[Upgrade]Dilemma AGP en PCI-Express

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:23
Sorry Mods dat ik dit topic open en als het niet mag -> sluiten, als het wel mag: _/-\o_

Ik zit namelijk een beetje in een dilemma. Op het moment heb ik deze configuratie:

- MSI 266 K7T Pro2-RU
- AMD Athlon XP 1800+
- 512 DDR 2100, 266mhz
- Geforce 3 Ti 200

Ik wil hier binnen 2 maanden een X800 Pro bij stoppen. Maar over pakweg een half tot driekwart jaar wil ik upgraden naar een nieuw systeem (waarschijnlijk Athlon 64), dit omdat ik het 30 seconden langer laden in Far Cry niet interessant vind, en zeker niet voor zo'n prijskaartje (ik heb er op 't moment geen geld voor).

Maar! Dan zit ik dus wel met een X800 Pro videokaart opgescheept. Geen PCI-Express. Zijn er dus nog AGP ondersteunende moederborden over een half/driekwart jaar? Of komt er misschien een convertertje dat je tussen je AGP kaart en het PCI-X slot kan stoppen?

Hartelijk dank als dit topic open mag/kan blijven en ik hoop op wat goede tips!

P.S. En 1 ding weet ik zeker: mijn Geforce 3 is out-dated. :)

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik denk dat AGP nog wel een lange tijd meegaat aangezien AGP niet de bottleneck is voor een video kaart, en PCI-X niet al te grote voordelen heeft.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

offtopic:
PCI-X is niet hetzelfde als PCI Express... PCI-X is een PCI type veel gezien in servers, leer dat alsjeblieft (niet specifiek aan TS, meer algemeen). Jammer dat je het dan niet af kunt korten zo, maar doe dan PCI-Ex. ofzo...

• Atomius
Oke sorry, foutje van mij.

AGP gaat dus nog wel een tijdje mee? Ik hoop dat het verstandig is om dan in bijv. December een nieuw systeem met AGP aan te schaffen.. Maar dan zit ik na 2 jaar met een soortgelijk probleem; namelijk dat er helemaal geen nieuwe videokaarten worden gemaakt voor AGP... en om dan dat nieuwe Athlon 64 systeempje al weg te smijten gaat me ook te ver. Net als nu met mijn 1800+

Dilemma! :(

Verwijderd

De videokaarten die over 2 á 3 jaar uitkomen zijn dusdanig snel dat het Athlon64 systeempje wat je nu wilt kopen een behoorlijke bottleneck zal zijn, een beetje vergelijkbaar met de nieuwe ATI X800PRO in je huidige, ietwat bejaarde, AMD XP1800+ systeempje stoppen.
Moraal; over 2 jaar ben je, net als nu met je XP1800, gewoon weer aan een nieuw systeem toe, dus je kunt nu nog rustig voor een AGP kaart/systeem gaan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titelfix PCI-X » PCI-Express ;)

Kippenijzer heeft het al uitgelegd. PCI-X staat overigens voor PCI-eXtended. Ik kort PCI-Express persoonlijk af tot PCI-E of PCI-Ex :)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:18

inXs

known as inXs

Kan iemand me uitleggen waarom AGP over een tijdje niet meer gebruikt gaat worden dan? Jullie hebben het toch gewoon over de AGP sloten waar men die normale (radeon 9800 ed) in stoppen? Wat komt er dan? (beetje off topic soz)

superB

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hm? AGP wordt dus vervangen door PCI Express :)

Wat begrijp je eigenlijk niet uit het topic :?

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:18

inXs

known as inXs

BalusC schreef op 27 mei 2004 @ 12:28:
Hm? AGP wordt dus vervangen door PCI Express :)

Wat begrijp je eigenlijk niet uit het topic :?
Nou eigenlijk snap ik het wel, maar ik was wat aan het lezen en ineens gaat erover dat AGP er dus totaal uit gaat? En dat heb ik blijkbaar gemist dus :) Dus daarom vroeg ik het even.

superB

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hou gewoon eens regelmatig de hardware-related nieuwssites à la www.tweakers.net in de gaten ;)

• Atomius
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik kan nu met een geruster gevoel mijn X800 Prootje aanschaffen! En over een half jaar koop ik een nieuw systeem met een AGP slot.

Nog even voor de duidelijkheid, er is dus zeker een grote kans dat dat er nog is he? O-)

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

WizZie- schreef op 27 mei 2004 @ 16:08:
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik kan nu met een geruster gevoel mijn X800 Prootje aanschaffen! En over een half jaar koop ik een nieuw systeem met een AGP slot.

