VBO-ers worden geweerd als posters

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Reeds eerder in deze topic is het verschil in denkwijze tussen VBO-MAVO en hoger al uitgelegd.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op vrijdag 22 december 2000 13:36 schreef RobiNET Online het volgende:
Reeds eerder in deze topic is het verschil in denkwijze tussen VBO-MAVO en hoger al uitgelegd.
Nee, dat is er niet. Het enige dat steeds genoemd wordt is de beheersing van de Nederlandsche taal, en af en toe de kennis van het vak natuurkunde. Het lijkt mij dat allang is aangetoond dat beide niveaus (van MAVO/VBO'ers) hoog genoeg zijn om als newsposter te worden aangenomen.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-02 10:43
Op vrijdag 22 december 2000 12:24 schreef RobiNET Online het volgende:
Sorry dat wij VBO mensen "aanvallen", maar lezen jullie ook maar eens de beledigende teksten die jullie (VBO etc)over ons schrijven. Het rare is dat jullie begonnen zijn met denigreren.......
Sorry hoor, maar van de mensen die commentaar hebben jou, hebben 2 mensen gezegd welke opleiding ze doen (als ik het goed heb), LoneGunman doet HBO en ik weet het van mezelf ook wel ;) ook HBO dus, dus je bent hier een beetje vaag aan het lullen...
Op vrijdag 22 december 2000 12:19 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Heeft geen zin, dan ben je na je pensioen nog bezig.

Dat soort lui heeft een veel te dikke betonplaat voor hun kop, en denkt altijd dat ze zelf gelijk hebben.
Hier zul je waarschijnlijk gelijk in hebben en aangezien de discussie het eigenlijke punt allang voorbij is gegaan, zullen mensen nu alleen nog maar hun gelijk willen halen (ja ikzelf misschien ook wel), maar ach, ik heb atm toch weinig anders te doen dus.. ;)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Precies, en in tegenstelling tot wat sommige (hoogopgeleiden) denken, moest je je d'tjes en t'tjes al op de basisschool onder de knie hebben. Het enige 'knelpunt' in deze discussie is de 'denkwijze', waar iedereen vol van is, maar niet schijnt te kunnen uitleggen. Ik heb namelijk nog geen overtuigende argumenten gehoord waarom HAVO/Vwo’ers een superieure 'denkwijze' zouden hebben.
Nou ok, bij wijze van experiment laten we een groep van 20 gemotiveerde VWO'ers en VBO'ers een scriptie schrijven (zo'n eentje van 30 A4'tjes, wel een beetje serieus) over het ontstaan van het nazisme in Duitsland in de jaren 1925-1940.

En dan kijken of er enig verschil in niveau te bespeuren is.

Nogmaals: deze hele discussie slaat nergens op. Wij worden gedwongen een volstrekt logisch gekozen standpunt te verdedigen. Als iemand nieuwsposter die niet aan de 'eisen' voldoet toch nieuwsposter wil worden en hij/zij kan ons ervan overtuigen dat hij/zij voldoende capabel is, dan kan zo'n persoon altijd een kans krijgen.

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Waarom mag hier nou geen slotjes zetten :(

(Kan nu wel op slot toch?)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:36
Ik denk dat menig MAVO-er een leuker, journalistieker verhaaltje kan schrijven dan ik als ex-student aan de universiteit / thans HBO-er :) Maar dat terzijde.
Waarom geen onderscheid maken tussen redactie en eindredactie.
Redactie schrijft artikelen. Eindredactie beoordeelt en verbetert de artikelen (kromme zinnen, zpellingvouten etc.) en zorgt voor plaatsing en opmaak. Zo gaat dat zo'n beetje in journalistiek-land. Dacht ik .... :)
Onderhand is Tweakers.net wel zo volwassen dat er op die manier gewerkt kan gaan worden.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom geen onderscheid maken tussen redactie en eindredactie.
Redactie schrijft artikelen. Eindredactie beoordeelt en verbetert de artikelen (kromme zinnen, zpellingvouten etc.) en zorgt voor plaatsing en opmaak. Zo gaat dat zo'n beetje in journalistiek-land. Dacht ik ....
Klinkt niet eens zo slecht, nee ! Misschien wel een goed idee zelfs.

Virussen? Scan ze hier!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Waarom geen onderscheid maken tussen redactie en eindredactie. Redactie schrijft artikelen. Eindredactie beoordeelt en verbetert de artikelen (kromme zinnen, zpellingvouten etc.) en zorgt voor plaatsing en opmaak.
Dan hebben we het dubbele aantal mensen nodig om hetzelfde te bereiken. Dat kost dus alleen maar meer tijd.

Het corrigeren van spelfouten en typo's is niet het grootste probleem, wel het verzinnen van een goede tekst.
Zo gaat dat zo'n beetje in journalistiek-land. Dacht ik ....
Maar toch werken ze in journalistiek-lan niet met ongeschoolden...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, als je sommige journalisten aan het werk ziet...

>:)

Virussen? Scan ze hier!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 22 december 2000 00:09 schreef RobiNET Online het volgende:
Je moet toch ergens minimum eisen stellen aan vacante functies, of zie ik dat verkeerd. Waarom ga je ook niet klagen bij Philips en andere organisaties.... Die stellen ook eisen waaraan mensen moeten voldoen om een functie te bekleden. Accepteren is vaak moeilijk he?
Eeuh, dat komt overeen met die van mij, van 2 min. geleden :)
Op vrijdag 22 december 2000 00:07 schreef Aikeleer het volgende:
Ik vind dit een zinloze discussie, als werkgever mag je toch gewoon je eissen stellen ? Kijk als ik naar het arbeidsbureau ga en ik wil graag bij iets werken ofzow en daar heb ik VWO voor nodig en ik heb MBO (Nee, ik ben nu bezig met VWO) dan kan ik het toch ook niet doen ? Zo moeilijk is het toch niet ? Kijk meestal zijn VBO mensen die te lui zijn voor iets zelf te typuh (hiermee kan ik ook een groep voor de behalve optie :)).

• biobak
Dan hebben we het dubbele aantal mensen nodig om hetzelfde te bereiken. Dat kost dus alleen maar meer tijd.
Yeah right. Bij een krant of het journaal zitten zeker evenveel redacteuren als eindredacteuren. Dus mooi niet.
Ongeschoolden? Wat versta jij onder "ongeschoolden"? MAVO-ers, VBO-ers? Lekkere arrogantie.
Of mensen die geen journalistiek hebben gestudeerd? In dat geval kun je tweakers.net wel opdoeken, aangezien daar evenveel "journalisten" zitten als bij de Telegraaf.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ongeschoolden? Wat versta jij onder "ongeschoolden"? MAVO-ers, VBO-ers? Lekkere arrogantie.
Jij maakt de vergelijking.

• biobak
Jij maakt de vergelijking.
Tuurlijk. En jij had die vergelijking nog laaaang niet gemaakt. Bij mij staat ongeschoolden tenslotte tussen aanhanlingstekens. Dan moet jij als weledelgeleerd iemand toch wel begrijpen wat ik ermee bedoel.
Om een leuk verhaaltje te schrijven heb je echt geen universitaire opleiding nodig. Creativiteit is net zo belangrijk, zo niet belangrijker en dat is vaak niet te vinden bij mensen met een "hoge" opleiding. Op een gortdroog, hoogdravend wetenschappelijk praatje zit niemand te wachten.
Het "professionaliseren" van t.net door hogeropgeleiden verhaaltjes te laten schrijven komt bij mij enigszins lachwekkend over. Get real en kom met beide voeten weer op de grond.

