Ervaringen Demon DSL-Express # 13

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.264 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GieltjE schreef op 10 augustus 2004 @ 15:08:
Ik heb eens flink over de mail gecorospondeert met demon. en wat critische vragen gestelt over de mai/dns servers (ik kan nog steeds niet op autopatcher).

Eerst kreeg ik terug dat het waarschijnlijk aan mijn pc lag, maar nadat ik ze heel fijntjes had uitgelegt dat ook m'n gentoo box niet het ip uit de dns kon halen kreeg ik een mail terug dat ze het gingen uitzoeken.
Probeer het wellicht anders eens via de proxyserver van Demon. Ikzelf kan al vanaf het begin dat ik Demon heb (nov 03) een aantal sites niet bereiken, maar als ik die proxy aanzet heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door Srob - Friday 09 April 2004 23:49 in Ervaringen Demon DSL-Express # 12

Download
459.5 KByte/sec
(=3676 kbps)
Upload
64.3 KByte/sec
(=514 kbps)
Connection
. Klaar 787.0 Conn/min

Ping test Nederland
Klaar 24.0 ms

dit zijn mijn resutaten van vrijdag 9 april 23.45 uur,
ik heb geen e-mail gekregen over een upgrade, maar neem aan dat hij wel gedaan is omdat ok normaal ca.200KByte down hab en ca.35KByte up, het is nu zeer onstabiel, de ene keer 459 dan weer 140 ook een keer 900 en dat met een zyxel 650-33.

ik ben erg nieuwsgierig wat er de komende dagen ons te wachten staat, maar ik heb vertrouwen in DEMON

gegroet

Srob
dit schreef ik in april 2004, na een paar lelijke ervaringen (niet van Demon maar van BBned) ben ik er anders over gaan denken, 'k heb nog wel vertrouwen in Demon maar niet meer in BBned dus wij gaan definitief verhuizen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had alles even nagekeken en het bleek dus dat er vanaf het moment dat ik verbinding had met DEMON en de rest van de wereld via mij (nou ja, circa 25 mensen).

Zonealarm geinstalleerd, helpt wel maar ben niet zo een fan van dit proggie.

Zou het helpen om een modem-router te nemen met firewall erin?

Nog een vraagje, ik download dus graag via nieuwsgroepen, maar ik krijg constant connection time-outs en Grabit wilt maar 1 lijntje gebruiken om te downloaden ipv 2.

Hebben meer mensen last van een instabiele verbinding om te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:35
Inmiddels is het woensdag, en nog steeds geen upgrade.... :r

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 20:01
iPodje schreef op 11 augustus 2004 @ 12:05:
Inmiddels is het woensdag, en nog steeds geen upgrade.... :r
Ik heb al een aantal mensen gesproken die geupgrade zijn, deze zitten via BaByXL.
Alleen is het nu wachten op de mensen die via BBned zitten waaronder ik... wanneer wij worden geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Chutney schreef op 11 augustus 2004 @ 12:15:
[...]

Ik heb al een aantal mensen gesproken die geupgrade zijn, deze zitten via BaByXL.
Alleen is het nu wachten op de mensen die via BBned zitten waaronder ik... wanneer wij worden geupgrade.
Dit bevestig ik even. Een maat van me is ook geupgrade (512 -->1024 bbxl)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op 09 augustus 2004 @ 11:43:
Mijn abbo loop 13 augustus af, maar weet iemand hoelang ik nog de email service kan gebruiken ? Kan ik namelijk niet op de site vinden
wwillem schreef op 09 augustus 2004 @ 12:46:
Volgens n00bs was het meteen afgesloten. Morgen loopt mijn abbo af en ik zal overmorgen (woensdag) wel even melden of ik nog mail kan ontvangen :).
Ik heb nog even getest of email te ontvangen is. Mijn email account werkt nu inmiddels niet meer. Sterker nog, hij is zelfs één dag te vroeg afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 18-07 16:44

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 09:59:
Nog een vraagje, ik download dus graag via nieuwsgroepen, maar ik krijg constant connection time-outs en Grabit wilt maar 1 lijntje gebruiken om te downloaden ipv 2.

Hebben meer mensen last van een instabiele verbinding om te downloaden?
Bijna continu 2 lijntjes open staan hier (downloaden via Demon), werkt prima.
Ook gelijktijdig 3 lijntjes om mee te uploaden, maar dat doe ik niet via Demon.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 11 augustus 2004 @ 18:19:
[...]

Bijna continu 2 lijntjes open staan hier (downloaden via Demon), werkt prima.
Ook gelijktijdig 3 lijntjes om mee te uploaden, maar dat doe ik niet via Demon.
Heb jij Demon via BBned of BabyXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb een probleem met de Demon nieuwsserver. Of ik log niet goed in, of het is iets anders. Krijg continue de volgende message in Newsleecher:
11-8-2004 19:11:19 Unable to connect / authenticate server: Demon (502 too many connections from user DemonNL:127.0.0.1 (127.0.0.1)).
Natuurlijk i.p.v. 127.0.0.1 mijn echte IP.
Iemand enig idee hoe dit komt?
Ik maak verbinding naar news.demon.nl zonder authenticatie. Ik ben wel tegelijkertijd verbonden met de servers van Usenetserver, maar het lijkt me toch niet dat het daar aan kan liggen dat ik maar geen verbinding met Demon kan krijgen?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Ik had tot 10 minuten geleden geen verbinding met Demon vanaf 11:30 ongeveer via BBNed te Eindhoven. Staat niets van op de servicepagina:
http://www.demon.nl/demon/nieuws/netwerkstatus.html
Message of the Day

11 aug 22:30. DSL storing klein deel bbned klanten opgelost / DSL outage small part of bbned customers solved -- finger status@info.demon.nl

Status information

11 aug 22:30. De problemen die een klein deel van onze bbned DSL Express klanten,na de werkzaamheden van gister, heeft ondervonden, zijn inmiddels opgelost. Onze excuses voor het ongemak. -- The problems a small part of our bbned DSL Express customers experienced after yesterdays maintenance, have been solved. We apologize for any inconvenience caused.

11 aug 12:00. Vanwege de werkzaamheden gisteren aan centrale apparatuur in het DSL netwerk heeft een klein deel van onze bbned DSL Express klanten momenteel geen verbinding. Technici zijn bezig de problemen zo spoedig mogelijk te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak. -- As a result of yesterdays maintenance on central equipment in the DSL network a small part of our bbned DSL Express customers is experiencing an interruption of the service. Technicians are busy solving the problems as soon as possible. Our apologies for any inconvenience caused.

10 aug 19:30. De storing in Nieuwegein-noord is opgelost. Onze excuses voor de overlast. -- The outage in Nieuwegein-noord has been solved. We apologize for any inconvenience caused.

10 aug 09:15. Momenteel ondervinden klanten met een BabyXL DSL-verbinding in Nieuwegein-noord een onderbreking in de dienstverlening. Technici onderzoeken het probleem. -- Customers with a BabyXL DSL-connection in Nieuwegein-noord are experiencing a loss of connection. Technicians are investigating the problem.

10 aug 08:03. Als gevolg van een storing aan de centrale apparatuur hebben een groot aantal bbned klanten deze morgen problemen ondervonden -- Due to problems with some central equipment a lot of bbned customers were offline this morning.
Probleem van toen is wel daarna opgelost. Was om 08:00 vertrokken, dus net gemist.

LinkedIn WoT Cash Converter

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 18:30:
[...]

Heb jij Demon via BBned of BabyXL
BBned :)
MaZo schreef op 11 augustus 2004 @ 19:25:
Ik heb een probleem met de Demon nieuwsserver. Of ik log niet goed in, of het is iets anders. Krijg continue de volgende message in Newsleecher:
[...]
Natuurlijk i.p.v. 127.0.0.1 mijn echte IP.
Iemand enig idee hoe dit komt?
Ik maak verbinding naar news.demon.nl zonder authenticatie. Ik ben wel tegelijkertijd verbonden met de servers van Usenetserver, maar het lijkt me toch niet dat het daar aan kan liggen dat ik maar geen verbinding met Demon kan krijgen?
Daar ligt het niet aan, ik gebruik Demon (Downloaden) en Astraweb (Uploaden).
Het probleem dat mijn download snelheid terug liep van 120 naar 20 KByte/s,
zodra ik ging posten, heb ik sinds een maand ook geen last meer van. :? :)
Ik kan nu gelijktijdig met 100 KByte/s posten (Astraweb 3 threads) en 120 KByte/s downloaden (Demon 2 threads).
Heb ook wel eens geprobeerd 2 threads downloaden van Astraweb ook erbij te doen.
Dan haal ik het maximale uit mijn verbinding met 220 KByte/s download en 100 KByte/s upload.
Jammer dat hier zoveel klachten gemeld worden, terwijl ik juist super tevreden ben,
heb sinds september 2003 het 55 euro Demon abbo. :*)

[ Voor 80% gewijzigd door cjdijk op 12-08-2004 06:23 ]

Verwijderd

cjdijk schreef op 12 augustus 2004 @ 06:05:
[...]