Nog even voor de duidelijkheid, er is dus zeker een grote kans dat dat er nog is he? O-)
Jep ;). Dat is er na een tijdje nog wel hoor. Het is echt niet zomaar weg. Kijk maar naar de historie van hardware.

• Refragmental
  • Laatst online: 14-07 13:36
Waarom zou je nu een videokaart kopen als je over een half tot driekwart jaar een nieuw systeem koopt?

Ik zou gewoon wachten met die videokaart totdat je daadwerkelijk een nieuw systeem koopt. Tegen die tijd krijg je PCI-express videokaarten en moederborden, zit je meteen goed voor de toekomst.

Persoonlijk vind ik het dus pure geldverspilling om nu nog in jou geval een nieuwe videokaart te kopen.

Verwijderd

hey dit topic is ook een goede gelegenheid voor een vraag van mij:
passen pci kaarten in PCI Express slots of andersom?
want ik ben van plan om begin volgende maand een Asus A7N8X-E Deluxe met een Athlon XP 2600 te gaan kopen. dus niet dat ik dalijk zit met mijn asus en dat ineens er alleen maar pci express kaarten te koop zijn (denk aan netwerkkaarten, RAID kaarten enz.) en dat die kaarten niet in me normale pci past.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 19:52 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PCI kaarten passen no-way in een PCI Express slot. Theoretisch absoluut niet, PCI is een parallele interface en PCI Express is serieël. In praktijk evenmin, de sloten zijn fysiek anders.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11956/full.jpg

:)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 27-05-2004 20:18 ]

Verwijderd

ok bedankt voor de hulp BalusC
offtopic:
jouw site mag er wezen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 19:56:
ok bedankt voor de hulp BalusC
offtopic:
jouw site mag er wezen!
hey maar ik zie dat er godzijdank op die mobo's toch nog steeds normale pci slots zitten. pffff gelukkig :D woops perongeluk quote gebruikt ipv edit

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 19:59 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uiteraard blijft PCI(-X) nog een tijdje voortbestaan naast PCI-Express. Alleen zal AGP bij sommige chipsets/borden volledig afwezig zijn en op andere borden (mogelijk als speciale optie) naast PCI-Express x16 zitten :)

Verwijderd

BalusC schreef op 27 mei 2004 @ 20:01:
Uiteraard blijft PCI(-X) nog een tijdje voortbestaan naast PCI-Express. Alleen zal AGP bij sommige chipsets/borden volledig afwezig zijn en op andere borden (mogelijk als speciale optie) naast PCI-Express x16 zitten :)
is PCI-Express x16 dan sneller dan AGP 8x ?

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Wat ik zou doen is nu geld besparen en een ATI 9800 pro kopen! Die gaat nog wel twee jaar mee, en als je aan een nieuw systeem toe bent alles nieuw kopen!

Hang loose, KiteSurfing for life!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 20:04:
is PCI-Express x16 dan sneller dan AGP 8x ?
PCI-Express x1 levert een bandbreedte van 200MB/s. PCI Express x16 is dus 200x16 = 3,2GB/s wijd. AGP 8x is 'slechts' 2,1GB/s. De snelste PCI Express poort is trouwens de x32 met 6,4GB/s :)

Verwijderd

BalusC schreef op 27 mei 2004 @ 20:10:
[...]
PCI-Express x1 levert een bandbreedte van 200MB/s. PCI Express x16 is dus 200x16 = 3,2GB/s wijd. AGP 8x is 'slechts' 2,1GB/s. De snelste PCI Express poort is trouwens de x32 met 6,4GB/s :)
who. naja ik weet genoeg!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 20:12 ]

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:53
Voor Athlon 64:

einde Q2, begin Q3 verschijnt K8T890 chipset van VIA met PCI-E
ergens mid / eind Q3 verschijnt nForce3 (CKS8-02 ofzo) van nVidia met PCI-E

Op nVidia roadmaps staan tot en met H1 05 (launch date) nog steeds AGP8X kaarten (NV48, NV43, NV44). Dit zijn waarschijnlijk PCI-E native VGA chipsets die via een bridge chip omgezet worden naar AGP kaart. ATI heb ik hier zo geen roadmaps bij de hand.

Dus zeker tot eind 2005 zijn er AGP kaarten te verkrijgen. Ik verwacht dat er in Q4 ongeveer 25 tot 30% aan PCI-E kaarten wordt verkocht. Dus dan is er nog een lange weg te gaan.

