Vraagje, ik zet mijn cd's om naar mp3 om in mijn auto radio te luisteren. Heb niet voor niets een mp3 autoradio toch. Maar goed nu heb ik al twee keer een cd met daarop dat copy protection logo van bmg gehad. Stopte ik er eentje net in mijn computer kwam er opeens de melding: "Files updates, restart now?" WTF Zomaar installeerd dat ding dingen op mijn computer ofzo, ik vraag mij nu dus af WAT doet die copy protection precies? Want ik kan die cd's zonder probleem alsnog omzetten naar mp3, zo lijkt het teminst. Of heb ik nu gewoon slechtere kwaliteit mp3tjes?
In princiepe moet-ie het copieren tegehouden. Ik heb zelfs eens gehoord van versies die het gebruik van de cd in een pc helemaal tegenhouden.
Je kan de installatie makkelijk voorkomen door simpelweg autorun uit te schaleken.
Of je mp3's slecht zijn kan je heel makkelijk testen: ze luisteren! Het gaat er uitleindelijk om of jij ze goed vind klinken. Zo ja? Geen probleem...
DeeD heeft ook een hekel aan beveiligingen. Waarom mogen we niet gewoon met onze favo player ons gekochte cd'tje luisteren?!
Je kan de installatie makkelijk voorkomen door simpelweg autorun uit te schaleken.
Of je mp3's slecht zijn kan je heel makkelijk testen: ze luisteren! Het gaat er uitleindelijk om of jij ze goed vind klinken. Zo ja? Geen probleem...
DeeD heeft ook een hekel aan beveiligingen. Waarom mogen we niet gewoon met onze favo player ons gekochte cd'tje luisteren?!
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Verwijderd
Yep dat kan...Ik heb de laatste CD van Enigma (Voyageur) gekocht en hem nog nooit ergens op kunnen luisteren. Op PC speelt ie niet door de copy protection. Rippen naar MP3 kan niet, MP3 Discman pakt hem niet en PS2 pakt hem ook niet. Dus heb ik het album maar gedownload. Triest he?
INderdaad, autorun uitzetten of [shift] ingedrukt houden tijdens het laden en inlezen van de CD.
En vervolgens breng je natuurlijk de CD terug naar de winkel omdat je dit soort aso gedrag niet kunt accepteren. Die CD is niet alleen defect, hij bevat ook nog een trojan. Ik begrijp niet dat dat niet strafbaar is.
En vervolgens breng je natuurlijk de CD terug naar de winkel omdat je dit soort aso gedrag niet kunt accepteren. Die CD is niet alleen defect, hij bevat ook nog een trojan. Ik begrijp niet dat dat niet strafbaar is.
Zoef
ja mrrudi, want je moet dan gewoon terug gaan naar dewinkel en zeggen "ding werkt niet. op geen een enkele normale cd speler die ik heb".
ondeugdelijk spul enzo.
maar eh...... met CDEX kan je dat ding toch wel rippen?
heb nog niet zo veel ervaring met copy protected cd's, want die vermijd ik gewoon, als ik het niet zeker weet, vraag ik het even na, dan mag ik het meestal ff testen en als het niet werkt gewoon terug brengen..... maar tot nu toe nog niet nodig gehad die service.
anyways, ding heeft autostart ja, zal wellicht een nieuwe codec installeren voor die foeilelijke windows mediaplayer zodat je de brakke wma achtige bestandjes kan afspelen via de computer (windows/mac compatible staat er dan op de hoes :kots: )... gewoon terug naar dewinkel met dat ding "werkt niet in m'n cd speler ...... "
hmm k, maar ik denk dat onder linux met cdparanoia je nog steeds elke audio cd kan rippen die je maar wilt..... met of zonder die leipe copyprotections ...
ondeugdelijk spul enzo.
maar eh...... met CDEX kan je dat ding toch wel rippen?
