[PHP] Cookies werken niet als ik mn site benader via .tk

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo users van P&W,

Ik ben wat met php aan het kloten, en nu heb ik een login systeempje gebouwd dat werkt met cookies. Cookie maken gaat perfect, en ik kan zeggen dat het login systeem werkt. Nu had ik, omdat ik een lelijke hostname heb (ik host mijn site zelf, op mijn 100mbit connexje), even een .tk domain aangemaakt, die dus point naar mijn site. Als ik de site nu benader via mijn oude hostname (dus dat invul in mn browser) dan werkt alles prima, maar als ik hem benader via het .tk domain werkt het niet. De cookie heeft als domein value mijn eigen hostname. Ik heb het geprobeerd met de .tk hostname als domein value in mn cookie, maar ook dat mocht niet baten.

Ik dacht altijd dat het de RDNS waarde moest zijn...
Kan iemand mij uitleggen waardoor dit komt, en hoe ik het verhelp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Het zou kunnen zijn dat .tk niet daadwerkelijk DNS't naar jouw IP, dan kan het zijn dat de .tk-server de cookies opeet. :P (volgens mij tenminste).

Is het niet handig om met sessions te werken? (soms is het onhandig voor een loginsysteem, maar soms kan het ook een uitkomst zijn, omdat je dan niet je cookies aan hoeft te hebben staan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja opzich heb je daarin gelijk, sessions schijnt beter te werken. Alleen is er geen manier waarop het zou kunnen werken met cookies? Als het gewoon niet kán dan kan ik het altijd nog ombouwen. Was nogal trots op mijn eerste php code ;)

thx anyways, suggesties welkom! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

pelleke schreef op 22 mei 2004 @ 22:51:
Het zou kunnen zijn dat .tk niet daadwerkelijk DNS't naar jouw IP, dan kan het zijn dat de .tk-server de cookies opeet. :P (volgens mij tenminste).

[...]
Dat klopt, je site wordt in een frame geladen en daardoor willen die cookies in browsers als Internet Explorer niet geaccepteerd worden met de standaard veiligheidsinstellingen.
Stel IE maar zo in dat ie alle cookies standaard accepteert en je inlogsysteempje zal gewoon werken. :)

Wat je moet doen is een javascriptje gebruiken wat je site buiten het frame laat draaien. Dus dat je wel een redirect krijgt. Ik geloof alleen dat ik dat Javascriptje niet mag geven omdat je daarmee om de policy van dot tk heenwerkt geloof ik...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ah dat in dat frame laden verklaart meteen ook waarom mijn <title> van mijn site ineens anders was :D

thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 22:59:
ja opzich heb je daarin gelijk, sessions schijnt beter te werken. Alleen is er geen manier waarop het zou kunnen werken met cookies? Als het gewoon niet kán dan kan ik het altijd nog ombouwen. Was nogal trots op mijn eerste php code ;)

thx anyways, suggesties welkom! :P
Als cookies niet werken, zulles sessions ook niet werken. :)

Anyway, voor de volgende keer: kijk ook eens naar de search. Als je de zoekwoorden "cookie probleem .tk" gebruikt, krijg je namelijk ook al de oplossing van jouw probleem. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:14
Als cookies niet werken zal PHP zal automagisch overschakelen op sessies via de query string. Die zijn dan beperkt tot een enkele browser sessie (tenzij je de gebruiker zo gek krijgt je site te bookmarken) maar vaak is die beperkin geen probleem. Zeker omdat in zo'n frame de lelijke URL's niet in de locatiebalk verschijnen is het nog wel een acceptabele situatie, lijkt me.

edit:
Volgens mij heb ik ooit beweerd dat het ook zou moeten kunnen werken als je je P3P policies fixed. In dit topic zeg ik er het volgende over:
Treedt het probleem alleen op in Internet Explorer 6, of ook in andere browsers? In het eerste geval heb je waarschijnlijk last van P3P (wat in principe wel een fijn systeem is vanuit privacyoogpunt) en dan moet je dit (of een ander artikel over P3P) even doornemen: Help! IE6 Is Blocking My Cookies.

Denk er trouwens ook aan dat je bij domains als .tk pas cookies kan zetten op een domain dat uit tenminste drie componenten bestaat. Je kunt dus geen cookie zetten op mywebsite.tk, maar wel op www.mywebsite.tk. Als je echter gewoon zo'n dot-tk forwarding account hebt, dan is dat helemaal niet aan de orde omdat je helemaal geen pagina's hebt gehost op een .tk-domein en dus helemaal geen cookies daarvoor kan instellen.

Ongeacht wat voor domein je hebt, kun je alleen cookies gebruiken op het domein waarop de pagina's staan die ze gebruiken. Als je een domein www.foo.tk hebt dat een frame bevat waarin jouw webpagina op www.mijnsite.nl geladen wordt, dan moet de pagina die daarop staat werken met cookies van www.mijnsite.nl (en dus niet van www.foo.tk).

Normaal gesproken gaat dit automatisch goed, behalve in Internet Explorer 6, want die heeft een policy dat sites die geen P3P policy publiceren alleen cookies mogen gebruiken voor het domein dat in de URL-balk staat ingevoerd (het 'hoofddomein', zeg maar). Als je een .tk-domein hebt dan staat er www.foo.tk in de URL-balk en kun je dus geen cookies gebruiken voor andere domeinen (zoals je pagina's op www.mijnsite.nl, die de daadwerkelijke inhoud van je site vormen) tenzij je ze voorziet van een privacy policy die Internet Explorer acceptabel vind. Of dit het geval is kun je eenvoudig nagaan door te zien of het probleem ook bestaat met andere browsers dan Internet Explorer 6. Achtergrondinformatie over P3P policies is op de link te vinden die ik gaf (of met Google op andere plekken; o.a. op MSDN staat nuttig informatie hierover).

[ Voor 75% gewijzigd door Soultaker op 23-05-2004 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Cookies worden opgeslagen onder het domain path van de .tk waarschijnlijk. Je kan - als je cookies zet via setcookie() ipv de $_COOKIE array - het domain zelf instellen. http://be.php.net/setcookie

If you can't beat them, try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:14
dingstje: het lijkt me heel sterk dat je cookies buiten je eigen domein kan opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dingstje schreef op 23 mei 2004 @ 01:02:
Cookies worden opgeslagen onder het domain path van de .tk waarschijnlijk. Je kan - als je cookies zet via setcookie() ipv de $_COOKIE array - het domain zelf instellen. http://be.php.net/setcookie
dat doe ik ook wel :) maar werkt dus niet, en ook mn ouwe path werkt dus niet zoals al aangegeven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 12:56 ]

Pagina: 1