• Ritch
Op vrijdag 22 december 2000 14:32 schreef Femme het volgende:
Nou ok, bij wijze van experiment laten we een groep van 20 gemotiveerde VWO'ers en VBO'ers een scriptie schrijven (zo'n eentje van 30 A4'tjes, wel een beetje serieus) over het ontstaan van het nazisme in Duitsland in de jaren 1925-1940.
Hmm ja, ik wacht nog steeds op stukje over WO II op tweakers.net! Daarnaast wacht ik ook nog op het eerste 30 pagina artikel op tweakers.net Mooi kromme gedachtengang zeg.
Laat een groep vwo'ers en vbo'ers een nieuwsposting maken en trek daar je conslusies uit. Natuurlijk zal een VWO'er over een lastig onderwerp een betere uitleg geven, maar een VBO'er een makkelijker te begrijpen uitleg.

ff nieuwsposting van vandaag:
Yamaha CRW2100 EZ 16/10/40 review
Bij 2CPU.com is een korte review te vinden van de Yamaha CR2100 EZ IDE brander. De snelheden van deze drive zijn niet mis; schrijven op 16X, herschrijven op 10X en lezen op 40X. Opvallend is dat je met deze drive, volgens Yamaha, ook audio-CD's kunt rippen op 40-voudige snelheid. Bij test komt men echter niet verder dan 15X. Yamaha heeft geen burn proof functie ingebouwd; buffer underruns moeten dus voorkomen worden met de 8MB cache.
Nou, om zo'n stukje te schrijven heb je nog geen eens vbo nodig! dit is basisschool stuff!

Ik vind de gestelde eisen meer iets voor de taak als reviewer ofzo, die schrijven een artikel van een pagina of 6, moeten zelf conclusies trekken enzo, daar is een havo niveau wel zeer handig. Maar voor de newspostings moet je ff de conlusie doorlezen, paar dingen in het nederlands erboven zetten, de conlusie nog een keer quoten en ff degene die het gesubmit heeft bedanken. Tenminste zo wordt het gedaan atm, ikzelf vindt dit ook niet alles, ik zou veel meer postings willen zien als hiero. Aan de hele posting zit 1 groot nadeel, er wordt offtopic iets over de 15000e post gezegd in FEL ROOD! Dat is toch niet echt de kleur die bij offtopic past en wie post zoiets? Juist ja, de 'nieuwscoördinator'!

Verwijderd

Zeg jongetjes, iets meer respect tonen voor Femme he? Hij is tenslotte de stichter van deze prachtige site en heeft het beste met ons voor. Het heeft geen zin om met jullie te discussieren, want alles wat wij zeggen, wordt weer even makkelijk TEGEN ons gebruikt. Dit is namelijk de zwakste manier van discussies voeren.
Enja, er is wel degelijk een verschil genoemd tussen het niveau van VBO-MAVO en HAVO-VWO-HBO-UNI. Laat me weten wie er in dit topic het verschil heeft gevonden!!!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zeg jongetjes, iets meer respect tonen voor Femme he? Hij is tenslotte de stichter van deze prachtige site en heeft het beste met ons voor. Het heeft geen zin om met jullie te discussieren, want alles wat wij zeggen, wordt weer even makkelijk TEGEN ons gebruikt.
Men hoeft helemaal geen respect voor mij te tonen omdat ik toevallig met Tweakers.net ben begonnen.

Het is idd wel irritant dat bepaalde mensen de kern van het probleem totaal niet begrijpen en dan met allerlei argumenten en beweringen beginnen te gooien die niet juist zijn (voorbeeldje: "Creativiteit is net zo belangrijk, zo niet belangrijker en dat is vaak niet te vinden bij mensen met een "hoge" opleiding").

• biobak
Ja hoor Femme. Je hebt gelijk.

Verwijderd

Het is wel heel duidelijk dat jij niet weet wat een VBO-er allemaal moet leren, duidelijk meer dan dat jij denkt.
nee harrie, je zult inderdaad wel wat geleerd hebben op je opleiding, maar het accent ligt toch echt bij de praktijk (Voorbereidend Beroeps Opleiding)
en trouwens is er ook veel minder diepgang (VWO'ers/HAVO'ers zijn meer theoretisch bezich, en dat is van belang bij tweakers, naast enige praktische vaardigheden)

waarschijnlijk schrik jij je rot als je ziet wat HAVO'ers/VWO'ers moeten leren...maarja alles is relatief B-) en ik durf te wedden dat ik toch heel wat meer 'advanced' berekeningen kan maken dan iemand van het VBO.

En nogmaals; je moet echt wel een beetje natuurkunde-minded zijn want mensen die natuurkunde niet leuk vinden, zijn [vaak] niet in computers geinteresseerd en dat moeten we hier niet hebben....om maar even een vergelijking met mijn moeder en zus te trekken (no offence, again *D) mijn vader is net als ik ook gericht op meer ßeta :7
Ik vind de eis overdreven omdat er ook al een eis bij staat dat de teksten foutloos in goed nederlands moeten zijn.
Geef de mensen met een "lagere" opleiding dan in ieder geval de kans om zich te bewijzen en dat wordt ook niet gedaan.
Of voelen jullie je hier daar inderdaad te goed voor?
dat kost gewoon te veel tijd/moeite en dit gaat veel sneller door het kaf van het koren te scheiden..

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Er wordt hier meermalen gesuggereerd dat VBO-ers en MAVO-ers (noem het wat mij betreft laagopgeleiden >:)) door T.net geweerd worden als nieuwsposter.

Dat wordt vervolgens door Robin, Femme en een hele rits nieuwsposters nader uitgelegd en toch blijft men maar doorzeuren over hetzelfde...

Laat ik het zo stellen: het maakt geen donder uit welke opleiding je hebt, als je maar goed nieuws kan posten.
Het gaat meer om het hebben van een bepaald werk- en denkniveau dan om het hebben van een bepaald papiertje.

Overigens is het van de zotte dat we constant ons eigen beleid moeten gaan verdedigen...Als de ABN-AMRO een vacature plaatst ga je toch ook niet klagen over de gestelde functie-eisen?

Verwijderd

Ik vindt dat iedereen gewoon in een hokje gestopt wordt zoals zo vaak,(VBO das dom volk en zo vaak klopt dit wel maar dat terzijden) je moet gewoon kijken wat iemand kan en niet naar de opleiding.............

Verwijderd

Op vrijdag 22 december 2000 17:51 schreef Mr.WWW het volgende:
Ik vindt dat iedereen gewoon in een hokje gestopt wordt zoals zo vaak,(VBO das dom volk en zo vaak klopt dit wel maar dat terzijden) je moet gewoon kijken wat iemand kan en niet naar de opleiding.............
nou er worden inderdaad mensen in hokjes geplaatst, maar dat plaatsen op verschillende opleidingen is noodzakelijk voor het functioneren van onze maatschappij. dat is puur een praktische reden, en niet van het type: de gabber die ook wel eens wilde skaten...

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 12:15
Op vrijdag 22 december 2000 14:32 schreef Femme het volgende:

[..]
euhhm.. hier met men enkel schrijvben over het gebied dat de persoon intresseerd.. waar de persoon al VEEL heeft over gelezen, VEEL over kent en bereid is om nog meer te leren.. dat nazi verhaal gaat dus niet op!
En dan kijken of er enig verschil in niveau te bespeuren is.
ik dacht dat we hier geen 30A4'tjes tellende scripties moesten schrijven maar compacte intressante nieuwsitems?!
Nogmaals: deze hele discussie slaat nergens op. Wij worden gedwongen een volstrekt logisch gekozen standpunt te verdedigen. Als iemand nieuwsposter die niet aan de 'eisen' voldoet toch nieuwsposter wil worden en hij/zij kan ons ervan overtuigen dat hij/zij voldoende capabel is, dan kan zo'n persoon altijd een kans krijgen.
hoe kan hij de kans krijgen dan? Als ie eerlijk is weigeren jullie hem al bij voorbaat. Hoe moet ie zich dan gaan bewijzen? zomaar posten en hopen dat jullie het zien? Mmm, nice.. maar ik denk dat iemand die echt de kans krijgt zich nogal gemotiveerder voelt dan iemand die net is geweigerd.

