Toon posts:

Game beamer/projector?

Pagina: 1
Acties:
  • 733 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een weekje of wat geleden zag ik ergens een nederlandse reclame van een beamer/ lcd projector die speciaal ontwikkeld was om spellen mee te spelen. Het voordeel was dat deze beamer erg goedkoop is. Nu wil ik graag nog wat meer weten van de beamer, maar ik weet dus niet meer waar ik het heb gelezen.... Dom dom dom...

Wie weet er "iets" van een speciale Game lcd projector? Alle info is welkom

Martin

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

:?

spellen op een beamer is alleen maar gaar.. ik weet dat ik met cs 50% minder headies maak en met need for speed underground maar nauwelijks op de baan blijf als ik via de projector speel

even naar mn crt kijken en t gaat weer prima

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Vraag is dan alleen of dat aan jou of aan de beamer ligt? :+ Gewenning aan dat (relatief) kleine scherm denk ik zo...

Ik heb laatst hetzelfde gehad met de overstap van laptopscherm naar beamer. In mijn geval ging dat dus best goed(DTM2 van codemasters).

Ontopic: beamer specifiek voor gamen? klinkt nogal als een beperking, cheapass apparaat ofzo? hoeveel mocht dat dan, bij benadering, kosten?

iR Profiel

Verwijderd

Wat zou die beamer dan zo speciaal maken voor alleen gamen? Zitter er alleen maar vga aansluitingen op? Dat zou het wel gaar maken zeg maar....

Verwijderd

Een beamer die op gamen gericht is moet imo juist erg goede specs hebben om het gamen goed weer te geven.. Dan zou die ook wel ideaal voor andere toepassingen zijn lijkt me. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 19:00 ]

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

goede specs<>goede prijs ;)

Denk dat het voor de niet veeleisende gamer is die zogezegd geilt op beelddiagonaal maar verder niet nadenkt over zn aanschaf.

iR Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Het "alleen voor gamen" sloeg volgens mij op een paar dingen;

-Lage resolutie, zeg tv kwaliteit?
-Een lamp met een hoge lichtopbrengst
-alleen vga aansluitingen, en geen andere high tech zooi.

De prijs was echt laag, geloof iets van 350 of 400 euro.

De specificaties zagen er best ok uit, en zeker voor ongeveer 400 euro

Maar niemand die er dus iets van weet?

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-02 21:18

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

klinkt als een perfecte beamer voor mij! ik zoek gewoon een 800x600 of 1024x786 beamer met geen rare dingen. vga is goed.

goede lamp hoeft niet eens, ik game toch liever in het donker.
als ie echt voor 300-400 te krijgen is, ben ik zeer geinterreseerd

*bookmark

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 21:13
Laat me jullie meteen even wakker schudden en ga zelf even zoeken op dit forum.

Voor 500 Euro koop je geen Beamer.
Je moet toch minimaal op 800 Euro rekekenen om een beetje beamer te hebben.

• M--B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-09-2023
ik heb em zien staan in een blad... D8 Veronica gids / Telegraaf zaterdag blad :s weet niet precies welke. Stond voor ong. €400 te koop
Voor ps2/cube/pc/xbox

// Yes, gevonden bij psxhop.com

http://www.psxshop.com/pr...4a266b62753e76f19511ad11f

[ Voor 42% gewijzigd door M--B op 25-05-2004 20:15 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
midget schreef op 25 mei 2004 @ 20:06:
Laat me jullie meteen even wakker schudden en ga zelf even zoeken op dit forum.

Voor 500 Euro koop je geen Beamer.
Je moet toch minimaal op 800 Euro rekekenen om een beetje beamer te hebben.
Goedkoopste in de pricewatch staat voor 550, maar dat zal wel prut zijn ja. Het eerste A-merk (Philips) staat op 745.

[ Voor 6% gewijzigd door sdomburg op 25-05-2004 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uhh Zo koop je zeker ook geen nieuwe auto voor 6 duizend euro?

Deze projector is "speciaal gemaakt" voor gamers, dat wil zeggen, geen 720p of andere dingen die je spelcomputer niet kan produceren, gewoon een groot beeld met relatief goede specificaties, en voor een prijs die echt laag is.

Er zijn natuurlijk veel betere projectors, maar die zijn ook voor een hele andere doelgroep bestemd. De discussie of deze projector beter of slechter is dan een van 800 euro, lijkt mij overbodig...

Ik vermoed trouwens dat hij wel in speelgoed winkels verkocht gaat worden, omdat de doos wel erg toy was -althans meer ala xbox dan zeg epson printers verpakking-

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 11:46

T-Junkie

user brain not connected...

