Toon posts:

wegvallen draadloos netwerk.

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds twee dagen maak ik gebruik van een SMC wireless access point (2804) + router (54Mbit), in combinatie met mijn laptop met een PCMCIA netwerkkaart (2835), ook 54Mbit. Alles werkt prima, alleen valt soms (ik heb het nu twee keer gehad), mijn connectie plots weg. Het enige dat helpt is het accesspoint resetten. Na enkele seconden heb ik dan weer verbinding.

Ik kan dus gewoon enkele uren internetten, alleen is dan plots mijn verbinding weg en moet ik naar zolder om mijn accesspoint te resetten. Niet handig dus.

Ik maak gebruik van de laatste firmware en drivers. Tevens is mijn windows versie helemaal bij met de laatste patches en SP.

Heeft iemand ervaring met dit probleem, of is dit een zeldzaam probleem?

Bedankt voor de reacties. _/-\o_

Verwijderd

Valt niet gewoon je internet verbinding weg ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
wat voor internetverbinding heb je? kabel/isdn/adsl :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
De verbinding met het hele netwerk valt weg. Dus mijn laptop heeft geen verbinding meer met de router. De p.c's die rechtstreeks op de router zijn aangesloten, hebben nog wel internetverbinding, dus ik denk dat het iets tussen de netwerkkaart en router / accespoint.

Ik heb internet via de kabel (UPC / Chello).

Verwijderd

Kun je een pcm kaartje of usb adapter lenen van iemand om vast te stellen om welk onderdeel het gaat (ap/pcm kaart) ? Dat zou al heeeeel veel schelen met troubleshooten.

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
De volledige installatie van de driver gedaan via de setup van de cd..... of via auto install van je OS.

Had hier het probleem dat ik regel matig niet op en over de router kon komen. Na en volledige instalatie van de diver is het probleem opgelost.

Grutte Pier fansels

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Valt het toevallig samen met een hibernate van je laptop? Ik heb jouw probleem vaker gehoord als je PC hibernate ...

Verwijderd

Topicstarter
Eerst even bedanken voor de reacties!

Ik ken jammer genoeg niemand die ook zo'n kaartje heeft, dus het lenen wordt wat moeilijk.
Voor de installatie van de kaart, heb ik de setup gebruikt die ik gedownload heb van de SMC site, lijkt met oke toch? of is de auto install van het OS beter?

Het uitvallen van de verbinding gebeurt tijdens het werken, dus niet na een hibarnate.

Het vervelende is ook dat het nu bijvoorbeeld de hele avond al goed gaat, ik ben nu zo'n 3,5 uur online zonder problemen. (nee ik ben niet verslaafd!).

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 20:47
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, één laptop met de standaard SMC 54Mbit-kaart en 2 laptops met LAN-Express IEEE 802.11 PCI Adapter (onboard)

Vaak valt MSN weg of valt de verbinding gedeeltelijk weg:
MSN werkt dan wel, maar geen http-verbinding, dns-omzetting werkt wel, maar geen ftp-verbinding maken mogelijk of iets opzoeken op een website.

Met de "vaste" verbinding heb ik hier geen/minder last van.

• Klovan
Kick, Ik heb een mail gestuurd naar de support van SMC over dit probleem. Hopelijk kan het hiermeem worden opgelost, want vind het bijzonder irritant :/

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb hetzelfde probleem.
heeftr er al iemand een oplossing gevonden ?

Verwijderd

Vraagje, hoe lang is de DHCP lease die het acess point krijgt???

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 13:56
11 mbit op een 54mbit acces point geeft problemen ja ...

ik heb het ook soms , kameraad van me ook ...

op 22 mbit heb ik echter geen problemen ...

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Wij hebben een tijdje getest met een SMC AP en SMC pcmcia kaartje (54 Mbps).
Als we de software van SMC voor het pcmcia kaartje ook installeerde dan werd de verbinding geregeld verbroken.
Als je alleen de driver installereerde en de settings in XP zelf deed dan bleef de verbinding goed.

• Klovan
JochemKnoops schreef op 03 november 2003 @ 11:13:
Ik heb hetzelfde probleem.
heeftr er al iemand een oplossing gevonden ?
Heb al een mailtje teruggehad met een mogelijke oplossing, heb het zelf nog niet echt geprobeerd, dus weet niet of het gaat werken:
Dear Customer,

for XP:

- Unplug the card
- remove utility and drivers for the 2835W using the Uninstall app.
- be sure that the drivers are out.
- Reboot the PC
- Be sure you have the last SP for XP
- Remove the Q815485 hotfix

- Install the utility attached
- Run the utility
- Plug the card and use drivers attached.