• Atomius
Beercase schreef op 27 mei 2004 @ 20:05:
Wat ik zou doen is nu geld besparen en een ATI 9800 pro kopen! Die gaat nog wel twee jaar mee, en als je aan een nieuw systeem toe bent alles nieuw kopen!
Ook interessant... maar ga ik wel 2 jaar doen met mijn 1800+? Dit is een goed tweede alternatief, en daar komt bij dat ik de helft uitspaar van mijn geld!

Wie denkt dat dit slimmer is? Ik word er alleen maar warriger door, sorry. :'(

• Refragmental
The Source schreef op 27 mei 2004 @ 20:59:
Op nVidia roadmaps staan tot en met H1 05 (launch date) nog steeds AGP8X kaarten (NV48, NV43, NV44). Dit zijn waarschijnlijk PCI-E native VGA chipsets die via een bridge chip omgezet worden naar AGP kaart. ATI heb ik hier zo geen roadmaps bij de hand.
Juist andersom

Nvidia gaat een bridge gebruiken om z'n AGP kaarten om te zetten naar PCI-E

Ati zal PCI-E native ondersteunen.

Bij Nvidia:
AGP = AGP
PCI-E = AGP + Bridge

Bij ATI
AGP = ???
PCI-E = PCI-E

Zoals ik al eerder zei... zou echt zonde zijn om nu nog een AGP kaart te kopen als je over een half jaar toch een compleet nieuw systeem wilt kopen.

• The Source
Legion schreef op 27 mei 2004 @ 22:28:
[...]

Juist andersom

Nvidia gaat een bridge gebruiken om z'n AGP kaarten om te zetten naar PCI-E

Ati zal PCI-E native ondersteunen.

Bij Nvidia:
AGP = AGP
PCI-E = AGP + Bridge

Bij ATI
AGP = ???
PCI-E = PCI-E

Zoals ik al eerder zei... zou echt zonde zijn om nu nog een AGP kaart te kopen als je over een half jaar toch een compleet nieuw systeem wilt kopen.
Eerste versie is idd AGP chip + bridge = PCI-E echter in juli verschijnen native PCI-E chips die waarschijnlijk omgezet gaan worden naar AGP met een bridge chip.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik ben dus ook van plan om in september october een nieuwe pc te kopen dus is dat pci-express al wel op de markt? dus echt te koop in de nederlandse winkels.

• The Source
spacejam schreef op 27 mei 2004 @ 23:21:
ik ben dus ook van plan om in september october een nieuwe pc te kopen dus is dat pci-express al wel op de markt? dus echt te koop in de nederlandse winkels.
Ja, binnen 3 weken ligt dat in Nederland in de winkels. Waarschijnlijk al iets eerder, samen met de nieuwe grantsdale mainboarden, echter zullen de socket 775 CPU's via de officele kanalen nog niet te verkrijgen zijn (wellicht wel via het gray channel?). Dus ergens in juli kun jij al een PCI express 'pc' maken. Maar ik zou wachten tot Q4, dan zijn er meerdere chipsets op de markt, de eerste problemen (bugs, etc) eruit gehaald en de huidige dure prijzen gedaald.

• Atomius
Dus jij raadt het me af... geen 9800 Pro en geen X800 Pro in AGP vorm...

Maar moet ik dan nóg een half jaar met die brakke Geforce 3 Far Cry met alles op Low spelen? Ik dacht juist in de zomer leuk te kunnen gaan gamen... :|

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:13

Croga

The Unreasonable Man

WizZie- schreef op 28 mei 2004 @ 10:52:
[...]

Dus jij raadt het me af... geen 9800 Pro en geen X800 Pro in AGP vorm...

Maar moet ik dan nóg een half jaar met die brakke Geforce 3 Far Cry met alles op Low spelen? Ik dacht juist in de zomer leuk te kunnen gaan gamen... :|
Je kunt, als alternatief, tijdelijk een Gf4Ti4200 op de kop tikken voor een euro of 50... is nog een stuk sneller dan je huidige kaart, maar een stuk goedkoper dan een 9800Pro (hoewel ook die op het moment érg leuk geprijsd zijn)

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
is dat er rond juli ook al voor een amd64

• Refragmental
Croga schreef op 28 mei 2004 @ 11:01:
[...]

Je kunt, als alternatief, tijdelijk een Gf4Ti4200 op de kop tikken voor een euro of 50... is nog een stuk sneller dan je huidige kaart, maar een stuk goedkoper dan een 9800Pro (hoewel ook die op het moment érg leuk geprijsd zijn)
Juist... ik heb ook een Ti4200 en het speelt nog redelijk... ok het gaat wat trager en kan niet alles op High spelen.