Stond in telegraaf zaterdag editie ding tijdschrift

Mega Pro Game Projector
Afbeeldingslocatie: http://www.gamestech.com/miscellaneous_info/micellaneous/mega_pro_game_projector/m_gproject.jpg
Als ie maar MEGA PRO is tog? (Over superlatieven gesproken)
Feature:
For DVD / VCD / VCR PLAYERS and PS 2 / X-BOX / GAME CUBE Game Console, and any TV game console, AV device
Easy to do installation
Maximum projective size up to 80 inches
8 hours continuous working time
On screen display (osd) function
Remote control all function
NTSC/PAL auto system
Build in speaker , stereo sound output
Lamp life : 1000 hours
Spec.
Power adaptor : DC 12V , 5A
Luminous flux : 200-300 IM
Brightness uniformity : 75%
Resolution : 480 x 234
Display size : 12 - 80 inches
Effective distance : 0.6 m - 5 m
Best display size : 48 inches
Sound : < 30 db
S-video input

Stereo earphone output
Focus adjustable
Volume/brightness/contrast/ chroma adjustable
http://www.psxshop.com/ad...lt.php?keywords=projector
http://www.gamestech.com/...ojector/miscellaneous.htm

Lijkt mij persoonelijk troep!

alleen s-video en composite volgens mij.

[ Voor 49% gewijzigd door T-Junkie op 25-05-2004 20:26 ]

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

powerflux schreef op 25 mei 2004 @ 19:59:
klinkt als een perfecte beamer voor mij! ik zoek gewoon een 800x600 of 1024x786 beamer met geen rare dingen. vga is goed.
beamers hebben geen rare dingen... een beamer hoeft niet 2 keer zo goedkoop te zijn als er alleen maar een video aansluiting ontbreekt

verder is bijna elke beamer 800x600 of 1024x768

maarre.. wat is er mis met dat ding.. minder dan 800 ansilume? of maakt ie lawaai?

gamen met een resolutie als op tv lijkt me ontzettend gaar, beetje game speel ik liever op 1024x768.. en als er inderdaad alleen vga op zit is het wel een pain in the ass apparaat.. hoe zit het met al die consoles... is dat niet gamen?

edit.

hij is nog erger dan ik dacht dus.. zo te zien geen vga. stel je er niet teveel van voor dan :|

[ Voor 8% gewijzigd door Pixal op 25-05-2004 20:20 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Luminous flux : 200-300 IM
Resolution : 480 x 234
Dat ding is weggegooid geld, voor die prijs kun je beter een leuk scherm kopen of zelf een beamer bouwen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Hey! dat is hem! Tnx!

• Droopey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2023

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Beamers zijn niet meer zo duur.... let wel op aantal branduren dat de lamp mee zal gaan en de kosten van een nieuwe lamp.... Dan kan je gaan kijken of íe redelijk geprijst is of niet.

* Droopey wilt ook graag beamer, maar vindt ze helaas nog steeds te duur!

Hier had uw reclame kunnen staan.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:04

GaMeOvEr

Is een hork.

Hm. 480X234 resolutie. :P

Dat is nog aanzienlijk lager dan de res van je TV. (720X576) ;)

Aannames zijn fataal.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:47
Deze beamer heeft technisch vrij weinig met gamers te maken, enkel marketingtechnisch. Het is een apparaat gemaakt met ik vermoed oude goedkoop opgekochte onderdelen waardoor de productie goedkoop is en de uiteindelijke prijs ook. En met een lage prijs kun je je prima gaan richten op de gamersmarkt welke verre van verzadigd is.
Maar verder is het dus een prutsding :P en leuk voor de kinderkamer ofzo als het niet meer dan 250,- euro zou kosten. Maar wil je serieus aan de gang gaan met projectie dan ben je gewoon wat meer kwijt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Valt er wel mee te werken met deze resolutie?

480X234 --> gewoon voor tv out ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Ik herriner mij de specificaties iets rooskleuriger dan ze werkelijk zijn :)

480 x 234 is idd op z`n zachts gezegd wat aan de lage kant, maar misschien ziet het er nog best ok uit. het is echt voor de mensen met een kleine portomonee. Ik denk dat de grootte van het beeld zeker op weegt tegen het gebrek aan kwaliteit. Kijk maar eens een hele oude film in de bios, dan is dat nog altijd beter en "echter" dan op je sony kv-x1000 super trinitron plasma scherm. Hoewel de laatste toch scherper zal zijn. Het is maar waar je van houd.

Wel moet ik erbij vermelden dat ik weet hoe het zou moeten zijn, barco projector of zo, tja die kwaliteit haal je hiermee never.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 00:09
En voor films?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Tsjah ik ben er niet zo heel erg bekend mee. wel heb ik laatst een 1200 ans lum. gezien met 1024x768 res. dit was super strak beeld, en dat zal je never halen met dit maar voor de slaapkamer af en toe een filmpje kijken, zal dat te doen zijn?

of heeft iemand deze beamer al werkend gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Over de resolutie, nog maar even...

