Nexus Breeze, ervaringen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.574 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen met de Nexus Breeze case :) Volgens de fabrikant moet het een zeer stille case zijn, maar reviews zijn er niet echt te vinden, en voor 175 euro is de case een beetje te prijzig om "uit te proberen".

De case is standaard voorzien van een zeer stille voeding, demp materiaal, stille fans etc. maar hoe komt dit tot uiting in de praktijk?

Ik ben dus op zoek naar een vervanger voor mijn luidruchtige Chieftec case, die door de vele openingen niet alleen een slechte airflow heeft maar waarbij ook het geluid slecht gedempt kan worden desondanks dempmatten en low noise hardware.

De site van de case is hier te vinden:
http://www.nexustek.nl/breeze.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de voeding is wel wat ervaring te vinden: [rml][ voeding] Nexus NX-3500[/rml]

Afgaande op de opmerkingen van JvS en ervan uitgaande dat de 3500 net zo stil is als de 3000 (volgens de fabrikant is hij in idle modus maar 1/6 dBA luidruchtiger) zou ik er wel op vertrouwen dat het een goede stille voeding is.

Voor de rest: premod kasten horen in Overige Hardware. Move dus Casemodding & Elektronica > Overige Hardware. Zie hier waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb deze kast besteld, en zal wat foto's maken, en mijn oordeel over de stilheid delen met jullie :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Angeloonie schreef op 08 juni 2004 @ 07:01:
Ik heb deze kast besteld, en zal wat foto's maken, en mijn oordeel over de stilheid delen met jullie :)
Ahh eindelijk wat nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Hmmm ziet erg prima uit iig ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb m'n kast vandaag binnengekregen, alles ff ingebouwd, en ik moet zeggen, ik hoor niks, ik twijfelde zelfs of ie aanstond, wat ik eigenlijk alleen kon zien aan de powerled. Erg mooie kast, alleen maakte ik er een kras/deukje in :'( :'(

Kan jullie helaas geen foto's laten zien, omdat m'n ouders de digitale camera meehebben genomen op vakantie :Y)

Mijn oordeel: 85% (-5% voor de irritante mobo bevestigingssteuntjes, -5% voor ontbreken handleiding, -5% voor de kwetsbaarheid van het materiaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kortom een top kast :) Wat voor hardware heb je erin liggen, dit omdat je dan een beetje kunt vergelijken hoeveel kabaal er wordt tegengehouden? :) Dus fans, cooling, harde schijven, videokaart etc.

Erg aso vraag, maar kun je ook foto's plaatsen van de kast? :P Op de website van nexus ziet de kast er aluminium/zwart uit, maar op andere van de zeer weinige afbeeldingen die ik heb kunnen vinden komt het zwart eruit als een donkerblauwe kleur :) Ik ben dus wel benieuwd wat het nu echt is :) Ben ook benieuwd hoe de indeling in de kast is, ook daarvan is er weinig te vinden.

Vreemd, want het is een hele mooie case, en voor wat hij out of the box biedt, toch scherp geprijst(d).

Hoe zijn de voorzieningen voor bijv. cdroms die wit zijn. Zit er een generiek klepje voor die deze stealth, of is het echt dat je met witte cdrom voorkantjes blijft zitten :)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zoals ik al zei, hebben m'n ouders de digitale camera mee op vakantie, dus die heb ik pas over een maand terug..
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 15:35:
Kortom een top kast :) Wat voor hardware heb je erin liggen, dit omdat je dan een beetje kunt vergelijken hoeveel kabaal er wordt tegengehouden? :) Dus fans, cooling, harde schijven, videokaart etc.
Dit zit er in (alles standaard, niks overclocked of andere coolers)

CPU: AMD 64 3200+
CPU Cooler: Nexus AOP-6400
Mainboard: MSI K8N Neo nForce 3 250Gb
VGA Card: Club3D ATI Radeon 9800 Pro 128 Mb DDR
HDD: Hitachi 160Gb, S-ATA, 7200 RPM
FDD: Samsung 3,5"
DVD-ROM: Plextor 112
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 15:35:op andere van de zeer weinige afbeeldingen die ik heb kunnen vinden komt het zwart eruit als een donkerblauwe kleur :) Ik ben dus wel benieuwd wat het nu echt is :)
Hij is echt precies op de foto's, glanzend zwart (matte plaatjes bij de lege 3,5" en 5,25" drives.
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 15:35:
Hoe zijn de voorzieningen voor bijv. cdroms die wit zijn. Zit er een generiek klepje voor die deze stealth, of is het echt dat je met witte cdrom voorkantjes blijft zitten :)
Er zitten geen klepjes of zwarte frontjes bij, er zitten wel 2 "kierverstoppers" voor de DVD/CD drives. Ik heb gewoon een zwarte FDD en DVDrom drive gekocht, die zien er perfect uit bij de kast :)

Zodra ik een DIGI camera heb maak ik foto's! ;)

Vince

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor cpu fans, case fans etc. heb je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

de standaard die er al in zit, dus 1 Nexus 120mm Casefan in de NX-3500 Voeding, en 1 120mm Casefan in de onderkant van de kast. De CPU cooler had ik al gepost, maar hier nog eens.

CPU Cooler: Nexus AOP-6400

Afbeeldingslocatie: http://www.nexustek.nl/images/nexus_breeze_ill.gif

je ziet hier waar die 120mm Casefans zitten (die oranje schijven)

Afbeeldingslocatie: http://www.nexustek.nl/images/breeze_120mm.gif

Dat zijn ze dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Laatst online: 10-09 15:25

2mb

Ik was ook al aan het kijken naar deze kast.
Lijkt me een heel mooi dingetje. Ik houd dit topic zeker in de gaten 8)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet gelezen wat de rest zei......

Ikzelf heb een complete nexustek kast gehad met alles er op en ..in.., maareuh, kwa stilheid was het voor mij niet genoeg, duidelijk hoorbare ventilatoren in mn NX-4000 bijvoorbeeld (die stiller zou zijn dan de 3500)

Ik heb mn systeem nu stil met silentmaxx producten en de zalman reserator.

Als je veel geld durft uit te geven koop je de Zalman heatsink kast.

Maar hou er rekening mee dat lawaai subjectief is. Voor mij is alleen onhoorbaar stil genoeg...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ben het dus met bovenstaande schrijver ééns... ik heb nu een 300W zalmanvoeding en een zalmankoeler (7000-serie)... maar toch word ik gek van het geluid van de zalmankoeler, zelfs in mijn GMC-Neo case, die heel stil zou moeten zijn. Dat is ie ook wel... maar er blijft altijd van dat irri geruis over en dan kun je alleen over naar passieve koeling of koeling op HELE lage snelheid. Als zo'n Nexus Breeze een grote koeler onderin heeft zitten en ik zit daar 40cm vanaf dan weet ik bijna zeker dat ik daar gestoord van word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:44
Ik heb zelf een antec sonata kast, met 2 keer 120 mm fan op 7 volt. Die hoor je bijna niet.

Verder een Volcano 12 met potmeter dicht. Die hoor je ook bijna niet.

En het is nog lekker koel ook.

Met bijna niet horen. Bedoel ik: Als het super stil is op je kamer, hor je hem wel, maar kan je gerust slapen. Ook al heb je net zo als ik, veel last van geluid op je kamer.

