Toon posts:

Multi DVD maken

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programmatje waarmee je een dvd kan maken met foto-gallerie en gewoon film, is er zoiets of kan dit helemaal niet?

Het is de bedoeling dat je de foto's/film op je DVD-speler en op je pc kan afspelen, en dan op je pc gewoon op de hoogste resolutie.

Heb al op de search gekeken maar kreeg niet echt nuttige info.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

SVCD/VCD alleen dan op een DVD :? Daar kan je Foto's mee laten zien ..........

[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 22-05-2004 20:55 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik heb ook video opname's die op dv kwaliteit zijn opgenomen...

En wil die niet verpesten door ze als VCD op te slaan

Verwijderd

Topicstarter
Een andere vraag.

Is het mogelijk om op een Video dvd een extra map te zetten met plaatjes erin ??, zonder dat een gewone dvd speler de dvd niet afspeelt

Verwijderd

Ja je kan gewoon een map maken in bv Nero in de root van de DVD. Die mag dan geen VIDEO_TS of AUDIO_TS heten. Probleem is wel dat de strategie van (stand-alone) DVD-spelers om het mediatype te bepalen ietwat open voor intepretatie staat. Een garaantie dat alle spelers ermee overweg kunnen kan ik niet geven.

Verwijderd

Topicstarter
Een gewone standalone dvd speler hoeft niets met die map te doen, het is alleen om de high-res pic in te zetten zodat je ze op een pc op fatsoenlijk formaat kan bekijken.

Verwijderd

Ja dat is waar. MAARRRR de manier waarop een DVD speler bepaald of iets een DVD video of DVD audio of DVD data disk is is niet helemaal foolproof. Probeer de hybrid mode eens die zet of de data of de video in track1. Zelf gebruik ik Daikin Sonic Scenarist om hybrids te maken, maar die zijn op tenminste 1 standalone speler van een vriend van me niet af te spelen. Die heeft wel zo'n rare JackRabbit standalone apparaat.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik met Daikin Sonic Scenarist ook een dvd maken die je als je die in je pc stopt, bijv : ACDsee opstart en je foto's in een slide show zet. En als je de DVD in je standalone DVD speler stopt gewoon de film ziet ??

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 03:57
gewoon een autorun.ini in de root van de dvd stoppen. Pak er eens eentje van een software cd en verander de parameters naar je eigen wens ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik in NERO gewoon een video-dvd aanmaak, en dan in de root van de dvd een xtra map aanmaak (fotos) en daar me fotos in plemp.

Dan een .ini filetje in de root zet die zegt dat acdsee opgestart moet worden en de fotos in die dir opent, zou het moeten werken??

Graag snel antwoord want me dvd moet eik morguh middag af zijn :X

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 22:03 ]

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-08 18:36
Ja dat moet als het goed is lukken ;)

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
k kan 1 programma aanraden en dat is unlead DVD picture show 2, dat werkt egt heel goed je kan met muziek er bij zetteh en muziek en nog veel meer moet je maar 's kijkeh

Verwijderd

Als je met een programma als DVD pictureshow een Foto-DVD in elkaar ragt. En daarnaast met een willekeurig programma(Adobe Premiere?) een Video-DVD. Dan heb je twee basis bestanden. Nu kun je met een programma als DVDLAB hier één dvd van maken (misschien kan het zelfs met premiere). Ook is dit mogelijk met de join functie van DVD2One.

Verwijderd

Topicstarter
Hmzz,.. bedank voor de info. Op zich heb ik al een slide show die je op je dvd speler kan afspelen. Gewoon al je plaatjes in premiere importeren en achter elkaar zetten, kan je er ook geluid e.d. onder zetten.

Maar wat ik dus ook graag wil is dat je de plaatje ook op high res (1600x1200) op je pc kan bekijken.

Ik ben ff bezig geweest met ACDsee maar ik kom er maar niet achter welke bestanden ik daarvoor naar de DVD moet kopieeren zodat ACDsee werkt. WIe kan mij daarmee helpen ??

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 23:02:
Hmzz,.. bedank voor de info. Op zich heb ik al een slide show die je op je dvd speler kan afspelen. Gewoon al je plaatjes in premiere importeren en achter elkaar zetten, kan je er ook geluid e.d. onder zetten.

Maar wat ik dus ook graag wil is dat je de plaatje ook op high res (1600x1200) op je pc kan bekijken.

Ik ben ff bezig geweest met ACDsee maar ik kom er maar niet achter welke bestanden ik daarvoor naar de DVD moet kopieeren zodat ACDsee werkt. WIe kan mij daarmee helpen ??
Tjaa moeten die mensen wel ACDSee op hun PC hebben ook nog he als het werkt straks ;)

Maak er gewoon HTML van zoals het hoort ........... lekker universeel ........

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu ander progje gevonden: photocdbrowser, lekker simpel en nix installeren watsoever. :d ga daar gewoon voor.
Pagina: 1