zijn meestal blufpogingen, maar ook daar willen we inderdaad niets mee te maken hebben. Het belangrijkste is dat we geen uitwisselforum willen worden. Technische ondersteuning en discussie doen we wel, dus bijvoorbeeld als iemand kazaa heeft dat vastloopt, dan is dat gewoon een technisch probleem, of als iemand wil weten hoe je met par bestanden rar bestanden repareert, dan is dat gewoon te vinden in de search. Dat mag weer wel, maar uitwisselen van links of lijsten met inhoud van vanalles en nogwat is niet de bedoeling

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 12:10:
[...]

Maar een DC++ hub is niet per definitie illegaal. Het uitwisselen van links lijkt mij dan ook gewoon iets dat mag. Je geeft alleen de url van een hub. Er kan natuurlijk warez staan op een hub, maar dat is het probleem van de gebruiker als hij gaat delen of downloaden via die hub.
Maar als ik jou vertel waar je gestolen goederen kunt kopen ben ik ook medeplichtig aan heling volgens de Nederlandse wet.

Het gaat echter zoals gesteld niet erom of het illegaal is of niet, maar dat wij gezeik daarover willen voorkomen en het nut voor het forum er niet van in zien, en daarom als huisregel hebben opgesteld dat het niet mag: sfeerverhogend en probleemvoorkomend :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 17:01
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 07:18:
[...]
:D Nou dat zal niet gebeuren maar zoals al wordt gezegd kun je als professionele website beter niet een warez kanaal worden. Het is inderdaad grijs en dus gewoon niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 21:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

JvS schreef op 27 mei 2004 @ 12:27:
Links naar NZB files zijn niet illegaal, heel FTD is niet illegaal, er is heel veel niet illegaal, maar alles wat met rechtstreeks naar warez verwijzen te maken heeft is verboden op ons forum. Dat heeft niets met illegaal zijn te makne, maar met de policy van het forum.
^^ says it all...

Het is niet illegaal!
Het mag alleen hier niet :X

Dat is eigenlijk hetzelfde als ed2k, .torrent en al die andere links die hier niet mogen, maar bij Google wel. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 16:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

wat betreft 'heling' daar zou GoT nooit voor veroordeeld worden, immers dat vereist een behoorlijk duidelijke betrokkenheid bij de diefstal, rechters zijn best wel stringent om de beperkte werking van het misdrijf heling zeker te stellen:
en regelmatig worden fietsenhandelaren die gestolen fietsen verkopen vrijgesproken omdat niet kan worden aangetoond dat deze kennis hadden van het feit dat de fiets gestolen was en medewerking dus niet aan te tonen is
(er bestaat wel het gerucht dat als je een fiets op straat voor 10 gulden koopt je op 'had kunnen weten dat..' maar dat voor een rechter hard te maken lukt meestal niet, een boete kan je er wel voor krijgen, maar vecht je dat aan voor een rechter heb je een grote kans dat te winnen).

Punt blijft echter zoals eerder aangegeven, de crew mag ook zaken niet op hun forum toelaten simpelweg omdat ze dat niet wil.
Hiervoor geld geen bureaucratisch wetboek waar alles mag tenzij het uitdrukkelijk verboden is in de 'wet'

In zo'n geval als hierboven is er best wel ook afwegend naar te kijken, of de OW terecht was, en mocht ik als Bemiddelaar betrokken zijn zou ik iig wel de mod vragen deze keuze te onderbouwen:
echter ik vermoed wel dat de gebruiker zichzelf een beetje de das omdoet door zelf duidelijk te vermelden op de hoogte te zijn dat die links twijfelachtig zijn, maar dat hij ze toch plaatst.
Op dat moment geldt simpelweg de regel dat als je twijfel hebt of links zijn toegestaan je eerst wat beter moet kijken of dit zo is, en hier was in de beginpost redelijk duidelijk aangegeven dat deze niet gewenst zijn in dat topic.

de OW is voornamelijk gegeven wegens het posten zonder nadenken, terwijl met ietwat meer nadenken voor het posten direkt te zien was dat die linklijstjes niet gewenst waren in dat topic.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op 27 mei 2004 @ 13:02:
[...]