Nog stiller, zal vast wel mogelijk zijn. Maar dan kan je beter ook je hd maar vervangen door een flash kaartje ofzo. Je voeding door een fan loze, en je proc door een VIA EPIA.

Wil je wel je athlon koel houden met weinig geluid. Dan is bovenstaande een goede optie.

http://www.antec.com/ec/p...nclosure.php?ProdID=08138

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/Sonata_opencase.jpg

De 2de 120 mm fan, komt op dit plaatje: links naast de hd's te zitten. En die zorgt er voor dat je hd's lekker koel blijven.

[ Voor 32% gewijzigd door mhr-zip op 15-06-2004 00:21 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

De NX-4000 (21.7 dB) voeding is niet stiller dan de NX-3500 (19.2 dB), maar 2.5 dB minder stil.

De NX-3500 voeding hoor je echt helemaal niet als ie aan staat (zelfs niet van dichtbij), ook als je in een kamer zit waar niemand of niets geluid maakt, met alle ramen dicht. (zoals mijn kamer :)).

De 120MM fans hoor ik overigens ook niet, die hoor je wel als je heel dichtbij gaat zitten, maar niet als die kast ong 50 cm van je staat.

Nexus heeft nu een nieuwe (stille) 400W voeding, de NX-4090: http://www.nexustek.nl/nx4090.htm

Die is wel weer stiller dan de NX-3500. namelijk 16.2 dB. :D

Je kan altijd nog deze gebruiken voor je fans: http://www.nexustek.nl/nrc1000.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 15-06-2004 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Angeloonie schreef op 15 juni 2004 @ 07:07:
De NX-4000 (21.7 dB) voeding is niet stiller dan de NX-3500 (19.2 dB), maar 2.5 dB minder stil.

De NX-3500 voeding hoor je echt helemaal niet als ie aan staat (zelfs niet van dichtbij), ook als je in een kamer zit waar niemand of niets geluid maakt, met alle ramen dicht. (zoals mijn kamer :)).

De 120MM fans hoor ik overigens ook niet, die hoor je wel als je heel dichtbij gaat zitten, maar niet als die kast ong 50 cm van je staat.

Nexus heeft nu een nieuwe (stille) 400W voeding, de NX-4090: http://www.nexustek.nl/nx4090.htm

Die is wel weer stiller dan de NX-3500. namelijk 16.2 dB. :D

Je kan altijd nog deze gebruiken voor je fans: http://www.nexustek.nl/nrc1000.htm
Dát is nog eens goed nieuws! Mijn Zalman begint te ratelen dus dan is een nieuwe Nexus nooit weg. Ik vraag me af of ie al ergens te koop is en wat ie gaat kosten want de pricewatch noemt nog niks :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op 15 juni 2004 @ 07:07:

Dan zijn de specs veranderd, op mijn doos staat 12db

En die voeding hoor ik heel duidelijk, alleen de luchtstroom al... geluid van de ventilator los daarvan. Maar dat hangt ook weer af van de load...

Maar nogmaals, wat iedereen stil noemt kan iemand anders onhoorbaar vinden, en weer iemand andersveel te veel lawaai.

Ik behoor tot de "ik hoor die mug aan de andere kant van de kamer, wat maat ie veel lawaai" categorie, dus als ik zeg dat het stil is, dan is het dat echt, en als ik zeg dat het niet stil is, kan iemand anders dat wel stil of acceptabel vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 10:55:
[...]
Dan zijn de specs veranderd, op mijn doos staat 12db
Dat kan niet kloppen, is het echt de officieële doos voor de Nexus voeding? 12dB bestaat niet, geen enkele casefane/voeding is zo stil.
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 10:55:
[...]
En die voeding hoor ik heel duidelijk, alleen de luchtstroom al... geluid van de ventilator los daarvan. Maar dat hangt ook weer af van de load...
Of je moet je voeding uitstoffen, of er is iets mis met de voeding, want ik hoor echt helemaal niks als ik met m'n oor 5 cm naast m'n kast zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Laat maar. :)

[ Voor 104% gewijzigd door mbvisiontt op 16-06-2004 12:41 ]

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Na een tijdje gedraaid te hebben, nog ff een nieuw oordeel:

- Interne fans zijn stil geruisloos. Enige geluid is van m'n HDD

- De bijgeleverde "dempertjes" voor om de schroeven moet je er wel op zetten bij de HDD, was ik eerst vergeten, nu veel minder geluid van HDD

- Afwerking is goed, nergens scherpe randjes. Het enige is dat het zwart een beetje rare "krassen" krijgt, het zijn geen krassen, maar het plastic is niet 100% glanzend.

- De kast staat bij mij op 4 rubbertjes, ook al zitten er standaard al 4 onder, hierdoor is er geen trilling op het bureau waar ie bij mij op staat.

- De front-usb moet aangesloten worden via 8 losse adertjes en niet uit 1 blokje, dus kán fout gaan! Zelfde voor front-audio!

- De 120mm fan onderin zit in de weg bij het plaatsen/weghalen van het mobo, en de connector op het mobo van de fan moet echt heel erg priegelig onder de fan gedaan worden, waar nauwelijks ruimte is om dat ding er goed op te krijgen.

- De klemmetjes voor PCI kaarten, die standaard bijgeleverd zijn werken perfect! Mijn Radeon 9800Pro zit stevig vast, en maakt nu minder geluid dan eerst, omdat ik de vorige keer vergeten was de klem vast te zetten :)

- Airflow is perfect, als je tenminste de kabels goed wegwerkt, de NX3500 voeding die er bij zit is ideaal, omdat ik aan 2 kabels precies genoeg poweraansluitingen heb, 1 kabel met 1 powerconnector voor IDE, en 1 voor FDD en 1 kabel met 2 powerconnectoren, 1 voor de 120mm fan, en 1 voor de 9800Pro. En natuurlijk nog een SATA-powercable :)

Dan nogmaals mijn oordeel over deze kast:

De kast is inderdaad geruisloos en het inbouwen van mijn apparatuur was gemakkelijk (op het moederbord na). Er is echter geen handleiding bijgeleverd (ook niet op internet) van wat nou waarvoor dient want van sommige dingetjes weet ik gewoon niet waarvoor ze zijn. Verder vind ik de looks van de kast beter dan ik verwacht had en dat komt door die foto's op de website, waar je denkt dat het beter voor wordt gesteld dan dat het is. :)

Cijfer: 9.0

Zou ik de kast weer kopen: Ja, het is qua design/afwerking/stile precies wat ik zoek.

Heb je nog vragen, dan hoor ik het wel. ;)

Helaas nog steeds geen foto's, aangezien m'n ouders volgende week donderdag pas terugkomen (met de digi camera) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Thanks voor je nieuwe info. :) Even voor de goede orde: geruisloos = stil = je hoort niks? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

mbvisiontt schreef op 22 juni 2004 @ 01:54:
Thanks voor je nieuwe info. :) Even voor de goede orde: geruisloos = stil = je hoort niks? :P
Je hebt stil, en geruisloos.

Stil is een Antec sonata, of welke andere "stille" kast..