- Update the last firmware for your router.
- Set the same SSID in both devices
- Disable Nitro in case you have.
Bijgeleverd waren ook de allernieuwste drivers van de SMC-kaart, wel netjes dus :)

Verwijderd

Bij mij werkt die laatste oplossing niet omdat ik de hotfix niet geinstalleerd zie staan.

Heeft iemand nog andere oplosingen?

Ik wordt hier doodziek van :(

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-05 14:46
Hmm... ik heb dus exact hetzelfde probleem gezien.

HP Laptop met ingebouwd 54mbps op een SMC wireless router.

Verwijderd

ik heb ook een smc 2804wbr wirelles router en die doet het goed. Het ligt echt aan mijn insteekkaart op de pc!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:26
Ook hier hetzelfde probleem... Bezit de SMC2804WBR-V2 router en SMC2835W PCMCIA kaart voor mijn notebook. Ik heb gewoon verbinding, stabiel als wat.

Mijn broer heeft een gloednieuwe Acer Aspire notebook met 802.11b onboard. Ook hij heeft slechts af en toe verbinding, maar die valt vervolgens regelmatig weg, ziet soms de SSID Broadcast niet eens als hij wil aanmelden enz. enz.

Verder werkt de tool om instellingen aan mijn eigen PCMCIA kaartje te doen, niet op mijn notebook (Travelmate273 met Win2k, SP4), de tool start wel op maar laat niets zien, zelfs geen icoontje in de taakbalk. In de taskmanager zie ik wel dat ie opgestart is en draait...

Mail naar SMC gestuurd, maar nog geen reactie... Heeft iemand dit laatste probleem ook, of is er iemand die de tool wel werkend heeft onder Windows 2000? Zoja, dan heb ik er een reinstall voor over natuurlijk :) maar wil eerst zeker weten dat het werkt voor ik de zaak overhoop haal! ;)

Flickr

Verwijderd

mijn pc loopt gewoon helemaal vast als het kaartje erin zit tijdens het opstarten of wanneer ik het als ik opgestart heb het erin steek.

• Klovan
Misschien dat dit voor een oplossing kan zorgen, er is namelijk een nieuwere firmware van de Router:
http://www.smc-europe.com...BR/2804WBR_V1_FWv111a.zip

Misschien dat na deze update de problemen zijn opgelost?
Want het lijkt mij aan de router te liggen.. De draadloze kaartjes doen het wel zonder problemen op andere draadloze Acces points/Routers

PS: Zelf kan ik het nog niet testen of het beter werkt, dus dat komt nog :)

edit:

Nou, ik heb dus de update gedaan.. en werden leuk de default settings op de router gezet.. Paniek in huis dus :/ Maar nu doet ie het wel weer :9

[ Voor 15% gewijzigd door Klovan op 14-01-2004 15:48 . Reden: toevvoeging updaten ]

Verwijderd

Deze update is voor de V1 versie, heb zeld de V2 versie!

Bedankt echter voor het meedenken.

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-05 14:46
Valt het nu nog steeds weg?

Ik heb zelf niet gekeken naar Firmware versie, maar ik denk dat het probleem is opgelost.

Ik gebruikte 128bit WEP incryptie. Ik gebruik nu 64bit, en alleen cijfers. Nu blijft de verbinding staan.

• Klovan
Aeon schreef op 16 januari 2004 @ 11:07:
Valt het nu nog steeds weg?

Ik heb zelf niet gekeken naar Firmware versie, maar ik denk dat het probleem is opgelost.

Ik gebruikte 128bit WEP incryptie. Ik gebruik nu 64bit, en alleen cijfers. Nu blijft de verbinding staan.
Dan ga ik dat ook is proberen te gebruiken, hopelijk werkt dat wel!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021

Verwijderd

helpt allemaal geen zak bij mij!!

Verwijderd

er is dus wel een firmware upgrade coor die V1 serie maar niet voor de V2 serie welke ik heb.

De V1 firmware werkt bij mij niet!

Verwijderd

iemand nog een oplossing gevonden ????????????????????????????????????????

• Klovan
Misschien werkt het nog om hier te kijken en de update te downloaden->

Wireless Update Rollup Package for Windows XP is Available
Een updatepakket voor draadloze communicatie in Windows XP is beschikbaar

Voor mij maakt het even niet uit omdat mijn SMC-wifi-kaartje helemaal kapot is :(

Ik krijg trouwens wel straks gratis een nieuwe opgestuurd door SMC zelf :D

Verwijderd

potverdikkie dat werkte bij mij wel !! _/-\o_

hoop dat dit het nu is

alvast bedankt Klovan :)
Pagina: 1