Traag wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-04 14:37
Hallo

Ik zit met een probleempje, het draadloos netwerk op de pc van mijn pa is enorm traag. Als ik iets van een netwerkpc afhaal is het nog wel te doen met 50kb/sec, maar internet gaat echt enorm traag terwijl we een 4mbit adsl vebinding hebben. We hebben WEP Encryptie ingescakeld op de router die als gateway fungeert.
Wij hebben thuis de volgende opstelling:
Modem-->switch-->router-->alle pc's+1 draadloze pc
Die router heeft geen functie, die is er alleen vanwege het draadloze netwerk, die switch heb ik er tussen gezet, omdat het beter werkte :s
Alle pc's krijgen door middel van de DHCP server in het ADSL modem hun ip toegekend in de 10.x.x.x range.
Alle met draad aangesloten pc hebben gewoon 100MBit verbinding en downloaden, als ze willen met max 450KB/sec. Die draadloze pc trekt er nog geen 10% van. Het openen van pagina's duurt eeuwen, 19MB mail ophalen duurt meer dan 20min, dus er is duidelijk iets mis.
Windows XP geeft aan dat de draadloze verbinding uitstekend verbonden is met 11MBit, maar daar vinden we vooralsnog weinig van terug.
Waar kan het aan liggen dat het allemala zo traag gaat op die pc? Is het een virus (lijkt me sterk)? Of is het de WEP encryptie die het allemaal zo vertraagd, die willen we er graag op houden omdat onze buurman ook een draadloos netwerk heeft en anders zo in mijn pc zijn computer kan kijken als hij z'n best doet...

Ik hoop dat iemand het antwoord weet op mijn vraag
Bij voorbaat dank!

[ Voor 6% gewijzigd door rob1985 op 24-05-2004 19:55 ]

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 09:48
Ik kick dit topic even, omdat ik bij een kennis precies hetzelfde probleem heb! Alleen heb ik hier geen WEP encryptie ingeschakeld. Bestanden overdragen gaat best vlot, maar het internetten ENORM traag (echt minuten voordat sommige pagina's geladen zijn)!

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:47
Van welk merk en type is je draadloze router? Bij linksys draadloze routers zitten er drivers op de cd, de standaard drivers zijn brak. Gewoon even die utility installeren.

• Solomon
Belkin router en een belkin netwerkkaart. Netwerkkaarten en router zijn 802.11g. Andere pc's met een zelfde netwerkkaart werken erg snel, en het bereik is volgens de utility (die geinstalleerd is), goed en soms uitstekend.

Nogmaals, het bestandsoverdracht werkt erg snel, alleen het internet niet.

• Solomon
Kick?

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
*weinig verstand van wireless netwerk

even een hele andere weg inslaan: stel even een andere dns server in.... (immers; de verbinding zelf is zoals je al aangeeft ok)

[rml][ DNS Servers] Overzicht[/rml]
(xs4all of universiteitsdns server oid proberen)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Solomon
Maestro.mosjuh schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:25:
*weinig verstand van wireless netwerk

even een hele andere weg inslaan: stel even een andere dns server in.... (immers; de verbinding zelf is zoals je al aangeeft ok)

[rml][ DNS Servers] Overzicht[/rml]
(xs4all of universiteitsdns server oid proberen)
Kan ik proberen, maar de DNS server wordt automatisch toegewezen, net als bij de andere pc's in het netwerk. Verder duurt het niet zo lang om de DNS server te zoeken ofzo, maar gewoon het laden van de pagina gaat heel traag (plaatjes op een site worden bijv. heel traag ingeladen).

Ik denkd an ook dat het een configuratieprobleem is bij de PC zelf.

• Solomon
kick?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Firmware updaten (van router) geprobeerd?

Heb je als ik het goed begrijp nu een modem die je als router hebt ingesteld en een router om je wireless te maken?
Wat je beter kunt doen nu is het router gedeelte uitzetten in je router en je modem aansluiten op een van de switch-poorten van de router. Zo zal deze functioneren als Access Point.

Zie ook dit topic.

[ Voor 83% gewijzigd door gertvdijk op 24-01-2005 21:33 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Pagina: 1