Geruisloos is de Nexus Breeze, je hoort (behalve heel zachtjes je HDD's) helemaal niks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Angeloonie schreef op 22 juni 2004 @ 08:38:
Je hebt stil, en geruisloos.

Stil is een Antec sonata, of welke andere "stille" kast..

Geruisloos is de Nexus Breeze, je hoort (behalve heel zachtjes je HDD's) helemaal niks. :)
Nice... :9 Dan ga ik er maar es eentje bestellen nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Zou iemand een paar hele duidelijke pics kunnen plaatsen van de Breeze? Op internet vind je overal de standaardplaatjes en ik wil graag wat meer weten/zien voordat ik die kast ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Een paar foto's uit tijdschriften:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Ben eigelijk ook wel benieuwd.. Wil ook graag een kast die lekker stil is.. Mijn pc staat ook nog geen 50 cm van me vandaan.

Zijn je ouders al terug van vakantie? :P

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Dat zijn dus geen duidelijke pics maar steeds weer dezelfde gare low-res gifjes waar je mee doodgegooid wordt op internet :(.

Ik vraag me trouwens ook af of het zin heeft om die kast te kopen als ik binnenkort mijn pc weer wil gaan upgraden naar een nieuwe P4 met een i915/925 moederbord. Dat is toch het nieuwe BTX-formaat? En vreet deze Breeze dat of kan ik hem dan weer voor 50 euro als "gebruikt" in V&A zetten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.soneraplaza.fi...8,h-9097_a-215999,00.html
net ff deze website gevonden met een aantal goede foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Kep geen idee wat der staat maar de foto's zijn duidelijk! Super dus. Nu nog weten hoe het zit met dat BTX-formaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
BTX duurt nog jaren, zelfs op de laatste Computex waren er slechts een handjevol te bezichtigen, rest was allemaal ATX. :) Gewoon kopen dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Trouwens, voor de bezitter van deze kast: doet jouw 12cm casefan het? Ik krijg de mijne niet aan de praat, wat moet ik doen of is ie kaduuk? :? :'(

Hehe, heb het euvel verholpen: gaas zat tegen de fan aan, wil niet echt helpen... :D Ben erachter gekomen toen ik pissig werd en het ding een zwengel door het rooster heen gaf met een schroevendraaier; hij stond wel weer erg snel stil, hoewel je niks geks hoorde. Nu is de kast dicht en heerscht er een aangename stilte. Nu mijn Reserator nog en ik kom dicht bij 100% quietness. :)

[ Voor 61% gewijzigd door mbvisiontt op 28-06-2004 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent inderdaad niet de enige die de tekst niet snapt :D
ik moet wel zeggen ziet er wel appart uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar ik kan nergens vinden of het nou een midi- of big-tower is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:32
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 17:06:
Misschien een domme vraag, maar ik kan nergens vinden of het nou een midi- of big-tower is?
Ik "gok" een midi-tower :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Wat ik niet precies begrijp, is waarom er voor een kast wordt uitgegaan van bepaalde stilte. Je kan het namelijk ook zelf prima doen :)

• Zalman 400W voeding;
• Zalman 7000CU en dan zorgen dat de fan op nog minder dan het minimale draait (minimaal is 1200rpm bij deze zalman koeler);
• 4 casefans die je ook zo zacht laat draaien totdat je ze niet hoort;
• Seagate hardeschijf
• Zalman passieve koeling op de videokaart en eventueel een fan erop die uiteraard op 5V draait.

En dan zelf een kast erbij zoeken. Resultaat: toch genoeg airflow en koeling, maar dan zelf een eigen kast erbij gekozen. Ik heb zelf gekozen voor de Lian Li PC75B, maar kan gerust ook een andere kast zijn. Stilte en toch zoveel mogelijk eigen keuze :)

Toch moet ik zeggen dat die kast er zeker mooi uit ziet van nexus :)

[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 01-07-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het meeste deel van de kasten alsnog teveel lawaai doorlaat met zulke hardware. Ik heb nu ook een Chieftec case, met daarin een behoorlijk bedrag aan spul om het geluid te dempen, van Zalman fans, tot een Zalman CPU koeler, tot Akasa matten, rounded cable, en de hele reutemeteut, maar het lawaai van voornamelijk 2 harde schijven is niet meer te dempen.

Deze case van Nexus bevat een apart systeem wat toch alle boel dicht heeft, maar.... onderin de lucht aanvoerd volgens een systeem waarbij de warme lucht stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 08:21:
Omdat het meeste deel van de kasten alsnog teveel lawaai doorlaat met zulke hardware. Ik heb nu ook een Chieftec case, met daarin een behoorlijk bedrag aan spul om het geluid te dempen, van Zalman fans, tot een Zalman CPU koeler, tot Akasa matten, rounded cable, en de hele reutemeteut, maar het lawaai van voornamelijk 2 harde schijven is niet meer te dempen.

Deze case van Nexus bevat een apart systeem wat toch alle boel dicht heeft, maar.... onderin de lucht aanvoerd volgens een systeem waarbij de warme lucht stijgt.
Tja dan moet je ook een beetje stille harddisk kopen. Het geluid van hdd is ook bijna niet tegen te houden. En ik verzeker je dat als je een fluitende hdd hebt dat je in die Nexus kast dat ook zal hebben.

Ik heb mijn Maxtor's DX740 recentlijk vervangen (die staan bekend als notoire herriemakers). Ik heb er nu Samsung spinpoint inzitten en die hoor je gewoon niet. Zelfs niet in mijn Chieftec ;)

Wat de Nexus betreft, het is de vraag of de Nexus kast voldoende airflow langs de hdd heeft. Daar is al op verscheidene fora vraagtekens bij gezet.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shuriken schreef op 02 juli 2004 @ 10:59:
[...]

Tja dan moet je ook een beetje stille harddisk kopen. Het geluid van hdd is ook bijna niet tegen te houden. En ik verzeker je dat als je een fluitende hdd hebt dat je in die Nexus kast dat ook zal hebben.

Ik heb mijn Maxtor's DX740 recentlijk vervangen (die staan bekend als notoire herriemakers). Ik heb er nu Samsung spinpoint inzitten en die hoor je gewoon niet. Zelfs niet in mijn Chieftec ;)

Wat de Nexus betreft, het is de vraag of de Nexus kast voldoende airflow langs de hdd heeft. Daar is al op verscheidene fora vraagtekens bij gezet.
Ik heb een van de stillere type harde schijven, maar je hoort ze toch overduidelijk. Voor de een staat stil gelijk aan 6 casefans ipv de gebruikelijke 24, en voor de ander betekend dit dat die ook echt niet wil horen. .. ik ben die laatste :P Het is een utopie, maar toch wil ik die zo dicht mogelijk benaderen.

Het enige wat hielp tegen HD's was de SilentDrive.. met het testrondje had ik al bijna een ei kunnen bakken op de schijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 01 juli 2004 @ 17:18:
Wat ik niet precies begrijp, is waarom er voor een kast wordt uitgegaan van bepaalde stilte. Je kan het namelijk ook zelf prima doen :)

• Zalman 400W voeding;
• Zalman 7000CU en dan zorgen dat de fan op nog minder dan het minimale draait (minimaal is 1200rpm bij deze zalman koeler);
• 4 casefans die je ook zo zacht laat draaien totdat je ze niet hoort;
• Seagate hardeschijf
• Zalman passieve koeling op de videokaart en eventueel een fan erop die uiteraard op 5V draait.

