XP2800+ wil niet OC'en op A7N8X-E Dlx

Pagina: 1
Acties:

• dan0s
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05-2023
Hallo,
Ik heb een tijdje geleden besloten mijn pctje een beetje te upgraden en van alle losse onderdelen weer een extra pctje in elkaar te draaien. Echter, Mijn barton, voorheen stabiel draaiende op 2300 MHZ en 32 graden idle, 35 stressed, wil niet overgeclocked worden op mijn nieuwe bordje !! Ik zal even nadere specs geven :

Ik ging VAN

Gigabyte A7Xdinges (kt400) standaard moederbordje onboard sound en LAN
Athlon XP Barton 512kb cache 2800+ (2,09 ghz) @ 2300 mhz
2x512 MB DDR PC2700 Twinmos (gay koperen koelergevalletjes erop)
Ati Radeon 9500 PRO (not overclocked, kutkaart)
1x 120 GB IDE + 1x 80GB IDE = 200 GB
Zalman 6000CU (of 7000 cu) koelergevalletje
350 watt aopen atx voedingkje
dan nog een brandertje en cdrommetje en dvdtje, maar dat boeit nie.

Goed.. Ik heb nu :

ASUS A7N8X-E Deluxe (flagship, maar dan zonder wifi kaart) nijs bordje (8eraf gezien toch niet)
athlon barton 2800+ (zelfde als voorheen)
2x512 mb pc2700 (same as before)
ati radeon 9800 pro (jeej)
2x 160GB SATA in RAID-0 (jeej) en 1x 120 GB IDE (booooh)
zalman gevalles
480 watt x-alien gay blauwe voeding enz
en again, een gay brander en nog veeeeeeeeeel gayere kleuren dingetjes....
voor de liefhebbers en mensen die graag wat te zeuren hebben hier een drietal plaatjes (jaja... ino.. in het echt is het veel 'mooier' hoor :P ) en nee, kom niet met een originele opmerking 'oee dus de nieuwe wallen van amsterdam zijn bij jou in je kamer gebouwd'

Standje Uno
http://members1.chello.nl...n/public/files/klein1.jpg

Standje Twee
http://members1.chello.nl...n/public/files/klein2.jpg

En gay standje 3
http://members1.chello.nl...n/public/files/klein3.jpg

Goed.. nu we de ergste schrik om het hart weer hebben ingedamd, zal ik maar komen met mijn vraagjes over die K*t bios van asus....
ok. Ik heb mijn memory timings op agressive gezet, de multiplier van de cpu op menu, zodat ik hem handmatig op 12,5 kon zetten want anders wil mn 166-200 schermpje ook niet opdoemen.. goed.. Nu ging ik van 12,5x166 naar 12,5x168... best zei bios (tsja... ik heb zon gay moederbord waar zelfd als ie opstart wordt vertelt of het gevalletje wel in orde is, en dat je systeem wordt geboot en bl44t... echt.. heel erg zielig maar wel _/-\o_ voor de domheid :) Maar... nu reboote ik weer... zette mn multiplier op 12,5 x 170.. en tadaaaaaaaaa de trut van ASUS zegt cpu overclock failed./..... goed... ik krijg mijn cpu dus niet over de 2,1 ghz !!! EN DAT IS hehe... vervelend :) want ! Ik wil hogere scores dan een gare 5500 in 3dmark03.. beetje bah enzo. Ik weet dat ie op mn kt400 bordje makkelijker op 2300 kon, 2350 ook nog wel, maar dan moest ik mn zalman fan op 2500 tourtjes zetten en da wilde ik nie O-) maar ok... ik heb dus mn bios geflashed, geen effect... mn pro6or gecheckt.. AXDA dus beswel in orde lijkt me... Maar heeft iemand nu een idee wat ik moet doen ? Gewoon dit gevalletje op 2800+ laten draaien, alwetende dat mijn pro6or een racer is, maar zich nu even op de 80 km/h weg bevindt maar verdomde graag weer 140 wil rijden ? Ik vind het bah :(... en dual bios roelt die ASUS crapbios.. want ik heb mn kastje al vele keren open moeten gopoien om die bios batterij eruit te raggen door een lock up door mislukte overclock, en lock up bij asus betekent 'haha, gooi die kast maar weer open en die batterij eruit!'

