Vorige week overleed plotseling mijn GeForce 4 Ti4200. Ik heb toen een nieuwe kaart gehaald, de GeForce FX 5600xt en die in het systeem gezet. Na een paar minuten liep het systeem vast met een scherm vol artefacts. Dus ik een paar keer opnieuw starten, driver geupdate, directx voor de zekerheid gereïnstalled. Het hielp niks. Dus ik terug naar de winkel en de kaart omgeruild voor een ander exemplaar.
Helaas, thuis weer dezelfde ellende. Vervolgens BIOS van het mobo geupdate, gecontroleerd of de kaart wel AGP 4x ondersteunde en weer gestart... Nu geen artefacts meer maar gewoon een zwart scherm na een paar minuten. Hij loopt wel vast, want ik kan de pc dan ook niet meer benaderen met Remote Desktop.
Ik voldoe aan alle systeemeisen op de verpakking. Het scherm wordt ook zwart in de veilige modus en zelfs één keer terwijl ik in de BIOS zat te spieken. Ik heb geprobeerd de AGP snelheid handmatig op 4x te zetten, maar dat hielp niks.
Help, wat moet ik doen?
De hardware:
Video: XFX GeForce FX 5600xt
Voeding: 350W Enermax
Mobo: Asus A7V266E (Via kt266a) Bios 1011
Proc: Athlon XP 1800+
Driver: ForceWare 56.72
Helaas, thuis weer dezelfde ellende. Vervolgens BIOS van het mobo geupdate, gecontroleerd of de kaart wel AGP 4x ondersteunde en weer gestart... Nu geen artefacts meer maar gewoon een zwart scherm na een paar minuten. Hij loopt wel vast, want ik kan de pc dan ook niet meer benaderen met Remote Desktop.
Ik voldoe aan alle systeemeisen op de verpakking. Het scherm wordt ook zwart in de veilige modus en zelfs één keer terwijl ik in de BIOS zat te spieken. Ik heb geprobeerd de AGP snelheid handmatig op 4x te zetten, maar dat hielp niks.
Help, wat moet ik doen?
De hardware:
Video: XFX GeForce FX 5600xt
Voeding: 350W Enermax
Mobo: Asus A7V266E (Via kt266a) Bios 1011
Proc: Athlon XP 1800+
Driver: ForceWare 56.72