BBned :)

[...]

Daar ligt het niet aan, ik gebruik Demon (Downloaden) en Astraweb (Uploaden).
Het probleem dat mijn download snelheid terug liep van 120 naar 20 KByte/s,
zodra ik ging posten, heb ik sinds een maand ook geen last meer van. :? :)
Ik kan nu gelijktijdig met 100 KByte/s posten (Astraweb 3 threads) en 120 KByte/s downloaden (Demon 2 threads).
Heb ook wel eens geprobeerd 2 threads downloaden van Astraweb ook erbij te doen.
Dan haal ik het maximale uit mijn verbinding met 220 KByte/s download en 100 KByte/s upload.
Jammer dat hier zoveel klachten gemeld worden, terwijl ik juist super tevreden ben,
heb sinds september 2003 het 55 euro Demon abbo. :*)
Lol dan heb jij geluk blijkbaar. ;)

Nee serieus, die internet verbinding van mij is echt gaar vanaf het moment dat ik hem aansloot. Helemaal zodra ik via een nieuwsgroep wat wil gaan downloaden.

Ik neem vandaag een e-tech modem router met ingebouwde firewall mee vanaf mn werk, hopelijk zorgt dat ervoor dat er al wat problemen weggaan.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:43

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 09:11:
[...]

Nee serieus, die internet verbinding van mij is echt gaar vanaf het moment dat ik hem aansloot. Helemaal zodra ik via een nieuwsgroep wat wil gaan downloaden.

Ik neem vandaag een e-tech modem router met ingebouwde firewall mee vanaf mn werk, hopelijk zorgt dat ervoor dat er al wat problemen weggaan.
Nou success, ik heb een tjdje een E-tech 4 poorts modem/router gehad, slechte verbinding (bij gebruik van meer dan 1 pc kreeg maar 1 vvan de 2 een fatsoenlijke verbinding) en de firewall was niet meer dan een NAT met port forwarding. Maar wellicht hebben ze de nieuwere modellen verbeterd. Ik heb nu met de Zyxel een veel betere verbinding en een firewall (afgezien van NAT) heb ik niet nodig ...

-------

• Napsju
Inmiddels al weer donderdag.... en nog steeds geen upgrade... :( :r

[BBned 2Mbit --> BBned 2-8Mbit]

Lekker!

• MaZo
  • Niet online
Ik ging van Cistron BBned 8Mbit naar Demon 8Mbit, en merk tot op heden geen verschil (misschien omdat ik maar 300m van de centrale zit ofzo) behalve in de prijs dan.

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 09:11:
[...]

Als ik eerlijk ben klinkt E-Tech niet echt goed in mijn oren,
is net als Sweex en Trust, erg goedkoop spul lijkt mij,
misschien dat ik het mis heb, ik blijf ver uit de buurt van die merken. ;)
Ik heb mijn Zyxel standaard staan (Bridge),
daarachter een Draytek Vigor 2200E router/switch (zonder ingebouwd modem),
daarachter een 3com 16 poorts switch en een Asus wireless Accesspoint.

Ja, hier staan aardig wat pc'tjes 9 oudjes, waarvan 1 laptop (P1) en 3 redelijk nieuwe, waarvan 1 laptop (1*Celeron+2*P3).
En binnenkort een hele nieuwe P4, is gisteren besteld. :P
Vooral de diskruimte is best wel aardig, zelfs de P1 pc's hebben 30 of 80 GB.
Die oude pc's gebruik ik vooral om te rarren/parren en posten, gaat best wel goed.

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 23:44
Heb vandaag een upgrade gehad van 8192/1024 maar bbnet heeft toch een klein foutje gemaakt want mij upgrade moest 2048/1024 zijn.

Bij mij gegevens staat nu gewoon toch 2048/1024 voor 55 euro.
Nu maar hopen dat het zo blijft. :9 :9
Effe filmpje downloaden op 840 kb nu het nog kan. :7

Demon bedankt. _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door natnek op 12-08-2004 18:18 ]

• Chutney
natnek schreef op 12 augustus 2004 @ 18:15:
Heb vandaag een upgrade gehad van 8192/1024 maar bbnet heeft toch een klein foutje gemaakt want mij upgrade moest 2048/1024 zijn.

Zo.. en daar is dan toch de ''eerste'' bevestiging mbt de upgrades binnen het BBned netwerk. Nou is het afwachten tot ik geupgrade ben :P

• mjl

mjl

Ugh

natnek schreef op 12 augustus 2004 @ 18:15:

He jammer ik zag het te laat, nou ja 2de met een BBned upgrade dan van 1024/512 naar 8/1 zo'n 8 uur geleden blijkbaar ... ~ 11:51

code:
1
2
3
4
WAN Port Statistics:  
Link Status: Up  
Upstream Speed: 864 kbps 
Downstream Speed: 8064 kbps

code:
1
2
3
4
5
Downstream
relative capacity occupation: 83% 

Upstream
relative capacity occupation: 107%

Afstand tot centrale ~1300 m
Netjes toch ...

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto&a=72&id=259842&key=GIJEYNXN

wow _/-\o_

btw een ping tussen de 16-19 ms (is dat snel ??)

[ Voor 27% gewijzigd door mjl op 22-08-2004 19:57 ]

-------

Verwijderd

Ik heb sinds 2 dagen de upgrade 2mbit > 8mbit, helaas verbindt mn ZyXel modem slechts met maximaal 5,2 mbit waardoor ik in de praktijk blijf steken op zo'n 570 kb/s max. Ik heb nog even de firmware en .rom settings gereset maar meer dan bovenstaande snelheden zit er niet in. Ik heb trouwens geen mailtje gekregen van demon waarin de upgrade wordt bevestigd, wel is de abo-vorm in mijn-dslexpress veranderd.

Iemand nog tips om wat meer uit die verbinding te halen of zou de lijn worden gelimiteerd door kabelafstanden e.d. ?

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 19:54:
Ik heb sinds 2 dagen de upgrade 2mbit > 8mbit, helaas verbindt mn ZyXel modem slechts met maximaal 5,2 mbit waardoor ik in de praktijk blijf steken op zo'n 570 kb/s max. Ik heb nog even de firmware en .rom settings gereset maar meer dan bovenstaande snelheden zit er niet in. Ik heb trouwens geen mailtje gekregen van demon waarin de upgrade wordt bevestigd, wel is de abo-vorm in mijn-dslexpress veranderd.

Iemand nog tips om wat meer uit die verbinding te halen of zou de lijn worden gelimiteerd door kabelafstanden e.d. ?
Ik zou het in de splitter of kabel lengtes vanaf je isra zoeken, of ergens een slechte connctor. Hoe ver zit je van je centrale (zie ook startpost) ? BBned of BabyXL ? Firmware versie ?

[ Voor 3% gewijzigd door mjl op 12-08-2004 20:11 ]

-------

Verwijderd

Afstand tot de centrale is ~ 850 meter
Firmware versie is 3.40
Aansluiting is van het type BabyXL

Ik heb geen idee of 850 meter relatief een grote of kleine afstand is trouwens.. Ik zal mn modem nog ns een daverende reboot geven, wie weet wat ik ermee bereik ;)

• Napsju
Zo, ik ben ook sinds vanochtend 11:15 ge-upgrade.... Mocht ook wel na 7 maanden... :( EINDELIJK!
Alleen heeft mijn lijn dus de hele dag plat gelegen en daar was ik alles behalve blij mee.

Nu zit ik met het volgende probleem:

Mijn ZyXel trained in op 7616, mooie waarde dus, en dat op 1400 meter van de centrale. Nu heb ik ook een 3Com modem/w-router en die gebruik ik dus het liefst, alleen deze wil dus maar op 5760 intrainen. Dat het hier aan de 3Com ligt, is een feit, maar kan ik hier nu nog iets aan doen?

Lekker!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 20:23:
Afstand tot de centrale is ~ 850 meter
Firmware versie is 3.40
Aansluiting is van het type BabyXL

Ik heb geen idee of 850 meter relatief een grote of kleine afstand is trouwens.. Ik zal mn modem nog ns een daverende reboot geven, wie weet wat ik ermee bereik ;)
850 meter is netjes. Pas na 2km (op gemiddelde kabel kwaliteit gezien) gaat de downstream snelheid zakken vaak.

Maar ook hier zijn uitzonderingen dat sommige op 1200meter al zakken en sommige op 2700meter nog stipt 8Mbit hebben.

Lijnlengtes zijn hemelsbreed gemeten. Kijk eens in een routeplanner dan kom je een stuk langer uit en kabels liggen niet hemelsbreed natuurlijk.

Probeer bekabeling tussen ISRA -> spliter -> modem zo kort en optimaal mogelijk te maken. Zonder (loze)vertakkingen voor de splitter etc. Zo min mogelijk 'tussenstations' zoals contactdozen met stekker etc.

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/
iPodje schreef op 12 augustus 2004 @ 22:30:
Zo, ik ben ook sinds vanochtend 11:15 ge-upgrade.... Mocht ook wel na 7 maanden... :( EINDELIJK!
Alleen heeft mijn lijn dus de hele dag plat gelegen en daar was ik alles behalve blij mee.