Ik persoonlijk zou zoveel mogelijk sparen tot na de zomer, het aanbod is dan groter, de drivers zijn dan goed getest, benchmarks en reviews zijn overal te lezen + de spullen zijn goedkoper en je hebt veel meer geld gespaard... dus je kunt zelfs nog betere spullen kopen.

Mijn systeem?
AMD FX (socket 939)
Mobo met PCI-E (Geen AGP)
Snel cas2 geheugen (1GB)
PCI-E videokaart (waarschijnlijk de X880 van ATI)
SATA Hardeschijf (WD Raptor 37GB.... heb ik al 8) )

Met dit systeem ben je toch ff een jaartje het mannetje hoor _/-\o_
Ben ik al sinds mei 2003 voor aan het sparen. Tis dus ff doorbijten geweest het afgelopen jaar, maar gezien het verwachte aanbod van spellen na de zomer (Doom3, HL2, HALO2, FSW, Stalker etc etc) spring ik dan op het juiste moment in met een monstermachine!!

Hopelijk ben je verstandig en het je ook geduld.

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 21:24

ChangeLife4Ever

owned by above

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd wat betreft deze topic, maar ik zie zo gauw geen recentere waar ik mijn vraag kan stellen.

Ik vraag me namelijk af of er ook moederborden zullen verschijnen met AGP en PCI x1 (niet de vervanger van AGP, maar die "kleinere")

Kan iemand me op weg helpen?

remember your end, someone owns us

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Dit is een oud topic, maar het meest relevant mbt mijn vraag. (Ik heb hem al in een ander topic gesteld, maar daar kreeg ik weinig reactie en daar was het wat off-topic).

Ik wil upgraden naar een Athlon 64, maar daar zijn nu nog geen PCI-Express mobo's voor. Ik was van plan een S939 mobo te kopen zodat ik zeker ben dat ik goed kan upgraden. Maar is het wel handig aangezien ik dan aan een AGP videokaart vastzit? Met andere woorden, kan ik er zeker van zijn dat ik over 2 jaar nog een AGP videokaart kan kopen? Een volledig nieuw systeem doe ik gemiddeld zo om de 4 jaar (kost geld he ;)).

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• The Source
Over 2 jaar kun jij nog wel AGP kaarten kopen, dat is zeker. Je kunt nu ook nog PCI VGA kaarten kopen.

Echter kun jij over 2 jaar geen high end AGP vga kaarten kopen. Zodra LGA775 platform aanslaat (nog 3 maanden) en AMD met PCI-E op mobo's verschijnen dan zal het hard gaan.

• silentsnake
  • Laatst online: 17-06 05:34
BalusC schreef op 27 mei 2004 @ 20:10:
[...]
Even voor de duidelijkheid wou ik toch nog even mierenneuken (sorry BalusC :> )

Een PCI-Express 1x levert 250 MB/s aan bandbreedte, en loopt op een snelheid van 2.5 GHz. PCI-express loopt serieel over het mobo heen, ipv parallel zoals bij de huidige PCI interfaces. Een PCI-Express lane (een baan dus) is dedicated ipv shared zoals met de huidige PCI interface. Er is een aparte switch ergens op het mobo die deze met elkaar verbinden, zodat de southbridge tevens ook ontlast wordt. Een lane bestaat dus uit twee kanalen, wat dus inhoud dat een PCI-Express 1x maar 2 lanes nodig hebt (een upstream en een downstream, maar ik kan mij hier in vergissen hoor. Dat weet ik niet zeker)

Even ter vergelijking, de PCI 2.0 slot loopt op een snelheid van 66 MHz en heeft een totale bandbreedte van 133 MBps, welke dus gedeeld moeten worden met alle andere PCI sloten.

Een AGP 8x heeft een snelheid van 533 MHz en een totale bandbreedte van 2.1 GB/s. Een PCI-Express 16x heeft dus 4 GB/s aan totale bandbreedte beschikbaar, in tegenstelling van de 3.2 GB/s waar BalusC het over had ;)

Gevolg van PCI-Express, lagere kosten (omdat er minder lanes op het mobo nodig zijn) en hogere snelheiden. En zeg nou zelf, wat wil je nog meer?

[ Voor 4% gewijzigd door silentsnake op 16-09-2004 14:30 ]

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Is trouwens al een idee wanneer de amd pci-express moederborden komen en betaalbaar zijn?

