[PHP] Remote filebeheer tooltje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik moet voor school de volgende opdracht maken, dit moet echter gebeuren dmv een webapplicatie waar ik tot op heden geen kaas van heb gegeten. ik ben alleen bekend met object georienteerd programmeren zoals visual basic en pascal. de opdracht luidt als volgt:

Ontwerpen en bouwen webapplicatie voor remote filebeheer:
Ontwerp en bouw een prototype van een webapplicatie waarmee het mogelijk is remote filebeheer te doen. Remote filebeheer betekent dat op de targetmachine in elk geval een directory listing opgevraagd kan worden, dat files gecopieerd kunnen worden, dat files gedelete kunnen worden en dat files ingezien kunnen worden.

Heeft iemand tips e.d. om mij op weg te helpen, misschien een voorbeeld tooltje, het is namelijk niet de bedoeling om een stuk code te gaan copy pasten ik wil er namelijk zelf iets van leren :)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Kan je dat niet in bv. .NET doen? PHP kan je trouwens ook OO in programmeren als je wil dus dat mag geen probleem zijn, als je model goed is, tja dan kan je imho zo de "grammatica" van PHP er bij zoeken :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je het met PHP maakt, zou ik op http://nl3.php.net/manual/en/ref.filesystem.php
rond kijken, en daar vooral ook commentaar goed lezen, er staan vaak handige stukjes tekst / code in voor als je er niet uit komt.

Success :)

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.php.net/manual/en/langref.php

Als je deze documenten even globaal doorleest, dan weet je hoe alles in PHP werkt. Aangezien je zegt dat je al ervaring hebt met programmeren, zal het niet lang duren voordat je dat door heb.
Daarna moet je wat gaan lezen over streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

dit moet echter gebeuren dmv een webapplicatie waar ik tot op heden geen kaas van heb gegeten. ik ben alleen bekend met object georienteerd programmeren zoals visual basic en pascal
:? Het een sluit het ander niet uit. een webapplicatie is in principe alleen een bepaalde presentatievorm; OOP is een manier van programmeren. Je kan best webapplicaties ontwikkelen in een OO-taal; dit sluit elkaar niet uit. Visual Basic is verder nogal vaag; welke bedoel je? VB6? 't is discutabel of dit volledig OO is; VB.Net gaat daarentegen al een stuk verder.
Heeft iemand tips e.d. om mij op weg te helpen,
Wat zoek je dan concreet voor tips? op www.php.net zijn een aantal functies gedocumenteerd. Verder staan er voorbeeld tooltjes op bijvoorbeeld www.hotscripts.com :)

[ Voor 56% gewijzigd door gorgi_19 op 23-05-2004 11:51 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
Dit soort dingen kunnen ook allemaal met ftp, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:55
Als je dat script op een linux machine gaat draaien, moet je er wel voor zorgen dat je de goede rechten hebt op de mappen en bestanden waarmee je gaat werken. Daar heb ik ook last van gehad.

Ik denk dat je het beste kan beginnen met readdir.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 10:13

glashio

C64 > AMIGA > PC

Zo'n vraag/request lijkt er veel op [PHP] - Recursief FTP doorlopen misschien dat je uit die draad nog wat info kan putten :)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Pagina: 1