O ja: wel een beetje jammer van dat "mycom" logo erop. Misschine wel een sticker die je er af kan pulken?
Kortom, de in de reclame genoemde lichtopbrengst en contrast kloppen gewoon. Erg netjes!sig69 schreef op 27 mei 2004 @ 16:24:
Ik was gisteren in hoofddorp bij mycom en daar hing hij ook, ben er ook erg van gecharmeerd. Mooi beeld, grote kijkhoek en lichtopbrengst, GROOT!!
Wellicht kan ik m'n vader overtuigen even op neer naar Eindhoven te rijden... (wonen in Tilburg, dus 't is niet ver, maar ja, m'n vader heeft niet al teveel tijd)
Als je hem in de winkel haalt heb je deze "bescherming" niet en kan je alleen hopen op de aardigheid van de winkel maar die neemt zo'n dure tv nimmer terug omdat hij je iets tegenvalt..
[ Voor 29% gewijzigd door Tasma op 27-05-2004 18:54 ]
Maar ja, dan nog -- scheelt een hoop gedoe als je vantevoren het scherm gezien hebt en er tevreden over bent. Anders moet je 'm weer terugsturen enzo.Tasma schreef op 27 mei 2004 @ 18:54:
mycom bezorgt voor dit soort kosten gratis tot aan de deur.. -en- als je hem via het INTERNET koopt heb je van rechtswege 8 dagen de tijd om het ding om welke reden dan ook terug te sturen dit om consumenten die via inet kopen te beschermen
achterop staat:
Daewoo
VPMC 4200-1
VPM 424w-xx
ik kan er niks over vinden op inet/google
Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
Deze regeling geldt niet alleen voor aankoop via internet. Dit is een algemene aankoopsregeling, dus ook als je hem in de winkel koopt. Even ter info.als je hem via het INTERNET koopt heb je van rechtswege 8 dagen de tijd om het ding om welke reden dan ook terug te sturen dit om consumenten die via inet kopen te beschermen
p.s. wat me opvalt is dat dit plasmascherm zeer goedkoop is. Elders kosten dergelijke schermen tussen de 4000 en 8000 euro's (A-Merk). Waar ligt dit prijsverschil aan?
stp - PSN ID: stp_4
Onzin!stp_4 schreef op 27 mei 2004 @ 19:48:
[...]
Deze regeling geldt niet alleen voor aankoop via internet. Dit is een algemene aankoopsregeling, dus ook als je hem in de winkel koopt. Even ter info.
(..)
Zo'n algemene regeling bestaat niet. Misschien dat de Mycom hem wel heeft, veel winkels hebben namelijk zoiets (alhoewel je vaak alleen maar een tegoedbon krijgt), maar wettelijk zijn winkels niet verplicht een product terug te nemen, zonder dat je daar geldige reden voor hebt (bijvoorbeeld verkeerd voorgelicht).
Great minds think alike!
Verwijderd
Precies. Dit is geregeld (volgens mij) in De Colportage wet .Verbal Kint schreef op 28 mei 2004 @ 13:25:
[...]
Onzin!
Zo'n algemene regeling bestaat niet. Misschien dat de Mycom hem wel heeft, veel winkels hebben namelijk zoiets (alhoewel je vaak alleen maar een tegoedbon krijgt), maar wettelijk zijn winkels niet verplicht een product terug te nemen, zonder dat je daar geldige reden voor hebt (bijvoorbeeld verkeerd voorgelicht).
(Colportage: verkoop aan de deur). Wet is uitgebreid om daar ook (o.a.) internet aankopen onder te laten vallen
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 13:58 . Reden: Colportatie->colportage ]
Van Pioneers weet je zeker dat de tv < 50.000 branduren heeft.
Bij deze aanbieding vrees ik dat je blij mag zijn met 20k uren. Dat is 2,2 jaar.
no flame intended
It's not who you are , it's who you know.
-consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen verzend- of administratiekosten in rekening brengen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden. Wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd, bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden wanneer de consument gebruik maakt van de afkoelingsperiode.
-het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd worden. Wanneer dit niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.
-als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, is de verkoper verplicht binnen 30 dagen het betaalde bedrag terug te betalen.
feit is wel dat winkels/bedrijven vaak een eigen afkoelingsperiode hanteren. Hiervoor moet je de voorwaarden van een winkel navragen.
LG is echt geen B- merk meer. Verder is het niet zo dat de TV na een bepaald aantal uren ermee ophoudt, alleen de helderheid wordt wat minder.troyk schreef op 28 mei 2004 @ 13:59:
Waarschijnlijk wil je deze plasma TV niet, dit omdat ik niet echt geloof in Huismerk / B merk, plasma TV's.
Van Pioneers weet je zeker dat de tv < 50.000 branduren heeft.
Bij deze aanbieding vrees ik dat je blij mag zijn met 20k uren. Dat is 2,2 jaar.
no flame intended
Verwijderd
voor 2700 E . Superkwaliteit beeld en helder als ik het geld ervoor had zat er nu al één in mijn kamer
Ze doen er voor die prijs ook nog een LG DVD speler bij trouwens. Niet dat dat tegenwoordig nog zoveel waard is, maar oke.
Ik heb wel redelijke reviews gezien van Deawoo plasma's trouwens. Maar die waren dan wel 2 a 3X zo duur.
[ Voor 53% gewijzigd door DIJK op 28-05-2004 15:19 ]

42 inch .. Damn... how huge !!
Mijn Breedbeeld TV momenteel is 28", dat is nog niet eens effectief.. Wat een beest dit. Voor die prijs van 2400 vind ik het wel te doen, alleen een beetje jammer van die branduren...!
57696520646974206c65657374206973206e657264
Verwijderd
MokerHamer schreef op 27 mei 2004 @ 19:42:
iemand enig idee voor meer info over het scherm
achterop staat:
Daewoo
VPMC 4200-1
VPM 424w-xx
ik kan er niks over vinden op inet/google
Wat is het nu?The Source schreef op 29 mei 2004 @ 20:26:
Dat mycom geval is een LG, gewoon een eigen stickertje erop.
Het is een Daewoo met een LG 6e generatie scherm er in...!!!
(maar ik wil liever een beamer
Nederlander in België
Bizar, Plasma's hebben geen ghosting...DutchTSE schreef op 29 mei 2004 @ 21:41:
ik weet niet hoor, maar was in mycom amsterdam algelope donderdag, en daar stond ie ook, met een dvd/videoband van afgelope WK van oranje, maar ik vond dat vooral bij die snelle bewegingen van de camera het beeld wat achterbleef en dus onscherp werd (is dat dus ghosting?)
Verwijderd
tenminste echt bioscoop feeling,
maar voor de rest wel een mooi ding
dus...
liever een beamer dan een plasma, that's one thing i am sure of!
Verwijderd
Maak dat jezelf vooral wijs als je daar beter mee kan slapen
nee, vooral niet als een plasma scherm 800x600 is, en de beamer 1024x768Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 00:05:
Zo een beamer tipt echt niet aan de kwaliteit van een plasma scherm
Maak dat jezelf vooral wijs als je daar beter mee kan slapen
zet jij een beamer maar eens op dezelfde grootte als een plasma scherm, WEDDEN dat jij het beamer beeld beter vind?
Verwijderd
Ik leef niet in een grot
Zo'n beamer is gewoon onhandig misschien leuk om even snachts een filmpie te kijken.
Nee dat Plasma scherm is fijn , 2400 euro. Met veel nadelen, hoog energie-gebruik 400 Watt, Inbranden van beelden (o.a logo's), gas wat er in zit gaat opVerwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 00:48:
Is goed maar dan wel overdag ok ?
