draadloos netwerk toevoegen aan bestaand netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 20:53

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

Topicstarter
ik heb een speedtouch 510i gateway en een draadloze u.s robotics 8054 hub.

ik heb de draadloze hub aan gesloten op de speedtouch 510i en met de laptop heb ik nu verbinding met internet.

maar nu komt het probleem; ik kan de laptop niet toevoegen in de werkgroep van de pc's die op de speedtouch 510i zitten. als ik netwerk instel wizard draai dan staat het draadloze apparaat er niet bij. alleen de vaste lan verbinding die op de laptop zit.

hoe kan ik de laptop in de werkgroep van de speed touch krijgen?

alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Welleweerd op 23-01-2005 15:10 ]

Bedankt alvast

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:04
Post eens je IPconfig output (in start > uitvoeren, CMD en dan intypen ipconfig /all)
Staat je subnetmask e.d. goed :?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:15
Zorg ervoor dat de laptop in de dezelfde IP reeks zit dan die op het "vaste" LAN zitten. Zet hiervoor de DHCP functie van je wireless doos uit en geef de laptop een vrij IP adres van het local LAN compleet met DNS server gegevens. Maak tevens een default route aan in de wireles doos die er als volgt uitziet ; 0.0.0.0 - .0.0.0.0 - 10.0.0.138 (laatste is het IP adres van de router). Dan moet het gewoon werken

Succes :)
Welleweerd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:09:
ik heb een speedtouch 510i gateway en een draadloze u.s robotics 8054 hub.

ik heb de draadloze hub aan gesloten op de speedtouch 510i en met de laptop heb ik nu verbinding met internet.

maar nu komt het probleem; ik kan de laptop niet toevoegen in de werkgroep van de pc's die op de speedtouch 510i zitten. als ik netwerk instel wizard draai dan staat het draadloze apparaat er niet bij. alleen de vaste lan verbinding die op de laptop zit.

hoe kan ik de laptop in de werkgroep van de speed touch krijgen?

alvast bedankt

If you see me collapse, pause my Garmin!πŸšΆπŸƒ

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
hierbij ff wat foto's van de instelling. ik ben een aardige nOOb op dit gebied (ik kan wel alles instellen, maar dan moet het ff duidelijk onder elkaar staan).

too: OVDEBERG als ik de dhcp server uitzet via de laptop heb ik nog wel verbinding alleen kan ik dan niet meer in de draadloze router komen.. erg apart dus.

hierbij ff wat fotoz van de instellingen

voor de computer die is aangesloten op de speedtouc dus de bekablede verbinding:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~janww/pc_aangesloten_speedtouch.JPG

en dit zijn de instelling van de laptop met de wireless verbinding.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~janww/laptop_aangesloten_usrobotics.JPG

Bedankt alvast

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Geen wonder he... je gebruikt twee heel verschillende ip ranges: 10.0.0.x en 192.168.123.x
Zet de DHCP server van de US Robotics AP uit en als het goed is wordt dan de DHCP server van de Speedtoch gebruikt om een ip-adres te verkrijgen. En die zal dan in dezelfde range liggen als je bekabelde pc.

-edit-
Ik zie net dat je een wireless router gebruikt. Dat is niet de bedoeling in jouw geval, wel? Je kan nu de routerfunctie gewoon in het geheel uitzetten en je Speedtoch verbinden met een van de switch poorten van de US Robotics. Zo werkt ie als een Access Point en niet als Wireless Router. Want je router is de Speedtoch al.

[ Voor 39% gewijzigd door gertvdijk op 23-01-2005 20:37 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• proza
Dat wat ik dacht is dus de waarheid, wat eveneens door Gert ook al is bevestigd. De accesspoint moet in jouw geval fungeren als een een Bridge in je netwerk. Dus ga naar de LAN instellingen van je Access-Point en geef dit bijvoorbeeld het adres 10.0.0.200 en zet de DHCP functie UIT. Plaats dan nog even een Default route zoals eerder aangegeven, naar het IP adres van de router. De Laptop geef je een vast IP adres of als de acces-point het doorlaat krijg je een IP adres uit de router die mogelijk ook op DHCP staat ingesteld. Wederom succes.... :z

[ Voor 3% gewijzigd door proza op 23-01-2005 21:40 ]

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
jo hij werkt.. echt super.. ik had inderdaad de draad vanaf de speedtouch in de WAN poort van de us robotics. en dus deed hij het niet.

maar echt super bedankt. thnx

Bedankt alvast

• proza
Oeps , snel een sticker erover plakken om in de toekomst dit probleem te voorkomen. _/-\o_

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
nog ff 1 vraagje.. hoe kan ik de beveiliging inschakelen. ik had een WEP ingeschakeld maar nu ik niet meer in de us robotics kan komen, kan ik dat niet meer veranderen. iemand een software matige oplossing of een andere manier

alvast bedankt

Bedankt alvast

Verwijderd

gewoon de router resetten naar de fabrieksinstelling en dan opnieuw installeren

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
owkee, en kben dr achter gekomen dat ik was vergeten om de USR ff in de IP range van de speed touch te doen.. die staat dus nog op 192.168.123.254 dat moet tussen de 10.0.0.150 en de 10.0.0.200 worden.. maar dat gaat wel lukken

grtz

jbw

Bedankt alvast

Pagina: 1