• witchdoc
Op vrijdag 22 december 2000 17:48 schreef Daniel Kegel het volgende:
Er wordt hier meermalen gesuggereerd dat VBO-ers en MAVO-ers (noem het wat mij betreft laagopgeleiden >:)) door T.net geweerd worden als nieuwsposter.

Dat wordt vervolgens door Robin, Femme en een hele rits nieuwsposters nader uitgelegd en toch blijft men maar doorzeuren over hetzelfde...
Euhm uitgelegd.. opgedrongen bedoel je? Als mensen blijven doordrammen is dat omdat ze het niet begrijpen of niet akkoord gaan.. kies maar.
Laat ik het zo stellen: het maakt geen donder uit welke opleiding je hebt, als je maar goed nieuws kan posten.
Het gaat meer om het hebben van een bepaald werk- en denkniveau dan om het hebben van een bepaald papiertje.
waarom zet men dat dan niet zo in dat newsbullitin ipv je moet minstens dit en dit?
Je schrijft dit, maar zegt 2 minuten later weer wat anders.. tof
Overigens is het van de zotte dat we constant ons eigen beleid moeten gaan verdedigen...Als de ABN-AMRO een vacature plaatst ga je toch ook niet klagen over de gestelde functie-eisen?
Als ze discriminerend overkomen en geschikte mensen daardoor kansen mislopen zou je verbaast zijn van de klachtenregen bij abn-amro en de ombudsman.

• Ritch
Daniël Kegel:
Ok, er is wel het een en ander uitgelegd, maar dat was ALLEMAAL in strijd met de gestelde eisen in de .plan, dan is het heel makkelijk, dan klopt 1 van de 2 stellingen niet, of dat dan de .plan of de meningen van de crew hier zijn weet ik niet.
Jullie zeggen dat iemand die mavo heeft gedaan best mag proberen mee te dingen naar de taak van newsposter terwijl min. havo vereist is. Als een bedrijf een vacature heeft en daar staat expliciet in dat je bijv. HBO electro techniek (ik noem maar wat) moet hebben gehaald en jij komt eraan met een verhaal dat je MTS gedaan hebt, dan zeggen ze heel makkelijk, leuk voor jou, niet voor ons, daar hebben we nix aan.
Daarom zou ik heel fijn vinden als hier een statement over komt in de naam van de hele t.net crew, bijvoorbeeld:
- De plan is zoals wij het willen, dat zijn de eisen, live with it.
- De plan is iets te zwart-wit, bijv. mavo mensen kunnen zich ook wel aanmelden, als jij over komt als een competent persoon is alles goed.
- Iets anders waar jullie het mee eens zijn.
Het is mij nou niet echt duidelijk wat nou de bedoeling is. Is havo de min. eis? Mag een mavo persoon zich beschikbaar stellen? Enige duidelijkheid zou best fijn zijn imho...

Verwijderd

Met bovenstaande post ben ik het grotendeels eens, maar check dan weer eens dit:
Op vrijdag 22 december 2000 18:41 schreef poohbeer het volgende:

euhhm.. hier met men enkel schrijvben over het gebied dat de persoon intresseerd.. waar de persoon al VEEL heeft over gelezen, VEEL over kent en bereid is om nog meer te leren.. dat nazi verhaal gaat dus niet op!
Achja, laten we maar zeggen dat iedereen vouden maakt. De een wat meer dan de ander >:)

Verwijderd

Op donderdag 21 december 2000 23:38 schreef Tachyon het volgende:

[..]
Jawel hoor; alleen een debiel rijdt op zo'n ding rond. Kom maar op VBO-ertjes met je minderwaardigheidscomplexjes :) :) :) :) :)

(er staan 5 smilies achter omdat jullie anders de "ironie" niet begrijpen...)
Je had er gerust wat meer smiletjes achter mogen zetten. Ik zie de ironie er niet van in, het is, zeker in deze discussie, een nutteloze beledigende opmerking vind ik.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Daarom zou ik heel fijn vinden als hier een statement over komt in de naam van de hele t.net crew
Yeah sure, over zoiets boeiends als dit een 'statement' gaan geven. Ieder weldenkend mens weet wat we bedoelen als we minimaal 18 jaar en HAVO/VWO vragen. Jammer dan voor de mensen die hier zo'n enorm probleem van willen maken.

Ik sta 100% achter de richtlijn voor min. 18 jaar en HAVO/VWO. Die eis is flexibel, dus we kunnen er eventueel vanafwijken. Dit wil echter niet zeggen dat het principe om minimaal 18jr en HAVO/VWO te vragen onjuist is in ons geval (voorselectie om aantal aanvragen te beperken, criteria passen bij de mensen die we zoeken enz.).

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op vrijdag 22 december 2000 19:50 schreef RobiNET Online het volgende:
Met bovenstaande post ben ik het grotendeels eens, maar check dan weer eens dit:
[..]
Achja, laten we maar zeggen dat iedereen vouden maakt. De een wat meer dan de ander >:)
Ja, doh... dat is een Belg, die kan je nondeju toch niet met Nederlanders vergelijken ? Ze spréken al nauwelijks Nederlands, laat staan schrijven...

Virussen? Scan ze hier!

• witchdoc
Op vrijdag 22 december 2000 19:50 schreef RobiNET Online het volgende:
[..]
Ik kan perfect foutloos typen.. alleen gaat het dan wat trager (ik kan nu eenmaal niet blind typen). zit dus niet te zeiken over wat foutjes in m'n tekst als ik geen reden zie om die ook maar ietwat foutloos te typen.

• witchdoc
Op vrijdag 22 december 2000 19:52 schreef Femme het volgende:

[..]
Yeah sure, over zoiets boeiends als dit een 'statement' gaan geven. Ieder weldenkend mens weet wat we bedoelen als we minimaal 18 jaar en HAVO/VWO vragen. Jammer dan voor de mensen die hier zo'n enorm probleem van willen maken.

Ik sta 100% achter de richtlijn voor min. 18 jaar en HAVO/VWO. Die eis is flexibel, dus we kunnen er eventueel vanafwijken. Dit wil echter niet zeggen dat het principe om minimaal 18jr en HAVO/VWO te vragen onjuist is in ons geval (voorselectie om aantal aanvragen te beperken, criteria passen bij de mensen die we zoeken enz.).
waarom zeg je dan niet gewoon wat je bedoelt?

Als je nou schrijft.. een volwassen geest die vaardig is in het schrijven van saaie teksten op een manier zodat ie toch nog boeiend word.
zeg je't zelfde maar je stoot er niemand mee tegen de borst.
Het negeren van zulk iets simpels noem ik dan weer beneden niveau..

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Ja als we dan toch doorgaan.

Wil eingelijk weleens weten hoeveel 'dom volk' zoals ik hier rond loopt (Ik heb ook maar MAVO en MTS dus).

Ben het eens met de functie-eisen, maar niet op de manier zoals hier gepraat wordt over het 'dom volk' door sommige "hoogopgeleide" figuren, hier wordt nu dus een grote groep van GoT-mensen in het harnas gejaagd.
Mogen jullie nog van geluk spreken dat weinig mensen LA lezen.

Maar als door de "hoogopgeleide" de stukjes hetzelfde wordt geschreven als hier in de discussie zullen veel trouwe 'domme' aanhangers verdwijnen.

Dit lijkt ondertussen meer op een flamewar maar zonder scheldwoorden, wat niet wegneemt dat het een flamewar is.

Wees verstandig als GoT zijnde, hou je bij de terechte eisen maar sluit deze draad voor het uit de hand loopt.

• witchdoc
Op vrijdag 22 december 2000 19:54 schreef wildhagen het volgende:

[..]
Ja, doh... dat is een Belg, die kan je nondeju toch niet met Nederlanders vergelijken ? Ze spréken al nauwelijks Nederlands, laat staan schrijven...
ik hoop dat je hier een smiley bent vergeten? Ik wil best effe meedoen aan dictee met je om te zien wie er het beste is hoor..
btw.. op zulke testen van school was ik altijd HEEL sterk in taal (top percentiel enzo. vraagstukken was'k nog ruim boven goed.
Enkel bij wiskunde scoorde ik 'maar' goed

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wil eingelijk weleens weten hoeveel 'dom volk' zoals ik hier rond loopt (Ik heb ook maar MAVO en MTS dus).
Count me in... hoewel het tegenwoordig MBO heet... zelf kom ik uit de richting Technische Informatica (TI), uitstroomprofiel KA (Kantoor-automatisering).