Mijn ZyXel trained in op 7616, mooie waarde dus, en dat op 1400 meter van de centrale. Nu heb ik ook een 3Com modem/w-router en die gebruik ik dus het liefst, alleen deze wil dus maar op 5760 intrainen. Dat het hier aan de 3Com ligt, is een feit, maar kan ik hier nu nog iets aan doen?
Verschil in modem chipset, verschil in firmware optimalisatie misschien qua 3com tov Zyxel.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:02
Hier ook een upgrade gehad gisteren. Ben er wel tevreden mee. Ping is ook nog goed. Hopen dat alles zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPodje schreef op 12 augustus 2004 @ 22:30:

Hoe lang heeft bij jouw de lijn eruit gelegen? Bij mij is de verbinding blijkbaar ook gisteren geupgrade, maar dat is fout gegaan. Gister avond de support gebeld en die zeiden dat er meer mensen met problemen waren en ze zouden er naar kijken. De lijn doet het nu nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
En het is weer rustig na de upgrades ;) .

Hier vrijdag ook de upgrade gehad van 2 naar 2-8Mbit. Down is lekker snel, up is het zelfde gebleven. Rond de 850 tot 880 down en 92 up.

Ben weer tevreden op het moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

mjl schreef op 12 augustus 2004 @ 09:50:
[...]

Nou success, ik heb een tjdje een E-tech 4 poorts modem/router gehad, slechte verbinding (bij gebruik van meer dan 1 pc kreeg maar 1 vvan de 2 een fatsoenlijke verbinding) en de firewall was niet meer dan een NAT met port forwarding. Maar wellicht hebben ze de nieuwere modellen verbeterd. Ik heb nu met de Zyxel een veel betere verbinding en een firewall (afgezien van NAT) heb ik niet nodig ...
Hé, dat had ik ook met een Edimax 4poorts. na firmware update konden wel alle 4 poorten gebruikt worden. Hij liep wel minimaal 1x per dag vast. Nu modem in routermode en een 8-poorts 3Com switch -> geen probs meer wat dat betreft.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe eindelijk werkt alles zonder probs.

Heb nu maar het zooitje draadloos gemaakt (scheelt wel als je ff spullen kan lenen van je werk om uit te proberen :)). Heb nu de Zyxel in router-mode en een e-tech access point met e-tech wifi kaartje (wil deze nog vervangen voor een US-Robotics) maar de verbinding verbreekt nagenoeg niet meer.

Scheelt wel als je die zyxel in router mode zet zeg... pff iig geen half-europa meer die mee kan genieten van mijn internet verbinding. :)

Enig minpuntje tot nu toe vindt ik trouwens wel dat je bij nieuwsgroepen maar 2 downloads tegelijk kan laten lopen, planet kon er drie en ik vond ook de snelheid van nova.planet hoger dan die van news.demon.

Maarja daarintegen heb ik wel weer een hogere retentie en meer files om te downen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

ik zat eens ff in mijn firewall log te kijken (fwanalog)
en zag dat de nummer 1 in mijn lijst van deze maand een demon router is :S
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 #: #blocks: %blocks: %bytes:          last time: host
--: -------: -------: ------: ------------------: ----
 1:     710:  17.20%: 45.08%: Aug/15/04 11:30 PM: bbned-vrf-5.router.nl.demon.net

#blocks: %blocks:          last time: blocked packet
-------: -------: ------------------: --------------
    710:  17.20%: Aug/15/04 11:30 PM: 82.161.247.50
    710:  17.20%: Aug/15/04 11:30 PM:   82.161.247.50/udp
    710:  17.20%: Aug/15/04 11:30 PM:     82.161.247.50:bootpc (68)/udp

Waarom stuurt deze router bootpc pakketjes :? , lijkt me niet echt juist ?
Niet dat het een groot probleem is :) maar vond het nogal vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
M55 schreef op 16 augustus 2004 @ 11:33:
i
Waarom stuurt deze router bootpc pakketjes :? , lijkt me niet echt juist ?
Niet dat het een groot probleem is :) maar vond het nogal vaag.
Aan port te zien en router is het gewoon dhcp die de Cisco doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

dolby schreef op 16 augustus 2004 @ 11:43:
[...]

Aan port te zien en router is het gewoon dhcp die de Cisco doet.
hmm, maar ik krijg wel een IP, hoe kan dat dan als hij geblockt word ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08 15:00

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik heb nu demon sinds april dit jaar maar ik heb toch een klein probleempje.
Ik woon 900 meter van een centrale, je zou dus verwachten dat ik behoorlijk snel kan gaan, dat klopt ook voor de downstream (800KB) maar de upstream blijft een beetje achter. Het is namenlijk zo dat ik de tonelimit op 10 moet zetten om geen disconnects te krijgen.
als ik hem op de standaard 14 zet haal ik bijna 100KB maar krijg ik elke paar minuten een disconnect. de tijden tussen de disconnects worden steeds meer maar ze zijn pas echt voorbij vanaf 10. en dan traint me modem ook in met 672 ipv 896. wat ervoor zorgt dat mijn upload meestal net de 70 haalt.
De bekabeling in dit huis is goed ook met splitter enzo. Maar is er misschien een manier om te zorgen dat ik gewoon normaal kan syncen (tonelimit 14). iets mis met mn centrale ofzo, iemand die ik daarvoor kan bellen. want demon zegt alleen maar dat ik gewoon mn tonelimit op 10 moet zetten en verder niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook het beruchte tonelimit-10-probleem, in combinatie met een relatief lage train-in-speed. Mn ZyXel (firmware 3.40) modem verbindt met een snelheid tussen de 5 en de 6 mbit, ook als ik de splitter er tussenuit haal. Vervolgens gaat er een 10mbit kabel naar mn Win2k3 server die dienst doet als router. Ik zit 1,5 km (niet-hemelsbreed) van de centrale en heb BabyXl 8mbit abonnement. Ik haal in de praktijk maximaal 570 kb/s. Ik moet de maxtonelimit op 10 zetten om niet steeds een wegvallende verbinding te hebben.

Nu vraag ik mij af of ik 'gewoon' de dupe ben van slechte bekabeling tussen de centrale en mn casa of dat ik zelf nog invloed kan uitoefenen op de situatie. Ik heb al geprobeerd om de splitter ertussenuit te halen en mn modem dus direct op het binnenkomende kabel aan te sluiten. Dat mocht niet baten. Zou de 10mbit UTP kabel (circa 10 meter lang) van mn modem naar de server misschien brak zijn? Dat heeft dan toch geen invloed op de train-in-speed van mn zyxel?

Thanx voor suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Heeft iemand anders ook problemen om te connecten met het MSN netwerk ?

Ben zojuist van MSN messenger afgegooid en kom er met geen mogelijkheid op..wel vreemd juist dat ik nu is chat valt het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-08 19:47
Zucht ik haat het, mijn download snelheid is 4mbit (3776 kbit en 896 kbit up) sinds het begin dat mijn adsl lijn geleverd is.
Nu ging dit omhoog door de nieuwe Alcatel centrale tegen de 5,2 mbit aan.

Maar nu is het weer 4mbit... ik word het echt zat; woon 746 meter van de centrale met ISDN aansluiting. :(

Ik zou prima die 8mbit moeten kunnen halen. Het vreemde is ook dat ik gewoon 992 kbit upload heb wat de meeste mensen met 8mbit in de Demon topics niet eens hebben. 8)7

Heeft iemand nog ideeën de modem zit gewoon naast de aansluiting in de telefoonkast met ronde kopere kabels. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08 15:00

Quarin

Ondertitel... wasda?

iemand had toch een keer de kpn gebeld zodat iets in de centrale opgelost werd, weet iemand hoe dat precies zat? was ook iemand met het disconnect probleem.
demon zei toen dat er niks aan gedaan kon worden

[ Voor 30% gewijzigd door Quarin op 18-08-2004 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Chutney schreef op 17 augustus 2004 @ 23:20:
Heeft iemand anders ook problemen om te connecten met het MSN netwerk ?

Ben zojuist van MSN messenger afgegooid en kom er met geen mogelijkheid op..wel vreemd juist dat ik nu is chat valt het weg.
Heb jij toevallig ook een e-tech router met firewall... uitzetten geeft de oplossing voor wegvallen msn namelijk. (het uitzetten van de firewall dan he :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 18-08-2004 10:05 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

sdk schreef op 18 augustus 2004 @ 02:33:
Zucht ik haat het, mijn download snelheid is 4mbit (3776 kbit en 896 kbit up) sinds het begin dat mijn adsl lijn geleverd is.
Nu ging dit omhoog door de nieuwe Alcatel centrale tegen de 5,2 mbit aan.