En dan zelf een kast erbij zoeken. Resultaat: toch genoeg airflow en koeling, maar dan zelf een eigen kast erbij gekozen. Ik heb zelf gekozen voor de Lian Li PC75B, maar kan gerust ook een andere kast zijn. Stilte en toch zoveel mogelijk eigen keuze :)

Toch moet ik zeggen dat die kast er zeker mooi uit ziet van nexus :)
Er zijn veel stillere voedingen dan die zalman 400 :) check deze link maar eens: http://www.silentpcreview.com/article28-page3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mijn ouders komen vanavond terug, dus ik kan binnenkort wel wat foto's maken, mocht dit nog nodig zijn..

Moet trouwens wel opmerken dat ik de fan van m'n 9800Pro wel hoor, maar die maakt dan ook echt teringherrie, zet ik die fan stil, dan hoor je niks meer! Toch maar zo'n VGA Silencer kopen misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Angeloonie: Foto's zeker gewenst :)

Van de week heb ook ik een Zalman Wafelijzer gemonteerd op mijn R9800pro en die wordt aardig heet. Verder even een gemodde fan@7v erop geschroefd en nou is ie prima stil. Of ja... hij overheerst de herrie van de voeding niet meer :X

[ Voor 3% gewijzigd door Toink op 03-07-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vind het een prachtige kast om te zien, maar hebben de fans in de voeding capaciteit genoeg om de warme lucht uit de kast kwijt te raken? ik mis eigenlijk een 12 cm opening zoals de antecs hebben.

(Ik zal er ong een gelijke bezetting als Angeloonie inzetten, maar dan wel met een 6800 gt videokaart, met zalman vga blok+fan gekoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb wat zalman zooi besteld, de VGA Cooler en de fan, northbridge heatsink en een Nexus memory heatspreader, ik laat jullie horen of ie met dat spul wat cooler is (mijn CPU is idle iets van 50 oC, stressed 60-63 oC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nexus Breeze Kast besteld voor 160,- (zie pricewatch)
Bij Hardware4you.nl.
Inmiddels ook al thuis bevalt zeer goed,alleen moederbord gaat iets moeilijk
in de kast maar dat is gelukkig maar 1 keer.
Voor de rest heel te vreden over de kast.
En zeker bij de webshop waar ik hem vandaan heb goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Inderdaad, ik had hetzelfe probleem. Vooral als je het weer los wilt halen met die el cheapo prikkers waar je mobo op rust. :( Maar verder wel een lekker stille case! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Angeloonie schreef op 02 juli 2004 @ 19:02:
Mijn ouders komen vanavond terug, dus ik kan binnenkort wel wat foto's maken, mocht dit nog nodig zijn..
Tuurlijk is het nog nodig :P 8)

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 14:23

C0nscious

Mysteryman.

Waar blijven de foto's? :'(

Vooral naar de binnenkant ben ik benieuwd of een combinatie van de MSI k8n neo plus Ati 9800 pro en de Zalman CNPS7000B cpu en Zalman ZM80 gpu koelers een beetje werkt qua airflow/positie etc.

Want aan die combinatie zit ik momenteel te denken, heel eventueel een zalman Reserator1 met deze Breeze(r) kast maar dat wordt me waarschijnlijk net ff te duur plus wat risicovoller met het omstoten van dat reserator geval.

Misschien zijn er mensen die deze specifieke combinaties hebben en er iets over kunnen zeggen?

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
mooie kick ;)

foto's zijn vast wel op internet te vinden, beetje zelf zoeken kan dus geen kwaad :)

http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr=

[ Voor 38% gewijzigd door DutchTSE op 12-08-2004 19:50 ]

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

DutchTSE schreef op 12 augustus 2004 @ 19:47:
mooie kick ;)

foto's zijn vast wel op internet te vinden, beetje zelf zoeken kan dus geen kwaad :)
Als je een beetje het topic had gelezen had je geweten dat het specifiek om Angeloonie's foto's ging omdat grotere, meer gedetailleerde foto's van o.a. de binnenkant van deze kast helaas erg schaars zijn.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Oke, ik heb vandaag mijn Nexus Breeze binnengekregen en ben gelijk gaan sleutelen.

Ik ben verschrikkelijk enthousiast over deze kast, alles ziet er netjes uit. Dit is echt de stilste (luchtgekoelde) kast die er maar te krijgen is. Daarnaast heb ik een Zalman Cu6000 waaier eringezet + FanMate. De Northbridge koeler heb ik eraf gesloopt en vervangen door een blauwe zalman koellichaam.

Ik hoor m'n hele systeem niet meer _/-\o_ . Het is echt superstil. Ik moet kijken naar de ledjes om te controleren of mijn systeem daadwerkelijk aan staat! >:) Absoluut, eerlijk is eerlijk, dit produkt komt echt zijn beloften meer dan na. Echt een verademing om zonder lawaai te kunnen computeren. (Ik had een Aopen HQ45 met de std. Aopen voeding)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Netjes! 8) ----> PICS!!!!!!!11 :9~ :+

Ik heb ff geinformeerd of ik de Breeze ook kan bestellen met de nieuwe Nexus 4090 voeding, net ff wat meer power en stiller. Ben benieuwd. Ook blijf ik hevig twijfelen of ik het zal houden bij een zalman waaiertje of meteen hardcore voor de Reserator. Ik hoor echt alles qua geluid en dan zou het enige geluid nog de hd's (ik heb uberstille seagates) en de 12cm casefan onderin moeten zijn, maar dat zal te verwaarlozen zijn schat ik zo.

Wordt alleen wel prijzig geintje, bijna 400,- voor de kast/psu en koeling alleen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook zo'n Aopen voeding,
andere fan erin en hij is lekker stil.
Meen dat er bij mij een 19db 45m3 Papst in zit.

Vergis je overigens niet in de db waardes die psu's produceren.
"22db idle" zegt geen hout over de herrie die je krijgt als hij echt wat werk moet verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:01:
Vergis je overigens niet in de db waardes die psu's produceren.
"22db idle" zegt geen hout over de herrie die je krijgt als hij echt wat werk moet verrichten.
Das waar. Alleen als hij echt stressed raakt als ik zit te gamen ofzo en dan vind ik een beetje fangeluid niet zo erg. Als ik rustig zit te surfen of wil maffen 's nachts vind ik het wel prettig dat het zo goed als stil is. Compleet stil lijkt me nog steeds onmogelijk, want een beetje airflow lijkt me zowieso nodig. Helemaal als er passief gekoelt wordt en de temp in de kast nog meer van belang wordt.

edit:
Fuck, Nexus Breeze kast kan bij Salland niet geleverd worden met 400W (stillere) voeding |:( , zal wel komen omdat ze dan de hele kast open moeten doen en shit en dan zitten ze met een 3500 voeding zonder retail verpakking...

[ Voor 17% gewijzigd door C0nscious op 13-08-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

C0nscious schreef op 13 augustus 2004 @ 16:19:
[...]

