Toon posts:

Wat voor type cpu-koeler heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn pc zoek ik een stillere cpu-koeler; echter ik kan er niet uit komen wat voor koeler ik nodig heb.

Ik heb een MSI MB; Intel 850 chipset; socket 423. Zo te zien heb ik echter geen 4 gaten voor bevestiging koeler die nodig zijn om bv de CNPS5100-AlCu te bevestigen. Hier een foto:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jdboksma/pics/s423.jpg

Wat voor koeler gaat wel passen?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Socket 423 <= Zoek daar een Cooler voor Smipel :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Tjah, zoals hierboven al werd gepost. Dit kan je zelf lijkt me nogal makkelijk vinden O-)

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
Als hij alleen stiller moet zijn, maar hij koelt wel goed, zou je hem ook op een lager voltage kunnen laten lopen, bijvoorbeeld door een draaiweerstand (potmeter) er tussen te zetten.

Anders kun je (bijvoorbeeld) kijken naar een Coolermaster Jet 4

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Passen er op socket 423 niet gewoon socket 478 koelers?

🖥️ | 🚗

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
jeroen-v schreef op 25 mei 2004 @ 21:27:
Als hij alleen stiller moet zijn, maar hij koelt wel goed, zou je hem ook op een lager voltage kunnen laten lopen, bijvoorbeeld door een draaiweerstand (potmeter) er tussen te zetten.

Anders kun je (bijvoorbeeld) kijken naar een Coolermaster Jet 4
Zo'n Coolermaster Jet doet exact wat zijn naam zegt... lawaai als een jet maken :'(

Verwijderd

Topicstarter
Hij koelt wel goed; dus langzamer draaien is natuurlijk ook een optie.

Verder; ik snap dat ik naar een socket 423 koeler moet zoeken. Maar als ik dus naar de instructies van die Zalman kijk (http://www.zalman.co.kr/u.../view.asp?idx=22&code=009), dan zie ik dat die koeler niet gaat lukken ivm ontbreken vd 4 bevestigingsgaten rond de socket.

Is dit bij andere socket 423 koelers dan geen probleem?

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 22:34

cdoens

Peugeot-gek

Ik had precies zo'n cooler van Intel. Daar is bij mij op een gegeven moment de fan van kapot gegaan. Toen heb ik de fan uit die zwarte "vierkante" ring geknipt en er met bixon-tix een 80 mm fan op geplakt. In mijn geval werdt de cooler al een stuk cooler en stiller, en dit was met een oud ding, wat uit een gesloopte voeding (AT) kwam. Kan je nagaan wat er gebeurt als je een nieuwe Papst oid. zou gebruiken.

Die heatsinks die Intel gebruikt, zijn volgens mij zo slecht nog niet. Misschien even de onderkant lappen, while you're at it...

Succes!

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

JeeDee, neem eens de tijd om je in de mogelijke koelers voor die socket te verdiepen. "Welke koeler?" vragen krijgen vaak honderden antwoorden, waarmee je nog verder van huis bent als voor je het topic startte. Ga er dus zelf mee aan de gang ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.