Ik speel via m`n xbox wel eens films af, die ik stream van m`n computer. Als ik een filmje bekijk wat bv 15 meg is, en 3 minuten duurt dan ziet dat er nog best "te doen" uit. Als ik dat zelfde filmpje wat soften dan is het gewoon goed aan te zien, terwijl je achter je computer al lang je voorhoofd door je monitor had geramd vanwege de slechte kwaliteit.

Verdoezel slechte kwaliteit door het af te spelen op iets van slechtere kwaliteit. Zeg maar. Maar ik denk dat die resolutie nog best te doen is. Kijk maar eens een video op een projector, die heef toch ook maar 350 x 250 ( ?) beeldlijnen?

Nog even een link naar wat mensen die hem gebruiken:

http://uk.special.reserve...3_mega_pro_game_proj.html

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 21:37 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:04

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 21:34:
Over de resolutie, nog maar even...

Ik speel via m`n xbox wel eens films af, die ik stream van m`n computer. Als ik een filmje bekijk wat bv 15 meg is, en 3 minuten duurt dan ziet dat er nog best "te doen" uit. Als ik dat zelfde filmpje wat soften dan is het gewoon goed aan te zien, terwijl je achter je computer al lang je voorhoofd door je monitor had geramd vanwege de slechte kwaliteit.

Verdoezel slechte kwaliteit door het af te spelen op iets van slechtere kwaliteit. Zeg maar. Maar ik denk dat die resolutie nog best te doen is. Kijk maar eens een video op een projector, die heef toch ook maar 350 x 250 ( ?) beeldlijnen?
Volgens mij was normaal VHS 200 beeldlijnen, S-VHS 250. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
:) Ik ben niet zo goed met beeldlijnen.

Ik heb wel eens video gekeken op een projector, en dat was echt wel gaaf. Ik heb ook wel eens een dvd gekeken en dat was nog gaver ;)
Volgens mij is het wel een nadeel dat je een snoer naar je stereo moet leggen, want een speaker in een projector is meestal niet echt geweldig.

Verwijderd

Martin.. geloof me.. zoek eens op DIY Beamer/Projector dan heb je voor hetzelfde geld een top ding! :)

Verwijderd

Topicstarter
Zelf ben ik met audio een beetje aan het DIY-en, zo heb ik dit jaar zelf een cd speler gebouwd, dus ik geloof je als mede DIY-er :) dat het goedkoper en beter kan. Kan je misschien een linkje plaatsen naar wat jij een geslaagd -goedkoop- niet al te moeilijk project vind?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ben laatst met een kennis wezen kijken naar beamers, ons beviel de NEC VT-46 erg goed.
Hij schrok bij nader inzien alleen toch een beetje van de prijs.
Maar de prestaties zagen er erg gelikt uit. Let trouwens op, als je die NEC koopt, dat hij nog nieuw in de doos zit. Is ook wel te controleren, er zit een teller op die de branduren bij houdt. Demo die we zagen was inmiddels al ruim 100 uur aan het branden.

Verwijderd

http://www.diylabs.org/projector/

deze heb ik gelezen.. ik heb zelf geen DIY Beamer.. helemaal geen Beamer jammer genoeg :( *ben best arm zeg maar :( * alleen ik heb zowieso meer gelezen dat DIY projectors ook heel goed kunnen zijn :)

Verwijderd

Ik zat te kijken naar een projector. Bv de NEC VT46 op thuisbioscoop.nl.
Kan ik daar een xbox op aansluiten, en hoe?
Ik ga die projector gebruiken om dvd te kijken en regelmatig op de xbox te spelen (Halo @64" 8) )

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar kan je vast een xbox op aansluiten. Het enige wat je moet doen is de kabel van de xbox die normaal naar je tv gaat te splitsen in:

een rode Connector(audio rechts)
een witte Connector(audio links)
een gele Connector (video)

Nu heb je de gele connector , en die moet je in de projector stoppen. De gele connector bevat alle video signalen en heet dan ook ook toepasselijk composiet video.

E voila.

Verwijderd

Als je voor een goedkopere projector gaat kun je het beste ps aanleveren aan je projector via de VGA poort of via een Component aansluiting. Op deze manier hoeft het beeld niet gedeinterlaced worden via de (vaak) crappy onboard deinterlacer.Het is helemaal mooi als je een native resolutie kan aanbieden, wat bij een pc geen probleem is) Zo hoeft de crappy onboard chip niet te scalen. ik denk toch dat je voor pc games het beste een 1024x768 beamer kan nemen. Zit je voor (dvd)film ook gelijk goed met een 16:9 res van 1024x576. Wel een groot 4:3 scherm nodig met verticale masking voor optimaal film genot.