Das waar. Alleen als hij echt stressed raakt als ik zit te gamen ofzo en dan vind ik een beetje fangeluid niet zo erg. Als ik rustig zit te surfen of wil maffen 's nachts vind ik het wel prettig dat het zo goed als stil is. Compleet stil lijkt me nog steeds onmogelijk, want een beetje airflow lijkt me zowieso nodig. Helemaal als er passief gekoelt wordt en de temp in de kast nog meer van belang wordt.

edit:
Fuck, Nexus Breeze kast kan bij Salland niet geleverd worden met 400W (stillere) voeding |:( , zal wel komen omdat ze dan de hele kast open moeten doen en shit en dan zitten ze met een 3500 voeding zonder retail verpakking...
Geloof me, die std voeding in de Nexus hoor jij niet :) Kan je die std voeding van de Nexus niet kwijt in een ander systeem? Koop je voor je Nexus Breeze de 400W-versie. Je hoort de voeding alleen wanneer je met je hoofd achter de voeding komt. Zelfs dan hoor je een geluid van een zacht 'breezje' wind ;)

Ik heb trouwens 3 weken moeten wachten op mijn Breeze via Salland.

[ Voor 5% gewijzigd door I_stealth_I op 13-08-2004 16:45 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

I_Stealth_I schreef op 13 augustus 2004 @ 16:42:

Geloof me, die std voeding in de Nexus hoor jij niet :) Kan je die std voeding van de Nexus niet kwijt in een ander systeem? Koop je voor je Nexus Breeze de 400W-versie. Je hoort de voeding alleen wanneer je met je hoofd achter de voeding komt. Zelfs dan hoor je een geluid van een zacht 'breezje' wind ;)
Hmm, het geluid zal vast meevallen maar alle breezjes helpen natuurlijk :). Is me nu beetje te duur om dan nog eens die voeding erbij te kopen, heb voedingen genoeg liggen hier.
Ik heb trouwens 3 weken moeten wachten op mijn Breeze via Salland.
Damn, dat is wel lang geduld hebben inderdaad, maar nu staat er een 'groen blokje' bij voorraad status, dus dan zal het wel sneller zijn hoop ik? Of had jij ook een groen blokje :/ Ok, rood blokje dus nu, langer dan 2 weken pff :(

edit:
ok, volgens mij zijn er een paar mensjes die adhv dit topic ook een breeze(rt)je bestellen bij salland, de voorraad is verdacht snel ingeslonken. Inmiddels heb ik hem ook besteld maar zeg lekker niet waar 8)7 :P

[ Voor 18% gewijzigd door C0nscious op 13-08-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze site staan interessante reviews van de Nexus voedingen http://www.silentpcreview.com/article28-page3.html Hier krijgen voedingen ook een cijfer voor hoe stil te zijn :) Heb zelf de NX 3500, die is echt uberstil. Mn vader heeft de NX3000 die is ook heel stil, volgens de bovenstaande site zou die nog stiller moet zijn. Ik hoor ze beiden eigenlijk niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C0nscious schreef op 13 augustus 2004 @ 13:47:
Netjes! 8) ----> PICS!!!!!!!11 :9~ :+

Ik heb ff geinformeerd of ik de Breeze ook kan bestellen met de nieuwe Nexus 4090 voeding, net ff wat meer power en stiller. Ben benieuwd. Ook blijf ik hevig twijfelen of ik het zal houden bij een zalman waaiertje of meteen hardcore voor de Reserator. Ik hoor echt alles qua geluid en dan zou het enige geluid nog de hd's (ik heb uberstille seagates) en de 12cm casefan onderin moeten zijn, maar dat zal te verwaarlozen zijn schat ik zo.

Wordt alleen wel prijzig geintje, bijna 400,- voor de kast/psu en koeling alleen :'(
Je zou die HD's dan nog in een Silentmaxx behuizing kunnen doen, dat scheelt behoorlijk in geluid. Niet al het geluid is weg, maar wel veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 12:14:
Je zou die HD's dan nog in een Silentmaxx behuizing kunnen doen, dat scheelt behoorlijk in geluid. Niet al het geluid is weg, maar wel veel...
Ja dat is even afwachten, die seagates maken toch al nauwelijks kabaal. En 3x silentmaxx uit germany is ook weer 130,- of iets in die trant. Weet ook niet of ik plek zal hebben voor 3 5.25" sloten. Eerst maar even de rest van de zooi bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Nog wat meer pics gevonden van http://www.dinside.no/php/art.php?id=105881:

Afbeeldingslocatie: http://www.dinside.no/km_bilde/5/129775.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dinside.no/km_bilde/6/129776.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dinside.no/km_bilde/7/129777.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dinside.no/km_bilde/8/129778.jpg

Dempmateriaal zit dus ook voor de sloten

Afbeeldingslocatie: http://www.dinside.no/km_bilde/9/129779.jpg

Lijkt verdacht veel op de matjes van 2m^2 die bij de gamma te koop zijn voor 10,- per stuk :) Maar hier zit nog een dikkere laag onder volgens mij.

Afbeeldingslocatie: http://www.dinside.no/km_bilde/0/129780.jpg

Onderste casefan, hoog op z'n poten

Afbeeldingslocatie: http://www.dinside.no/km_bilde/1/129781.jpg
Bovenste PSU fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals eerder is vermeld is de nexus breeze wel te krijgen met een 400 watt voeding.
Heb diverse winkels gebeld(zal geen namen noemen) die hem wel kunnen leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Sorry dat ik dit topic omhoog kick, maar ik zit er aan te denken deze case te kopen en ik heb nog m'n twijfels over 2 zaken.
Ik heb een Asus A7N8X-deluxe moederbord en een CNPS7000AlCu koeler, aangezien de CPU aardig dicht tegen de rand van m'n moederbord zit steekt m'n fan ong. 1 cm over de rand heen.
Geeft dit problemen in deze case? Als ik onderstaand plaatjes bekijk lijkt het me zeer close worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.dinside.no/km_bilde/3/129783.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dinside.no/km_bilde/2/129782.jpg
Heeft er toevallig iemand een A7N8X moederbord i.c.m. deze case?
Een ander ding waar ik m'n twijfels over heb is de ruimte bij m'n mobo bij de bodem fan, ik gebruik namelijk de sata aansluitingen op m'n mobo, en deze zitten redelijk dicht aan de onderste rand, zie pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/4700/asus-a7n8x-corner.jpg
En als ik dan deze foto bekijk van de Nexus lijkt het me aardig proppen worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.dinside.no/km_bilde/0/129780.jpg

Maar ik kan dus alleen maar op foto's afgaan aangezien ze deze case nergens in de buurt hebben om hem in het echt te zien en ik hem dus alleen via een webshop kan bestellen. Wie kan me even zekerheid geven of bovenstaande gaat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb de breeze case met 4090 voeding, ik kan es een poging wagen uit te meten hoeveel ruimte je hebt tussen mobo en bottom case fan. Ik kan ook de afstand meten tussen de schroef gaatjes boven en de voeding, dan weet je ook of je mobo derin kan.

