Toon posts:

meegeleverde batterijen s1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mischien een vreemde vraag maar ik heb er de ballen verstand van en in dit topic heb ik nog geen klachten gehoord over het volgende:

Er zijn 4 alkaline batterijen meegeleverd. Deze waren leeg. Ik neem aan dat ze oplaadbaar zijn. Zijn deze beter of slechter dan NiMh batterijen. De verkoper raadde me een oplaadset met 4 NiMh batterijen van Hama aan. Hier zaten 4 "2000 mAh" batterijen bij. Deze zijn te snel leeg! Ik schiet er max 40 foto's mee. Het kan zijn dat ik het lcd scherm teveel gebruik. Ik heb echter geluid en continue scherpstelling al uitgezet.

Derhalve zijn mijn vragen:

(1) Zijn alkaline batterijen beter dan NiMh ?
(2) Welke batterijen gebruiken anderen en wat is de duur (respectievelijk hoeveel foto's worden er mee geschoten ?)
(3) Gebruiken de meeste s1 bezitters de CA-PS700 voedingsadapter? Bij gebruik: laadt deze dan de batterijen ook weer op?

:? :? :?

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:06
(1) Alkalinebatterijen zijn niet oplaadbaar; waarschijnlijk waren ze vol maar heb je ze met het maken van enkele foto's leeg gemaakt

(2) NiMH (2100 mAh), ik doe er ongeveer 100 foto's mee, maar heb een ander toestel

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 13:05
Ik neem aan dat je de Canon Powershot S1 bedoeld? In dat geval had dit toch best in dit topic gekund?

Verder zijn de bijgeleverde batterijen hierbij niet oplaadbaar
Van je overige vragen weet ik eigenlijk niks :)
edit; toch wel, met NiMH 2100 batterijen schiet ik met de Canon Powershot A40 gemakkelijk meer dan 300 foto's met alles op high en display aan ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Johnvh op 25-05-2004 00:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reactie. Ik heb het idee dat batterijen met name snel leeg zijn als je een nieuw toestel uittest. Capaciteit van batterijen lijkt dan destemeer beperkt.
Zijn er echtergrote verschillen tussen batterijen met dezelfde mAh waarde maar van verschillende merken?

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Johnvh schreef op 25 mei 2004 @ 00:28:
Ik neem aan dat je de Canon Powershot S1 bedoeld? In dat geval had dit toch best in dit topic gekund?

Sorry; ik ben nieuw en nadat ik het in de gaten had kon ik het niet meer herstellen. Wat voor merk NiMh gebruik jij? Weet iemand iets van nikkel cadmium batterijen?

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 13:05
Ik gebruik zelf de Photo Accu Rechargeable van VARTA
Deze zijn inclusief lader te koop voor ongeveer 25 euro denk ik.

Het laden duurt trouwens wel behoorlijk lang, 10 uur geloof ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Johnvh schreef op 25 mei 2004 @ 00:45:
Ik gebruik zelf de Photo Accu Rechargeable van VARTA
Deze zijn inclusief lader te koop voor ongeveer 25 euro denk ik.

Het laden duurt trouwens wel behoorlijk lang, 10 uur geloof ik :)
Nou dan valt het bij mij nog mee met 3,5 uur. Maar ik kan ze weer korter gebruiken dus de wachttijd van 10 uur is het mogelijk waard.

Verwijderd

Geen reclame maar GP batterijen laad ik in een uur.

http://www.gppowerbank.nl/productoverzicht.html

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

WouterG

Dit is geen ondertitel

Mijn S1 doet 150 foto's met 1800mAh NiMh.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 00:50:
Nou dan valt het bij mij nog mee met 3,5 uur. Maar ik kan ze weer korter gebruiken dus de wachttijd van 10 uur is het mogelijk waard.
Tja dat ligt helemaal aan de gebruikte batterij en lader.

Als je een 2100 mah batterij vergelijkt met een 1500 mah batterij beide ladend met dezelfde lader dan is die 1500 mah batterij natuurlijk sneller vol.
Maar bij gebruik eerder leeg.

En niet elke lader laad even snel.
Ik heb een GP lader die over het laden van mijn 2100 mah batterijen zo'n 3 uur doet.
Een duurdere versie doet er 1 uur over.
Een goedkopere 10 uur.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 02-06-2004 17:34 ]

Pagina: 1