Kun je voor de Xbox geen ps kit krijgen ofzoiets?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 23:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 22:49:
Ja daar kan je vast een xbox op aansluiten. Het enige wat je moet doen is de kabel van de xbox die normaal naar je tv gaat te splitsen in:

een rode Connector(audio rechts)
een witte Connector(audio links)
een gele Connector (video)

Nu heb je de gele connector , en die moet je in de projector stoppen. De gele connector bevat alle video signalen en heet dan ook ook toepasselijk composiet video.

E voila.
Op dit moment zit mn xbox via rgb scart aangesloten op de tv. Die kabels die jij beschrijft zitten er niet bij + die zijn toch veel te kort?

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Afbeeldingslocatie: http://www.saitekusa.com/usa/images/product/xbox/svideo.jpg

deze kan je in de meeste beamers wel kwijt
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 23:02:
die zijn toch veel te kort?
alles is verlengbaar :?

[ Voor 41% gewijzigd door Pixal op 26-05-2004 01:10 ]

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Toch even reageren al gaat het niet over die game "projector", ik wil dus ook een projector kopen (twijfel nog tussen een paar), maar heeft de europese xbox versie ook ondersteuning voor HDTV? En ik wil hem zowel op mijn tv als projector aansluiten (geen zin om voor een klein potje fifa de projector aan te zetten :). Is hier ook een oplossing voor?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Deze beamer is werkelijk nergens goed voor... echt zelfs DUUR voor wat je krijgt. De complete specs "zuigen" aan alle kanten. In de praktijk zal het allemaal wel nog erger zijn.
Ik heb ook geen idee waar je dit geval nuttig voor zou kunnen gebruiken :?
Als bureaulamp ofzo... voor 400 Euro ;)
Leg liever wat Eurotjes meer neer voor een fatsoenlijk merk, met fatsoenlijke specs.

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 26 mei 2004 @ 13:50:
Deze beamer is werkelijk nergens goed voor... echt zelfs DUUR voor wat je krijgt. De complete specs "zuigen" aan alle kanten. In de praktijk zal het allemaal wel nog erger zijn.
Ik heb ook geen idee waar je dit geval nuttig voor zou kunnen gebruiken :?
Als bureaulamp ofzo... voor 400 Euro ;)
Leg liever wat Eurotjes meer neer voor een fatsoenlijk merk, met fatsoenlijke specs.
Haha, je helemaal gelijk, ik pas een beamer van me vaders zaak gekregen (deze: http://www.hcinema.de/pro/sharpxg3781e.php?cs=p !!niet schrikken!!)
Het is leuk om af en toe op te gamen, maar deze heeft nog een hogere resolutie en dat is nog steeds zeer laag

EDIT: oeps, zag net pas dat dit een oud topic was, srry

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 21:49 ]

Verwijderd

Nou dit is een erg oud topic, maar ik heb gewoon precies dezelfde vraag dus ik denk dat de admins het beter vinden als ik het hier vraag dan in een nieuw topic.

Ik heb nu een klein goedkoop tvtje waar sindskort een xbox360 op aangesloten staat.
Nu wil ik deze vervangen en dacht ik aan een beamer.
Hij wordt dus veel gebruikt voor de xbox360 en daarnaast ook films.
Hij wordt dan geplaatst in een ruime kamer, geen woonkamer.

Nou sinds 2005 is dit wereldje al erg veranderd lijkt me, je ziet al veel beamers overal in de winkels.
Maar is er ook eentje echt goed voor wat ik dus zoek, voor niet te veel geld?

Ik kan wel roepen zo tot de 1000 euro, maar ik heb niet echt een idee ervan.

Ik heb gezocht en gezocht op het internet, maar was benieuwd naar jullie ervaringen over BEAMER+GAMEN.

Mvg,

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:09
Gewone home theater beamers, zoals de panasonic pt-ax100 of de sanyo plv-z5 zijn hier prima geschikt voor. Van beide komt binnenkort de opvolger uit, de panasonic pt-ax200 krijgt een aparte game-modus: "Game mode improves signal processing for faster controller/screen response, and it also enhances gradation in saturated or dark scenes to show greater detail."

Heb zelf de voorloper (ae900) en kan prima gamen op mijn xbox(1). Een spelcomputer die native 720p uitspuugt zal natuurlijk helemaal ideaal zijn. De twee huidige modellen zitten nu rond de 950-1000 euro bij een webwinkel. Weet niet wat de nieuwe modellen bij introductie gaan kosten, ik schat zo rond de 1200-1400 ofzo.
Pagina: 1