Maar nu is het weer 4mbit... ik word het echt zat; woon 746 meter van de centrale met ISDN aansluiting. :(

Ik zou prima die 8mbit moeten kunnen halen. Het vreemde is ook dat ik gewoon 992 kbit upload heb wat de meeste mensen met 8mbit in de Demon topics niet eens hebben. 8)7

Heeft iemand nog ideeën de modem zit gewoon naast de aansluiting in de telefoonkast met ronde kopere kabels. ;(
Je kunt de "Downstream relative capacity occupation" (zit ergens in de Zyxel router (ook via webinterface)) even nagaan als deze <100% zou je nog sneller kunnen, maar als deze >100% dan kun je sneller wel vergeten, dan zit je lijn gewoon te vol met andere meuk.

Overigens een zeer nette upload, helemaal voor ISDN ...

[ Voor 5% gewijzigd door mjl op 18-08-2004 10:27 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-08 19:47
mjl schreef op 18 augustus 2004 @ 10:25:
[...]

Je kunt de "Downstream relative capacity occupation" (zit ergens in de Zyxel router (ook via webinterface)) even nagaan als deze <100% zou je nog sneller kunnen, maar als deze >100% dan kun je sneller wel vergeten, dan zit je lijn gewoon te vol met andere meuk.

Overigens een zeer nette upload, helemaal voor ISDN ...
Die staat altijd op 100% maar ja hoe is het dan te verklaren dat ik een hele tijd 5,5mbit heb gehad, aangezien ik toch echt met ~550 kb/s heb gedownload.

Oja ik zie nu dat ik op bbned-vrf-03.demon.nl ipv bbned-demon-10k-01-vrf-02.router.nl.demon.net 8)7
Waarom zouden ze me zomaar op een andere router pleuren, nu weet ik niet het verschil tussen de vrf'en maarja... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voegt niet echt iets toe aan de discussie maar ik sla ook niet echt stijl achterover van de snelheid hier. Ik zit ongeveer 950 meter verwijderd van de centrale en moet ook mijn max tonelimit op 10 zetten. lk haal dan downstream 760 - 770 kByte per seconde en upstream "maar" 60 kByte per seconde. Ik vind dit niet echt om over naar huis te schrijven (vooral upload niet)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 21:29
Ik zelf zit op 2023 meter van de centrale volgens http://pcdb.bbned.nl

De centrale hier heeft de alcatel upgrade nog niet gehad, (ook niet in de planning voorlopig) dus draait nog op de Cisco DSLAMS.

Deze kaarten hebben een Globespan chipset, net als mijn modem :)
Daardoor heb ik dus een relatieve hoge snelheid, ook mn upload is prima.

DS Speed 7616 Kbps US Speed 960 Kbps

En dat dus op ruim 2Km met ISDN.

Voorlopig vind ik t best met die (oude) cisco DSLAMS. De alcatels hebben dan misschien een iets betere ping, maar ik ben bang dat mn upload dan zakt. En aangezien ik toch nooit game, boeit mij dat kleine verschil in ping veel minder dan de upload ;)

Genoeg vrije ruimte in onze centrale, dus bandbreedte te over, en van die overboeking merk ik niets. Er ligt in onze centrale 1xATM (155Mbit) voor naar schatting 10 SDSL en een stuk of 40 ADSL klanten...

http://www.djsmiley.com/got/pics/centrale.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door DJSmiley op 18-08-2004 23:34 ]

• Napsju
Vandaag trained mijn modem weer behoorlijk brak. Dit keer op 4184 down en 896 up.

Ik zit hier op ongeveer 1300 meter afstand van de centrale en ben verbonden via een 3Com 3CRWE754G72-A. Een maat van me heeft ook deze modem/router, en deze wilde vandaag ook niet hoger dan deze waardes bij mij thuis. Zelf heeft hij (via de zelfde centrale (CL-C)) ook een DSL lijntje liggen. Echter heeft hij ook een veel te lage downstream. Bij hem zit de downstream rond de 4900-5300.

Mijn 3Com staat in onze meterkast, vrijwel gelijk achter het IRSA punt.

Nu is het zo dat ik de ZyXel van mijn buurman er vandaag ook eens aangehangen heb, en deze trained wel heel mooi op 7616. Prima waarde naar mijn mening.

3Com is tot nu toe niet in staat geweest ons probleem te fixen.

Wellicht hebben jullie een oplossing? _/-\o_

Zelf heb ik al zitten denken de Tonelimit eens anders te zetten. Misschien haalt het wat uit, maar helaas kan ik mijn modemrouter niet Telnetten. Enkel via 192.168.1.1 is de modemrouter te configureren. Hier kon ik natuurlijk niks vinden over de tonelimit.

Kan iemand mij misschien zeggen welke chipset er in deze modemrouter zit? Misschien is dat wel het probleem. Zelf kijken gaat me wat ver, omdat mijn garantiezegeltje dan niet heel kan blijven.

Lekker!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Mail-server lijkt er hier weer uit te liggen (omg. Tilburg)... Iemand anders ook problemen :?

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

• Napsju
Ook probs hier (Culemborg)
code:
1
Finger status@info.demon.nl

Staat hier niets in de richting van de (zoveelste) storing aan de mailserver.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-07 12:44
Hey DJSmiley zit de centrale bij ons nou tegen over de aldi ??

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
tita_tovenaar schreef op 20 augustus 2004 @ 20:31:
Yeps, achter dat notariskantoor. Die foto die ik hierboven gepost heb is dus in "onze" centrale gemaakt. (edit: onze = Nunspeet)

meer pics @ http://www.djsmiley.com/got/telcentrale/

edit: de eerste pics zijn van de DSLAM van BBNed (Cisco), de andere pics zijn van het KPN deel, oa de kabelinvoeren enz.

[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 20-08-2004 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
tita_tovenaar schreef op 20 augustus 2004 @ 20:31:
Das ook toevallig, hier in Culemborg zit CL-C ook tegenover de Aldi.... :+

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik ontvang sinds vanacht geen mail meer. Niet lokaal, maar ook in de Webmail wordt niks ontvangen. Terwijl ik weet dat iemand mij iets gemaild heeft. Zelfs mailtjes aan jezelf komen niet aan.
Iemand anders dit probleem ook? Op de site van Demon staat (natuurlijk) dat er niks aan de hand is :|

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verdomd, ik ontvang ook geen mailtjes meer. Net ff getest n.a.v. jouw post en in ondervind hetzelfde :X

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 22:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb de support even gebeld. De mail ligt er inderdaad uit, voor bijna elke klant momenteel. Men verwacht het in 2 uur opgelost te hebben. Het is nu 13:15 dus de klok gaat nu lopen :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Zou wel fijn zijn als ze het ook ff op de Network-statuspagina zetten. :)
Vreemd genoeg liggen de mailservers er niet echt 'uit', want ze zijn nog bereikbaar, alleen wordt nieuw binnengekomen mail blijkbaar niet of niet goed verwerkt...

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 07:21

PowerSp00n

There is no spoon

Ik heb ook het probleem met uitvallende verbinding, en heb hier laatst demon over gebeld. Blijkbaar wist de persoon er inderdaad van dat dat voorkomt, en heeft mij een stukje tekst gegeven om het maxtonelimit vast te zetten in het modem zodat het er ook nog staat als je het ding opnieuw aanzet.

Blijkbaar helpt het wel, het gaat nu al een zeer lange tijd goed. Maar ik ben nu wel zeer ontevreden hoe dit allemaal gaat. Eerst krijg je een modem wat eigenlijk de volle 1Mbit upload niet aan kan. Ok hiervan was ik op de hoogte, en dat kleine beetje (wat je uiteindelijk misschien toch niet haalt) maakt nog niet zoveel uit. Maar vervolgens blijkt het ook allemaal nog niet te werken en geven ze je een oplossing waardoor je upload snelheid enkele 100-en kbps in elkaar zakt.

Toen ik met een van die personen aan de telefoon zat heb ik er nog wat vragen over gesteld e.d. en onder andere of het probleem opgelost kan worden als ik een ander modem koop. Volgens hem zou het dan inderdaad beter gaan. Weet hier iemand daar iets van? Ik zat er ook aan te denken of Demon dat modem op een of andere manier niet terug kan nemen, uiteindelijk hebben ze je wel iets gegeven/verkocht wat totaal niet werkt.