Communication without intelligence is noise, Intelligence without communication is irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Bedankt voor je aanbod, maar ik heb inmiddels het zekere voor het onzekere genomen en een andere kast besteld, een Coolermaster Centurion 5 met de nx-4090 voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-09 16:33
Ik zit erover te denken deze case aan te schaffen. Er staat in de productomschrijving 'No. of .5" drives 6 (2 with front opening)', ik tel er maar 3 op de plaatjes. Kan iemand mij vertellen hoe dit zit? Wil er wel meer dan 1 floppy drive en 2 hd's in stoppen namelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.nexustek.nl/images/breeze_vside.gif
hier dus..

[ Voor 16% gewijzigd door Mijulio op 05-02-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijulio schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 12:37:
Ik zit erover te denken deze case aan te schaffen. Er staat in de productomschrijving 'No. of .5" drives 6 (2 with front opening)', ik tel er maar 3 op de plaatjes. Kan iemand mij vertellen hoe dit zit? Wil er wel meer dan 1 floppy drive en 2 hd's in stoppen namelijk.

[afbeelding]
hier dus..
Een erg late reactie, maar aangezien ik ook m'n mening over deze kast wil geven ook maar even aan antwoord. De kast is exact zoals op de foto hierboven. Je kunt er nog een rek onderhangen waardoor je meer dan 3 fdd/hdd's in de kast kwijt kan. Dat rek zit er standaard niet bij.

Verder ben ik zeer tevreden over deze kast. Hij is echt stil, werkt prettig en ziet er zeker in het donker sfeervol uit door de oranje leds. De buitenkant is wel krasgevoelig. Airflow in de kast is goed, m'n hd's zijn nog nooit zo goed gekoeld geweest. Erg lage temps al met al.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDplayboy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 20:24
Ik ben zeer geinteresseerd in deze case. Vraag me alleen af of die Nexus 400W-voeding het gaat halen bij mij.

Dit komt er namelijk in:
Moederbord:      ASUS A8N-Sli Deluxe
CPU:                AMD Athlon 64 4000+ (Socket 939)
Geheugen:        2 Gb RAM [Corsair],
Opslag:            2 SATA Seagate Barracuda's 7200.7 [in Silentmaxx HD-Silencers 2.0]
Videokaart:       XFX 6800GT Ultra
Geluidskaarten: SB Live! [of iets nieuwers] om te gamen
                        Echo MIA [prof. geluidskaart] voor muziekproductie
Removable:       Plextor DVD-drive [misschien recorder]

De CPU en GPU wil ik gaan koelen middels de Zalman Reserator 1.
Ik weet niet zeker of die 400W van Nexus het dus gaat halen. Als alternatief heb ik de Seasonic S12 400W op het oog. Ook 400W, maar stukken efficienter. Misschien kunnen jullie me overtuigen van de powerrrrr/stilte/efficiency van die Nexus 400W???
:*)

edit:
Hoeveel airflow heb ik nog nodig wanneer ik waterkoeling gebruik? Voor m'n HD's, Northbridge, de nVidia chipset op het moederbord, dat zijn niet de meest hitte-opwekkende dingen toch?

En in hoeverre klopt dit??? -> Volgens deze pagina van SilentPCreview blijkt dat ik met 200W al zeker genoeg moet hebben.

[ Voor 54% gewijzigd door BigDplayboy op 11-04-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:17
@ BigDplayboy

Die NX-4090 moet het allemaal makkelijk kunnen trekken. Zorg ervoor dat je van je leverancier een 24-pins kabel erbij krijgt (kan hij nl ook erbij krijgen)

Airflow zou ik zeker in de kast behouden: die 2x 120mm (in voeding en onderin de kast) zorgen ervoor dat moederbord en harddisks ook netjes in een koele omgeving kunnen functioneren. Of je een Resator moet gebruiken voor je proc en videokaart is een persoonlijke keuze: mijn ervaring is dat het een boel geld is, voor een beetje extra stilte (tov goede stille luchtkoeling), daarbij is een resator wellicht wat onderhouds-gevoeliger (ratelende pompjes-verhaal e.d.)

@ Henkyfox: tweede rek zit al een tijdje (vanaf november 2004?) standaard bij de Breeze. De krasgevoeligheid is bij de tweede generatie een trouwens een heel stuk beter: de zwarte panelen zijn nu mat uitgevoerd (mooier ook :))

Vragen kun je overigens ook vuren naar info@jpfcomputing.nl: distributeur van Nexus, vrees dat je met mij te maken krijgt :X

Love Hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDplayboy
Wat een klotezooi weer zeg! Besef net (hij staat nog in bestelling) dat die Nexus Breeze-case 2 a 3 cm te hoog is, om in m'n kast te passen. Laat me raden, er is vast op geen enkele manier mogelijk 2 a 3 cm van de hoogte af te snoepen bij deze kast?

[ Voor 12% gewijzigd door BigDplayboy op 16-04-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Jawel hoor, maar daar wordt de case niet mooier van >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDplayboy
mbvisiontt schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:09:
Jawel hoor, maar daar wordt de case niet mooier van >:)
Dat boeit me dus echt niks, als ie maar stil blijft. Hij staat in een kast, dus ik zie 'm niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
BigDplayboy schreef op woensdag 20 april 2005 @ 17:41:
[...]

Dat boeit me dus echt niks, als ie maar stil blijft. Hij staat in een kast, dus ik zie 'm niet
Dan kun je van de bovenkant de linker en rechterzijde eraf flexen, dus de rechtopstaande zijdes zeg maar. Dan blijft het foam intact alleen wat minder case. ;) Mocht het dan nog niet passen, dan kun je de voetjes eraf halen, scheelt ook weer een halve cm ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:12
Ik zit te twijfelen over deze kast of een Antec Sonata Lifestyle, is deze nu echt veel stiller, want hij is wel bijna 60 euro duurder....

En kwa voeding, is dat model van Nexus (4090) wel een goede voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
De nexus 4090 is een prima voeding. Ik ben er wel blij mee. De sonata vond ik in elk geval minder stil qua voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDplayboy
LordLynx schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 12:08:
Ik zit te twijfelen over deze kast of een Antec Sonata Lifestyle, is deze nu echt veel stiller, want hij is wel bijna 60 euro duurder....

En kwa voeding, is dat model van Nexus (4090) wel een goede voeding?
Tja, ik heb een 20-pins voeding gekregen, terwijl ik een 24-pins voeding wilde, dus die Nexus-voeding gaat er bij mij meteen uit. Dus voor mensen met een 24-pins moederbord, is het noodzaak om hier specifiek om te vragen, want "ze" doen er automatisch een 20-pins voeding in voor je; of krijg je er helemaal geen 24-pins voeding bij zelfs als je er om vraagt...
Heb nu zelf een Seasonic S12 besteld uit Amerika, als we dan toch een nieuwe voeding halen, dan maar meteen een van de betere :)

[ Voor 17% gewijzigd door BigDplayboy op 09-05-2005 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeepee
@ BigDplayboy:

Op een NX-4090 kun je een verloopje zetten naar 24pin: er is voor gekozen om hem standaard met een 20-pin uit te voeren.

Overigens zou je dat verloopje gewoon bij je kast moeten krijgen. Wordt dit op een of andere manier geweigerd door de leverancier, dan kun je het kabeltje door ons nagestuurd krijgen.