Ow ja : inmiddels aangevuld met 3 jaar denkervaring en een hoop extra cursussen, zodat ik wel mag stellen dat ik HBO-denkniveau heb hoor...

Virussen? Scan ze hier!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Je had er gerust wat meer smiletjes achter mogen zetten. Ik zie de ironie er niet van in
Dat bedoel ik dus.
het is, zeker in deze discussie, een nutteloze beledigende opmerking vind ik.
Nutteloos? Nou, vooruit dan, net als trouwens 95% van deze "discussie" |:(

Beledigend? Als je het letterlijk neemt misschien.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• BrammeS
  • Laatst online: 12-02 15:57
Op donderdag 21 december 2000 20:01 schreef RobiNET Online het volgende:
Bij de weg, als je VBO hebt gehaald op C niveau.....das wel erg laag om te kunnen zeggen dat je HAVO kan doen hoor. Ik heb VWO gedaan en kan stellen dat HAVO en VWO niet zo heel veel van elkaar verschillen. VBO-MAVO komt bij lange na niet in de buurt van HAVO en ben van mening dat die zogenaamde adviseurs van jou maar eens bijgespijkerd moeten worden.
Ik vind dit rot voor je om te zeggen, maar zelf word ik ook aangevallen, omdat ik een realistische mening geef.
Ik weet dat er meestal wel eens wat makeert aan die IQ testen maar dit was ook bedoeld als voorbeeld. ;) Ik ken genoeg mensen die zo dom zijn als het achtereind van een }:O maar vindt dat niet alle VBOers per defenitie dom zijn.....

Advanced sheep-counting strategies

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
* digifiel vindt dat ook een beetje wazig hoor
ik heb een vbo diploma
en ondertussen met comptia A+ bezig
en denk ik een 8 jaar ervaring met pc's ea.

En ondertussen hard bezig met veel praktijk ervaring op te doen in het Licht en Geluid :)
Daar heb je trouwens ook nog wel wat Wis en natuurkunde bij nodig en ik snap ook best dat niet iedereen die van vbo afkomt dat snapt.

Er zitten hier menzen met HBO die nog minder verstand van computers hebben dan mn nichtje van 4

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ben het eens met de functie-eisen, maar niet op de manier zoals hier gepraat wordt over het 'dom volk' door sommige "hoogopgeleide" figuren, hier wordt nu dus een grote groep van GoT-mensen in het harnas gejaagd. Mogen jullie nog van geluk spreken dat weinig mensen LA lezen.
Je wordt hier bijna gedwongen om zo te spreken omdat het anders niet mogelijk is om aan bepaalde personen uit te leggen dat er verschil bestaat tussen VWO, HAVO en VBO...

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Laat dan de verstandigsten het verstandigst zijn en het hier bij laten.
;)

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 12:25
Op vrijdag 22 december 2000 20:18 schreef Femme het volgende:

[..]
Je wordt hier bijna gedwongen om zo te spreken omdat het anders niet mogelijk is om aan bepaalde personen uit te leggen dat er verschil bestaat tussen VWO, HAVO en VBO...
Ook "dom" volk snapt best het verschil tussen VWO, HAVO en VBO. Maar aangezien hier alles lijkt open te staan voor dicussie, krijg je ze ook.
Geachte mijnheer/mevrouw,

Hierbij soliciteer ik voor de functie van geneesheer-directeur.

Ik heb op dit moment werkervaring als leerling banketbakker
Femme heeft aangegeven dat de eisen flexibel zijn. Als je wilt en denkt dat je het kunt. Ga je gang.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Booster

Superuser

Ik kan me best wel boos maken over wat sommige mensen schrijven in deze thread... Sommige zitten hier gewoon posts door te spitten op spelfouten om vervolgens heel blij te melden dat er fouten in zitten enz...
Daar wordt ik dus ff heel ziek van, om maar niet te praten van de rest van de discriminatie in deze thread door bv RobiNET Online 'doe toch eens normaal en zeik op met jullie VBO gezwets' & 'Ik laat iedereen in zijn waarde.'
Ja de ballen he...

Maar even duidelijkheid... Het gaat er dus om dat er staat dat je een HAVO-opleiding moet hebben terwijl dat niet waar is.
(Want iemand die op de mavo gezeten heeft leuk schrijft zonder fouten wordt ook aangenomen)

Is dat het probleem of niet???

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Theeboon
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

BOEIEND

PUNT

.

"I sit in my room and imagine the future."

• IceStorm
  • Laatst online: 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Het spijt me hoor maar kan deze niet gewoon op SLOT... Kwestie van Case CLOSED?

Het lijkt wel een kleuterklas hier zeg... iedereen zit alleen maar te bewijzen dat VBO beter/slechter is als VWO....
"Nietus, ik ben het beste..."
"Nietus.... Ik doe VWO"...
"Altijd 1x meer nietus als/dan jij"
"Pas op ik haal mijn pappa erbij"
"Mijn pappa is lekker politieagent"
* IceStorm draaft door... but you catch my drift....

• Booster
  • Laatst online: 22:56

Booster

Superuser

Goed goed, i'll shut up...

Ik hou me bek wel weer.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Ik wil nog effe iets rechttrekken. Ik vind dat mijn uitspraken vooral door Booster uit de context worden gehaald. Je moet niet losse zinnen quoten, lees al mijn postings maar eens door, dan zie je dat ik ook respect heb voor de mindergeschoolden!!!! Alleen dwingen veel mensen me om bepaalde uitspraken te doen, die ik vervolgens juist citeer en tevens passen in de context.
Ik vind het triest dat het zo uit de hand moet lopen en dat voor een lullige eis (die ik tenzeerste respecteer) voor een vacante functie.

Ik heb al heel vaak gezegd dat deze topic het beste gesloten kan worden, maar dat lijkt me eigenlijk geen goed idee meer. Indien het gesloten wordt, zullen sommigen onder jullie besluiten om weer een nieuwe draad te openen. Daarbij zal weer flink uitgehaald worden naar de "kortzichtigheid" van GOT om juist deze zinloze "discussie" te sluiten.

• Ritch
Op vrijdag 22 december 2000 19:52 schreef Femme het volgende:
Yeah sure, over zoiets boeiends als dit een 'statement' gaan geven.
Aangezien we al boven de 125 posts zitten en nog es 100+ op de fp is dit misschien toch niet zo heel onboeiend...
Ik heb ook nooit gezegd dat de gedachtengang achter de eisen verkeerd is, misschien een beetje overdreven voor de taak die gesteld wordt. Verder sta je 100% achter een richtlijn die er niet is, het is een glasharde eis (zoals die dus geformuleerd is in .plan) en die glasharde eis blijkt dan ineens ook nog flexibel te zijn :?
Ok, ik begrijp wel wat de bedoeling nou eigenlijk is, maar om nou te zeggen dat de t.net crew echt duidelijk is geweest nee, ik had eerlijk gezegd een iets professioneler en eenduidiger beleid verwacht.
Op vrijdag 22 december 2000 23:26 schreef RobiNET Online het volgende:
dan zie je dat ik ook respect heb voor de mindergeschoolden!!!!
Nee, je zegt de hele tijd dat je dat hebt, maar uit je uitspraken blijkt dat niet echt...

Verwijderd

Neem maar van mij aan dat ik voor iedereen respect heb. Hopelijk heb je mijn standpunt gelezen waaruit je kan concluderen waarom ik bepaalde dingen zeg.