En dan nog het volgende, ik zat wat te neuzen door de web interface. En hier vond ik nog de Upstream/Downstream noise margin's. Nu is de Downstream noise margin niet zo bijzonder, maar de Upstream noise margin kan het daar iets mee te maken hebben (maxtonelimit staat op het moment op 11, 2/1Mbit lijntje):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Downstream:

relative capacity occupation: 27% 
noise margin downstream: 33.0 db
output power upstream: 0.0 dbm
attenuation downstream: 30.5 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone   0- 31: 00 00 00 09 bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa 00 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 22 22 23 33 44 44 44 44 44 44 44 
tone  64- 95: 04 44 44 55 55 55 55 55 55 45 55 55 55 55 25 55 
tone  96-127: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 
tone 128-159: 55 55 55 55 54 54 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 
tone 160-191: 44 44 44 44 44 44 43 44 44 44 44 44 44 44 44 43 
tone 192-223: 03 33 33 33 33 23 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 
tone 224-255: 22 22 22 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Upstream:

noise margin upstream: 8.0 db
output power downstream: 20.0 dbm
attenuation upstream: 18.0 db
tone   0- 31: 00 00 00 09 bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa 00 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 22 22 23 33 44 44 44 44 44 44 44 
tone  64- 95: 04 44 44 55 55 55 55 55 55 45 55 55 55 55 25 55 
tone  96-127: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 
tone 128-159: 55 55 55 55 54 54 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 
tone 160-191: 44 44 44 44 44 44 43 44 44 44 44 44 44 44 44 43 
tone 192-223: 03 33 33 33 33 23 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 
tone 224-255: 22 22 22 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
PowerSp00n schreef op 22 augustus 2004 @ 14:11:
Blijkbaar helpt het wel, het gaat nu al een zeer lange tijd goed. Maar ik ben nu wel zeer ontevreden hoe dit allemaal gaat. Eerst krijg je een modem wat eigenlijk de volle 1Mbit upload niet aan kan.
De Zyxel kan de 8/1 halen (isdn zal iets lager zijn) maar je koperkwaliteit/afstand centrale is van belang.
Geen enkele provider geeft garanties over de maximaal te behalen snelheid.
Je zou eventueel een ander model modem kunnen proberen of die iets betere waarden geeft maar de verschillen zullen niet opzienbarend zijn.
De statistieken laten zien dat je upload signaal op zijn max zit.
Voor meer info over je modem zie bijv http://www.zyxel.nl/support/a006.html staat wat meer info over hoe en wat de maxtone doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

dolby schreef op 22 augustus 2004 @ 14:42:
[...]

De Zyxel kan de 8/1 halen (isdn zal iets lager zijn) maar je koperkwaliteit/afstand centrale is van belang.
Geen enkele provider geeft garanties over de maximaal te behalen snelheid.
Je zou eventueel een ander model modem kunnen proberen of die iets betere waarden geeft maar de verschillen zullen niet opzienbarend zijn.
De statistieken laten zien dat je upload signaal op zijn max zit.
Voor meer info over je modem zie bijv http://www.zyxel.nl/support/a006.html staat wat meer info over hoe en wat de maxtone doet.
De Zyxel haalt 8mbit/864Kbps. Zie bijvoorbeeld ook openingspost hier. Verder is het ook niet zo dat je de snelheid niet haalt, als het even goed gaat haal ik gewoon goede uploadsnelheden. Maar het probleem is dat de verbinding er op een hogere maxtonelimit dus dan gewoon elke 6 minuten uit vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
PowerSp00n schreef op 22 augustus 2004 @ 14:46:
[...]

De Zyxel haalt 8mbit/864Kbps. Zie bijvoorbeeld ook openingspost hier. Verder is het ook niet zo dat je de snelheid niet haalt, als het even goed gaat haal ik gewoon goede uploadsnelheden. Maar het probleem is dat de verbinding er op een hogere maxtonelimit dus dan gewoon elke 6 minuten uit vliegt.
864Kbps is officieel de maximale upstreamsnelheid van een g.dmt annex
a lijn, dat een ander merk modem iets hoger gaat syncen geeft alleen maar kans op transmissiefouten en dus retransmissie van packets.
Mijn Cisco modempje synct precies op dezelfde waarden als de Zyxel.

[ Voor 6% gewijzigd door dolby op 22-08-2004 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

dolby schreef op 22 augustus 2004 @ 14:51:
[...]
a lijn, dat een ander merk modem iets hoger gaat syncen geeft alleen maar kans op transmissiefouten en dus retransmissie van packets.
Ik kan niet echt zeggen dat deze modem met een default maxtonelimit (Waarbij hij op de 864 upstream zit) foutloos werkt :|, elke 6 minuten eruit. Hier moet toch wel een betere oplossing voor zijn dan gewoon maar je upstream nog verder omlaag gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
PowerSp00n schreef op 22 augustus 2004 @ 14:54:
[...]

Ik kan niet echt zeggen dat deze modem met een default maxtonelimit (Waarbij hij op de 864 upstream zit) foutloos werkt :|, elke 6 minuten eruit. Hier moet toch wel een betere oplossing voor zijn dan gewoon maar je upstream nog verder omlaag gooien...
Ik denk zo dat je lijn gewoon op zijn optimale waarden zit met die iets lagere upload instelling, immers het gaat fout als je iets hoger gaat zitten.
Wat is je upload dan met die optimale instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:37

Wildfire

Joy to the world!

Nu kunnen we weer niet op de newsserver... "too many connections from realm Demon.nl"

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 22-08-2004 15:02 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

dolby schreef op 22 augustus 2004 @ 14:51:
Euh.. Nee. 640Kbit/s. De maximale downstream is 6.1Mbit/s. De norm heet overigens ANSI/ITU G.992.1 En niemand houdt zich aan die specs. :)

Een overzichtje van de diverse normen: http://www.glossary-tech.com/adsl2.htm

Stabiliteit hangt vooral af van de kwaliteit van je telefoonlijn. Ik heb 1024Kbit/s upstream en zonder de stroomstoring van afgelopen woensdag zou die 9 weken online geweest zijn. 9 weken geleden heb ik m'n oude, trouwe telindus vervangen door een Copperjet 816 IAD.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Burne schreef op 22 augustus 2004 @ 15:06:
[...]

Euh.. Nee. 640Kbit/s. De maximale downstream is 6.1Mbit/s. De norm heet overigens ANSI/ITU G.992.1 En niemand houdt zich aan die specs. :)

Een overzichtje van de diverse normen: http://www.glossary-tech.com/adsl2.htm

Stabiliteit hangt vooral af van de kwaliteit van je telefoonlijn. Ik heb 1024Kbit/s upstream en zonder de stroomstoring van afgelopen woensdag zou die 9 weken online geweest zijn. 9 weken geleden heb ik m'n oude, trouwe telindus vervangen door een Copperjet 816 IAD.
Naar mijn weten gelden de 6.1/640 normen voor ISDN, voor analoog liggen die dus hoger.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36
Ik heb nu een aantal maanden de 1024/512 aansluiting en ben er op zich erg tevreden over. Lijn is stabiel en heeft er nog niet uitgelegen zover ik weet.

De snelheden die ik haal zijn 107/52 kB.
Nu keek ik via speedtest wat andere mensen met deze verbinding halen, en het viel me op dat er mensen zijn die rond de 120 kB/s halen. Het is maar een paar meer, maar toch..

Er zit tussen mijn splitter en het modem ongeveer 3 meter aan ronde telefoonkabel, vanwege dat de hoofdlijn in de kelder binnenkomt. Nu is het in de kelder redelijk vochtig, en leek het me niet verstandig om het modem daar op te hangen? (of valt dit redelijk mee? Tis niet dat er water op de grond ligt ofzo :P maar tis er altijd fris en staat altijd een raampje open).

Is het mogelijk dat als ik m'n modem toch in de kelder zou hangen dat ik dan die paar kB's erbij zou krijgen of is dit het proberen niet waard? :) Of is dit gewoon een kwestie van proberen..

//edit:

Ik woon ongeveer 294 meter van de centrale af :)

[ Voor 4% gewijzigd door spokje op 22-08-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Het mailprobleem is opgelost volgens Demon en dit was volgens hen de oorzaak:
Een van onze klanten heeft een enorme hoeveelheid spam gekregen. Dit heeft tot problemen geleid met onze mail file-servers. Inkomende e-mails voor alle klanten worden hierdoor met vertraging bezorgd. Onze technici zijn bezig met het oplossen van de problemen. -- One of our customers has received an enormous amount of spam. This caused severe problems on the file servers which hold customer email. As a result all customers incoming email has been delayed in being delivered. Out engineers are working to clear the backlog as quickly as possible
En nu:
Mail vertragingen opgelost. -- Mail delays resolved.
Binnen de 2 uur die de hlpdsk had opgegeven aan Microkid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
spokje schreef op 22 augustus 2004 @ 15:35:
Ik heb nu een aantal maanden de 1024/512 aansluiting en ben er op zich erg tevreden over. Lijn is stabiel en heeft er nog niet uitgelegen zover ik weet.

De snelheden die ik haal zijn 107/52 kB.
Nu keek ik via speedtest wat andere mensen met deze verbinding halen, en het viel me op dat er mensen zijn die rond de 120 kB/s halen. Het is maar een paar meer, maar toch..

Er zit tussen mijn splitter en het modem ongeveer 3 meter aan ronde telefoonkabel, vanwege dat de hoofdlijn in de kelder binnenkomt. Nu is het in de kelder redelijk vochtig, en leek het me niet verstandig om het modem daar op te hangen? (of valt dit redelijk mee? Tis niet dat er water op de grond ligt ofzo :P maar tis er altijd fris en staat altijd een raampje open).

