Oververhitte videokaart van laptop (?)

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-07 10:49
Hallo,

Als ik een spelletje (Trackmania, XIII, Lock On) speel op mijn laptop krijg is sinds 3 dagen vreemde crashes. Het spel is dan niet meer speelbaar en ik kan met moeite de weer terug in windows komen.
Een plaatjes zegt vaak meer dan 1000 woorden, hier staan er twee:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/t.l.muilwijk/crash1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/t.l.muilwijk/crash2.JPG
Na een reinstall van Windows XP met de nieuwste drivers (voor oa het moederbord en de grafische kaart) houdt ik dit probleem.
Hebben jullie enig idee waar dit door komt, en nog beter, wat ik er aan kan doen om het te voorkomen?

En omdat ik geen idee heb waar dit topic hoort doe ik het maar in VB.
De verdere specs zijn:
Mobile AMD XP 2500 +
512MB Ram
Ati Radeon Mobile 9000 (64mb)
De laptop is van Sky/Jewel gekocht bij de Dixons.

Klein beetje help ajb want dit is niet echt cool... :(

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:30
Dat zijn toch artifacts op de bovenste plaat? Worden die niet veroorzaakt door brak (video)geheugen??

[ Voor 12% gewijzigd door NitroX infinity op 08-01-2004 20:43 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Sjeik
NitroX_infinity schreef op 08 januari 2004 @ 20:43:
Dat zijn toch artifacts op de bovenste plaat? Worden die niet veroorzaakt door brak (video)geheugen??
Meestal komen artifacts toch maar een heel klein beetje voor? Als ik in andere topics keek zag ik er maar een paar. Dit is superextreem. En het komt ook zomaar en wordt steeds erger!

Verwijderd

Klopt, dit heb ik ook als ik mijn ATI 9500 128ddr een beetje klok. Gewoon uber kl*te geheugen! Dat is dus ene core/geheugen probleem van je videokaart. :9

BTW: Ik heb het ook nog nooit zo erg gezien. 8) Zelfs niet toen ik me 9500@9700 liet lopen B)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 20:47 ]

• Sjeik
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 20:45:
Klopt, dit heb ik ook als ik mijn ATI 9500 128ddr een beetje klok. Gewoon uber kl*te geheugen! Dat is dus ene core/geheugen probleem van je videokaart. :9
Maar ik heb helemaal niets overgeclockt. Tis een laptop!

Verwijderd

Sjeik schreef op 08 januari 2004 @ 20:46:
[...]

Maar ik heb helemaal niets overgeclockt. Tis een laptop!
Nou dit duid duidelijk tot ene probleem met je videokaart. Als je je laptop nog aar pas heb zou ik maar terug gaan ;) ! Als het nu al van zich zelf begint.

Verwijderd

Dan zal het er op neer komen dat je videokaart is overleden, je kunt de kaart omlaagklokken of terug gaan naar de winkel. :)

• Sjeik
Bah, en dan zit ik dus een hele lange tijd zonder computer :( Dat kan niet!
Ik ga me computertje niet openmaken ofzo, want dan heb ik zeker geen garantie meer.
Iemand anders misschien nog goed nieuws? :D

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:06
heb al wel hiero op GoT gelezen dat een jewel met een ATI videokaart soms niet bepaald lekker werkt en dat je dan dit soort effecten krijgt. oververhitting was dan het probleem.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Pagina: 1