Nou annywayz, thanks voor het lezen van mijn zielige verhaal, en ik hoop dat er wat nuttige replies op komen !!

Greetingz en thank you van daan

--0--

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien moet je het zoeken in de voltages. Wellicht gaf je oude moederbord en/of voeding iets meer volt af waardoor ie wel stabiel draaide.

• dan0s
  • Laatst online: 18-05-2023
Nee.. De voltages lopen perfect stabiel en ik heb deze 480 watt ook nog in die andere kast gehad, waar ik dus ook geen problemen mee had.. maar iig thanks..

--0--

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:09
Stabiel, ok, maar is je vcore op je nieuwe board hetzelfde als op de oude?
En wat gebeurt er als je de vcore verhoogd op de asus? Wil het dan beter lukken?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 21:43
erm mijn t-bred doet op dit bordje zelfs al 2313 mhz op 1,85 volt...

Maar ik denk dat dat moederbord niet helemaal stabiel met jouw geheugen dual channel kan draaien. Als ik jouw was zou ik eens single channel proberen en dan over klokken. Niet goed voor je prestaties maar je weet dan iig wel waar het aan ligt.

[ Voor 65% gewijzigd door GH45T op 24-05-2004 00:05 ]

Verwijderd

Eh, je hoeft bij dat asus bord nooit een batterij eruit te halen ofzo.. je kunt gewoon booten met de linkershift ingedrukt (van GEHEEL poweruit (dus stekker er uit)). Kan ook zijn dat het de linkercontrol of alt was, maar een van die drie. Mocht dat niet werken (heb ik nog nooit meegemaakt), dan is er nog een jumper op het mobo. De batterij eruit halen en dan schelden op Asus dat dit moet, zegt meer over jezelf dan over dit bord ;)

Voor de rest: waarom agressive timing? Heb je het uberbios voor dat bord al geprobeerd?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 00:08 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Offtopic: Je hoeft je twijfels over je geaardheid niet in je startpost te verwerken hoor, dat is vrij storend.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :)

• ChkDsk
  • Laatst online: 19-07 11:10

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Inderdaad,
Met pc 2700 en hogere fsb kan je m het best het geheugen instellen op 7-3-3-2.5 ofzo. Beetje meer prik op Geheugen (2.8V ofzo) CPU op 1.75V en eens kijken hoever je dan komt.
En Dual Channel kan ook problemen geven inderdaad. Maar dan zal je even een compatabilitycheck ;) moeten doen.

[ Voor 32% gewijzigd door ChkDsk op 24-05-2004 08:55 ]

• kiekeboeboe
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Heb je agp gelocked?

verzet die eens van auto naar 66Mhz

En inderdaad, die batterij moet er niet uit, gewoon de jumper even verzetten is voldoende. (die shift - alt - ctrl truk, heb ik zelf nog niet geprobeerd)

• Dr Pro
  • Laatst online: 23:20
whahahaa, ok eigenlijk niet leuk.

met asus borden heb ik de ervaring dat er (bijna) niet op geclockt kan worden, dit kwam bij mij altijd door de volts, en omdat de fsb niet apart geclockt kon worden, je clockte alles mee (fsb, duhh }:O , pci en agp), daardoor wilde mijn asus borden niet clocken, ook bij andere mensen heb ik het zelfde ervaren. maw ASUS zuigt zwaar....

kijk of je dat pokke bordje terug kan brengen >:) en haal een NF7-S ofzo :*)

abit rulled _/-\o_ , heb nu een 1700+ draaien @2,3 GHz (JUIHB) icm een 9800 pro werkt het prima :)

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-08 21:56

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

--stomme onzin--

[ Voor 84% gewijzigd door powerflux op 24-05-2004 19:01 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• kiekeboeboe
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dr Pro schreef op 24 mei 2004 @ 18:57:

met asus borden heb ik de ervaring dat er (bijna) niet op geclockt kan worden, dit kwam bij mij altijd door de volts, en omdat de fsb niet apart geclockt kon worden, je clockte alles mee (fsb, duhh }:O , pci en agp), daardoor wilde mijn asus borden niet clocken, ook bij andere mensen heb ik het zelfde ervaren. maw ASUS zuigt zwaar....

abit rulled _/-\o_ , heb nu een 1700+ draaien @2,3 GHz (JUIHB) icm een 9800 pro werkt het prima :)
blijkbaar ben jij helemaal niet op de hoogte over de capaciteiten van het mobo van topicstarter.