Maar als ik jou vertel waar je gestolen goederen kunt kopen ben ik ook medeplichtig aan heling volgens de Nederlandse wet.

Het gaat echter zoals gesteld niet erom of het illegaal is of niet, maar dat wij gezeik daarover willen voorkomen en het nut voor het forum er niet van in zien, en daarom als huisregel hebben opgesteld dat het niet mag: sfeerverhogend en probleemvoorkomend :)
Okay, het maakt mij ook geen donder uit, ik gebruik het programma niet. Ik vroeg het me alleen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
PromWarMachine schreef op 27 mei 2004 @ 15:59:
[...]

^^ says it all...

Het is niet illegaal!
Het mag alleen hier niet :X

Dat is eigenlijk hetzelfde als ed2k, .torrent en al die andere links die hier niet mogen, maar bij Google wel. :)
Het is niet allemaal illegaal, dat ben ik met je eens, maar het punt is gewoon dat iedere link controleren erg veel werk is. We moeten al controleren of mensen geen warez posten, dus veel geposte linkjes hier op het forum worden gecontroleerd, dan krijg je er ook nog dit soort DC Hubs bij, die zo mogelijk nog lastiger te controleren zijn. Daar zitten we niet op te wachten. Je hebt eigenlijk 3 mogelijkheden: Alles toestaan, daarmee krijg je per definitie problemen. Gedeeltelijk toestaan: erg lastig te controleren. En natuurlijk niks toestaan, makkelijk te controleren, geen problemen opleverend.

Ook al is het niet allemaal illegaal, er zal ongetwijfeld misbruik van gemaakt worden en dat is een van de redenen dat we het niet willen hebben hier :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09
Maar je kan het ook eens anders bekijken.

Mocht het wel illigaal zijn en de BSA of wat voor soort dan ook voor NEP instantie,
Die kan dan ook via dit forum die mensen opsporen die aan warez doen.
Dus je eigen prive op het net gooien heeft zo'n zijn voor delen , maar ook zijn nadelen.

Want stel.

Ik plaats hier op GoT een warez site link.
En de BSA Of zo , ziet die link hier staan.
Die kunnen dan alleen maar zonder teveel moeite tedoen naar die site gaan en plat leggen.

En dan een groot bedank brief schrijven aan GoT.
Met de mededeling bedankt voor het geven warez site's.

Nee maar wat doen die knakkers.
Die gaan gewoon als het al ruikt naar warez, boetes uit delen.
Terwijl ze thuis ook met een illigaal window Xp zitten :(
Dus het is maar van welke kant je het bekijkt.

Maar 1 ding staat vast.
Want zelf al zou het systeem water dicht zijn.
Nog zien mensen elkaar teberijken.
Des noods uit je persoonlijke gegevens.
Dus via ISQ, MAIL, MSN en wat dan nog voor dingen allemaal.
Want dan kan je dat ook nog zien al indirect via GOT aan warez komen.
Dus om die paar linkjes meer of minder zou de BSA en welke instantie ook niet echt wakker liggen.

En zo wel dan weten ze toch ook waar ze gelijk moeten wezen :)
Dus wat zou nog moiers zijn dat je in het nieuws hoort.
Grote warezbende opgepakt, dit door samen werking met Twaekers.net.

Dus het is maar van welke kant je het bekijkt.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Blackhole, het ging over policy en niet over of je het al dan niet eens bent met BSA, Brein & co.
Wat betreft het "dan kunnen ze mooi een link volgen en platgooien", als je iets wil aangeven, kan dat ook best op een andere plek dan hier. Dat is geen argument om die linkjes toe te staan en zo willen de mensen die dat soort linkjes plaatsen het ook niet gebruiken.

Als je op zoveel manieren kan uitwisselen, waarom moet het dan via per se via GoT?

Verder zijn alle argumenten mbt het moeten controleren van alles etc. al gegeven en lijkt mij de huidige policy goed onderbouwd.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09
Voutloos schreef op 29 mei 2004 @ 12:38:
Blackhole, het ging over policy en niet over of je het al dan niet eens bent met BSA, Brein & co.
Wat betreft het "dan kunnen ze mooi een link volgen en platgooien", als je iets wil aangeven, kan dat ook best op een andere plek dan hier. Dat is geen argument om die linkjes toe te staan en zo willen de mensen die dat soort linkjes plaatsen het ook niet gebruiken.

