Toon posts:

draadloze verbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heb laatst een linksys G-adsl gateway gekocht en deze werkt perfect met mijn wifi kaart van mijn laptop (draadloos dus), maar niet met mijn sitecom wifi kaart van mijn desktop. De verbinding hiervan is ook draadloos en de verbindingsstauts is "maximaal", echter hij valt vaak weg (2 keer per uur).

Dit terwijl mijn laptop wel gewoon verbinding blijft houden. Lijkt me sterk dat het aan mijn sitecom wifi kaart ligt daar die het als die verbinding maakt het gewoon doet.

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:48
Wat heb je zelf al geprobeerd?

Andere drivers?
Firmware update?
Storingsbronnen opgezocht?
Instellingen van de router en/of netwerkkaart?

Verwijderd

Topicstarter
'eh nee,

de settings van mijn gateway heb ik volgens het boekje ingevult en dat ziet er ok uit.

de firmware is degene die stanard is bijgeleverd op cd, zie geen reden om die aan te passen, daar deze net nieuw is

de driver is ook de standaard versie, en werd meteen herkend en werkte ook meteen.

maar denk je dat het softare matig is (als in drivers updaten)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga ff kijken bij de netwerkaart instellen misschien dat daar wat staat, je hoortvan me

Verwijderd

Dit is een veel voorkomend probleem bij draadloze netwerken. Er zijn dan ook meerdere topics over te vinden op GOT. Zie bijvoorbeeld:

[rml][ WLAN] Oplossingen voor "Connection unavailable"[/rml]
wegvallen draadloos netwerk.

Ik had zelf ook last van het probleem en bij mij heb ik dat weten op te lossen door verbinding te maken met het draadloze netwerk met behulp van de Odyssey Client Manager van Funk Software. Hierbij maak je geen gebruik van de wireless zero configuration service die in windows xp zit. Deze service schijnt namelijk voor veel problemen te zorgen.

Verwijderd

Topicstarter
thx, ga er naar kijken
Pagina: 1