Ik leef niet in een grot
Zo'n beamer is gewoon onhandig misschien leuk om even snachts een filmpie te kijken.
Verwijderd
en het gaat ook veel langer mee
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 01:03 ]
Metal to the bone
Verwijderd
zeggen ze.
dat zeiden ze van de eerste generatie 100hz breedbeeld tv's ook. en die van mijn ouders heeft toch een ghosting, niet normaal joh.
De resoluties hebben ze dan vast ook al opgekrikt, imho een goede ontwikkeling deze goedkopere plasma's
Ik gebruik zelf vaak een 1024x768 beamer met 1000 ansilumen.
dit scherm trekt maximaal 260 wattTermi schreef op 30 mei 2004 @ 00:57:
[...]
Nee dat Plasma scherm is fijn , 2400 euro. Met veel nadelen, hoog energie-gebruik 400 Watt, Inbranden van beelden (o.a logo's), gas wat er in zit gaat op.
ik denk dat je beamertje het daar wel van verliest
+
lamp van je beamer gaat relatief snel stuk
maakt veel geluid door de koeling van de lamp
lamp is HEEL DUUR
je bent beperkt door omgevings licht
laten we zeggen "ieder nadeel heb ze voordeel"
het is een LG SCHERM in en Daewoo behuizingBOCmetalhead schreef op 30 mei 2004 @ 10:51:
het is gewoon een LG scherm met een Deawoo beeldbuis (voorzover je van beeldbuis kan spreken dan) en gelukkig is het MyCom logo een sticker! en idd bij Hoofddorp staat hij met Finding Nemo draaiende
[ Voor 15% gewijzigd door MokerHamer op 30-05-2004 15:19 . Reden: "ieder nadeel heb ze voordeel" ]
Verwijderd
bij de plasma.
Echt top van mycom.
Verwijderd
nou toppie. bij de blokker zijn die ook gratis. (nouja, 30 euro, maar wat is nou 30 euro op zo'n dure tv)Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 15:23:
Heb net op de mycom site lopen kijken en wat staat er: Gratis LG DVD-speler
bij de plasma.
Echt top van mycom.
Verwijderd
Als je muren zwart zijn moet het dan toch gewoon wel lukken, denk ik zo. Of je projecteert het op een zwart scherm.Pixal schreef op 30 mei 2004 @ 13:39:
Hoe kunnen mensen in godsvredesnaam beweren dat hun beamer prima beeld geeft als de zon schijntHou jezelf toch niet zo ontiegelijk voor de gek. Zet de beamer uit en kijk naar de muur/scherm . Welke kleur heeft die nu? In ieder geval niet zwart he. Want er valt licht van de zon op. Een beamer kan geen zwart licht projecteren. Alle zwarte stukken in een film krijgen de kleur die de muur/scherm nu heeft. Beweer jij maar vrolijk dat het prima beeld geeft, feit blijft dat het beeld niet zwarter kan dan de kleur die je muur heeft dus feitelijk is het geen goed beeld, hoe duur je beamer ook was.
Ik gebruik zelf vaak een 1024x768 beamer met 1000 ansilumen.
GambitRS schreef op 30 mei 2004 @ 16:12:
[...]
Als je muren zwart zijn moet het dan toch gewoon wel lukken, denk ik zo. Of je projecteert het op een zwart scherm.
als je op een zwart scherm beamt zijn de zwarte vlakken inderdaad perfect zwart, maar wat dan met alle andere kleuren??? Waarom denk je dat het in een bioscoop altijd donker is en het scherm wit? Niet alleen voor de sfeer
Je muur of scherm moet wit zijn, maar moet zwart lijken voor het oog. Het moet dus donker zijn. Meestal bereik je dat door de gordijnen dicht te doen al voor een groot deel. Als de zon er niet op staat kan je meestal al redelijk goed kijken, maar om nou te zeggen dat het perfect beeld is.