Als je op zoveel manieren kan uitwisselen, waarom moet het dan via per se via GoT?

Verder zijn alle argumenten mbt het moeten controleren van alles etc. al gegeven en lijkt mij de huidige policy goed onderbouwd.
IK heb het Juist over de policy.

Want als je zegt in het policy dat je geen links van warez wil.
Wat dan echt terecht is.
Maar daarbij geef je wel de mogelijkheid om via een achter deur via MSN,MAIL, ICQ gegeven open tegooien van andere.
En dat je het op die manier ook makkelijk kunt uitwiselllen.
dan heeft dat linkje ook geen nut om het wegtehalen.

Dat is wat ik er mee bedoel.
Zeg dan als Tweakers.net,GoT dat je geen openheid geeft van persoonsgegevens.
dat zou dan al een stuk meer waterdicht zijn .dan om elke linken te blocken of wegtehalen.

En dat is wat ik bedoel.
Want om nu toegen de mede tweakers tezeggen je mag geen warez link plaasten.
Maar je laat het wel toe om dta via mail te kunnen doen.
Dan vind ik dat toch een beetje vreemd over komen.

Dus kan het dna beter niet zo zijn , om mensen hun email of andere dingen niet bloot tegeven hier op GoT / Tweakers.net?

Want warez bestrijd je niet alleen door DC HUBs of Warez site te verbieden.
Maar juist ook de andere mogelijkheden die er kunnen gebeuren of te blocken.
Want het is niet voo niets dat ik mijn mail niet meer in mijn profiel heb staan.

Want als ik elke mailtje moet beantwoorden die ik van een mede Gotter krijgt,
dan mag ik wel een bubbel leven gaan leiden.

Dus dat bedoel ik er mee te zeggen, ook met mijn vorige posting.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ehhrm.... die communicatiemiddelen in je profiel hebben ook voordelen hoor.

En bovendien gaat het dan ver genoeg achter GoT langs, niemand merkt er verder wat van. Dat is een groot verschil met een publiek zichtbare link.

Omdat het via mail kan is geen reden om het ook via het forum zelf te doen. GoT wil geen warez in het algemeen bestrijden, GoT wil zich gewoon niet in het grijze gebied begeven en/of elk linkje moeten controleren.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 16:12

bonzz.netninja

Niente baffi

en got is geen democratie

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of het illegaal is, is in dit geval niet eens erg relevant. Pr0n is ook legaal maar willen we ook niet. Het bespreken van de technische kanten van P2P programma's is dan ook helemaal geen probleem en dat gebeurt ook gewoon. GoT is een techforum, geen P2P uitwisselplaats.

En e-mail: sja, we kunnen moeilijk zeggen dat iedereen die op GoT komt moet beloven nooit door rood licht te rijden, maar daar kunnen we niets mee. We hebben iet de pretentie dat we alle warez Nederland uit kunnen of willen krijgen, daar gaat het helemaal niet om. Warez via e-mail kunnen we dan ook niet verbieden. Hoeft ook niet; we willen geen warez op het forum omdat dat een bepaald publiek trekt als we het grijze geied steeds wat opschuiven, we willen GoT GoT laten blijven en geen uitwisselplaats.
Al wordt er - net als in een echte meritocratie :+ - naar de argumenten van mensen geluisterd.

Maar goed, ik geloof dat meteen de eerste drie replies het standpunt van de crew duidelijk hebben gemaakt; GoT is geen uitwisselingsforum. Daar zijn al plaatsen genoeg voor.

Maar ik ben benieuwd of iemand een argument heeft waarom wel hublijsten te plaatsen? Al heeft de topicstarter natuurlijk al in [rml]Sharkbyte in "[ discussie] DC Hubs illegaal ?!?"[/rml] aangegeven zich er bij te berusten :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Allemaal leuk en aardig, maar stichting brein gaat echt niet blij zijn met warez uitwisselen @ GoT omdat ze dan zo handig wat FTP's plat kunnen gooien, zo werkt het niet. Ik bedoel: Je maakt jezelf schuldig aan alles waar zij tegen zijn, hoe kun je denken dat ze daar blij mee zijn? :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1