• LoneGunman
  • Niet online
Bij deze trek ik me terug uit deze op niks uitlopende discussie, aangezien sommige mensen sommige zaken niet objectief kunnen beoordelen. Dit heeft niks te maken met die personen zelf, alleen ik kan niet verwachten dat mensen die slechts één opleidingsniveau gevolgd hebben, voldoende kunnen oordelen over andere opleidingsniveaus.

Ook de vele tegenstrijdigheden staan me niet aan (v.b.: flexibel zijn, maar toch eisen/minima stellen), waardoor voor mij de 'lol' (van het discussiëren) er af is.

Een makkelijke oplossing voor deze zaak? Zet gewoon neer bij de eisen voor een newsposter "kwalificatie vereist" o.i.d. Hiermee beledig je niemand mee, en is deze hele discussie in één maal afgerond.

Ik hoop dat deze discussie nog iets positiefs teweeg gebracht heeft, zo niet: jammer, maar helaas.

Bedankt en tot ziens! :)

• witchdoc
Op zaterdag 23 december 2000 00:41 schreef Ritch het volgende:

Ik heb ook nooit gezegd dat de gedachtengang achter de eisen verkeerd is, misschien een beetje overdreven voor de taak die gesteld wordt. Verder sta je 100% achter een richtlijn die er niet is, het is een glasharde eis (zoals die dus geformuleerd is in .plan) en die glasharde eis blijkt dan ineens ook nog flexibel te zijn :?
Ok, ik begrijp wel wat de bedoeling nou eigenlijk is, maar om nou te zeggen dat de t.net crew echt duidelijk is geweest nee, ik had eerlijk gezegd een iets professioneler en eenduidiger beleid verwacht.
[..]
Nee, je zegt de hele tijd dat je dat hebt, maar uit je uitspraken blijkt dat niet echt...
Dit vat het nou perfect samen se!

Verwijderd

De hele kwestie is al duidelijk voordat de discussie op gang kwam.
Eerder beschouwden een aantal onder jullie mij als kortzichtig, maar hoe vaak is al niet gezegd geworden dat VBO'ers de kans van Femme krijgen om zich te bewijzen. Hiermee bedoel ik te zeggen dat jullie niet alles zo zwart-wit moeten zien wat betreft eisen in functies etc.
Als je denkt dat je ondanks VBO kan solliciteren moet je dat doen. Of dit door de T.crew onder behandeling wordt genomen is punt twee. In de vacante functie staat duidelijk vermeld waaraan je moet voldoen, hierbij ben je vrij in interpretatie. Zo is dat met alles in het (bedrijfs)leven.

Verder hoop ik dat deze discussie geen offense heeft opgeleverd, want dat zou zonde zijn. Offense op Tweakers.net bestaat hopelijk niet! :)

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-02 07:40

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Ik ben het deels toch eens met Femme.
Meeste VBo mensen hebben intelligentie van 0,0. tuurlijk zijn er uitzonderingen. Ik zelf heb VWO en doe HBO en mijn vriendin doet VBO. Toch heeft zij het denk niveau van mavo/havo. Maar dat geld verder niet voor de rest van haar klas. En daarom heeft hij die grens getrokken van VWO/Havo. en omdat er uitzonderingen van mensen op VBO zijn, kan er ook een uitzondering op de regel gemaakt worden.

PS. Ik denk dat uitbreiding van VWO/havo beter kan naar VWO/HAVO/MTS(of MBO)
aangezien naar mijn inziens dat toch zeker wel gelijk staat aan HAVO.

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

• Crazy Harry
  • Laatst online: 27-08-2025

Crazy Harry

Altijd te laat

Topicstarter
Het probleem is dat er dat dus niet staat dat je het gewoon kunt proberen als je een "lagere" opleiding als havo hebt gehad.
Dit schrikt dus een hoop mensen af dat ze het niet proberen. Ook veel mensen die geschikt zijn als nieuwsposter.

Ik ben het helemaal eens met poohbeer's laatste opmerking over de reactie van Ritch.

Verwijderd

Ik heb niet deze hele thread doorgelezen, alleen de eerste paar reacties, maar is dit niet een voorbeeld van behoorlijke scheefzichtigheid van een hoop mensen hier?

Het is bij het zoeken van een baan in een krant toch SUPER normaal dat er eisen zijn qua opleiding e.d. Daarbij komt ook nog eens dat deze voorwaarden niet eens relevant behoeven te zijn.

Hier in China als ik een personeels advertentie zet in een krant, vraag ik expres naar mensen met heel veel verschillende soorten opleidingen zodat ik niet meteen 1500 reacties krijg de volgende dag waarvan er maar 1% relevant blijkt te zijn.

Verwijderd

Ga toch allemaal lekker fietsen:)

Verwijderd

True.

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-02 16:10
Een tussen oplossing:

- Je vraagt om HAVO/VWO werk/denkniveau
    - Dit waarborg je door de volgende dingen:
      - Je spreekt een lap tekst van 2 tot 4 minuten in en laat iedereen die nieuwsposter        wil worden dit uittypen. Als hij meer fouten dan de gemiddelde nieuwsposter maakt        dan kan het feestje niet doorgaan. Voldoet hij wel aan deze eis dan kun je door naar        een pre-proef periode.
      - In de pre-proef periode maak je in een paar dagen 5 verhaaltjes die je als nieuws        posting zou willen posten, echter daar heb je nog geen rechten voor dus je e-mailt        ze Robin Evers als hij vindt dat deze posts voldoen aan alle eisen die hij voor zichzelf        heeft gestelt (humor, ironie, nieuwswaarde, spelling, grammatica ed.) dan kan je
       nieuws poster worden.

Ik hoop dat dit een aanvaardbaar compris is. Zodat we niet hoeven te ruzien of VBO-ers en MAVO-ers nou wel of niet geschikt zijn. Nog een ding ik vind dat sommige mensen wel wat negatief over komen ten opzichte van VBO-ers terwijl ze het volgens mij niet zo bedoelen let wat beter op je formulering!

• Theeboon
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Dit is allang geen statement meer wat jullie geven, dit is gewoon een flamewar over "VBO doet niet onder voor HAVO en VWO".

"I sit in my room and imagine the future."

• Ritch
Theeboon: Dan heb je niet de hele discussie gevolgd, er lopen er nl 2 door mekaar. Een gaat over verschillen in onderwijsniveau die jij dus aangeeft, maar die is voortgekomen over de gestelde eisen, waar dus de andere discussie over gaat. Zijn de eisen rechtvaardig? Blijkbaar niet want zelfs de t.net crew beweert hier andere dingen dan in de .plan.
Nou maar zien of de t.net crew dingen uit deze discussie ooit nog mee neemt in verdere beslissingen die ze maakt...

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:31
Het probleem is dat er dat dus niet staat dat je het gewoon kunt proberen als je een "lagere" opleiding als havo hebt gehad.
Dit schrikt dus een hoop mensen af dat ze het niet proberen. Ook veel mensen die geschikt zijn als nieuwsposter.
Het probleem is denk ik meer dat sommige mensen niet snappen hoe de wereld/leven in elkaar zit. Als jij in de krant een sollicitatie ziet staan waar ze iemand met een WO opleiding vragen en jij denkt dat zonder problemen te kunnen doen met je HBO opleiding dan is het heel normaal om dan gewoon te solliciteren. Zo is het hier ook, en ik snap niet waarom hier zo'n groot probleem van wordt gemaakt.

• biobak
Het is bij het zoeken van een baan in een krant toch SUPER normaal dat er eisen zijn qua opleiding e.d.
Je wilt het schrijven van een stukje van 4 regels en het kopieren en plakken van een stukje tekst bij tweakers.net toch niet gaan vergelijken met een topbaan als financieel expert bij de ING bank oid? Die vergelijking gaat wel erg mank.
De enige relevante zaken lijken mij een redelijk kennis van de engelse taal (heb je al door veel tv te kijken) en enige creativiteit zodat je dooddoeners als "Op een site van een wazige Japanner..." kunt omzeilen.