Is het mogelijk dat als ik m'n modem toch in de kelder zou hangen dat ik dan die paar kB's erbij zou krijgen of is dit het proberen niet waard? :) Of is dit gewoon een kwestie van proberen..
Waarschijnlijk zit je verbonden via BBned, mensen die een dsl lijn hebben via babyxl halen iets hogere waarden omdat ze de overhead compenseren.
Vandaar dat ze iets hogere waarden hebben, de waarden die je noemt zijn trouwens prima voor je abo type, ik zou het lekker zo laten en al die moeite en tijd steken in het nemen van een biertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Heheh ok, na zit idd via BBned, wist dat de overhead iets groter is. Na ja dan laat ik het zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

dolby schreef op 22 augustus 2004 @ 14:59:
[...]
Ik denk zo dat je lijn gewoon op zijn optimale waarden zit met die iets lagere upload instelling, immers het gaat fout als je iets hoger gaat zitten.
Wat is je upload dan met die optimale instelling?
Dit moment is niet zo geschikt om hier te testen, dat zal ik van de week eens doen een aantal testjes met snelheid enzo.

Ik heb het modem nu weer even op de default maxtonelimit gezet het ging een paar keer weer fout maar nu gaat het weer goed. Op het moment 20 minuten up op 864kbps. Dus mocht het de lijn zijn tussen de centrale en mij, dan is deze lijn nu ineens van wat betere kwaliteit ofzo :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07 18:00
Ik heb nu sinds een paar dagen m'n demon 2048/1024 lijntje in gebruik en ben er tot nu toe tevreden over. Ben overgestapt van xs4all.

Snelheid is goed en ping naar www.demon.nl ligt rond de 12ms

Alleen m'n upload is geen 1mbit. Als ik naar de status van de dsl lijn kijk in het modem staat er 640 kbit. Down is 2240 kbit.

Ik gebruik een Draytek 2500 adsl modem/router over isdn.

Zijn het instellingen aan mijn modem waardoor ik geen 1mbit up haal of een fout van demon? Ik heb nog geen contact gehad met demon. Kan zelf ook weinig settings vinden in het modem wat betreft dit probleem.

edit: zit aangesloten op babyxl.

[ Voor 5% gewijzigd door C00KW4US op 22-08-2004 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-07 08:48
spokje schreef op 22 augustus 2004 @ 15:46:
Heheh ok, na zit idd via BBned, wist dat de overhead iets groter is. Na ja dan laat ik het zo :)
Overhead is gelijk op beide netwerken dat is het 'probleem' niet. Maar bbned zet een profiel van 1024/512 op de lijn. En babyXL zet daar 1280/640 op de lijn en compenseert zo dus voor de overhead (ong 8 a 10%). Vandaar dat de lijnen via het babyXL netwerk wel letterlijk 1024 / 8 = 128 KB/s kunnen halen ;) (net aan niet eigenlijk)

Zie ook voorbeeld hieronder van een 2048 lijn via babyXL netwerk is daar dus 2240 ipv 2048 (bbned).
C00KW4US schreef op 22 augustus 2004 @ 16:06:
Ik heb nu sinds een paar dagen m'n demon 2048/1024 lijntje in gebruik en ben er tot nu toe tevreden over. Ben overgestapt van xs4all.

Snelheid is goed en ping naar www.demon.nl ligt rond de 12ms

Alleen m'n upload is geen 1mbit. Als ik naar de status van de dsl lijn kijk in het modem staat er 640 kbit. Down is 2240 kbit.

Ik gebruik een Draytek 2500 adsl modem/router over isdn.

Zijn het instellingen aan mijn modem waardoor ik geen 1mbit up haal of een fout van demon? Ik heb nog geen contact gehad met demon. Kan zelf ook weinig settings vinden in het modem wat betreft dit probleem.

edit: zit aangesloten op babyxl.
't Zou opzich een config foutje kunnen zijn. Maar ik geef je 0.01% kans aangezien ik dat nog nooit gezien/gelezen of meegemaakt heb met babyXL ;)

Dus dan is het gewoon je modem die dit besluit misschien door firmware. Misschien door interne bekabeling tussen ISRA --> modem of buiten je macht tussen centrale en je aansluiting.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
bjck schreef op 22 augustus 2004 @ 16:27:
[...]

Overhead is gelijk op beide netwerken dat is het 'probleem' niet. Maar bbned zet een profiel van 1024/512 op de lijn. En babyXL zet daar 1280/640 op de lijn en compenseert zo dus voor de overhead (ong 8 a 10%). Vandaar dat de lijnen via het babyXL netwerk wel letterlijk 1024 / 8 = 128 KB/s kunnen halen ;) (net aan niet eigenlijk)

Zie ook voorbeeld hieronder van een 2048 lijn via babyXL netwerk is daar dus 2240 ipv 2048 (bbned).

[...]
Ja idd, dat viel me ook al op bij de meeste KPN abbo's van xs4all en vele andere providers. Jammer dat BBned dit niet doet, zou toch weer een paar kB schelen. Maar het zal nog wel effe duren voordat ze weer een upgrade uit gaan voeren :P
Anders beginnen ze nu, zijn ze over 7 maanden klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikL
  • Laatst online: 07-08 16:29
Ik ben hier net aant klooien met mn Zyxel modem/router die ik bij demon heb. Nu werkt het allemaal prima. Enige wak me afvroeg of het ook mogelijk was om via de DHCP static IP's uit te delen (mbv van MAC adressen). Dit is wel makkelijk met ivb met portforwarden. Anders gebruik ik gewoon static IP's. Maar vroeg me af of het mogelijk was.
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

AFTT schreef op 22 augustus 2004 @ 18:40:
Ik ben hier net aant klooien met mn Zyxel modem/router die ik bij demon heb. Nu werkt het allemaal prima. Enige wak me afvroeg of het ook mogelijk was om via de DHCP static IP's uit te delen (mbv van MAC adressen). Dit is wel makkelijk met ivb met portforwarden. Anders gebruik ik gewoon static IP's. Maar vroeg me af of het mogelijk was.
Bvd
Nee dat kan de Zyxel helaas niet.

Je kunt een vast ip opgeven op de PC zelf (wel met de eerste 3 getallen hetzelde als je router ! (192.168.1.xxx), als gateway zet je dan je router en voor DNS: 194.159.73.135 en 194.159.73.136
Let ook op je subnet masker ... die moet het zelfde zijn als de LAN kant van je router (255.255.255.0 als ik het goed heb).

That's all - oja kies wel een ip dat niet in de range van de dhcp parameters zit !!!

BTW, ik heb en moment een ping van 16-19 ms (www.demon.nl) nu is het voor het eerst dat ik dat test maar is dat nou goed of slecht ? (ik ben geen gamer ... maar hoor er zo vaak wat over ...)

[ Voor 23% gewijzigd door mjl op 22-08-2004 23:02 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
mjl schreef op 22 augustus 2004 @ 19:53:
[...]

Je kunt een vast ip opgeven op de PC zelf (wel met de eerste 3 getallen hetzelde als je router ! (192.168.1.xxx), als gateway zet je dan je router en voor DNS: 194.159.73.135 en 194.159.73.136
Dat wil ie dus niet :)
That's all - oja kies wel een ip dat niet in de range van de dhcp parameters zit !!!
Ik zie niet waarom dat problemen op geeft, aangezien de router vast slim genoeg is om geen IP's uit te delen die hij reeds in zijn ARP-cache heeft staan...
BTW, ik heb en moment een ping van 16-19 ms (www.demon.nl) nu is het voor het eerst dat ik dat test maar is dat nou goed of slecht ? (ik ben geen gamer ... maar hoor er zo vaak wat over ...)
16 is netjes, ik ben geneigt om te zeggen dat 19 wat aan de hoge kant is (als 't gemiddeld is), maar ook met 19 is er geen reden om te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Osiris schreef op 22 augustus 2004 @ 22:06:
[...]

Dat wil ie dus niet :)
Dat kan wel zijn, maar met de Zyxel kan dat niet anders .... je kunt naar mijn weten niet een ip vastzetten aan een bepaalde MAC (helaas).
[...]

Ik zie niet waarom dat problemen op geeft, aangezien de router vast slim genoeg is om geen IP's uit te delen die hij reeds in zijn ARP-cache heeft staan...
Stel je vult xxx.xxx.xxx.33 in, en die is net door de router (DHCP) aan een andere PC toebedeeld die geen fixed ip heeft dan gaat de PC echt wel zeuren dat het ip al in gebruik is, om dit zeldzame geval te voorkomen kun je beter een ip kiezen buiten het DHCP bereik welke je zelf kunt instellen in de router.
[...]

16 is netjes, ik ben geneigt om te zeggen dat 19 wat aan de hoge kant is (als 't gemiddeld is), maar ook met 19 is er geen reden om te klagen :)
op het moment (10:57) ligt het average of 3 tussen de 18-25 ms (Enkele malen getest), niet al te best blijkbaar. Gelukkig wel snelle downloads.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikL
Naja als t nie kan doe ik het gewoon zo, zet ik de DHCP wel meteen uit ;) Ben je ook van dat probleem af :P Bedankt iig voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
mjl schreef op 22 augustus 2004 @ 23:00:
[...]

