Beeld zwaar misvormt. Oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:34
Hallo

ik weet niet of ik in het goede topic zit maarja, ik zal het maar gewoon hier neerzetten en als het fout is wordt het wel verplaatst.

mijn probleem:
ik was laatst op een lan party en opeens:
http://members.home.nl/rudikoster/beeld.jpg
zag mijn beeld zo uit, ik denk, cool, reboot en weer verder.... evenlater weer, het blijft de heletijd terug komen :S

wat ik zo gek vind......dit is het beeld op de laptop, heb gewoon een screenshot kunnen maken......kan dit wel als het hardwarematig is ???

ik dacht in het begin ook, hij is te warm, maar dat is het ook niet want als hij een hele tijd uit staat dan doet hij het ook.
bij spellen komt het heel snel, als ik dan afsluit blijft het in windows zo, in windows ziet alles er goed uit alleen de icoontjes zijn helemaal wazig.

ik heb net alle video drivers nog eens opnieuw geinstalleerd en nog steeds hetzelfde.

nu mijn vraag, is dit een software probleem en is het weg als ik formateer (want ik zelf niet echt verwacht) of is er iets van de grafische kaart dood (wat ik niet hoop). he gelukkig nog garantie

het is een acer 1600 laptop met ati mobility 9000
en er staat win XP op

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 18:25
Ik heb dit ook al eens gehad, maar dan met een gewone desktop pc.
Ik had hem toen sofwarematig OC'd, en het beeldscherm zag er na een half
pushen ook zo uit.....:S

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

• Rudoo
ik heb niks overgeklokt of sneller laten lopen......
en heb hem al van iets voor kerst en hij heeft het altijd gedaan

en nu opeens doet hij dit

• Shiznit
Waar heb je hem weg ? Garantie ??

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

• Rudoo
nee ik heb hem nog niet weg, maar ik heb wel nog garantie, dus als er iets kapot zou zijn is het niet zo erg, alleen dat ik hem dan een tijd kwijt ben

maar zou een format dit verhelpen of is het echt hardware matig

• LifeTecH
  • Niet online
Backstage bedoelt waar heb je hem weg :)

• Rudoo
waar heb je hem weg ???

kan aan mij liggen maar ik begrijp niet wat je bedoelt hoor

• Shiznit
Waar je je Laptop gehaald heb, gekocht ?

Verwijderd

Welk merk/leverancier zal hij bedoelen... :P

• Rudoo
ik heb hem bij de dynabyte in heerlen gekocht
en het is een Acer Aspire 1600

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 21:14

lytjepole

Schier?

waar heb je hem vandaan, bedoelt ie (spuit 11)

[ Voor 14% gewijzigd door lytjepole op 25-05-2004 21:49 ]

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

Verwijderd

Ik zou je er niet druk om maken en hem gewoon terugbrengen, mits je em even kunt missen.
Als het onder de garantie valt is het immers niet jou probleem!

• Rudoo
denk dat ik hem toch morgen maar ff formateer, want als ik hem weg breng en het is iets software matigs dan mag ik betalen toch, als je hem voor niks brengt

maar als iemand mij met zekerheid kan zeggen dat het hardwarematig is dan breng ik hem morge naar school meteen langs

• Shiznit
Wanneer je hem formateert staat er niets meer op ( :D ) , mischien kunnen die kneuzen van dynabyte er dan niets meer mee.....

Verwijderd

Dat soort artifacts komen imho toch meestal door problemen met videogeheugen. Een format lost daar niets aan op. Misschien is er iets met je koeling, te veel stof in je laptop, kan zijn warmte niet kwijt, dus problemen. Je kan een format proberen maar ik vrees dat je je de moeite kan besparen... :O

Edit: typo... |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 21:55 ]

• Rudoo
ja met formateren bedoel ik windows er opnieuw opzetten en kijken of hij het dan nog doet, zoja, dan breng ik hem trug

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 09:22
Je ram geheugen van je videokaart is overleden. Ik heb dat ook al eens gehad. Bleek dat ik kortsluiting had gemaakt met solderen op een van de ram chips. Ik denk dat bij jou gewoon interene kortsluiting is gebeurd.

Gewoon terugbrengen als ie binnen de garantie is. Neem aub niet de moeite om windows opnw te installeren! ZOnde van je tijd, of je moet het al een tijd hebben willen doen.

• LifeTecH
  • Niet online
Rudoo schreef op 25 mei 2004 @ 21:51:
denk dat ik hem toch morgen maar ff formateer, want als ik hem weg breng en het is iets software matigs dan mag ik betalen toch, als je hem voor niks brengt

maar als iemand mij met zekerheid kan zeggen dat het hardwarematig is dan breng ik hem morge naar school meteen langs
Je kunt altijd vragen of het geld kost als het een software-matig probleem is. Zoja, doe je een format. Zo nee, laten maken :)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Oké,

Dit is dus een bekende kwaal bij de Acers met Radeon 9000's

In de Acer Travelmate 80x topics zijn er al heel wat mensen die hun laptop tot 5 keer toe (Ik zelf heb het 7x :X mogen doen) rma moeten sturen omdat de vga kaart het na 1 keer te warm worden niet meer trok.

Het probleem ligt bij de koeling van deze laptops.

Rma dus :) Je hebt software matig al alles gedaan wat mogelijk is.

Owja, en je zult je laptop tussen 1 á 2 weken terug krijgen, Acer heeft gelukkig niet meer zo druk :)

[ Voor 16% gewijzigd door Roberto op 25-05-2004 22:05 ]

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-07 10:49
Oververhitte videokaart van laptop (?) <-- dis mijn topic over hetzelfde probleem. De oplossing: terugbrengen! Eerst was het probleem af en toe maar dat werd dus steeds erger.
Ik heb hem nu nog steeds niet terug ([rml][ Recht]Laptop kapot -> wat te doen?[/rml]) maar ik heb al wel contact gehad met de reparatiedienst: het schijnt dat er een geheugenchip kapot was op de grafische unit en er ook een core was vervangen. Nu zou hij het weer moeten doen, maar eerst zien en dan geloven.
Succes iig!

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast en een move naar Videoplanken & Beeldkanonnen :)

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 16:25

Cow_tipping

On the run for D.B.!

.... En je kunt gewoon vanaf CD booten, dan worden niet de drivers van Windows gebruikt.
checken dus:
- krijg je wel een DOS scherm met tekst bij het booten aanzetten?
- in safe modus opstarten geeft dit hetzelfde probleem?

Opnieuw installeren ben je meestal alles kwijt, ook de dingen die je eigenlijk niet had willen weggooien (bookmarks, mail, alle documenten, instellingen, skins) en krijg je vaak spijt van als je niet alle instellingen op de D-schijf (of partitie) had laten bewaren.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Pagina: 1