Toon posts:

Hoe Maximum Concurrent Sessions testen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een paar routers staan die ik met elkaar wil vergelijken. Ik ben vooral geinteresseerd in hoeveel gelijktijdige sessies (of concurrent sessions) die aankan voordat die vastloopt/reset.

Je zal de router waarschijnlijk tussen 2 pc's moeten hangen (eentje aan de WAN poort, en eentje aan de LAN). Maar verder weet ik niet hoe ik aan dit testen moet beginnen. Heeft iemand een idee hoe dit praktisch te testen valt? Of weet iemand programma's die hiervoor geschreven zijn?

Gelieve niet af te komen met Kazaa/Emule/... omdat elke 'zelf-respecterende' router dit wel overleeft en je hiermee ook geen goede benchmark-resultaten kunt verkrijgen.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
Alcatel Speedtouch 510, te veel connecties?

misschien heb je hier wat aan ben zelf niet zo bekend met php.
ben trouwens wel benieuwt want wil mijn router zelf ook wel testen.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik zat te denken aan een scriptje die FTP verbindingen openzet, ik kan helaas alleen niet scripten/programeren. Maar ik vind dit wel interesting aangezien eMule weleens problemen oplevert hier.

Verwijderd

tig ftp sessie's starten door tig keer IE te starten een idee ?

• InfoTracer
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 11:56:
tig ftp sessie's starten door tig keer IE te starten een idee ?
en toen kon je router 500 connections aan en je comp maar 200 i-net browsers ;)

Verwijderd

InfoTracer schreef op 25 mei 2004 @ 11:58:
[...]
en toen kon je router 500 connections aan en je comp maar 200 i-net browsers ;)
tijd voor betere hardware :D

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 12:01:
[...]

tijd voor betere hardware :D
500 * 15 MB = 7500 MB geheugen nodig voor IEX.

natuurlijk is dat geen goede oplossing!! :)

(zat effe te googlen maar kon niet direct wat vinden)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie in "Maximum concurrent connections testen"
* Koffie vind het nog steeds een zeer magere openingspost :/
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 10:53:
Gelieve niet af te komen met Kazaa/Emule/... omdat elke 'zelf-respecterende' router dit wel overleeft en je hiermee ook geen goede benchmark-resultaten kunt verkrijgen.
Aha .. vandaar dat er zoveel topics zijn over routers die er precies om die reden uitklappen ?

Wat heb je ondertussen zelf al allemaal geprobeerd en/of gevonden met zoeken ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• InfoTracer
omdat ik ook wel geintereseerd ben in dit topic zal ik nog even een bijdrag doen om hem open te houden.

heb zelf een oude speedtouch en daaraan een linksys befw11s4 die met speciale firmware voor mxstream via ptpp verbinding maakt met die speedtouch en dan via nat het internet deelt.

Ik zelf heb als ik met bittorrent (azures) veel connecties aanmaak dat dan me http verkeer goed blijft maar me msn en me irc er uit viegen. Volgens mij gebeurd dit pas als hij boven de 500 connetions uit komt maar dat weet ik niet zeker.
drytech schijnt de 2200e goed te werken max connections weet ik niet meer precies.
een andere drytech 2900 (ofzo is allemaal uit me hoofd) schijnt bij de ene wel goed te werken en bij de andere weer niet.
linux software router (of was het nu w2k)schijnt er 900 en meer aan te kunnne(ligt misschien aan het max geheugen en cpu???)
de speedtouch getweakt schijnt er maar iets van 200 aan te kunnen en dan loopt ie vast dus voor mij geen oplossing.

zit er zelf misschien aan te denken om een linux/w2k router te maken.

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik heb net even gezocht op google/download.com met de termen test router, maximum connections etc maar ik vond vooral veel duitse sites en een hoop onzin.

Door de bomen kon ik deze wel vinden, echter alleen voor linux:

http://www.qacafe.com/suites-cdrouter.htm

edit:
voor NT:
http://www.microsoft.com/...et/downloads/webstres.asp

Wat me ook wel interessant lijkt is om de verbinding te testen via tussen 2 pcs/netwerken om zo te eens goed te kijken hoe je ervoor staat met je Inetwerk(en dus met p2p).
Software kon ik hier (ook) niet voor vinden, heb wel kenissen die een beetje kunnen scripten dus zal ze eens vragen//

edit2:
http://freshmeat.net/projects/fakeconnect/
http://netstrain.sourceforge.net/

edit3:
Eindelijk wat gevonden op mijn favo site:
http://sourceforge.net/projects/traffic/

[ Voor 24% gewijzigd door SSH op 25-05-2004 21:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
CDRouter ziet er wel iets uit, ga het direct even proberen. Laat hier wel terug iets weten :P http://www.qacafe.com/suites-cdrouter.htm

Verwijderd

Topicstarter
Zit een beetje vast met missing libraries in Linux... (terwijl ze toch geinstalleerd zijn...)