Love Hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 14:50
een leuke kast, maar ik heb er toch niet voor gekozen omdat hij niet zo mooi is...
ik heb de TT Shark Silver edition genomen, viel qua stilte redelijk tegen... -stom- :'(
de breeze heb ik wel eens horen draaien, en beviel (achteraf) best goed...

jammer... maar ik vind m niét mooi...!

offtopic:
hij is wél kindvriendelijk (rounded corners:P)

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bequite voedgin gehad, en die hoorde je helemaal niet, je moest je oor er naast leggen voordat je hem pas hoorde(is 16Db ), in combinatie met 2 coolermaster 13Db 80mm fannetjes en de VF700-cu en 7000-CU op 5v (iets lager doordat er een zalman fancontroller tussen zit) . mijn pc staat in mijn kamer, 1 meter van mijn bed, en als ik sliep hoorde ik hem niet. Nu heb ik er een Tagan 480W voeding erin zitten, en die maakt meer lawaai, ik vond ook dat de bequite voor een betere airflow zorgde.

dus als je een stil systeem wil, moet je dat deon (ik heb geen last van dat de 7000-cu bromt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDplayboy
Sjeepee schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:46:
@ BigDplayboy:

Op een NX-4090 kun je een verloopje zetten naar 24pin: er is voor gekozen om hem standaard met een 20-pin uit te voeren.

Overigens zou je dat verloopje gewoon bij je kast moeten krijgen. Wordt dit op een of andere manier geweigerd door de leverancier, dan kun je het kabeltje door ons nagestuurd krijgen.
Dat had ik dus gevraagd, maar hun hadden niet jpfcomputing als Nexus-distributeur; ze zeiden dat de kast met die 20pins voeding geleverd werd en daarmee af. Dus toen heb ik me meteen die Seasonic uit Amerika besteld, is ook nog eens een flink stuk efficienter...
Wie ze [Azerty Hardware] wel als Nexus distributeur hebben is mij overigens niet bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeepee
Das dan stom van hun distributeur (of van hun :X). Als je alsnog een kabeltje nodig hebt, mail dan even je gegevens: sturen wij er eentje na. Geen prob.

Love Hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDplayboy
Sjeepee schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 08:47:
Das dan stom van hun distributeur (of van hun :X). Als je alsnog een kabeltje nodig hebt, mail dan even je gegevens: sturen wij er eentje na. Geen prob.
Da's heel aardig, maar ik heb vorige week m'n 24-pins Seasonic S12 voeding al binnengekregen
Evengoed bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
BigDplayboy schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:24:
[...]
Da's heel aardig, maar ik heb vorige week m'n 24-pins Seasonic S12 voeding al binnengekregen
Evengoed bedankt _/-\o_
Jij hebt dus ervaring met de Nexus 4090 én de Seasonic? Vertel eens, lawaai enzo O-) (slightly offtopic)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDplayboy
Uhm tja, beiden nog niet eigenlijk :S ... Heb momenteel een halve nieuwe computer hier liggen, moet nog processor, geheugen en videokaart kopen.
Maar ik weet niet of het veilig is om een voeding gewoon zo aan te kunnen zetten zonder iets aan te sluiten, anders kan ik dat eens doen en gewoon even heel simpel luisteren welke het meeste lawaai maakt en dat hier posten [zonder metingen te gaan doen ofzo] ...
Volgens wat snuffelwerk op internet is de seasonic in ieder geval stiller en efficienter [lager stroomvebruik vanwege een effecientere stroomomzetting] t.o.v. de Nexus 4090. Maar dit moet ik zelf dus nog in de praktijk gaan ondervinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Oké, hou ons op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjeepee schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 08:47:
Ik denk niet dat dit met hun distributeur te maken heeft hoor :+ :+ :+
De winkel waar deze nexus voeding gekocht is zou het moeten opmerken bij de bestelling, of een notitie bij de website erbij zetten (lijkt mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 11:21
Heeft iemand nog een mooi plaatje van zijn geïnstalleerde systeem? Want ik wil graag een kast met veel ruimte en ik kan nergens een goed plaatje vinden. En hoeveel HD's kan je nou installeren? Want ik wil minstens 4 kunnen installeren (met oog op de toekomst --> kleine RAID opstelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de laatste Nexus Breeze uitvoeringen zit een extra hdd-bracket (alleen in nederland)
Ik kan hier geen plaatje van vinden atm..
Op de meeste plaatjes die nu online staan kun je 3 hdd's proppen, met de extra hdd rack kun je er nogmaals 3 kwijt. 4 hdd's is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCOW
oke dat is wel mooi dan. Maar is er dan nog genoeg ruimte om de kabels netjes aan te sluiten en weg te werken? echt irritant dat er zo weinig plaatjes van te vinden zijn, vooral plaatjes waarin alles ingebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week m'n kast eens opengehaald en daar merkte ik pas dat ook ik zo'n extra bracket heb |:(
Mijn inziens is er genoeg ruimte voor alle kabels. Het 'probleem' bij mij is de grootte van mijn videokaart. M'n Asus Ti4200 is erg lang zodat de airflow niet optimaal is. Desondanks zijn mijn temps perfect. Ik zal kijken of ik op korte termijn foto's kan maken van mijn kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij enkele foto's, ik hoop dat ze niet te nutteloos zijn.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.mirror.twistspace.com/img.php?/G230Y215B01D/BE25886X80JS/JPEG/1117998299//539t
Afbeeldingslocatie: http://picserver.mirror.twistspace.com/img.php?/9N35F49DL7C8/8FNF252T6898/JPEG/1117998299//539t
Afbeeldingslocatie: http://picserver.mirror.twistspace.com/img.php?/71ZYBN63M4X3/1Z356OSFXC9X/JPEG/1117998300//539t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCOW
Zijn zeker niet nutteloos :). Maar als ik 't zo zie vind ik de kast wel net iets te krap, dus ga ik wel voor 'n ander :).

Mijn broertje vindt de kast wel prima en besteld 'm. Ben alleen benieuwd hoe dat zit met de cd-rom enzo, je moet wel ervoor zorgen dat je een zwarte cd-rom en floppy hebt?

[ Voor 45% gewijzigd door RemCOW op 12-06-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemCow schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:41:
Zijn zeker niet nutteloos :). Maar als ik 't zo zie vind ik de kast wel net iets te krap, dus ga ik wel voor 'n ander :).

Mijn broertje vindt de kast wel prima en besteld 'm. Ben alleen benieuwd hoe dat zit met de cd-rom enzo, je moet wel ervoor zorgen dat je een zwarte cd-rom en floppy hebt?
Persoonlijk vind ik de kast ruim genoeg, maar iedereen zijn keuze natuurlijk.
Uiteraard is het mooier als je een zwarte drive hebt :Y)
Bij de Breeze zit een speciale CDROM cover waardoor het lijkt alsof je drive echt onderdeel van de case is, best cool gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCOW
Dat is wel cool idd :-)

Mijn broertje heeft 'm nu geïnstalleerd.
Nu viel het me op dat er geen euhm.. ja hoe noem je dat ook alweer. Zijn moederbord porten (ps/2, serial, onboard audio en al die shit) zit geen stuk van de kast omheen, dus niet speciale gaatjes waar de ps/2 porten doorheen steken. Zo'n cover zit niet bijgeleverd bij de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 07:48

N00bDaan

De N00b.