Verwijderd

Op donderdag 21 december 2000 10:58 schreef IceStorm het volgende:
Wat ik dus een beetje vreemd vindt is dat sommige mensen zich extreem druk maken over punten die al een keer of wat ter discussie zijn gekomen en die redelijk 'logisch' zijn.
Ik wil niet vervelend doen maar de gemiddelde 14-jarige (en die lopen hier ook zat) schrijft toch wel op een iets lager niveau als een gemiddelde 18-jarige. Zelfde geld voor een VBO / VWO situatie.
Tuurlijk moeten er eisen gesteld worden, anders krijg je gewoon teveel mensen die reageren die niet geschikt zijn.
Als je dus newsposter wil worden en je voldoet niet aan de eisen maak dan een mailtje waaruit blijkt dat je wel degelijk 'slim' genoeg bent. Overtuig Robin & Co er maar van dat je WEL geschikt bent.

Zie het als een soort sollicitatiegesprek waar je je onder de eis 'ervaring vereist' uit l*lt ;)
Kijk, het probleem is dat een tweaker vaak lager niveau heeft dan hem waard is, de grootste nerds zijn vaak de mensen die het minst op school doen.. duzzja, voor T'Net is het stellen van niveau gewoon zuig..
Op donderdag 21 december 2000 11:37 schreef Femme het volgende:
[..]
En jij denkt dat dit beter gaat door VBO'ers te nemen?

Ik snap nog steeds het probleem niet. Deze eis staat al maanden op Tweakers.net (onder de nieuws submit pagina) en heeft al een keer eerder in een frontpage post gestaan, toen werd er ook niet moeilijk over gedaan.
Ik weet niet of er hier iemand is die heel tweakers.net doorleest?
We werken vooral met jonge mensen die nauwelijks schrijfervaring kunnen hebben. De VWO'ers en HAVO'ers zijn al verplicht om serieus schrijfwerk af te leveren (in de vorm van scripties, essays en allerlei verslagen) en hebben hier dus een duidelijke voorsprong boven VBO'ers die met praktische zaken bezig zijn. Verder hebben VWO'ers en HAVO'ers van die leeftijd over het algemeen een hoger algemene ontwikkeling dan jochies die na de schooltijd uit verveling op scootertjes gaan rondcrossen (niet denigrerend bedoeld, deze jochies bestaan).
[..]
Bullshit, er zijn ook zat van deze jongetjes die 's middags gaan puteren en die prima kunnen schrijven maar er geen zin in hebben en ik ken ze! Verder vergeten we de MAVO'ers helemaal, het is onderzocht dat MAVO'ers MEER thuis en op school doen dan VWO'ers en dat klopt want ik loop hele middagen RA2 mods te maken en te unreallen en dat lijkt me weinig beter dan op scootertjes rond te crossen, ik zit duz op VWO (bovenbouw 2e fase 5VWO)
Als er geen eisen worden gesteld dan komen er ontzettend veel aanvragen binnen. Selecteren wordt dan alleen maar moeilijker. 100 mensen in proeftijd nemen werkt gewoon niet.
ja dat begrijp ik wel

• Floor-is
  • Laatst online: 17-02 22:18

Floor-is

5.2

BioBak: Als je zo veel tegens hebt en denkt dat het allemaal zo makkelijk is, overtuig ons hier dan eens van zou ik zeggen. Stuur een mailtje en probeer het eens, misschien kom je er wel door en merk je dan dat het vanuit onze positie toch allemaal ietsje moeilijker is dan het misschien lijkt.

Het is maar een idee hoor ;)

Bericht hierboven

• Ritch
Euh Floris, wij geven hier enkele dingen aan waarvan wij denken dat beter had gekund en de enige reacties die we krijgen zijn elkaar tegensprekende reacties van crew leden en reacties als "Waar doe je moeilijk om, het boeit totaal niet". Ik snap best dat het niet simpel is om adje op t.net te zijn, maar je hebt die verantwoordelijkheid op je genomen, dan moet je niet gaan zeggen dat het zo heel moeilijk is en dat we daar rekening mee moeten houden, jij hebt de verantwoordelijkheid aangenomen en jij wordt dus ook verwacht competent te zijn. Dan zeggen dat die iemand het maar es moet doen vind ik enigszins zwak. (Nix persoonlijks hoor! O+)
Het valt mij ook vies tegen dat er niet geluisterd wordt naar 'ons', we zijn het met enkele mensen hier eens en dat wordt afgedaan met opmerkingen als:
Yeah sure, over zoiets boeiends als dit een 'statement' gaan geven (Femme)
Zoals ik ook al eerder heb gezegd, als je dit als onboeiend bestempeld heb je volgens mij een bord voor de kop, zo'n lange discussie gaat niet over een onboeiend iets, je ziet zelf ook het reactie aantal hier en op de fp. Ik verwacht dus helemaal niet dat jullie de .plan van Robin gaan veranderen ofzo, maar wel dat jullie hier ff bij stil staan en dit hopelijk meenemen in komende beslissingen.

• Floor-is
  • Laatst online: 17-02 22:18

Floor-is

5.2

Dat laatste wat je zegt, daar kan ik het echt helemaal mee eens zijn. We maken natuurlijk ook wel eens een fout en misschien is de bewoording niet helemaal overeenkomstig met de achterliggende gedachte. Dat is dan helaas niet helemaal anders. Wat wel duidelijk is, is dat we er inderdaad een volgende keer nog eens een keertje extra naar moeten kijken en dat zullen we ook zeker doen :)

Bericht hierboven

• Ritch
Daar wachtte ik op! Eindelijk voldoening! Wil natuurlijk niet al die reacties voor nix hebben getypt ;)

• biobak
BioBak: Als je zo veel tegens hebt en denkt dat het allemaal zo makkelijk is, overtuig ons hier dan eens van zou ik zeggen. Stuur een mailtje en probeer het eens, misschien kom je er wel door en merk je dan dat het vanuit onze positie toch allemaal ietsje moeilijker is dan het misschien lijkt.
Nee dankje. Geen tijd voor. Werken en studeren he :7

• Wokschotel
  • Laatst online: 21:11

Wokschotel

Op 6 wielen

Wat ik nog een beetje mis in deze discussie, of misschien heb ik er wel overheen gelezen is het volgende. Om nieuws te posten moet je vaak allerlei sites langs om een beetje een verhaal te kunnen schrijven. Veel van deze sites zijn Engelstalig, of voor mijn part Duits of Frans. Het probleem dat je gaat tegenkomen is dat mensen met een lagere vooropleiding (want vergeet niet dat VBO/MAVO/HAVO/VWO in principe alleen maar een vooropleiding zijn, het gaat er niet om waar je begint maar waar je eindigt!!) minder getraind zijn in het verklaren van teksten. Of je dan wel of niet goed Nederlands kan schrijven doet dan niet zoveel terzake, het gaat erom dat je een tekst kan analyseren en verklaren, en ook de juiste nuanceverschillen eruit kan halen. En dat is, als een tekst in een andere taal dan het Nederlands is geschreven, vaak best lastig. VWO'ers hebben 6 jaar Engels gehad, en moeten over het algemeen tekstverklaren. Ik ben (godzijdank :) ) van voor de 2e fase, maar wij (opa spreekt) werden behoorlijk getraind in het lezen en verklaren van teksten, en ik denk dat deze ervaring heel goed bruikbaar is voor het opstellen van een goed verhaal op t.net

En verder is het natuurlijk zo dat een ieder z'n eigen kwaliteiten heeft, en HAVO + meer worden opgeleid om met het hoofd te werken en daaronder meer praktisch bezig te zijn. En het een is niet beter dan het ander, maar anders in bedoeling en opzet.

Ikzelf heb VWO gedaan en ben bijna afgestudeerd aan een universiteit, maar ik ben blij dat er mensen zijn die aan auto's kunnen sleutelen, huizen bouwen of andere praktische dingen kunnnen doen. Want zonder die mensen draait er ook niets. Laten we elkaar dus in waarde laten. En voor al die VWO'ertjes die nu lopen te bleren hoe geweldig ze wel niet zijn: VWO is pas het begin. Ik spreek jullie over 4 jaar wel weer. En voor iedereen: amen, en vrolijke kerst.