Stel je vult xxx.xxx.xxx.33 in, en die is net door de router (DHCP) aan een andere PC toebedeeld die geen fixed ip heeft dan gaat de PC echt wel zeuren dat het ip al in gebruik is, om dit zeldzame geval te voorkomen kun je beter een ip kiezen buiten het DHCP bereik welke je zelf kunt instellen in de router.
Ja, ok, als er toevallig eentje al bezet is, true true :)
mjl schreef op 22 augustus 2004 @ 23:00:
[...]

op het moment (10:57) ligt het average of 3 tussen de 18-25 ms (Enkele malen getest), niet al te best blijkbaar. Gelukkig wel snelle downloads.
Minimum = 16ms, Maximum = 17ms, Gemiddelde = 16ms

"niet al te best" is een groot woord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

AFTT schreef op 22 augustus 2004 @ 23:33:
Naja als t nie kan doe ik het gewoon zo, zet ik de DHCP wel meteen uit ;) Ben je ook van dat probleem af :P Bedankt iig voor de hulp
Je kunt DHCP ook aanlaten (max 1 of 2 ip's) voor de occasional PC die je er wellicht eens aan hangt (vrienden met laptops die op bezoek komen e.d.).

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikL
mjl schreef op 23 augustus 2004 @ 10:06:
[...]

Je kunt DHCP ook aanlaten (max 1 of 2 ip's) voor de occasional PC die je er wellicht eens aan hangt (vrienden met laptops die op bezoek komen e.d.).
Dat is idd handig idee, anders ben je iedere keer zo aant klooien met die instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 09:13
Ik heb een vraag mbt pingtijden. Het zit namelijk zo, met mijn 2048 verbinding van Demon ping ik bv tweakers met 19/20ms. Een vriend van mij die een stukje verderop woont(verder van de centrale af) met een Tiscali light over KPN pingt tweakers met 9/10ms.

Nu was mijn vraag, hoe kunnen de pingtijden nu zo wisselen? Bekabeling en slecht koper zijn het niet aangezien we in dezelfde wijk wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Lexxx schreef op 23 augustus 2004 @ 15:39:
Ik heb een vraag mbt pingtijden. Het zit namelijk zo, met mijn 2048 verbinding van Demon ping ik bv tweakers met 19/20ms. Een vriend van mij die een stukje verderop woont(verder van de centrale af) met een Tiscali light over KPN pingt tweakers met 9/10ms.

Nu was mijn vraag, hoe kunnen de pingtijden nu zo wisselen? Bekabeling en slecht koper zijn het niet aangezien we in dezelfde wijk wonen.
Waarschijnlijk heb je nog een "oude" DSLAM en niet de alcatel upgrade gehad van BBNed in jullie centrale. De Cisco DSLAMS (Globespan chipset) hebben een iets hogere latency dan die Alcatels, die BabyXL/KPN al een tijdje gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet wat daar zo raar aan is. Jouw vriend heeft Tiscali, je zegt het zelf al. Tiscali heeft zijn eigen DSLAMs, zijn eigen routers en eigen peerings. Jullie lijnen lopen via compleet verschillende netwerken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Omdat de ping tijd van veel meer afhankelijk is dan het stukje naar de centrale in je wijk. Want van de centrale gaat het naar de provider, van de provider naar een exchange.

Maar dat kun je zelf vaststellen door eens een "tracert www.tweakers.net" vanaf de command prompt uit te voeren. Dan zie je dat de pakketjes van je buurman met een andere provider een heel andere weg door nederland volgen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 09:23

Blamm

Niet meer Smart

Ik zat ook eens te koekeloeren in menu 24/8 van mijn zyxel en kwam dit tegen bij het commando wan adsl linedata far:
code:
1
2
3
4
relative capacity occupation: 106%
noise margin upstream: 4.0 db
output power downstream: 12.0 dbm
attenuation upstream: 8.0 db

bij near:
code:
1
2
3
4
relative capacity occupation: 99%
noise margin downstream: 5.0 db
output power upstream: 12.0 dbm
attenuation downstream: 14.0 db

De noise margin is volgens mij wel ERG laag.. Zou dit te maken hebben met de vele disconnects die ik heb?
Wat ook heel vreemd is, is dat hij zegt 106% van de capaciteit te gebruiken, maar hij is getraind op
WAN:
Line Status: Up
Upstream Speed: 896 kbps
Downstream Speed: 4736 kbps

Erg laag dus voor een 8/1 lijn

edit:
Ook niet helemaal geruststellend:
code:
1
2
Error second in 15min           : 129
Error second in 24hr            : 913

[ Voor 14% gewijzigd door Blamm op 23-08-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 16:14:
[...]

Ik snap niet wat daar zo raar aan is. Jouw vriend heeft Tiscali, je zegt het zelf al. Tiscali heeft zijn eigen DSLAMs, zijn eigen routers en eigen peerings. Jullie lijnen lopen via compleet verschillende netwerken.
't verschil tussen routing en peerings is binnen NL niet zo heel groot, iig niet om die 8 vs 16ms te verklaren. Voornaamste verschil zit in de DSLAMS.
Tiscali en KPN gebruiken beide de Alcatels afaik, en BBNed sinds kort pas, en niet op alle locaties.
Razorfist schreef op 23 augustus 2004 @ 17:13:
Ik zat ook eens te koekeloeren in menu 24/8 van mijn zyxel en kwam dit tegen bij het commando wan adsl linedata far:
code:
1
2
3
4
relative capacity occupation: 106%
noise margin upstream: 4.0 db
attenuation upstream: 8.0 db

bij near:
code:
1
2
3
4
noise margin downstream: 5.0 db
output power upstream: 12.0 dbm
attenuation downstream: 14.0 db

De noise margin is volgens mij wel ERG laag.. Zou dit te maken hebben met de vele disconnects die ik heb?
Wat ook heel vreemd is, is dat hij zegt 106% van de capaciteit te gebruiken, maar hij is getraind op
WAN:
Line Status: Up
Upstream Speed: 896 kbps
Downstream Speed: 4736 kbps

Erg laag dus voor een 8/1 lijn
Ik heb zelf geen Zyxel dus kan het niet vergelijken, maar iets meer info zou handig zijn.
- Heb je wel hoger gehad
- Afstand centrale?
- ISDN/PSTN?

[ Voor 52% gewijzigd door DJSmiley op 23-08-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

DJSmiley schreef op 23 augustus 2004 @ 17:21:

Ik heb zelf geen Zyxel dus kan het niet vergelijken, maar iets meer info zou handig zijn.
- Heb je wel hoger gehad
- Afstand centrale?
- ISDN/PSTN?
Ik heb een maand geleden ongeveer ineens een paar dagen 7***kbps gehad zonder disconnects, maar na een dag of 2 ging hij weer terug naar de 47** waarop ik nu weer zit.
De afstand tot de centrale zou heel laag moeten zijn, een paar honderd meter
En het is een analoge lijn, geen ISDN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Razorfist schreef op 23 augustus 2004 @ 17:30:
[...]

Ik heb een maand geleden ongeveer ineens een paar dagen 7***kbps gehad zonder disconnects, maar na een dag of 2 ging hij weer terug naar de 47** waarop ik nu weer zit.
De afstand tot de centrale zou heel laag moeten zijn, een paar honderd meter
En het is een analoge lijn, geen ISDN
Ik zou dan, als je de mogelijkheid hebt, een andere modem direct aan je ISRA punt hangen en kijken wat ie dan doet. Als t dan nog traag is, dan eens Demon aanspreken of hun terugkoppeling naar KPN kunnen doen tbv de kwaliteit van je lijn. Zeker op een paar 100m moet t geen punt zijn. Ik zit op ruim 2Km vanaf Centrale, en haal 7680 oid down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 09:13
[...]

't verschil tussen routing en peerings is binnen NL niet zo heel groot, iig niet om die 8 vs 16ms te verklaren. Voornaamste verschil zit in de DSLAMS.
Tiscali en KPN gebruiken beide de Alcatels afaik, en BBNed sinds kort pas, en niet op alle locaties.
Dit lijkt mij ook de meest logische verklaring, want ik denk dat het verschil ontstaat in de eerste hop. Ik ping mijn eerste hop met 18 en deze zal bij die vriend van mij wel lager zijn. Ik zal het eens testen bij hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

DJSmiley schreef op 23 augustus 2004 @ 17:33:
[...]