Zodus; alvorens luid te roepen; ga eerst eens even inlichtingen nemen over het betreffende mobo

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het heeft bijna niets met het merk moederbord te maken, maar meestal met de chipset, het betreft een nForce2.

Met dit bord heb je geen last van PCI/AGP dividers of wat voor instellingen dan ook, wat die dan 'meeneemt'. :)

Kortom, niks mis met Asus.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Het is juist bekend dat je met dit bord ontzettend kunt klokken.
Ik neem aan dat je ondertussen ook al wat andere settings hebt geprobeerd (11*200 enzo), wat zijn daar de uitkomsten van?
Dit bordje is vrij kieskeurig kwa geheugen en er zijn heel veel verschillende resultaten met Twinmos, search even .
Voor alle zekerheid, van Voltages en temps checken onder belasting, is niemand slechter geworden. Voltages iets opschroeven kan helpen. Als je nog een ander reepje geheugen hebt (of probeer het anders eerst met 1 reep) zou ik het zeker proberen.

Off topic: waarom heb je deze niet in het OC forum gepost? >:)

AdB

• Roamor
  • Niet online
AdB schreef op 24 mei 2004 @ 21:19:
Het is juist bekend dat je met dit bord ontzettend kunt klokken.
Ik neem aan dat je ondertussen ook al wat andere settings hebt geprobeerd (11*200 enzo), wat zijn daar de uitkomsten van?

>:)
Blijft een pentium ;)

• Boogieman82
  • Laatst online: 12-11-2025

Haal de NF7-S ik heb hem ook, draai stabiel op 13x200=2600Mhz @ 1.9Volt (amd3000+). Mijn record is 2.7Ghz :*) Met mijn Asus hiervoor kwam ik niet zo hoog. Ga voor Abit _/-\o_ Ben het dus met de meneer hierboven eens ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Boogieman82 op 25-05-2004 12:11 ]

specs

Verwijderd

ik heb het zelfde moederboard
2500+ draaide op 1.75 vold op 200 fsb met locked multi
bios resetten is ook bull.
als ie niet door de poost komt voeding uit ff wachten weer aan en hij springd
naar standaard instellingen
enne 32 idle 35 stressed wa hebie waterkoeling ofzo of zit je sensor 1km van je cpu.

zou het zoekin in de memmory
moederboardje doet raare dingen met je mem.
als daar wat mis mee is dan luld da asus mokel ook over cpu overclock errors.

btw die van mij luld nu chinees dat klinkt lekkerder :P

wat je ook als fsb insteld de pci is altijd 33 en de agp altijd 66
damn je ken het zelfs apart instellen :P hoezo lock.

b.t.w. mijn 2600+ op het bordje draaid nu locked multi op 210 fsb :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 13:24 ]

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Misschien is je CPU wel gay of naar de wallen geweest en heeft tie er geen zin meer in >:) O-)

Doe wat aan je taalgebruik!
Groeten onder een post hoeft ook niet!
Gebruik alinea's en duidelijke lay-out, ik had gewoon geen zin meer om je verhaal te lezen!

[ Voor 48% gewijzigd door Stinger666 op 25-05-2004 17:16 ]

Verwijderd

Wat ik even mis: heeft topicstarter het Uberbios al geprobeerd? Dit is een aangepaste bios versie waarin meer zaken in te stellen zijn (ideaal voor overclockers).

Wat betreft de mogelijkheden van dit bord: dit is een prima overclockbord. Zeker i.c.m. het uber-bios kun je je weinig meer wensen als overclokker.

Zie voor overclockresultaten bv. deze thread:
Asus A7N8X overclock resultaten
Pagina: 1