Als je je gordijnen open laat terwijl de zon strak in je kamer schijnt ben je raar bezig. De gordijnen dicht doen is net zo weinig moeite als je beamer aanzetten en dan is het beeld zelfs nog beter dan "prima".
Lijkt me niet he, de resolutie van dit scherm is 852x480, terwijl HDTV een max res heeft van 1920x1080....Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 11:05:
Kan je met deze scherm HDTV van je xbox gebruiken ?
Niet dus
Verwijderd
http://www.e-daewoo.com/product_detail.asp?productid=2
paar specs:
480p Native Display Format
480i, 480p, 720p, 1080i Input Format
853H x 480V Resolution
Dit is uit de US site van Daewoo maar ik denk niet dat ze de HDTV capabilities voor de euro versie eruit gevist hebben toch ?
edit:
Meeste xbox spellen zijn 480p
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 18:39 ]
specs zijn anders
ook het uiterlijk van het scherm is anders
Verwijderd
al gaat het om een speler van 100 euro, je begrijpt best wat ik bedoel.Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 15:37:
Goedkoopste dvd model van LG is 80 euro dus ik weet niet waar je die 30 euro vandaan haal.
als je zulke dure plasma tv's gaat vergelijken moet je nou niet gaan kijken naar een gratis dvd spelertje.
Wie weet worden dergelijke producten binnenkort aangeboden via soortgelijke TelSell programma's, "niet goed, geld terug (binnen 28 dagen)".
Je kunt bij MyCom gewoon on-line bestellen waardoor je dus van de Wet Koop op afstand gebruik kunt maken. Binnen acht dagen heb je het volste recht een aankoop zonder opgaaf van reden te retourneren. Je loopt hooguit het risico van de kosten van het retourzenden.stp_4 schreef op 01 juni 2004 @ 17:10:
Bij dergelijke producten zou het ideaal zijn als je een soort "eerst proberen" periode van bijvoorbeeld een week kan aanvragen. Op deze manier zou je aandachtig het product kunnen analyseren.
offtopic:
Wie weet worden dergelijke producten binnenkort aangeboden via soortgelijke TelSell programma's, "niet goed, geld terug (binnen 28 dagen)".
Verwijderd
Mycom hanteert ook voor de in de winkel gekochte produkten dezelfde regeling. Dus binnen 8 dagen zonder opgave van reden geld terug.Wildfire schreef op 01 juni 2004 @ 18:46:
[...]
Je kunt bij MyCom gewoon on-line bestellen waardoor je dus van de Wet Koop op afstand gebruik kunt maken. Binnen acht dagen heb je het volste recht een aankoop zonder opgaaf van reden te retourneren. Je loopt hooguit het risico van de kosten van het retourzenden.
Verwijderd
Het is een Lg panel wat volgens mij in 50% van de plasma's zit. Alleen als JVC er een mooie buitenkant erom bouwt en er JVC op plakt issie 2x zo duur....
Verwijderd
Hmmm, was die dag ook daar en zag idd hetzelfde dvd draaien van de afgelopen WK.DutchTSE schreef op 29 mei 2004 @ 21:41:
ik weet niet hoor, maar was in mycom amsterdam algelope donderdag, en daar stond ie ook, met een dvd/videoband van afgelope WK van oranje, maar ik vond dat vooral bij die snelle bewegingen van de camera het beeld wat achterbleef en dus onscherp werd (is dat dus ghosting?)
Op zich lijkt het wel een mooi plasma tv, maar ik zou deze nooit aanschaffen. Het heeft een beetje een soort van vage beeld.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 20:09 ]
Plasma's hebben geen pixels, maar bestaan als ik het goedheb uit kleine bolletjes gevuld met een soort van gas, tussen twee glasplaten...MokerHamer schreef op 01 juni 2004 @ 21:25:
weet iemand wat de pixel garantie voor plasma's is ???
