Toon posts:

Dell moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een vraagje, en vroeg me af of iemand er hier een antwoord op kon geven.
Ik ben van plan een nieuw bakkie te gaan kopen van ongeveer 2500 euro, en nou was ik een beetje aan het rondzoeken (heb op tweakers al iets in elkaar gezet), en kwam ik op een gegeven moment bij een best wel mooie Dell Dimension 8300. Ik hoor jullie nu allemaal al vloeken, maar luister nog even.
De specificaties waren als volgt:

p4 3,2 800mhz
1gig ram
2*74gb 10k rpm hd's
ATI 9800XT 256MB
20" 16 ms TFT (dit is hetzelfde scherm als ook gereviewed op tweakers, dat was een iiyama geloof ik)
Creative Audigy 2
etc.

En dit alles voor 2600,-

Het scherm alleen al kost op de dell site zelf 1100,- en de iiyama 20" 16ms tft is in de pricewatch net onder 1000,-

Nou will ik natuurlijk geen Dell kast in mijn huiskamer (of waar dan ook anders in mijn huis), dus dacht ik, bouw ik die mobo en toebehoren gewoon om naar een mooi ATX kastje....
Heb ik dus een beetje rond zitten kijken op het net, maar niemand die dat volgens mij wel eens doet. wel een heleboel over PSU's enzo, maar daar was wel omheen te werken met een adapter... Heeft iemand hier enig idee of de Dell Dimension 8300 moederborden ATX zijn? of ik ze kan overzetten naar een andere kast. En weet iemand wat meer over de kwaliteit van deze machine?

ik hoor het graag

Thx

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 09:32 ]

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:08
het moederbordbord is gewoon atx, dell moet zich gewoon houden aan de atx-standaard, maar volgens mij gebruiken ze eigen voedingen, dus niet standaard.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:20
Ik denk dat je garantie dan wel vervalt.

Dell gaat geen aparte mobo's laten ontwikkelen puur voor dell, dus die moeten gewoon in iedere atx-kast passen.

En met die kwaliteit zit het wel goed.

[ Voor 67% gewijzigd door Dekaasboer op 23-05-2004 09:37 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
De machine die jij daar noemt is een fraai stukje hardware. :) En, aangezien het een Dell is krijg je dus ook een degelijke machine. Ik zie dus niet helemaal in waarom je die moeite zou nemen. Het zijn mooie, goede kasten met een op maat gemaakt koelsysteem, waar dus niets van heel blijft als je het over bouwt.

Verder betwijfel ik of je alles zomaar uit die kast krijgt, aangezien Dell niet echt standaard schroefjes e.d. gebruikt. Zo heb ik hier al een wat ouder model staan waarvan het moederbord met een soort van popnagels in de kast vast zit.

Tja, en mocht dit alles je niet tegen houden, dan is er ook nog de garantie die vervalt. Dus, mijn tip: Lekker in die Dell kast laten zitten, het zijn prima machines, en zeker dat model dat jij op het oog hebt.

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
Wat je voor ogen hebt is een geweldig systeem, ook voor dat geld hoor. Je krijgt er overigens een losse Raid kaart bij, hier zit geen onboard raid op. De huidige voeding die erop zit is een gewone ATX voeding. Hij is volgens de specificaties 250W. Maar geen zorgen, ik heb een sortgelijke configuratie en kom er zonder problemem mee uit. Heb er nu tijdelijk 2 dvd writers inzitten en ook nog eens 3 harde schijven en de 9800xt. Retestabiel.

Wat ik wel een teleurstelling vond is dat je dit systeem NIET kan overklokken. Zowel hardware als softwarematig niet. De PLLis voor de diverse progjes onbekend, en er zitten geen sensors op.

Het einige probleem met dit mobo is dat de aan/uit/reset knop niet standaard is. Die zit met een soort kleine ide stekker aangesloten en ook de usb en audio aan de voorkant zitten met dezelfde stekker verbonden. Ik heb nog nergens een schematje kunnen vinden over hoe deze in elkaar zit. Ik wou er namelijk een P4C800E inzetten maar dat past dus niet qua aan uit knop maar ook qua aantal pci sloten niet.

Maar waarom zou je een andere kast willen, het is voor ieder anders maar ik vind het een erg fraaie kast en hij is erg stil. De kast is wel erg zwaar.

[ Voor 7% gewijzigd door johoo op 23-05-2004 11:54 ]

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dell = cloon computer. Ik heb een oud Pentium IV bord gewoon in een M-ATX kast van Enlight gezet en geen enkel probleem. Ik heb de voeding voor de zekerheid ook in de Enlight kast gezet vanwege de stroomconnector die ik extra nodig had maar werkt wel prima en die oude Dell kast heb ik hier staan en daar zit weer een AMD moederbord in met een Sweex 650w voeding. Geen enkel probleem ALLEEN de frontconnector is anders. Even een beetje ombouwen en het werkt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-08 08:01
Gewoon zelf de onderdelen on-line bestellen, en er een mooi kastje bij zoeken.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

T i M schreef op 23 mei 2004 @ 20:51:
Gewoon zelf de onderdelen on-line bestellen, en er een mooi kastje bij zoeken.
Kom je waarschijnlijk duurder uit, denk ik.
En dat was de vraag ook niet. :p

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik heb een paar dingen te zeggen. Ik heb zelf ook een Dell 8300 en het bevalt me perfect. Mijn configuratie: P4 3.0Ghz, 1G RAM, 128mb Radeon9800pro, Audigy 2, 200GB harddisk en een 18,1 TFT scherm. De prijs was ongeveer 2300 euro en dat was in december, kortom 6 maanden geleden. Kijk bij Dell heel goed uit met bestellen. Je hebt namelijk van de 8300 een paar soorten modellen uitgerust met verschillende standaard configuraties. Je kunt wel je eigen aanpassingen maken. En nu komt het belangrijkste: het basismodel bepaalt je prijs. Als je het verkeerde model kiest van de 8300 dan betaal je meer voor je computer dan dat je uitgegaan was van een ander model terwijl er hetzelfde inzit!!!!! Het is allemaal een beetje verstopt op hun site maar zoek deze modellen op!
Het is inderdaad waar dat je je moederbord niet kan overclocken (is niet echt nodig met jouw configuratie ;) )Ik weet niet of dat te veranderen is met een andere BIOS. En over het prijskaartje: kijk goed uit naar voordelige acties! Het kan je veel geld besparen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 22:38 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als ik het allemaal zo is bekijk dan is het denk ik best wel na te bouwen voor ongeveer dezelfdeprijs :?

Maak gewoon een vergelijking en kijk of het dan wel of niet slim is om te bestellen ........... maar dit is een ANTI-KANT-EN-KLARE-PC'S iemand talking dus kijk zelf wat je wel of niet doet ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1