Boxen doe heel wazig, rears werken niet en sub gaat niet uit

Pagina: 1
Acties:

• sh0m
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-06 20:45
ok probleem is : Ik krijg me boxen niet goed werkend.

Probleem uitgewerkt : Ok ten eerste me achterboxen doen het niet. en subwoofer is niet mooi geluid. Als ik op me bedieningspaneel van nvdia de schuif van subwoofer uitschuif hoor ik me subwoofer nog steeds :S. haal ik stekker van subwoofer en center uit me pc hoor ik subwoofer ook nog steeds.

Wat ik gedaan heb + instellingen : De voorste boxen zitten gewoon in de groene. De achterste in de paarse. De subwoofer/center in de geel/oranje achtig.

Instellingen zijn op mijn nvidia bedieningspaneel (soundstorm heet dat trouwens):
6 speakers aangevinkt / analoge aansluiting / analoge speakers 1 input en maken gebruik van dolby surround. Zulke dingen moest ik dus aanvinken bij de wizard die bij soundstorm zit.

Mijn pc : Moeder : asus a7n8x-e deluxe ik gebruik de onboard geluidskaart :
amd 2800
speakers creative inspire p580
Verder moet je maar vragen ik denk niet dat dat echt belangrijk is.

Dit is zo'n beetje mijn verhaal en trouwens als ik kijk van waar het geluid vandaan komt op die paneel zie ik dat uit de achterste niks komt dat vind ik sowieso ook al raar omdat ik dat goed aangesloten heb.

Ik heb alle stekkers nagecheck alles moet het doen dus ik heb echt geen flauw idee help me plz.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Het geluid naar de subwoofer wordt in dit geval niet geregeld door je geluidskaart maar door de speakers zelf. Het zijn namelijk de lage tonen die eigenlijk naar de twee frontspeakers moeten, maar omdat deze te klein hiervoor zijn worden ze door een filter doorgestuurd naar de subwoofer welke er geen moeite mee heeft.

Dat je rears het niet doen kan ook kloppen. Je moet namelijk wel een bron hebben dat de rears kan aansturen. Bijvoorbeeld een DVD of een spel wat meerkanaals geluid ondersteund. Echter zijn er veelal ook nog opties in de driverinstellingen om de rears te laten werken. Bij creative heet dat CMMS of zoiets? Je zou bij een mediaspeler als winamp nog voor 'directsound' kiezen (onder output).
Het zal dus neerkomen op de instelmogelijkheden van de drivers, of gewoon tevreden zijn met stereo :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• sh0m
Ik heb bij winamp directsound aan staan en achterste boxen doen het dan ook niet.

maar waarom is me subwoofer geluid dan zo lelijk als ik subwoofer hardst zet en geluid verder omhoog doe word het geluid van de subwoofer zo lelijk dat je hem het liefste niet aan hebt maa rik hou van mooie bass dus wil hem rgaag aanhebben.

maar dan snap ik het nog niet hoe het kan dat als ik d esubwoofer stekker eruit haal ik nog de subwoofer hoor

[ Voor 69% gewijzigd door sh0m op 26-05-2004 01:14 ]

Verwijderd

sh0m schreef op 26 mei 2004 @ 01:12:
maar waarom is me subwoofer geluid dan zo lelijk als ik subwoofer hardst zet en geluid verder omhoog doe word het geluid van de subwoofer zo lelijk dat je hem het liefste niet aan hebt maa rik hou van mooie bass dus wil hem rgaag aanhebben.

maar dan snap ik het nog niet hoe het kan dat als ik d esubwoofer stekker eruit haal ik nog de subwoofer hoor
Kan het misschien zijn dat je de sub aan het overstuuren bent? Ik weet natuurlijk niet hoe hard jij speelt. Is de sub op zachtere volumes wel zuiver?

Welke stekker trek je uit je sub voeding of de mini-jack?

• sh0m
Het slechte geluid van subwoofer komt denk ik doordat er iets fout is in in stellingen ofzo.

want als ik subwoofer stekker eruit trek uit pc hoor ik de subwoofer nog.
Nou het is de stekker die in de subwoofer zit zeg maar en die naar de pc gaat in die stekker zit de subwofer dus en de center box. en als ik die eruit trek gaat subwoofer nog door. Maar trek ik de stekker uit me pc van de front boxen gaat de subwoofer wel uit :S

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Zoals eerder gezegd :P , de lage tonen komen niet vanaf die subwoofer kabel maar worden uit de fronts gehaald, omdat je fronts geen lage tonen kunnen weergeven. De subwoofer kabel wordt gebruikt bij 6 (5.1) kanaals applicaties zoals bij een DVD film. Deze kan de subwoofer apart aansturen. Nu krijg je gewoon een stereo signaal waarvan de speakerset zelf de lage tonen filtert en doorstuurt naar de sub.

Het is inderdaad goed mogelijk dat deze overstuurd wordt wanneer je het volume omhoog zet en de vervorming dan toeneemt. Heb je niet toevallig ergens een equalizer ingesteld waarbij de lage tonen helemaal omhoog staan? Of kun je de subwoofer zelf nog zachter zetten middels een knop op het ding zelf?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• sh0m
Ik denk dus dat het gat waar de front speakers in zitten ook de subwoofer aan stuurt wat dus niet hoort. En dat daardoor de tonen in de subwoofer niet mooi zijn

• sh0m
Ik wil gewoon het huis laten trillen dus wil volume van subwoofer helemaal omhoog.

Maar wat moet ik dan met een 5.1 zet op me computer als achterste speakers het geneens doet en subwoofer geneens hard kan zetten ?
Pagina: 1