Het php script op Alcatel Speedtouch 510, te veel connecties? lijkt me ook heel interessant. Kan ik deze gewoon op een webspace zetten op inet (die php ondersteund)? Of gaat die dan al die connecties op de webserver openen ipv men lokale pc? En welke server gebruik ik het beste om connecties naar te openen?

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:28
je moet gewoon op pc 1 een webserver met dat script instaleren en dan laten connecten naar een webserver op de andere pc zo zouw ik het doen aangezien je dan voorkomt dat je iemands webserver overspoeld met onnodige webaanvragen

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

Van alle hardware die gereviewed word ben ik nog nergens een tegengekomen van de througput/max connections van routers en DSL modems. Enige wat je erover hoort is van gebruikers, geen enkele hardware site die hier mee aan de gang gaat.

TweakBlog

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zou een spel kunnen openen (bijvoorbeeld Unreal Tournament), en dan zoeken naar games. Hij pingt dan alle games die ie vindt, en dat zorgt er bij mij altijd voor dat de maximum aantal connecties wel bereikt worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ruudjah schreef op 26 mei 2004 @ 11:01:
Van alle hardware die gereviewed word ben ik nog nergens een tegengekomen van de througput/max connections van routers en DSL modems. Enige wat je erover hoort is van gebruikers, geen enkele hardware site die hier mee aan de gang gaat.
De meeste routers kunnen 256, 512 of 1024 concurrent connecties aan.
Zal ook wel af hangen van de cpu + geheugen van de router (en dus ook de NAT tabel).
Ook het OS van de router lijkt me belangrijk. Zo crashen veel routers al voor ze hun (theoretische) max concurrent connections bereiken...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 10:53:

Diasagree, met shareaza krijg je zelfs een 3640 met pat op zijn knieen, ik heb met een host 24000 actieve nat vertalingen gehad. De "zelf repecterende" router zal je ook kunnen vertellen hoeveel connecties er zijn en wat zijn max geweest is.

Psychosis#sh ip insp stat
Interfaces configured for inspection 1
Session creations since subsystem startup or last reset 3647468
Current session counts (estab/half-open/terminating) [352:137:3]
Maxever session counts (estab/half-open/terminating) [1884:454:44]
Last session created 00:00:00
Last statistic reset never
Last session creation rate 301
Last half-open session total 139

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 13:09:
[...]

Diasagree, met shareaza krijg je zelfs een 3640 met pat op zijn knieen, ik heb met een host 24000 actieve nat vertalingen gehad. De "zelf repecterende" router zal je ook kunnen vertellen hoeveel connecties er zijn en wat zijn max geweest is.
Ik gebruik een embedded pc met daarop FreeBSD als router.
Ik vrees ervoor dat men upload eerder dichtslipt (max 128 Kbit/s bij men provider).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 15:15:
[...]

Ik gebruik een embedded pc met daarop FreeBSD als router.
Ik vrees ervoor dat men upload eerder dichtslipt (max 128 Kbit/s bij men provider).
Zelfs met 128kbit kun je nog 200 connecties per seconde halen dus das nog wel erg veel voor de meeste routers. Aangezien sommige routers maar ruimte hebben voor 100 nat entry's.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 14:51:
[...]

Zelfs met 128kbit kun je nog 200 connecties per seconde halen dus das nog wel erg veel voor de meeste routers. Aangezien sommige routers maar ruimte hebben voor 100 nat entry's.
Ik heb met emule geprobeerd en en connecties verhoogd, maar router blijft stabiel (gelukkig ook maar ;) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 21:38:
[...]

Ik heb met emule geprobeerd en en connecties verhoogd, maar router blijft stabiel (gelukkig ook maar ;) )
Ik weet niet wat voor routers het zijn, maar kun je het aantal levende connecties niet zichtbaar maken dan ?
Pagina: 1