Toon posts:

Shuttle SV24 kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al enige tijd een Shuttle SV24, die nu wel erg raar begint te doen. Na 2 minuten bevriest de PC, en krijg ik allemaal zooi op het scherm, wat een soort ASCII lijkt te zijn, maar dan gekleurde blokken en veel knipperend.

Heb het hele ding al uit elkaar gehad, heb zelfs het moederbord uit de kast gehad, en met een andere (goede!) voeding en 1 enkel reepje geheugen (afwisselend in beide sockets) geprobeerd. Nog steeds hetzelfde. De CPU (P3 800EB) wordt (voor zolang ik het kan zien in de BIOS) niet warmer dan zo'n 35 graden. Nieuwe AS3 gesmeerd, uitgestofzuigd, niks.

Voordat ik ga investeren in een 'nieuwe' CPU (of mini-PC), die P3's zijn namelijk nog steeds niet echt goedkoop, waar is zo'n knipperend ASCII scherm een teken van? Ik kan me namelijk voorstellen dat het bord zelf kaduuk is, en dan houdt het wel op denk ik. :D.

Verwijderd

Wat staat er voor OS en software op je PC?
Staat er op het scherm ook een tekst of is het willekeurig?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het OS is niet echt van toepassing aangezien het zelfs gebeurd als ik in het BIOS scherm zit en even een tijdje wacht. En wat er op het scherm verschijnt is gewoon willekeurige 'garbage'. Matrix-style met felle kleurtjes zeg maar.

Verwijderd

Heeft je pc niet een koutje gevat? (virus)

Verwijderd

Topicstarter
Een BIOS-virus? Kenda? :?.

Het gebeurt dus *altijd*, zelfs al zit je niet in je BIOS maar vlak na je POST scherm, als -ie bijv. blijft hangen op een niet aanwezig toetsenbord.

Ik heb ook het BIOS opnieuw geflashed, met m'n fingers crossed dat -ie niet zou hangen tijden het flashen! :D. Wat dus ook gelukt is, wonder boven wonder.

Verwijderd

Bios weet ik niet. Misschien bootsector..
Zit er eigenlijk een onboard video chip in? Anders kan je misschien eventjes een andere videokaart proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, dat is eigenlijk nog wel een goede. 't Is idd een on-board VGA chip, misschien dat die de geest heeft gegeven of een los contact ofzo.

Ga'k proberen, als ik een PCI videokaart heb kunnen regelen. :D.

Verwijderd

Kan het niet je geheugen zijn want volgens mij gebruikt de S24 voor de video shared memory dus ik zou zeggen doe er eens een ander reepje in of doe een memtest.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 09:26:
Kan het niet je geheugen zijn want volgens mij gebruikt de S24 voor de video shared memory dus ik zou zeggen doe er eens een ander reepje in of doe een memtest.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen memtest heb gedaan, maar ik heb wel 3 verschillende reepjes geheugen geprobeerd. Het lijkt me sterk dat die alle drie problemen geven eigenlijk.

Mocht het nou ook niet de videochip zijn: worden de fv24 of fv25 borden ook los verkocht? Ze staan niet in de PW namelijk?

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
neej ... ze verkopen die dingen niet los ... ze verkopen bijna niks van die dingen los.

Ik zou inderdaad ook even alles eraf gooien, op CPU/MEM na, en een andere vidcard erin zetten. Daarna alles weer per keer terugzetten, tot hij blijft werken.

Dat doe ik altijd, kom je vaak tot de juiste conclusie, duurt wel ff ... maar je weet het wel zeker.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-07 17:23
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 09:10:
Nieuwe AS3 gesmeerd, uitgestofzuigd, niks.

Voordat ik ga investeren in een 'nieuwe' CPU (of mini-PC), die P3's zijn namelijk nog steeds niet echt goedkoop, waar is zo'n knipperend ASCII scherm een teken van? Ik kan me namelijk voorstellen dat het bord zelf kaduuk is, en dan houdt het wel op denk ik. :D.
de laatste keer dat ik mn pc had uitgestofzuigd, was mijn mobo-tje ermee opgehouden, dus valt nog mee dat ie opstart

Verwijderd

Ik ken shuttle wel wat,

maar dit zijn de standaard problemen waar ik tegenaan loop met assamblage en reparaties.

Dus niet getreurd, Je bent niet de enige met dit probleem.

Ik zou proberen hem voor garantie terug te brengen.

Verwijderd

is shutle wel een beetjuh een goed merk? ik wil namelijk morgen ook eentje kopen!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Zjemm

...

top merk

opensecure.nl

• flupke1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:15
Ik heb een SV25 snorren thuis, maar die kreeg na een jaar en een half rare fouten, alsof het geheugen niet meer mee wou. Wat later stopte die na het bootscherm en dat was het. Na wat rondneuzen bleek de fout bij de condensators te liggen. Ik heb die dan vervangen en sindsdien heb ik er geen problemen meer mee gehad.

Het draadje van toen vind je hier: Hoofdbrekens met Shuttle FV25

edit: typo's

[ Voor 3% gewijzigd door flupke1 op 27-05-2004 14:05 ]

Spoart au kjeis makker, de prosesse es nog lank.

Verwijderd

Topicstarter
Ahhhh, goeie! Hier ga ik mee aan de slag, thanks!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 22:39:
is shutle wel een beetjuh een goed merk? ik wil namelijk morgen ook eentje kopen!
Een aanrader koop hem niet !!!

Koop dan een MSI, Asrock of een ASUS.

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:43
Ik heb ook een Shuttle (AV40) en deze is lekker snel in 3D toepassingen maar HEEL ERG INSTABIEL!
Na een wijziging in de hardware krijg minsten 3x één lange oneindige beep (RAM geheugen error hoorde ik) en daarna deed hij het pas!

Niet aan te raden dus. Neem liever Gigabyte, MSI of Asus.
Pagina: 1