Allemaal vage strepen

Pagina: 1
Acties:

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 01:50

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Ik heb het idee dat ik nu een beetje het haasje ben, helemaal als ik die strepen over het scherm verspreid zie. :X

Wat is dit toch? Kijk voor specs in mijn sig. Ik hoop niet dat dit niet al te ernstig is, al ben ik bang van wel. Weet iemand wat hier aan de hand is?

Afbeeldingslocatie: http://website.pcextreme.nl/imageuploader/uploads/strepen.jpg

Het valt me op dat ik dit nog niet zo lang heb. De ene keer heb ik het 2x op een dag en dan misschien weer een week niet. Verder heb ik al gekeken naar mijn Radeon, maar ik heb niets ongewoons opgemerkt.

Waar kan dit aan liggen? :o

Verwijderd

Flash van je radeon toch niet helemaal gelukt? Temps te hoog? :? ;)

• geert01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 13:00
Dit zijn volgens mij artifacts, heb je je kaart overgeclocked of zo?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

idd stervende videokaart ben ik bang :| (of idd oververhitting)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

yup videokaart is bijna dood

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Dit komt veel vaker voor met Radeon kaarten. Opzich is het niets ernstigs. Mijn beide kaarten die ik gehad heb hadden dit zowel als ik ze flashte en met originele bios. Ook voor en na vmod bleef dit probleem.

PC uitzetten en daarna aanzetten verhelpt het probleem. Het heeft te maken met het geheugen van je kaart. Dit hoeft overigens totaal niet te betekenen dat het geheugen kapot of oververhit is. Het komt voor bij een koude start en soms na een reboot als je een uur online hebt zitten spelen, totaal random dus.

Hoe ik weet dat het met het geheugen te maken heeft is omdat ik 1 keer zonder mijn weten de vmod van mijn videokaart gestoten had (weerstandje lag los op de kaart), daarna had ik continue artifacts met mn XT bios. Na dat ik het weerstandje van de vmod van het geheugen er weer op gesoldeerd had was het probleem verholpen.

Dit probleem komt al 1.5 jaar dagelijks/wekelijks/maandelijks bij me voor, verder nooit spontaan (in game) en alleen na een reboot, als dat ook bij jou zo is, dan zou ik me geen zorgen maken (ik hoor van meer mensen dat ze ditzelfde hebben) :)

//edit//
het systeem loopt hier bij mij iig NIET vast met die strepen, ik kan gewoon nog uren blijven werken zo (alleen het leest zo lastig ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Race Eend op 26-05-2004 15:54 ]

Verwijderd

Dit lijkt dus verdomd veel op mijn probleem in Shuttle SV24 kapot?/ .

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Hmm, ik heb die kaart al bijna een jaar. Ik heb em ongeveer 8 maanden geleden geflasht en verder nooit problemen gehad. En nu krijg ik dit opeens.

Echter merk ik geen nadelen, als ik em ook gewoon opnieuw opstart is het helemaal verdwenen. Ik kijk er nog ff tegen aan en als ie door blijft gaan zet ik er een andere in. Heb nog garantie bij die winkel O-)

Verder heb ik de kaart nooit overgeklokt of iets anders mee gedaan (behalve het flashen dan :P )

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:31
Hey, interresant. Mijn kaart is afgelopen maandag rma gegaan. Ik had precies hetzelfde. Ook had ik artifact's bij zware spellen. En nee, hij was niet overgeclockt en ook stond overdrive uit. Ging overigens om een Asus 9800XT

• Race Eend
Tja, als je het plotseling in spellen krijgt dan moet ie idd terug. Als het random voorkomt met Booten.. dan is je kaart meestal prima :)

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Race Eend schreef op 26 mei 2004 @ 18:50:
Tja, als je het plotseling in spellen krijgt dan moet ie idd terug. Als het random voorkomt met Booten.. dan is je kaart meestal prima :)
Ik merk niets in spellen, gelukkig maar.

Maar wat verklaart dan toch de hele tijd die vage strepen?

Dan zou je toch zeggen dat het ergens niet goed zit :o

• Race Eend
Ik zou niet weten waardoor het komt. Wel waarvan het komt (geheugen van je kaart) en dat veel vaker voor komt bij radeon's ik vind het niet echt een probleem. Eens in de 25 keer dat ik boot heb ik het ongeveer.

Wel heb ik gemerkt dat als ik met radclocker mijn kaart wat verder overklok en dan de stapgrootte van de Mhz'en aanpas (dus niet stappen van 6 Mhz maar van 2 Mhz), dat het probleem dan vaker voorkomt. Maar helemaal zeker weten doe ik dit niet, misschien meer mensen met hetzelfde probleem!?
Pagina: 1