[PHP] Cookies domeinonafhankelijk? Mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022
Voor een inlogsysteem werk ik met cookies! Werkte allemaal leuk en aardig totdat er een .TK domein werd aangemaakt! Toen werkte alle cookies nooit meer.

Hoe kan het dat cookies niet meer werken via een tk domein? en is dit te omzeilen?

Ik maak mijn cookie aan met de volgende code:

code:
1
setcookie("logged", 1, Time()+60*60*24*265*1,"/");

Dus bij mijn direct adres (http://geenreclame.geenreclame/dsws/) doet hij het wel maar bij het .tk adres niet! (En via 127.0.0.1 doet hij het ook gewoon)

offtopic:
Search is dood dus excuse me als deze vraag al eens is gesteld

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 14:28
Gebruik 1 domein om in te loggen en maak net zoiets als passport.com. Dus alle subsites gebruiken het login systeem van 1 site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
djluc schreef op 06 april 2004 @ 23:46:
Gebruik 1 domein om in te loggen en maak net zoiets als passport.com. Dus alle subsites gebruiken het login systeem van 1 site.
Ja maar dan werken die cookies toch nog steeds niet? Je werkt nog steeds met verschillende domeinen...of zou ik gewoon geen gebruik van .tk moeten maken!

Want ikzelf maak gewoon lokaal gebruik van die site. En mensen die via http://geenreclame.geenreclame/dsws/ komen hebben ook geen problemen! Alleen degene die .tk gebruiken kunnen niet inloggen! Zou een echt domein (dsws.nl) dit wel kunnen?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43
Treedt het probleem alleen op in Internet Explorer 6, of ook in andere browsers? In het eerste geval heb je waarschijnlijk last van P3P (wat in principe wel een fijn systeem is vanuit privacyoogpunt) en dan moet je dit (of een ander artikel over P3P) even doornemen: Help! IE6 Is Blocking My Cookies.

Denk er trouwens ook aan dat je bij domains als .tk pas cookies kan zetten op een domain dat uit tenminste drie componenten bestaat. Je kunt dus geen cookie zetten op mywebsite.tk, maar wel op www.mywebsite.tk. Als je echter gewoon zo'n dot-tk forwarding account hebt, dan is dat helemaal niet aan de orde omdat je helemaal geen pagina's hebt gehost op een .tk-domein en dus helemaal geen cookies daarvoor kan instellen.

[ Voor 37% gewijzigd door Soultaker op 06-04-2004 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
Soultaker schreef op 06 april 2004 @ 23:55:
Treedt het probleem alleen op in Internet Explorer 6, of ook in andere browsers? In het eerste geval heb je waarschijnlijk last van P3P (wat in principe wel een fijn systeem is vanuit privacyoogpunt) en dan moet je dit (of een ander artikel over P3P) even doornemen: Help! IE6 Is Blocking My Cookies.

Denk er trouwens ook aan dat je bij domains als .tk pas cookies kan zetten op een domain dat uit tenminste drie componenten bestaat. Je kunt dus geen cookie zetten op mywebsite.tk, maar wel op www.mywebsite.tk. Als je echter gewoon zo'n dot-tk forwarding account hebt, dan is dat helemaal niet aan de orde omdat je helemaal geen pagina's hebt gehost op een .tk-domein en dus helemaal geen cookies daarvoor kan instellen.
Kijk :) aan dat laatste heb ik wat...het is met een .tk dus NIET mogelijk om cookie's te zetten? Maar met een eigen .nl domein zou dat wel gewoon werken?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
probeer eens een cookie te zetten op mywebsite.tk. (let op die laatste punt!)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Ik zal het nog even samenvatten. Cookies kun je alleen instellen op domeinen van tenminste drie componenten (zoals bv. www.mijnsite.nl), behalve als ze eindigen op .com, .net, .org en nog een paar uitzonderingen; in dat geval zijn twee componenten genoeg (je kunt dus wel op mijnsite.com een cookie instellen).

Ongeacht wat voor domein je hebt, kun je alleen cookies gebruiken op het domein waarop de pagina's staan die ze gebruiken. Als je een domein www.foo.tk hebt dat een frame bevat waarin jouw webpagina op www.mijnsite.nl geladen wordt, dan moet de pagina die daarop staat werken met cookies van www.mijnsite.nl (en dus niet van www.foo.tk).

Normaal gesproken gaat dit automatisch goed, behalve in Internet Explorer 6, want die heeft een policy dat sites die geen P3P policy publiceren alleen cookies mogen gebruiken voor het domein dat in de URL-balk staat ingevoerd (het 'hoofddomein', zeg maar). Als je een .tk-domein hebt dan staat er www.foo.tk in de URL-balk en kun je dus geen cookies gebruiken voor andere domeinen (zoals je pagina's op www.mijnsite.nl, die de daadwerkelijke inhoud van je site vormen) tenzij je ze voorziet van een privacy policy die Internet Explorer acceptabel vind. Of dit het geval is kun je eenvoudig nagaan door te zien of het probleem ook bestaat met andere browsers dan Internet Explorer 6. Achtergrondinformatie over P3P policies is op de link te vinden die ik gaf (of met Google op andere plekken; o.a. op MSDN staat nuttig informatie hierover).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
Soultaker schreef op 07 april 2004 @ 00:12:
Ik zal het nog even samenvatten. Cookies kun je alleen instellen op domeinen van tenminste drie componenten (zoals bv. www.mijnsite.nl), behalve als ze eindigen op .com, .net, .org en nog een paar uitzonderingen; in dat geval zijn twee componenten genoeg (je kunt dus wel op mijnsite.com een cookie instellen).

