Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 18:32:
Sorry, maar een B&W Nautilus kun je niet vergelijken met een Megaline. Verder zou je even moeten lezen waarom ik de Megaline erbij haal.
Maar dit is off-topic.
Het hele verhaal van stereo of niet komt volledig te vervallen, aangezien de Blue Series gewone (muziek zo je wilt) zuilen gebruikt als voorspeakers. De goedkoopste hiervan (3003) staan in de boeken voor 279 euro, maar zoals ik al eerder zei hebben ze bij Winners&Winners een zgn. B-partij. Als je genoegen neemt met een paar krasjes (ik moest 5 minuten zoeken om ze te vinden) en behoud van garantie kun je ze krijgen voor 129,- p.stuk. In totaal ben je dan ongeveer 650,- kwijt inderdaad. Mijns inziens heb je dan met stereo muziek een meer dan behoorlijk systeem (gebruik desnoods alleen de 3.5 weg zuilen) en met film een superieur systeem vergeleken met alle andere systemen rond deze prijs. Vergeet niet dat het hier gaat om een systeem dat normaal gesproken zonder krasjes rond de 1200,- kost in de goedkoopste opstelling!
Juist daarom is dit zo'n goede aanbieding.
Maar als je 1000,- wil uitgeven aan een paar Kef eitjes (goed geluid, maar zo'n klein eitje haalt het NOOIT bij een complete zuil, simpelweg te kleine cones) dan moet je dat zelf weten. Ik zou in ieder geval weten wat ik zou kiezen.
Maar laat de TS inderdaad maar zelf gaan luisteren.
M.v.g.
Marcel
En waarom zou de Nautilus niet te vergelijken zijn met de Megaline? Ik zou niet weten waaorm niet, ze zijn beiden geproduceerd met 1 ding in gedachten: Top of the range.
Ik begrijp ook wel dat je de Megaline erbij haalt om aan te geven dat Dali goede luidsprekers kan maken, maar de topluidspreker zegt gewoon niets over de kwaliteiten van de mindere luidsprekers. Ook B&W heeft mindere modellen, Kef ook, Avalon niet

, Wilson ook niet

.
Dat de Blue series zuilen als front gebruikt bepaal jij nog altijd ZELF. Ik begrijp ook wel dat de Blue sries een range is die niet uit melkpakjes bestaat maar uit monitors en full-ranges. Dan kun je nog wel kiezen voor een stereoversterker. Die zijn goedkoper dan een AV-receiver en de muziekkwaliteiten zijn beter. Daar heeft de luidspreker niets mee te maken.
Wat betreft B-partijen, dat kun je niet zomaar meerekenen. We gaan uit van adviesprijzen en dan pas kun je eventuele kortingen bij de winkel laten meetellen. Vergelijken is anders onmogelijk aan het worden.
Heb je trouwens ook contact gehad met Dali over de B-partijen? Lijkt me wel interessant om dat te zien

. Ze zouden namelijk het enige bedrijf zijn dat namelijk het 'prbleem' heeft krasjes ed op luidsprekers te krijgen. Van alle merken die ik ken heb ik er nog nooit eerder van gehoord... Lijkt me een interessante kwestie

.
Ik denk dat je je ook blind staart op specs. Een 3,5 weg kan in dat segment heel moeilijk worden. Het filter wordt dan dusdanig duur dat ergens op bezuinigd moet worden. Kast, afwerking en units zijn dan slachtoffers. Beter een goed 2-weg systeem dan een matig 3-weg, laat staan 3,5-weg systeem.
Je staart je volledig blind op Dali. Er is niets mis met liefde voor 'jouw' merk, maar open-minded zijn kan ook geen kwaad.
Zie dit trouwens niet als een persoonlijke aanval. Ik ben erg nieuwsgierig naar wat je ertoe drijft dit soort statements zo neer te mikken. En vooral de B-partijen zijn redelijk link. Veel mensen geloven maar al te graag dat de garanrtie er nog is, terwijl de winkel misschien dingen zelf repareet oid.
Naar de TS:
Als je eerder had verteld dat je geen ruimte had hadden we daar rekening mee kunnen houden. Overigens neemt een monitor niet zo bijzonder veel ruimte in als je de (eigenlijk wel betere) stands weglaat. Maar kwaliteit ben je wat meer kwijt. Dat geldt overal voor, ook voor HiFi.
Ga vandeweek eens rustig luisteren naar een stereosetup van €1000,- en een HT die je zelf voorstelt. Doe dit met CD's die je zelf goed kent en een flinm die je ook gezien hebt. Vergelijk beiden in de setup en kies zelf wat je wilt. Ik weet wel dat de surroundfuncties bij film overdonderend kunnen zijn

. Grote kans dat je om die reden met een HT naar huis zult gaan. Blijf echter wel een beetje nuchter en luister goed naar de verschillen in muziek, die voor jou in eerste instantie belangrijker zijn. Mocht je dit toch op willen geven, dan heb je een HT, zoniet, kom je terug met een stereoset

.