heb nog niet zo veel ervaring met copy protected cd's, want die vermijd ik gewoon, als ik het niet zeker weet, vraag ik het even na, dan mag ik het meestal ff testen en als het niet werkt gewoon terug brengen..... maar tot nu toe nog niet nodig gehad die service.
anyways, ding heeft autostart ja, zal wellicht een nieuwe codec installeren voor die foeilelijke windows mediaplayer zodat je de brakke wma achtige bestandjes kan afspelen via de computer (windows/mac compatible staat er dan op de hoes :kots: )... gewoon terug naar dewinkel met dat ding "werkt niet in m'n cd speler ...... "
hmm k, maar ik denk dat onder linux met cdparanoia je nog steeds elke audio cd kan rippen die je maar wilt..... met of zonder die leipe copyprotections ...
Alsof de winkel daar wat aan kan doen? 'k zou eerder de uitgever van de CD er mee lastig gaan vallen die gasten hebben er immers voor gezorgd dat je die CD niet normaal kan luisteren.komakeef schreef op 26 mei 2004 @ 19:48:
ja mrrudi, want je moet dan gewoon terug gaan naar dewinkel en zeggen "ding werkt niet. op geen een enkele normale cd speler die ik heb".
*knip ...
Of klop aan bij de consumentenbond of bij zo'n consumenten programma als Radar of Kassa.
[ Voor 15% gewijzigd door Dark_M op 26-05-2004 19:55 ]
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P
Het is het probleem van de winkel. Zij hebben je defecte troep verkocht. Als maar genoeg mensen hun CD's terug brengen wordt het vanzelf economisch onrendabel om deze belachelijke tactieken te blijven toepassen. Als er iemand is die uiteindelijk een vuist kan maken is het de detailhandel, nadat ze een grote hoeveelheid teruggebrachte waar hebben gekregen.
Zoef
Maar aangezien de uitgevers niet naar de consument luisteren, moet je het helaas via de winkels doen.DarkM schreef op 26 mei 2004 @ 19:54:
[...]
Alsof de winkel daar wat aan kan doen? 'k zou eerder de uitgever van de CD er mee lastig gaan vallen die gasten hebben er immers voor gezorgd dat je die CD niet normaal kan luisteren.
Of klop aan bij de consumentenbond of bij zo'n consumenten programma als Radar of Kassa.
Die consumenten programma's weten van het bestaan, maar zijn er ook nog steeds niet in geslaagd om tot de hoofden van een aantal belangrijke muziekmensen door te dringen.
De mp3tjes klinken zover ik ze heb beluisterd wel ok, ik denk dat je ook wel gelijk heb dat ik me daar niet druk over hoef te maken. Wat ik daarin tegen wel absurt vind is dat ze gewoon het lef hebben om dingen te installeren in de autorun zonder daar eerst om te vragen. Ik heb ook even hun bijgeleverde player gebruikt, dat ding die hij dus bij de autorun ook opstart. En het rare is dat ze er een encoder bijleveren om de bestanden op je hd te zetten.DeeD2k2 schreef op 26 mei 2004 @ 19:35:
Ja zal wel ook nog eens extra beveiligd zijn enzo soort AAC bij iTunes iets denk ikVerwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 21:32:
[...]
De mp3tjes klinken zover ik ze heb beluisterd wel ok, ik denk dat je ook wel gelijk heb dat ik me daar niet druk over hoef te maken. Wat ik daarin tegen wel absurt vind is dat ze gewoon het lef hebben om dingen te installeren in de autorun zonder daar eerst om te vragen. Ik heb ook even hun bijgeleverde player gebruikt, dat ding die hij dus bij de autorun ook opstart. En het rare is dat ze er een encoder bijleveren om de bestanden op je hd te zetten.
Maar echt fijn is het niet nee............ moest kortgeleden een CD voor iemand downloaden en branden omdat ie het in de Auto niet deed
Triest dat spul............
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Pagina: 1