Ik heb in ieder geval besloten definitief NIET voor plasma te gaan... Als ik in de winkel kijk bevalt geen enkel scherm mij... Veel te grof en vaal beeld, zeker als je het vergelijkt met LCD tv's, die het in alle opzichten winnen van de plasma's. Veel scherper en helderder beeld.
Aangezien LCD tv's steeds goedkoper worden, wacht ik nog even af.
lijkt me dat er daar ook 1 of meerdere van stuk kunnen gaan
of zeg ik hele gekke dingen
Verwijderd
Verwijderd
Wij hebben gister een plasma tv gekocht bij de mycom de LG RZ-42PX10.
Want Mycom bood deze tv aan omdat de mycom plasma niet voor het EK geleverd kon worden maar opzich was de LG RZ-42PX10 beter dan het mycom toestel.
Maar toen wij hem hadden geïnstalleerd bleek hij tog wel groot te zijn voor de ruimte van de kamer en je daardoor last van je ogen kreeg
Wie herkent dit probleem of heeft iedereen hier een grote huiskamer.
En hoever zitten jullie van de tv af?
Kan dit probleem verholpen worden.
Alvast Bedankt.
uhmm wij zitten op dit moment zo'n 5,5 meter van de tv af we hebben nog geen plasma. Komt binnenkort maar een tv van 70cm is dan te klein om naar te kijken en als ie aan de muurt hangt kan je rekenen op 6mtr afstand zoiezo wordt het 42/43 of 50 inch PIONEERVerwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 11:26:
Hallo ik heb ff een vraagje.
Wij hebben gister een plasma tv gekocht bij de mycom de LG RZ-42PX10.
Want Mycom bood deze tv aan omdat de mycom plasma niet voor het EK geleverd kon worden maar opzich was de LG RZ-42PX10 beter dan het mycom toestel.
Maar toen wij hem hadden geïnstalleerd bleek hij tog wel groot te zijn voor de ruimte van de kamer en je daardoor last van je ogen kreegwant in de beschrijving staat dat je er minstens 5 x tot 7 x diagonaal van het scherm moet zitten.
Wie herkent dit probleem of heeft iedereen hier een grote huiskamer.
En hoever zitten jullie van de tv af?
Kan dit probleem verholpen worden.
Alvast Bedankt.
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Verwijderd
Maar de instucties betreffende de zenders op de juiste kanalen te zetten ontgaat mij.
b.v. Ned2 (voetbal) sttat nu op kanaal 6
Wie helpt mij
Verwijderd
Ik heb de aanbieding met de gratis dvdspler van Mycom (met LG panel) gekocht (2399,-).
Meerdere problemen ondervonden die ze steeds verhielpen door een nieuwe plasma met software updates te plaatsen, maar met 1 probleem willen/kunnen ze niet helpen dat is dat ik bijv. rtl 4 op nummer 4 wil kunnen zetten en niet eerst in een menu moet gaan, scrollen en enter indrukken om hetzelfde te zien als anderen die alleen nr 4 indrukken.....
Mycom heeft het standpunt ingenomen dat dat op wereldniveau niet de standaard is en ik dat dus maar voor lief moet nemen..
Voor mij is het een reden om 'm terug te zenden (kan nog steeds) en een LG 42PX10 te kopen (gezien op internet voor 2719,- incl) dus maar 320,- duurder, met VEEL MEER bedieningsgemak en contrast van 3000:1 ipv 1200:, mét luidsprekers, maar met maar 1 tuner.
Hoeveel koste die LG die JIJ gezien hebt bij Mycom of weet iemand nog een alternatief?
Een dag later. Mycom gebeld om de plasma af te zeggen. Gevraagd over die levering van de LG aan anderen. Klopte en ik mocht er ook nog eentje!! fantastisch. En dvd mocht ik ook houden.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 18:46 . Reden: dag later ]