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Even een totaal snelheids schema:

PCI

- PCI (133,3MB/s)
- PCI - 66 (528 MB/s)
- PCI-X 133 (1060 MB/s)

AGP

- AGP 2x (528 MB/s)
- AGP 4x (1060 MB/s)
- AGP 8x (2100 MB/s)

PCI-E

- PCI-E 1x (250MB/s)
- PCI-E 2x (500MB/s)
- PCI-E 4x (1000MB/s)
- PCI-E 8x (2000MB/s)
- PCI-E 16x (4000MB/s)
- PCI-E 32x (8000MB/s)

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
De enige kaarten die er iets aan hebben zijn de X800 xt pe's en de 6800 ultra's. Die winnen er hooguit 25 % op ( zeldzame gevallen ) meestal tussen de 0 en de 5% winst. Tegen de tijd dat PCI-E veel gebruikt word zijn deze kaarten veroudert dan zit je aan de volgende generatie.

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 17-09-2004 00:09 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

silentsnake schreef op 16 september 2004 @ 14:29:
Even voor de duidelijkheid wou ik toch nog even mierenneuken (sorry BalusC :> )
Je hebt volkomen gelijk :)

Maar hetgeen ik vermeldde was op mei, toen er nog veel onduidelijkheden over PCI express bestonden. De ene site meldt 200MB/s, de andere meldt 256MB/s, weer een ander meldt 250MB/s, een andere andere meldt 2,5Gbit/s, etcetera.

Maar nu is er wel meer over bekend en het staat zelfs in de FAQ van dit subforum:
PCI, PCI-X en PCIe, wat zijn de verschillen? :)

• silentsnake
  • Laatst online: 17-06 05:34
BalusC schreef op 17 september 2004 @ 07:51:
[...]
Je hebt volkomen gelijk :)

Maar hetgeen ik vermeldde was op mei, toen er nog veel onduidelijkheden over PCI express bestonden. De ene site meldt 200MB/s, de andere meldt 256MB/s, weer een ander meldt 250MB/s, een andere andere meldt 2,5Gbit/s, etcetera.

Maar nu is er wel meer over bekend en het staat zelfs in de FAQ van dit subforum:
PCI, PCI-X en PCIe, wat zijn de verschillen? :)
Ik stond net op punt om het voor te stellen om het in de FAQ te gooien, maar je was me voor ;)

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:12
Ik reageer hier toch nog even, want ik zit nu ook met het zelfde als te topicstarter...

Heb nu een Pentium 4 3Ghz systeem, en heb binnenkort beschikking tot een x800 XT. Ook wil ik over een tijdje overstappen op AMD 64 als alles wat langer op de wereld is en er meer 64 mobo's komen.

De moederborden die ik nu steeds zie voor AMD met NFORCE (4) chipset hebben geen AGP slot meer. Denken jullie dat dat zo blijft nu? En dat ze er anders over denken als in Mei 2004?

Want als ik straks een AGP x800 xt heb liggen en stap over op AMD 64 dan is er dus kans dat ik mijn AGP kaartje weg kan doen omdat ik PCI-E moet kopen.

Dan moet ik nu dus beslissen of ik AGP of PCI-E ga kopen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• The Source
Saeverix schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:44:
Ik reageer hier toch nog even, want ik zit nu ook met het zelfde als te topicstarter...

Heb nu een Pentium 4 3Ghz systeem, en heb binnenkort beschikking tot een x800 XT. Ook wil ik over een tijdje overstappen op AMD 64 als alles wat langer op de wereld is en er meer 64 mobo's komen.

De moederborden die ik nu steeds zie voor AMD met NFORCE (4) chipset hebben geen AGP slot meer. Denken jullie dat dat zo blijft nu? En dat ze er anders over denken als in Mei 2004?

Want als ik straks een AGP x800 xt heb liggen en stap over op AMD 64 dan is er dus kans dat ik mijn AGP kaartje weg kan doen omdat ik PCI-E moet kopen.

Dan moet ik nu dus beslissen of ik AGP of PCI-E ga kopen.
Ik kan nu geen een chipset bedenken dat nog op de markt moet komen met AGP support. Alle hebben PCI-E support, dus nu is ff moeilijke overgangs periode.

Over 3 maanden zijn alle nieuwe ATI RS400/RS480 en nVidia Nforce4 chipsets uit, dan is alles voorzien van PCI-E.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het lijkt me onderhand gewoon duidelijk. AGP is verleden tijd :) Fin.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.