Ongeacht wat voor domein je hebt, kun je alleen cookies gebruiken op het domein waarop de pagina's staan die ze gebruiken. Als je een domein www.foo.tk hebt dat een frame bevat waarin jouw webpagina op www.mijnsite.nl geladen wordt, dan moet de pagina die daarop staat werken met cookies van www.mijnsite.nl (en dus niet van www.foo.tk).

Normaal gesproken gaat dit automatisch goed, behalve in Internet Explorer 6, want die heeft een policy dat sites die geen P3P policy publiceren alleen cookies mogen gebruiken voor het domein dat in de URL-balk staat ingevoerd (het 'hoofddomein', zeg maar). Als je een .tk-domein hebt dan staat er www.foo.tk in de URL-balk en kun je dus geen cookies gebruiken voor andere domeinen (zoals je pagina's op www.mijnsite.nl, die de daadwerkelijke inhoud van je site vormen) tenzij je ze voorziet van een privacy policy die Internet Explorer acceptabel vind. Of dit het geval is kun je eenvoudig nagaan door te zien of het probleem ook bestaat met andere browsers dan Internet Explorer 6. Achtergrondinformatie over P3P policies is op de link te vinden die ik gaf (of met Google op andere plekken; o.a. op MSDN staat nuttig informatie hierover).
Tnx voor al deze info _/-\o_

Ik ga nu even wat :z maken! Morgen zal ik mijn hoofd er eens over buigen....dit .tk adres was zowiezo een tijdelijke oplossing dus opzich niet zo'n probleem maar wil toch weten of het allemaal wel zou werken op een "echt" domein zoal www.dsws.nl !
Grijze Vos schreef op 07 april 2004 @ 00:10:
probeer eens een cookie te zetten op mywebsite.tk. (let op die laatste punt!)
Werkt ook niet maar na deze uitleg is het wel vrij duidelijk

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
www.dsws.nl heeft in principe hetzelfde probleem als het .tk-domein, want dat is nu ook gewoon een frame met je echte website (op een ander domein) erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
Soultaker schreef op 07 april 2004 @ 00:30:
www.dsws.nl heeft in principe hetzelfde probleem als het .tk-domein, want dat is nu ook gewoon een frame met je echte website (op een ander domein) erin.
Nou :(

(Zie dat dsws.nl toch al bezet is :) )

Maar ik zal mezelf er wel in verdiepen vandaag want ik snap het nog niet helemaal!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-12-2024

blizt

Wannabe-geek

Soultaker schreef op 07 april 2004 @ 00:30:
Tenzij je er gewoon gelijk hosting bijkoopt, en dat heb je vaak wel voor een paar euro p/m hoor....

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
blizt schreef op 07 april 2004 @ 08:41:
[...]

Tenzij je er gewoon gelijk hosting bijkoopt, en dat heb je vaak wel voor een paar euro p/m hoor....
Ja dat wel...maar hoe zit het met dataverkeer? hoeveel trekt een kleine website per maand gemiddeld? (tot 1000 bezoekers per maand)

maar er is geen workaround voor dit probleem?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-12-2024

blizt

Wannabe-geek

Tja, dat hangt natuurlijk van je site af ... maar als je wat meer bezoekers krijgt, dan kan je natuurlijk altijd nog gaan adverteren op je site (GoogleAdSense, Tradedoubler) om daarvan je hosting te betalen ;)
En sowieso, met gratis hosts krijg je vaak ook geen 50GB traffic p/m hoor.

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

EbAyzo schreef op 07 april 2004 @ 09:11:
[...]

Ja dat wel...maar hoe zit het met dataverkeer? hoeveel trekt een kleine website per maand gemiddeld? (tot 1000 bezoekers per maand)
Euh.. volgens mij hoort die vraag hier niet helemaal thuis ;)
maar er is geen workaround voor dit probleem?
Je zou je eens kunnen verdiepen in p3p policies; wellicht dat het daarin mogelijk is? Ik meen mij te herinneren dat je een bepaald bestand op je server kunt zetten met daarin een policy.

Snelleren workaround; mensen die naar de punt.tk toegaan worden doorgestuurd (dus NIET in een frame ofzo) naar de andere site.. en dan zet je daar het cookie :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
Inmiddels is hosting een feit en vanaf morgen zal mijn domein ook geactiveerd zijn! Nu kan ik tenminste zelf ook goed testen of alles werkt....

Tnx voor alles tips

Default blanke hetero

Pagina: 1