Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
Maar heb jij geluidsbestanden of filmpjes van de Vliegende Panters??
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
EDIT: maareh, is dit niet meer iets voor het offtopic-forum?
Ennuh, niemand over die voeding:?
* FragDaddy heeft ook de voeding achterop zijn HX-08

(de voeding achterop opdat de 'grote' fan bovenop meer lucht kan aanzuigen)

(hier zie je de kabels aan de 'onderkant' van de voeding naar buiten komen)
ik heb de voeding er gewoon uitgehaald. de uitgang van de kabels (naar moederbord, harddisk etc) 'verplaatst' naar de onderkant van de voeding (de kant met dat rooster) en de voeding met dat rooster weer vastgezet aan de kast (met schroefjes en tie-rips). dat rooster valt precies over het gat waar de voeding uitkomt, zodat de fan van de voeding nog helpt met extra koeling.
P.S. let er bij de montage van de voeding achterop goed op dat je zijpanelen weer op je kast kunnen (die zijn aan de achterkant een centimeter omgebogen..) dat was het enige dat ik de 1e keer verkeerd deed. nou voeding iets verplaatsen en voila.. klaar is FragDaddy)
als je meer info/plaatjes wilt, stuur maar een mailtje of ICQ maar..
Have a wheelie good weekend!
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik heb hem ook op m'n kast liggen.
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
nou. simpel, doordat die vage voeding niet meer in de weg zit, kun je een veel betere luchtstroom in je kast krijgen!mag ik ook vragen wat voor nut dit heeft?
(en ik zeker, want bij mij staat er een 220volt 12cm fan lucht uit de kast te zuigen.. en met die voeding ervoor lukt dat niet zo best..
ook wordt de voeding zelf warm, en zorgt dus zelf ook nog eens voor extra hitte in de kast
jkortom, met die voeding buiten de kast wordt de temperatuur in de kast weer een paar graadjes lager
huh?! nee. 12mm is idd niet zo groot
Verwijderd
12 mm das niet zo groot hèOp donderdag 21 december 2000 15:45 schreef FragDaddy het volgende:
[..]
en ik zeker, want bij mij staat er een 220volt 12mm fan lucht uit de kast te zuigen..
Wat ik heb gedaan om m'n casetemp ca 3C boven kamertemp te houden is:
- 12cm 220V intake fan aan de voorkant (onder)
- air-duct op de CPU koeler
- fans op de CPU koeler omgedraaid zodat ze de warme lucht via de air-duct naar buiten blazen.
- nog een ventilatortje geplaatst om m'n Atlas-IV koel te houden die bovenin vertoeft.
- 1 afdek plaatje weggehaald bij de PCI sloten omdat de 12cm intake fan z'n druk anders niet goed kwijt kan
Let wel: je mag van mij best die voeding buitenop plaatsen, maar ik betwijfel of mijn setup nog verbeterd kan worden. Hoeveel graden C verlaging haal je met jouw setup vergeleken met voeding intern?
Voor foto's, zie m'n website. (BTW: op de foto's is alles aangesloten, mocht je je afvragen waar alle kabels lopen:))
Als je dit nou echt perse wilt, kun je de voeding nog altijd 90 graden kantelen. De kast wordt dan wel wat dieper, maar de voeding zal dan niet meer iets afdekken.k*t, voeding moet of over de fan roostertjes (waar ik ook fans heb) of over de mobo tray... dat gaat dus puzzelen worden in de vakantie
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
en dus niet om drives te koelen..
(een zo hoog mogelijke airflow kun je volgens mij halen door zoveel mogelijk obstakels (like voeding, bekabeling etc) eruit te halen !
ofniet ?
Waar het echt om gaat is de boel koel houden
Geen last van verstoorde airflow, plaats voor extra fans en ziet er wel tof uit.
Alleen wel uit kijken voor kortsluiting.:)
Dubbelpost
:(:(
Misschien kan ik m'n voeding als het ware naar achteren trekken, en dan aan de voorkant vastschroeven ipv de achterkant...
Ik heb aan de voorkant onderin mijn cheapass bigtower het plastic weggeslepen en in het metaal erachter (het eigenlijke frame) een gat geslepen voor een 120mm Ys-tech fan. Links van de aansluitingen voor muis en toetsenbord (of rechts, van achter gezien) heb ik een 80 mm Sunon geplaatst en het resultaat: kasttemp=kamertemp*D
AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT
Daar zat ik ook aan te denken.Op zondag 24 december 2000 00:04 schreef Demoniac het volgende:
Misschien kan ik m'n voeding als het ware naar achteren trekken, en dan aan de voorkant vastschroeven ipv de achterkant...
De fan in de voeding helpt dan alleen niet meer mee met lucht uit de kast zuigen, maar het is wel een goede manier om niet de fanroosters of tray te blokeren
Een cliche is ooit origineel begonnen
Daarom 2 ideetjes:
Idee 1: Enermax voeding kopen
Idee 2: Delta/Sunon/andere sterke fan in de voeding bouwen
Mij lijkt de 2e persoonlijk de beste (lees: goedkoopste) dus denk dat ik dat ga doen
zet er aan de zijkanten eventueel nog een paar leuke fans op die koude lucht blazen over het geheel, schroef et aan de muur en ze je raam open... klinkt misschien erg simpel, en misschien vindt je het niet mooi, maar een ding is gegarandeerd: kasttemperatuur = kamertemperatuur
Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'
Nee, maar die van mij kan dus niet zo ivm case fans bij de roostertjes daarboven:(Op maandag 25 december 2000 20:14 schreef FragDaddy het volgende:mh. zo lelijk is mijn oplossing toch niet ? zie foto's in eerdere post
Precies! En de voeding zitten roostertjes in aan ondrkant, die zuigt ook warmne lucht weg bij de proc. en meteen naar buieten, anders blijft de warme lucht nog in de pc. En ik heb er ook 2 casefans zitten (sunons), dus mijn keus is snel gemaakt...;)Op dinsdag 26 december 2000 12:10 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Nee, maar die van mij kan dus niet zo ivm case fans bij de roostertjes daarboven:(
(zoals bovenop ipv achterin)
maar nog ff: je kunt natuurlijk de voeding ook gewoon RECHTSTANDIG naar buiten schuiven.. dus dat de stekker nogsteeds gewoon achter de pc uitkomt en dus zonder de voeding te draaien.. dan moet je alleen wel ff de onderkant van de voeding dichtplakken en de achterkant van de voeding (waar de draden IN de kast uitkomen) openslopen.. zodat die fan in de voeding nog nut heeft..
verder gewoon de voeding vastzetten en je zit niets in de weg.. (is alleen wel wat lang misschien zo'n voeding dus misschien wat minder mooi gezicht)