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

Verwijderd

:7

Verwijderd

Iemand doet VBO omdat hij niet beter kan of te lui was om MAVO of hoger te doen.

Iemand die HAVO/VWO heeft gedaan is over het algemeen net iets beter in Nederlands. Wat een vereisde is, wat sterk moet mee tellen. Want je moet in een kort stukje iets duidelijk kunnen maken. Dat is moeilijk. Niet iedereen kan dat.
HAVO/VWO leerlingen hebben daar meer aandacht aanbesteed op school dan VBO leerlingen.

Ik vind niet dat je iemand die VBO heeft gedaan en nu HBO doet moet uitsluiten. Hij is dus nu op het niveau van een HAVO/VWO leerling.
Kijken naar de laast genoten opleiding dus.

VBO en VWO niveau heeft ook een andere denkwijzen.
VBO-niveau is : We pakken het boekje en gooien dat een eind weg. Zetten de PC aan en rammen op die knoppen en we zien wel wat er gebeurt.
VWO-niveau is : We pakken het boekje erbij. Lezen het door en zetten dan de PC aan. En kijken rustig wat ze moeten doen nu.

[UPDATE]Sommige mensen hadden klachten over het taalgebruik.[/UPDATE]

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-01 23:34
Op woensdag 20 december 2000 22:27 schreef IceStorm het volgende:
Is ooit al discussie over geweest... Laat gewoon in je mailtje blijken dat je wel HAVO denkniveau hebt....
Daar gaat het toch helemaal niet om?
Het gaat om het princiepe, VBOers denken nu dat ze minder geacht worden.
Kijk, ik kan nog wel begrijpen dat minderjarigen geen nieuwsposter kunnen worden. Zit er zelf ook niet mee, maar het feit dat mensen vanwege hun opleiding worden geweerd vind ik toch wel een beetje de discriminerende kant op gaan. :(

Toch denk ik dat deze discussie verders niet erug veel nut heeft.
100 tegen 1 dat we het toch niet eens worden.

Maar als niemand de moeite neemt om het te sluiten dan kunnen we wel ff over koffiemolens gaan lullen...
Nog 104 postings en Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/3.gif

Verwijderd

Op zaterdag 23 december 2000 23:49 schreef Maxonic het volgende:

[..]
Daar gaat het toch helemaal niet om?
Het gaat om het princiepe, VBOers denken nu dat ze minder geacht worden.
Kijk, ik kan nog wel begrijpen dat minderjarigen geen nieuwsposter kunnen worden. Zit er zelf ook niet mee, maar het feit dat mensen vanwege hun opleiding worden geweerd vind ik toch wel een beetje de discriminerende kant op gaan. :(

Maar als niemand de moeite neemt om het te sluiten dan kunnen we wel ff over koffiemolens gaan lullen...
Nog 104 postings en Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/3.gif
Kom op, discriminerend is het toch zeker niet om opleidingseisen te vermelden. Tweakers.net heeft een bepaald niveau dat ze willen voortzetten, desnoods verbeteren. Ik wil niet zeggen dat VBO'ers het niveau omlaag halen, maar het is nogmaals heel normaal dat er een richtlijn is gegeven als opleidingsEIS. Ieder weldenkend mens kan een eigen interpretatie geven over een eis in een vacature.
Niemand heeft trouwens gezegd dat VBO'ers niet mogen solliciteren, de kans is echter groot dat vele VBO "sollicitaties" rechtstreeks in de trashcan worden gegooid. Een klein deel zal een kansje krijgen om te bewijzen waarom VBO'ers toch newsposters mogen worden. Er moet toch ergens een lijn getrokken worden, ben ik (als realist) van mening. En of dat nou Cap Gemini is, of Tweakers.net, dat maakt effe geen snars uit.

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Xaran

Bij het lezen van jouw bijdrage vraag ik me sterk af welke school jij afgemaakt hebt. Niet dat Nederlands mijn sterkste punt is, heb zelf vrijwel geen enkele opleiding afgemaakt, maar zoveel taalfouten, verkeerde zinsopbouw e.d. in dat stukje van jou.. ik zou wat terughoudender zijn geweest in je uitlatingen.

[edit]
RobiNet
Triest dat je degene wel quote met een lullig typefoutje maar van die bagger van Xaran niets zegt.. of was dat in het kader, hoe laat ik mezelf kennen...

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Oke, wat je over mij zegt...daar geef ik je gelijk in, want die quote van Maxonic was idd miereneukerij t.o.v. Xaran.

Verwijderd

Op zondag 24 december 2000 00:06 schreef OzBoz het volgende:
Xaran

Bij het lezen van jouw bijdrage vraag ik me sterk af welke school jij afgemaakt hebt. Niet dat Nederlands mijn sterkste punt is, heb zelf vrijwel geen enkele opleiding afgemaakt, maar zoveel taalfouten, verkeerde zinsopbouw e.d. in dat stukje van jou.. ik zou wat terughoudender zijn geweest in je uitlatingen.

[edit]
RobiNet
Triest dat je degene wel quote met een lullig typefoutje maar van die bagger van Xaran niets zegt.. of was dat in het kader, hoe laat ik mezelf kennen...
Jammer dan....ik ben woordblind. Kan ik ook niets aan doen. Ik heb VBO gedaan als je dat bedoelt en als je er problemen mee hebt, pech voor jou. Als ik naar zo iets kijk is het voor mij goed omdat ik niet beter weet. Ik zal het special voor jou nog een keer nalopen hoor.

Ik zou mezelf ook niet aanmelden als newsposter, omdat ik van mijzelf weet dan ik niet geschikt ben.

Een bewijs waarom je een HAVO/VWO'er moet hebben als newsposter.;)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

tsjonge jonge zeg, misschien ben ik een uitzondering ofzo maar ik heb ook VBO gedaan, en zit nu op het MBO maar ik ben wel een van de hogere in de klas, ondanks de mensen die MAVO of HAVO hebben gedaan.
Kortom het heeft ook te maken met je interesses, en tevens je houding en gedrag.

En ja ik ben niet al te goed in Nederlands, maar wel in elektronica en natuurkunde, maar heb ik daardoor een slechter leven ofzo?
nee, dus het zou eigenlijk niks mogen uitmaken op welk niveau je je opleiding doet om nieuws poster te mogen zijn.

39

Verwijderd

Op zondag 24 december 2000 00:55 schreef Homedisc het volgende:
........zit nu op het MBO maar ik heb wel de een hogere in de klas, terwijl daar ook MAVO en HAVO-ers tussen zitten..............
Ik wil echt niet lullig overkomen, maar wat heb je nu in de klas :? Ik snap je zin niet.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 24 december 2000 00:58 schreef RobiNET Online het volgende:

[..]
Ik wil echt niet lullig overkomen, maar wat heb je nu in de klas :? Ik snap je zin niet.
De zin klopte nog niet helemaal, even verbeterd.

39

Verwijderd

Tenks voor je verbetering....ik wist wel wat je wilde zeggen ;)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

LOL ;)

39

Verwijderd

zijn we klaar nou?

Verwijderd

We zijn nu klaar ja :7

• OzBoz

OzBoz

Op zondag 24 december 2000 00:53 schreef Xaran het volgende:

[..]
Jammer dan....ik ben woordblind. Kan ik ook niets aan doen. Ik heb VBO gedaan als je dat bedoelt en als je er problemen mee hebt, pech voor jou. Als ik naar zo iets kijk is het voor mij goed omdat ik niet beter weet. Ik zal het special voor jou nog een keer nalopen hoor.

Ik zou mezelf ook niet aanmelden als newsposter, omdat ik van mijzelf weet dan ik niet geschikt ben.