Ik zou dan, als je de mogelijkheid hebt, een andere modem direct aan je ISRA punt hangen en kijken wat ie dan doet. Als t dan nog traag is, dan eens Demon aanspreken of hun terugkoppeling naar KPN kunnen doen tbv de kwaliteit van je lijn. Zeker op een paar 100m moet t geen punt zijn. Ik zit op ruim 2Km vanaf Centrale, en haal 7680 oid down.
Een andere modem heb ik zo 1 2 3 niet hier, maar is misschien wel te regelen voor een halfuurtje testen.
Dat ISRA-punt is waar de lijn het huis binnen komt neem ik aan? Dat kan ik wel even proberen :) Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb de splitter er nu tussenuit gehaald en de modem dus rechtstreeks op het punt aangesloten waar de telefoonlijn het huis binnenkomt. Nog steeds echter snelheden in de 4000 helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Behalve wanneer Demon het verkeer weer eens via londen omgooit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 10-08 15:49
ter vergelijking heb ik de data voor mijn goed werkende 2/1 Demon verbinding even bekeken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
ras> wan adsl linedata far
noise margin upstream: 7.0 db
attenuation upstream: 11.0 db

ras> wan adsl linedata near
relative capacity occupation: 28%
noise margin downstream: 27.0 db
attenuation downstream: 21.5 db

Is trouwens wel handig om dat commando even naar wokschotel te mailen, daar het nieuwe topic er zo aan zit te komen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikL
Ik heb met mn 8/1 verbinding van demon hele andere resultaten. Ik betwijfel alleen of ze optimaal zijn. Aangezien mijn top speed wel hoog licht maar hij heel erg met pieken en dalen loopt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Router> wan adsl linedata far
noise margin upstream: 6.0 db
attenuation upstream: 15.0 db
tone   0- 31: 00 00 00 08 89 bb cd dd dd dd dd cc cb ba aa 00
tone  32- 63: 00 00 00 55 66 78 89 99 aa bb bc cc cc cc cc cd
tone  64- 95: cc cc cc 2c cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone  96-127: bb cb cc cb bb bc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb aa aa bb bb ba aa aa aa aa aa aa
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 99 99
tone 192-223: 99 99 9a aa 9a 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 98 99 89 98 98 89 89 88 88 87 65 44 33 20 00 00

Router> wan adsl linedata near
relative capacity occupation: 89%
noise margin downstream: 10.5 db
attenuation downstream: 28.5 db

vooral dat deel met 'tone' ervoor lijken me niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
AFTT schreef op 24 augustus 2004 @ 23:38:
Ik heb met mn 8/1 verbinding van demon hele andere resultaten. Ik betwijfel alleen of ze optimaal zijn. Aangezien mijn top speed wel hoog licht maar hij heel erg met pieken en dalen loopt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Router> wan adsl linedata far
noise margin upstream: 6.0 db
attenuation upstream: 15.0 db
[...]

Router> wan adsl linedata near
relative capacity occupation: 89%
noise margin downstream: 10.5 db
attenuation downstream: 28.5 db

vooral dat deel met 'tone' ervoor lijken me niet goed?
ADSL werkt afaik met een aantal frequentie banden (vergelijk het met zenders op de radio) waarbij over elk kanaal een aantal bits per tijdstap verzonden worden.
Natuurlijk ligt dit aantal bits een stuk hoger voor een snellere verbinding.
Hierdoor zal de SNR (verhouding tussen signaal en ruis) een stuk lager komen te liggen en ben je dus gevoeliger voor storing. (hogere waarde is dus beter)
De attenuation geeft aan hoeveel verlies er plaats vind tijdens het transport tussen de DSLAM en je huis. (lagere waarde is dus beter)

Dat de noisemargin dus een stuk lager ligt lijkt me logisch, gezien het feit dat je een veel snellere download hebt.

Tijdens het opbouwen van je verbinding, testen je modem en de DSLAM waarmee je verbonden bent, welke kanalen de minste storing hebben en gebruiken die voor de verbinding (dat zijn die hex-waarden in je output). Bij een tragere verbinding zul je zien dat het aantal bits per kanaal een stuk lager ligt.
Bij mij staat er het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
tone   0- 31: 00 00 00 07 9b cc cc cc cc cc cc cc bb a9 aa 00
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 22 20 22 33 33 34 44 44 44 44 44
tone  64- 95: 04 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 24 44 42
tone  96-127: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 128-159: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 160-191: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 34 44 44 44 44 44
tone 192-223: 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 22 22 22 22 22 22
tone 224-255: 22 22 22 22 22 22 22 20 00 00 00 00 00 00 00 00

Zoals je ziet zijn vrijwel alle waarden hier vrij laag in vergelijking met jouw uitvoer.

Het nut van deze uitvoer is dat wanneer je een paar keer een symbool ziet wat erg afwijkt van de buren, je weet dat er ergens iets niet goed zit met de bekabeling.
Een knik in een kabel is namelijk een vrij scherp filter voor een of meer specifieke frequenties. Kijk maar naar de TV. Wanneer je een bagger stekker gebruikt kan het zijn dat bijv vrijwel elke zender goed is, maar RTL4 en Veronica storen heel erg.

elk symbool (0 - f) geeft dus aan of er 0 - 15 bits per kanaal worden verzonden.
Theoretisch is het dus het beste wanneer alle waarden hetzelfde zijn. Je bekabeling is dan namelijk helemaal in orde en de SNR is dan het hoogst.
in de praktijk zul je zien dat er een paar kanalen wat meer gebruikt worden en dat er een paar kanalen helemaal niet gebruikt worden.

[ Voor 15% gewijzigd door TD-er op 25-08-2004 00:45 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikL
Ok, die waardes hebben dus met de bekabeling te maken. Nou, die is nogal een rotzooi bij ons ;) Dus het kan best dat die niet optimaal zijn. het enige nadeel is dat ik de kabels niet fatsoenlijk kan leggen aangezien er hier verschillende lijnen binnen komen, en ik het overzicht helemaal kwijt ben. Het werkt nu en daar ben ik blij om.
Het enige wak me nog afvroeg was. Ik had voordat ik Demon had een andere ADSL 8mbit lijn bij een andere ISP. Daar had ik een iets lagere topspeed (scheelde 20KBps ofzo) maar wel stabiel met snelheid. Allebij liepen ze over BBned. Dit verbaasd me. Kan dit aan de modem liggen (had een e-tech nu de Zyxel) of kan de splitter ook nog uitmaken (ik gebruik nog steeds de oude splitter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Heb je je oude Etech modem nog liggen?
zo ja, stel dan de juiste waarden in (beschreven in de openingspost) en gebruik dat modem.
Dat je kabels op een hoopje liggen, maakt niet heel erg uit, zolang je maar niet echt storende dingen in de buurt hebt liggen, zoals trafos of 220V kabels waar een redelijk vermogen doorheen gaat. Je moet ook voorkomen dat de kabels in een knik liggen. Hoogfrequent signalen kunnen erg slecht een hoekje om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

Ik zit met het volgende probleem en hoop dat iemand me kan helpen.

Sinds kort Demon opgeleverd gekregen en zelf aan moeten sluiten, dit ging allemaal prima alleen had ik geen

vertrouwen in mijn ISRA geval. Nu haal ik wel goede snelheden down en up helaas erg schommelend, maar ik heb te

regelmatig disconnects van een minuut (binnen de 2 uur wel een keer). Ik heb een (heel mooi) plaatje gemaakt met

daarop hoe mijn ISRA punt loopt (hoofdkabel komt van rechts) en hoop dat iemand daarop kan zien wat verkeerd is en

hoe het wel zou moeten.

http://members.lycos.nl/schumi5x/ISRA.JPG

Snap zelf niet waarom de rode dikke kabel nergens op doorloopt, en bij de wandcontactdoos steekt nog een stukje

extra koperen kabel uit die nergens in zit. Anyway hoop dat iemand me kan helpen ben zelf nog op zoek op Google.

Het is btw op de onderste link het linkergeval, ouder type.

http://www.kpn.com/kpn/show/id=396111/sc=c0be89

Na bellen van Kpn geen oplossing, volgens hun als de telefoon het deed moet Inet het ook doen (zelfde 2 kabels) en hij ik mocht hem eigenlijk niet openmaken :) En nu moet ik Demon bellen ...

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Heeft iemand op dit moment ook last van enorm hoge pingtijden? 100+ is meer regel dan uitzondering ;( nog nooit gehad dit. Zit je net lekker te gamen :(

tracert:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  1    30 ms    30 ms    30 ms  bbned-vrf-04.demon.nl [82.161.88.1]
  2    20 ms    30 ms    20 ms  bbn-1-tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net
[213.222.28.246]
  3    70 ms    70 ms    90 ms  nkf-border-1-ge-1-0-0-0.router.nl.demon.net [82.
161.255.2]
  4    70 ms    70 ms    80 ms  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
  5    91 ms    80 ms    80 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

//edit; tis alweer normaal :) zal de volgende keer wat langer afwachten :)

[ Voor 67% gewijzigd door spokje op 26-08-2004 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
spokje schreef op 25 augustus 2004 @ 21:53:
Heeft iemand op dit moment ook last van enorm hoge pingtijden? 100+ is meer regel dan uitzondering ;( nog nooit gehad dit. Zit je net lekker te gamen :(
Naar www.demon.nl zit ik rond de 30, maar ik zit dan ook met zo'n 450k te downen... niets op aan te merken hier dus imho

edit: naar t.net zit ik idd ook rond de 80

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 25-08-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Na lange tijd begint het gedonder weer op mijn BBNED/DEMON 8/1 lijn:

Dsl lamp gaat uit op de Zyxel van 22.00 uur en springt na enige tijd weer aan, gisteren hetzelfde, helpdesk gevraagd wat er aan de hand is, nog geen antwoord.

Zit op postcode: 3437 XD Nieuwegein, anderen ook last van dsl storingkjes?

• WallieBTY
  • Laatst online: 05-08 20:57
Ja gister ook weer hoge ping 's avonds. Had gehoopt dat alles nu achter de rug was, maar helaas.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.