Die onderste casefan is een lekkere stofgraaier. Filter of geen filter...

I cna tpye 300 worsd pre minute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel dat de Nexus Breeze uitvoering in Nederland een extra hdd rack heeft waar je nog eens 3 hdd's in kunt plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemCow schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:34:
Dat is wel cool idd :-)

Mijn broertje heeft 'm nu geïnstalleerd.
Nu viel het me op dat er geen euhm.. ja hoe noem je dat ook alweer. Zijn moederbord porten (ps/2, serial, onboard audio en al die shit) zit geen stuk van de kast omheen, dus niet speciale gaatjes waar de ps/2 porten doorheen steken. Zo'n cover zit niet bijgeleverd bij de kast?
Dat zit geleverd bij je moederbord. Misschien dus even uit je oude kast trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
N00bDaan schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:15:
Die onderste casefan is een lekkere stofgraaier. Filter of geen filter...
Alle inzuigende fans zijn stofgraaiers... En ik heb onlangs mijn case op de zijkant gelegd na een jaar ofzo en het viel allemaal reuze mee. En daarbij doet de filter zijn werk goed want in de case is het "mannetjes-in-witte-pakken" environment. :+

[ Voor 3% gewijzigd door mbvisiontt op 24-06-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCOW
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:43:
[...]

Dat zit geleverd bij je moederbord. Misschien dus even uit je oude kast trekken
Bedacht ik me later inderdaad. Zal es checken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 18:26
Hier mijn bevindingen van de Breeze kast:

Heb nu ongeveer een jaar deze kast, heb dus de eerste versie met 350W voeding.
Heb ook een metalen roosterfiltertje onder de kast, volgens mij is dat bij de nieuwere
vervangen voor een afneembaar plastic behuizing met filter.

Heb m'n pc op m'n slaapkamer staan, en houdt de pc nogal eens 's nachts aan staan.

Dit heb ik er een tijd lang in gehad:

Moederbord: ASUS A7NX8-deluxe
CPU: AMD Athlon XP 2600+ met Nexus AXP-3200 koeler
Opslag: 1 SATA Maxtor 300GB
Videokaart: Sapphire 9800 pro met Arctic Silencer

Geluid was in vergelijking met m'n oude kast en voeding al een grote vooruitgang.
Overklokken van de processor naar 2300mhz bleek voor de geluidsproductie niet zo
bevordelijk te zijn; daardoor ging de fan van de voeding een stuk harder werken.

Sinds kort heb ik m'n moederbord vervangen voor een A8V-deluxe met A64 3000+ venice en twee nieuwe koelers van Zalman, de CNPS-7700 12cm CPU cooler en de VF-700 koeler voor op de videokaart. Processor draait stabiel op 2400mhz op 1,4v; met RMclock aan op 1066mhz met 1,1v.

Vooral door de CNPS-7700 en de cool&quiet functie bij ruststand is m'n pc nog een stuk stiller geworden, omdat de voeding weinig vermogen hoeft te leveren en de fan dus op een laag toerental draait. Zet je de processor/videokaart aan het werk, dan gaat de voeding wel meer lawaai maken.

Binnenkort wil ik m'n harde schijf in gaan pakken met de nexus drive-a-way, om m'n systeem nog stiller te krijgen. Mischien ook een zwaardere voeding, m'n NX3500 maakt nu het meeste geluid; de NX4090 blijkt stiller te zijn, ook wanneer het energieverbruik stijgt. Maar binnenkort komt er een NX5000 500W voeding uit, weet alleen niet of die nog stiller zal zijn.

Ook over de service ben ik zeer tevreden, de 7cm fan van de AXP-3200 koeler ging na verloop van tijd een schurend geluid maken; de olie was er uit gelopen. Mailtje gestuurd naar Nexus en ik kreeg een gewoon een nieuwe fan thuisgestuurd van ze, zonder maar een aankoopbewijs te hebben laten zien.

De ideale combinatie vind ik de producten van Nexus en Zalman, heb m'n pc qua geluid bijna helemaal naar m'n zin. In een volledig stille kamer hoor je altijd nog wel de luchtstroom, wil ik nog minder geluid dat wordt het overstappen op waterkoeling. Nog mooier is de speciale passieve kast van Zalman uiteraard, maar die kost een paar centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik ook een Nexus Breeze-kast, met 400 Watt-voeding. Hij maakt de belofte dat hij stil zou zijn inderdaad waar! Ik ben erg tevreden over deze kast, maar raad wel aan om dan ook stille componenten in de kast te gebruiken. Anders heeft 't niet zoveel zin natuurlijk. Het geluid van de fan onderin en van de voedingsfan zijn bijna onhoorbaar. Het enige nadeel van deze kast is dat IDE-drives behoorlijk kunnen gaan resoneren. Ik heb een stille dvd-romspeler (MSI D16), maar mijn dvd-brander (NEC 3540) trilde behoorlijk. Na wat geschuif met de kast en het 'stijver zetten' van de kast is dat nu gelukkig verholpen. Mijn pc is echt stil _/-\o_

Het idee achter de Nexus Breeze is natuurlijk het schoonsteeneffect:

Afbeeldingslocatie: http://www.nexustek.nl/images/nexus_breeze_ill.gif

Omdat ik vond dat de fan onderin niet goed genoeg in staat was om koude lucht aan te zuigen, heb ik de kast op een houten plateau geplaatst. In dat plateau zit een gat gezaagd op de plek van de kastfan onderin en er zit een gat aan de achterkant. Op die manier wordt er lekker veel lucht naar binnen gezogen. Het werkt prima. Als je een A4'tje of je hand tegen de achterkantopening legt, merk je dat er lucht naar binnen wordt gezogen. Aardige tweak-tip, toch? :) De temps van mijn CPU en mobo liggen idle volgens mijn BIOS net boven de 30 graden Celsius, met de CPU-fan uitgeschakeld. Als ik deze inschakel, dalen de temps circa drie graden.

Hier twee plaatjes van het houten plateau:
http://members.fortunecity.de/menno/voorkant (zet er vervolgens zelf .jpg achter)
http://members.fortunecity.de/menno/achterkant (zet er vervolgens zelf .jpg achter)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 18:26
Sinds kort is de Breeze kast ook leverbaar met de NX-5000 500W voeding. En de 12cm fan onderin is in snelheid regelbaar van 1000 tot 1600rpm. Deze uitvoering is dus aan te raden als je een zware configuratie hebt. Beste keuze voor een stille pc blijft de kast met 400W voeding, deze is in idle toch wel een stuk stiller dan de 500W voeding.

Heb laatst een Nexus drive-a-way harddisk silencer gekocht om m'n Maxtor 300gb HDD nog wat stiller te krijgen maar dit blijkt achteraf een miskoop. M'n harde schijf gaat tikken omdat die te warm wordt. Haal ik het deksel van de silencer, dan kan de warmte wel weg, geen getik meer.
Dit is ook wel een nadeel van de kast, het is niet mogelijk een fan te plaatsen die de harde schijf kan koelen. Ik heb maar een enkele schijf, maar als je meerdere schijven hebt zal dit best wel eens een probleem kunnen worden.
Pagina: 1 2 Laatste