Een bewijs waarom je een HAVO/VWO'er moet hebben als newsposter.;)
Ik heb helemaal geen problemen met VBOers, maar ik dacht juist dat jij ook 1 van die ubermenchen was ;). Het is zo ontzettend krom om mensen te vragen van 18 met HAVO o.i.d. since iemand met VBO maar bijvoorbeeld 5 jaar werkervaring veel meer zal weten over zijn/haar vakgebied. Verder is het voor veel beroepen (ook die waar wel geld in te verdienen valt) veel handiger om praktisch ingesteld te zijn dan dat je zoals je in je voorbeeld aan geeft, een boekje erbij pakt.

Overigens er is hoop hoor, zelf heb ik MAVO-D gedaan (begonnen op HAVO-ATHENEUM maar tikje lui) en daarna MTS Technische Informatica waar ik in het laatste jaar mee gestopt ben en ik ben blij dat ik kan roepen dat ik nu meer verdien dan de gemiddelde HBO-er en dat houden we maar zo :)

Verwijderd

Op zondag 24 december 2000 10:31 schreef OzBoz het volgende:

[..]
Ik heb helemaal geen problemen met VBOers, maar ik dacht juist dat jij ook 1 van die ubermenchen was ;). Het is zo ontzettend krom om mensen te vragen van 18 met HAVO o.i.d. since iemand met VBO maar bijvoorbeeld 5 jaar werkervaring veel meer zal weten over zijn/haar vakgebied. Verder is het voor veel beroepen (ook die waar wel geld in te verdienen valt) veel handiger om praktisch ingesteld te zijn dan dat je zoals je in je voorbeeld aan geeft, een boekje erbij pakt.

Overigens er is hoop hoor, zelf heb ik MAVO-D gedaan (begonnen op HAVO-ATHENEUM maar tikje lui) en daarna MTS Technische Informatica waar ik in het laatste jaar mee gestopt ben en ik ben blij dat ik kan roepen dat ik nu meer verdien dan de gemiddelde HBO-er dat houden we maar zo :)
Shit man, ik dacht dat de discussie nu wel afgelopen zou zijn, komt OzBoz met een zeer krom verhaaltje. Wat jij schrijft slaat werkelijk waar kant noch wal. Zelden zo'n domme opmerking gelezen. Ik heb overal aangegeven dat ik iedereen in zijn waarde laat, maar na zo'n ontzettend, belachelijke, domme, onzinnige, onrealistische ............post......ik ben helemaal van slag af nu :?

Vetgedrukte woorden geven aan wat mij zeer stoort en is door hem gebaseerd op onzinnigheid en fantasie denk ik maar.

Verwijderd

When does the hurting stop!:P

Verwijderd

Ik denk dat het nu wel welletjes is geweest, nietwaar?

N offense, Happy christmas en de rest dat is pas over een week......

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Voor wie het nog wil weten...ik heb de .plan maar even veranderd. Er wordt nu minimaal HAVO/VWO werk- en denkniveau gevraagd

Dat denkt de lading wat beter denk ik :)

• OzBoz

OzBoz

Op zondag 24 december 2000 10:49 schreef RobiNET Online het volgende:

[..]
blablabla

Vetgedrukte woorden geven aan wat mij zeer stoort en is door hem gebaseerd op onzinnigheid en fantasie denk ik maar.
Ik geloof niet dat ik aan jouw kooi had gerammeld.. kijk als je tussen de regels door leest dan begrijpt elk intelligent wezen dat je kunt concluderen dat ik wil zeggen dat een diploma helemaal niets zegt over wat je kan en wat je waard bent. En ik weet echt wel waar ik het over heb.

Het is al helemaal te maf om te veronderstellen dat iemand die een hoger opleidingsniveau heeft betere stukjes zou schrijven, misschien wel minder taalfouten, maar dat zegt niets over de leesbaarheid van een stuk tekst.

Verder begrijp ik dat je me terug wilde pakken van die opmerking van mij, beetje sneu, maar ja, zal je leeftijd zijn.. hap hap. :Y)

Verwijderd

Ik ga hier niet meer op in, jij ook een happy christmas. D'r zal er maar eentje verstandig zijn....

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Het gaat er, denk ik, niet alleen om of iemand veel van de onderwerpen afweet, maar ook of hij/zij die kennis goed weet uit te drukken. Als dat niet meespeelt, zou je ook een deskundige Italiaan kunnen vragen. Ik vrees dat de meeste lezers van tweakers.net er dan niet veel meer van zullen snappen.

Je moet een en ander ook in de gewenste vorm kunnen gieten.

Ik erger me aan stukjes die één lange lap tekst zijn zonder een goede alinea-indeling en ook nog volstaan met taal- en spelfouten.

De enigen die zich daar niet aan ergeren zijn degenen die de fouten niet zien.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• witchdoc
Op zondag 24 december 2000 18:11 schreef Daniel Kegel het volgende:
Voor wie het nog wil weten...ik heb de .plan maar even veranderd. Er wordt nu minimaal HAVO/VWO werk- en denkniveau gevraagd

EINDELIJK..
beter dat je zulke dingen in't vervolg eerder ziet trouwens hoor..

Verwijderd

Weet je wat ik ga doen......ik ga naar mijn bedje. Ik heb gelukkig niets meer aan deze discussie toe te voegen en wens iedereen een zalig pase.eh kerstmis toe. Sorry, dat deze post nergens over gaat, maar heb net mijn 3de fles witte wijn leegepompt. Ik kan meer kb/s hebben dan alcohol merk ik.
Tot morge....:Z

Verwijderd

Vbo is gewoon DOMMER dan bijv havo of vwo. Klaar uit.

score: 10!

• Crazy Harry
  • Laatst online: 27-08-2025

Crazy Harry

Altijd te laat

Topicstarter
Op zondag 24 december 2000 18:11 schreef Daniel Kegel het volgende:

Dank je :)

Verwijderd

ik dacht dat je zei dat we klaar waren?!?

Verwijderd

[quote]
Op zondag 24 december 2000 18:49 schreef OzBoz het volgende:
Ik geloof niet dat ik aan jouw kooi had gerammeld.. kijk als je tussen de regels door leest dan begrijpt elk intelligent wezen dat je kunt concluderen dat ik wil zeggen dat een diploma helemaal niets zegt over wat je kan en wat je waard bent. En ik weet echt wel waar ik het over heb.
Zou een diploma niets zeggen over je doorzettingsvermogen?
Het is al helemaal te maf om te veronderstellen dat iemand die een hoger opleidingsniveau heeft betere stukjes zou schrijven, misschien wel minder taalfouten, maar dat zegt niets over de leesbaarheid van een stuk tekst.
Als zoiemand soliciteerd, zou hij zich moeten bewijzen, zeg bijv een maand ofzo. En dan bespreek je het resultaat, blijft 'ie of niet...
Ik geloof dat het per persoon verschillend is hoe hij denkt.
-- janee

• Hyp Hyper
Als zoiemand soliciteerd
Hmm.. op de HAVO leren ze het ook al niet. :)

• PcDealer
  • Laatst online: 17-02 18:37

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb me de vorige keer opgegeven als Newsposter.

Na enige tijd (door zelf te vragen) werd ik mede gedeeld dat ik niet door de eerste selectieronde ben gekomen.

Nu heeft men opeens Posters nodig. Lijkt me logisch dat de mensen die de eerste keer niet door zijn gekomen als eerste worden gecontacteerd.

Helaas vind men dit blijkbaar niet de juiste handelswijze. Laat dan ook maar... :r :(

LinkedIn WoT Cash Converter

• Hyp Hyper
Op maandag 25 december 2000 19:32 schreef PcDealer het volgende:
Na enige tijd (door zelf te vragen) werd ik mede gedeeld dat ik niet door de eerste selectieronde ben gekomen.

Helaas vind men dit blijkbaar niet de juiste handelswijze.
En alweer de taalkennis. :)

• PcDealer
  • Laatst online: 17-02 18:37

PcDealer

HP ftw \o/

Op maandag 25 december 2000 21:02 schreef Hyp Hyper het volgende:

[..]
En alweer de taalkennis. :)
Sorry, ik begrijp je post niet :?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999